Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ulkomaisista vihanneksista

09.03.2008 |

Hei!

Minua mietityttää sellainen pikkuinen asia, että kun nyt raskaana ollessahan ei saa syödä ulkomaisia pakastevihanneksia tai marjoja ilman kunnollista kuumennusta, niin saako esim. kaupasta ostettuja espanjalaisia kurkkuja, tomaatteja, salaatteja ym. vihanneksia syödä? Eihän kukaan salaattia kuumenna:)

Voi vaikuttaa hölmöltä kysymykseltä mutta kaikkea sitä kuitenkin miettii näin odotusaikana... Olen ainakin hyvällä omatunnolla tähän asti niitä syönyt eikä aiemmin ole tullut mieleenikään etteikö niitä saisi syödä. Samoin myös ulkomaisia hedelmiä olen syönyt.

Vastailkaa te viisaammat! :)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön ulkomaisia vihanneksia ja hedelmiä. Pesen ne hyvin niinkuin kotimaisetkin vihannekset. Suosin kyllä suomalaista, mutta riippuu ihan minkälaatuista on tarjolla kaupassa. Hedelmiä ei paljon tulisi syötyä talvella jos söisi vaan kotimaisia ;)

Vierailija
2/3 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkun ostan kyllä kotimaisena, kun se on tänä talvena ollut ihan saman hintaista kun ulkolainenkin. Paprikoita olen lähinnä syönyt ulkolaisia, pesen ne erittäin hyvin. Hedelmät kun tulee kuitenkin kuorittua, niin eihän niille muuta tarvitse tehdä.

Tytteli-83

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että ulkoimaisia pakastevihanneksia ja marjoja ei suositella on siitä syystä, että ne on pesty paikallisessa maassa ja sitä vettä on vielä jäljellä niissä pakasteissa. Eli sen " ylimääräisen" veden vuoksi ne pitää kuumetaa yli 70-asteiseksi. Ihan samalla tavalla, kun matkoilla ollessa ei suositella veden juomista kraanasta.

Sit toinen juttu on torjunta-ainemäärät. Esim. viinirypäleitä ei kannata ehkä kauheesti ahmia sen vuoksi.