Allergiasta tietävät, apua kaipaan...
Voiko olla mitään mahdollisuutta, että ihminen on allerginen vain uroskissalle?
Tuntuu niin oudolta selitykseltä, löysin TYTTÖ kissalleni hyvän kodin, mutta olikin poika (olen katsonut väärin)
Nyt tämä uusi omistaja ei voi kuulema pitää kissaa vaikka on hyvin sopeutunut, koska on allerginen vain poikakisoille..
Voiko tämä siis pitää paikkaansa vai onko joku muu syy?
Kommentit (3)
Allergiareaktio testeissä oli vahva, ja lääkitys on pidettävä aina mukana.
Mutta kuitenkaan tavallinen maatiaiskissa ei aiheuta yleensä mitään reaktiota, rotukissat kylläkin. Ja toisaalta esim. suomenhevonen ja shetlanninponi aiheuttavat rankkoja kohtauksia, muut hevoset eivät juuri mitään.
Minulle selitettiin allergian johtuvan jostain proteiinista, joten kai niissäkin on eroja, niin rotujen kuin sukupuolenkin kanssa.
Itse olen aikanani siedättänyt itseni meidän koiria kohtaan ja siis muista saman rotuisistakin sain silti oireita. Myöhemmin kun asuin koirien kanssa eri osoitteessa, oireilin myös niistä meidän koirista. Tässä oli siis kyse ihan yleisestikin tapahtuvasta siedätyksestä ja tlikin mieleeni, että olisikohan sillä kissaihmisellä ollut myös niin, että on siedättänyt itsensä jotain tiettyä kissaa kohtaan joskus, joka on ollut tyttö?
Mutta varmasti en tiedä. Voisiko kissan hilse olla erilaista sukupuolesta johtuen?? No, se lienee toissijainen kysymys, pääpointti lienee se, että tämä kissanomistaja ei ole sopiva kissallesi. Varsinkin, jos olisi luopumassa kissasta sukupuolen takia, ei siis ole siihen lainkaan kiintynyt.