Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä verenpainearvoilla aloitetaan lääkitys?

Vierailija
08.03.2008 |

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tietenkään aina mittauksissa sama ollut.

Vierailija
2/6 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka vain 15 minuuttia päivässä, mutta kunhan vain teet sen joka päivä. Meillä mies taistelee verenpaineen kanssa myös. Alapaine on korkea ja liikunta auttaa muutamassa päivässä. Tietysti suolan vähentäminen ja kasvisten ja hedelmien syönti on myös ehdoton.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Vierailija
4/6 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riitä, jos käy vaikka kerran viikossa kahden tunnin lenkin viikonloppuna. Liikunnan pitää olla säännöllistä eli vaikka tuo 15 min joka päivä. Kun paineet laskee niin sitten riittää ylläpitoon 30 minuutin liikunta kolme kertaa viikossa.

Kumpa ihmiset ymmärtäisivät, että jo pienillä askelilla voi tehdä paljon!

Vierailija
5/6 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi kohonneet verenpaineen kanssa kärvistelevä. Mulla on yläpaine ok, mutta alapaine on viimeisen kymmenen vuotta pyörinyt 90 paikkeilla. Koskaan se ei ole ollut ihannearvossa vaikka olen ollut normaalipainoinen, harrastanut liikuntaa, varonut suolaa ym. Lääkitystä en ole saanut, lääkärit ovat halunneet seurailla tilannetta vielä. Nyt olen taas menossa lääkäriin, alapaine on nyt jatkuvasti 100, syke 90. Läksytystä tulee varmasti ylipainosta, mutta toivon silti että saisin nyt lääkityksen. Lääkkeethän voi jättää pois jos saan elämäntapamuutoksella verenpainearvot vielä korjattua.

Vierailija
6/6 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloitettiin, kun lukemat olivat 180/120 ja jatkuva huono olo vaivana. Vuosikausia seurattiin koholla olevia arvoja (alapaineet n. 90-100), mutta töihin paluu kotivuosien jälkeen oli loppuniitti verenpainelääkityksen aloitukselle. Ylipainoa minulla ei ole ja liikunkin kohtalaisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän