Millaisia ajatuksia nimestä Pessi?
Itse olen siihen kovasti ihastunut. Minulle tulee ensin mieleen metsänpeikko, ja vaikka Pessi-peikko vähän pessimistinen olikin, niin mielestäni aika sympaattinen peikko kumminkin. Millaisia mielikuvia nimi teissä herättää? Miellättekö luontonimeksi?
Kävisikö Pessin perään Ilmari? Ilmarin haluan joka tapauksessa mukaan. Aikaisemmin minua on vähän häirinnyt sama kirjain ensimmäisen nimen viimeisenä ja toisen nimen ensimmäisenä, mutta jos kyseessä ovat juuri oikeat nimet, niin en usko siitä niin häiriintyväni. Mitä mieltä olette tästä?
Kommentit (16)
Peikkomainen tosiaankin, luonnonläheinen jotenkin. Tunnen erään söpön Pessi-pojan, jolla pikkusisko Taiga.
Pessi Ilmari sopii aivan hyvin, i-kirjaimista huolimatta (tällä kertaa, joissain nimissä se tosiaan häiritsee). pessin sisko voisi olla tosiaan Taika tai vaikka Keiju tai Keijukka. menni on myös kaunis tytön nimi, joka minulle tuo mieleen menninkäisprinsessan :)
Jotain ehdotellakseni ehdotan Pessile vielä vaihtoehtoisia toisia nimiä (tosin Ilmari on aivan hyvä):
Pessi Alvari
Pessi Anttoni
Pessi Eliel
Pessi Joonatan
Pessi Juhana
Pessi Kaleva
Pessi Pietari
Pessi Salama
Pessi Tapio
Pessi Viljami
Mullakin tulee mieleen pessaari ja jotenkin androgyyni nimi.
Mutta sehän on silleen, että makuasiat ovat niin erilaisia. Huomasin sen juuri työpaikalla, kun pomoni tytöstä tuli Sigrid...osa inhos sitä nimee toiset tykkäsi siitä ihan hulluna. Eli mistä tykkää, niin se kannattaa antaa. Minusta on ihan kiva, että tuo nimi on ainakin aika erikoinen ja mä suosin mieluiten erikoisempia nimiä kun jotain tavallisia. Ja ympäristö kyllä tottuu nimeen tosi nopeesti! Ja sen jälkeen ei enää kukaan ihmettele...
ei mun siitä tule mieleen mitään pässiä tai pessaaria, vaan ihan vaan Pessi ja Illuusia :) Pessi on liian pehmoinen mun makuun, mutta ei siinä muuten mitään vikaa ole. Pessi Ilmari kuulostaa ihan hyvältä yhdistelmältä :)
Hih miten erilaisia ajatuksia tuleekaan meillä mieleen! ;o)
Mulle tuli mieleen Pessi ja Illusia, Pessi metsänpeikko, pikkuinen ja vikkelä, karvainen (:-o) ... Sopii luonto ja/tai mielikuvitushenkisille vanhemmille Pessi-poika, MUTTA. Sopiiko Pessi aikuiselle, vakavasti otettavalle miehelle?? Pessi olisi hyvä lempinimi vaikkapa Peik-nimiselle miehelle?
Mä tykkään Pessistä tosi paljon. Olisi varmaan ollut ehdolla meidänkin pojan nimeksi ellei lähipiiristä löytyisi jo yksi Pessi. Ilmari sopii ihan hyvin perään, tässä tapauksessa peräkkäiset i-kirjaimet ei häiritse
Minä tykkään Pessistä aina vaan enemmän. Pessi ja Illusia siitä ensimmäiseksi tulee mieleen, en tosin ole vielä edes lukenut kyseistä teosta, vaikka se kirjahyllystä löytyykin :) Minustakin Pessi Ilmari on ihan hyvä eikä iit häiritse...
Itsekin tosin mietin joskus samaa kuin abaco, että vaikka Pessi on kiva nimi, niin sopisiko kuitenkaan aikuiselle miehelle. Mutta nykyään tuntuu enemmänkin, että miksipä ei sopisi. Joten ajatuksen tasolla siihen on jo tottunut, ja jos tuntisin jonkun (aikuisen) Pessin, niin varmasti olisi tottunut paljon nopeamminkin. Ja tunnetaanhan pianisti Pessi Levanto - jolla kyllä nimi osunut aika kohdalleen, koska Pessi on aika taiteelliselta vivahtava nimi. Mutta sekään mielikuva ei minusta estä antamasta nimeä sillä syyllä, että jos kantajasta ei tulekaan taiteilijaa... Uskon että mielikuvat muokkautuu hyvin paljon sen mukaan, mihin tottuu!
Hauska kuulla erilaisia mielipiteitä. Suurin osa mielsi nimen samoin kuin minäkin - luontohenkiseksi ja boheemiksi peikkonimeksi.
Itse asiassa meillä mietitään tuota nimeä keskimmäiseksi nimeksi, joten siinä mielessä tuo pohdiskelu Pessin sopivuudesta aikuiselle ei ole olennaista. Sekä etunimi että tuo Ilmari ovat vanhoja suvusta tulevia nimiä, joten väliin haluaisin jonkun raikkaan ja " oman" nimen, jossa saisi olla tuota luontohenkeä. Muita vaihtoehtoja ovat Otso, Osma, Touko ja Valo, mutta jotenkin tuo Pessi on nyt alkanut tuntua aika hyvältä.
Jos vielä löytyy kommentteja, niin lueskelen niitä suurella mielenkiinnolla :)
...joskin olen vähän turhan puolueellinen sanomaan, meiltä kun Pessi-niminen poikanen jo löytyy. :-)
Paljon on lapsi nimestään kehuja saanut ja nimi sopii pojalle kuin nenä päähän. Toki on varmasti myös niitä, jotka hiljaa mielessään kauhistelevat lapsen erikoista nimeä, mutta eihän mikään nimi kaikkia voi miellyttää.
Jos teillä ei Pessi ole tulossa edes kutsumanimeksi niin mielestäni sen erikoisuutta ei tarvitse edes pähkäillä. Toiset nimet kun harvemmin ovat edes esillä / käytössä.
Tunnen jo mukavan pojan nimeltään Pessi Ilmari!
Olin pienenä partiossa/pikku-tontuissa Leppävedellä ja partionimeni oli PESSI vaikka olinkin tyttö.
Nyt kun hankimme pienen kääpiösnautseripojan tuli nimeä miettiessä mieleeni tämä muisto ja nimi.
Haemme pikku-Pessin kotiin Helmikuun puolessavälissä. Ihanaa! 🙂🐕781
Pessi kuulostaa omaan korvaan valitettavasti aika kauhealle. Jotenkin turhan outo ja tulee mieleen pässi tai pessimisti. Jotkut nimet vaan kuulostaa vinksahtaneille.
Kissojeni nimet ovat Pessi ja Misti
Koiran tai kissan nimi ja mulle tulee mieleen aina pessari
Pessi on meilläpäin sukunimenä. Etnimenä tiedän vain kirjan "Pessi ja Illuusia".
...minä kuulun valitettavasti jälkimmäisiin. Tulee mieleen pässi tai pessaari. En voi sille mitään!
Miellän Pessin kyllä hieman boheemiksi luontonimeksi, esimerkiksi Aarnin veljeksi, vaikka se ei olekaan suoraan luonnosta. Ehkäpä sateenkaariperheen vesa? Ilmari sopisi Pessin perään erittäin hyvin eivätkä peräkkäiset i-kirjaimet häiritse.
Samankaltainen, omaa korvaani miellyttävä nimi olisi Lassi.