NAISET! Pätekää omillanne - älkää miestenne kautta
Ihan järkyttävää lukea täältä kuinka lähes kaikki palstailevat naiset etekvät työtä jollain 1500-2500¿ palkalla! Ja sitten perään kerrotaan, mutta se MEIDÄN MATTI, se sentään on diplooomi-insinööri ja tienaa ainakin 5000¿ kuussa.
Oletteko todella noin riippuvaisia miehistänne ja heidän urastaan? Miksi pädette heidän kauttaan?
Miksi ette halua ammatillista kunnioitusta itsellenne? Eikö rahkeet riitä vai onko kyse asenteesta/kasvatuksesta?
Olen entistä kiitollisempi ja onnellisempi siitä, että itselläni äly ja kapasitetti on riittänyt vaativaan koulutukseen. Minulla on aivan mahtava ja antoisia hyväliksainen työ, jossa saan kiitosta ja tyydytystä päivittäin. Olen pahoillani teidän puolestanne, joilla sellaista ei ole. Toisaalta uskon, että se on teistä itsestänne kiinni!
Kommentit (56)
Ei ylitöitä jne, vaan aikaa ja energiaa jää kotiin ja ennenkaikkea lapsiin, jotka on tällä hetkellä elämässäni se, mihin haluan panostaa.
Sitäpaitsi viihdyn työssäni.
Vierailija:
tehden " jotain" , koska vain sillä tavalla saat ruokaa perheellesi.
Jos kaikilla olisi vaativa ja hyväliksainen työ, kuka ne " hanttihommat " tekisi?
Jotenkin tuntuu, että moni nainen elää vielä miehensä kautta. Perheen ja nousujohteisen uran yhdistäminen ei ole mitenkään vaikeaa, kunhan siihen sitoutuu kumpikin vanhempi. ITse tarvitsen myös työelämässä kovia haasteita, samoin mieheni. Kumpikin tukee ja kunnioittaa toisen uraa parhaansa mukaan ja kummallekin on tärkeää, että toisella on se juttu. Samalla myös olemme läsnäolevia vanhempia lapsellemme.
että kaikkeen ei voi satsata samalla tavalla! Mitä yhteen elämänalueeseen antaa, on muilta alueilta jossain määrin aina pois. Yksinkertainen elämän lainalaisuus.
13
Ei se ole mitään sinnepäinkään minullekaan. En silti voi käsittää, miksi " elintason" (eli miehen palkan) mainitseminen sitten on niin kovin tärkeää... Vähän ristiriitaista.
Mutta tottahan se on, että toisille se on tärkeää, kyllä jotkut pätevät miehen kautta, en minä sitä kiellä.¨
t. pienipalkkainen
Vierailija:
Ei se ole mitään sinnepäinkään minullekaan. En silti voi käsittää, miksi " elintason" (eli miehen palkan) mainitseminen sitten on niin kovin tärkeää... Vähän ristiriitaista.
tai uhrauksia. Olen lisäksi ollut koko ajan osittaisella hoitovapaalla. Tehokas nainen tekee kyllä 6 tunnissa saman kuin miehet 8 tunnissa...
Vierailija:
tai uhrauksia. Olen lisäksi ollut koko ajan osittaisella hoitovapaalla. Tehokas nainen tekee kyllä 6 tunnissa saman kuin miehet 8 tunnissa...
Siinä on ero. Mä olisin huolissani jos en näin tuntisi.
Mä en pystyis enkä haluasi olla yhdessä minkään bussikuskin tai vastaavan kanssa. Kyllä miehellä pitää olla kunnianhimoa, ja jos siinä sivussa tienaa mukavasti ja pystyy pitämään perheestään taloudellisesti hyvää huolta, niin mikäs sen mukavampaa! Meillä on näin.
Miksi jälleen kerran ne MIEHET ovat niitä saavuttajia, joita naiset palvovat...
Meillä on ihana parisuhde, rakastamme ja kunnioitamme toisiamme - ja kyllä, olemme tavallaan myös riippuvaisia toisistamme. Minä hoidan lapset kotona, joten mies tuo leivän pöytään. Minä taas vastaan silmäteriemme jokapäiväisestä huolenpidosta. Ennen muuta keskinäinen riippuvuus on kuitenkin sitä, että olemme sitoutuneet yhteiseen hyvinvointiimme, arvostuksen antamiseen ja rakkauteen. Ihminen tarvitsee muita ollakseen onnellinen - yksin pärjäävät henkiset erakot eivät vain sitä myönnä.
Aivan turhaan tuhlaatte energiaanne toisten säälimiseen - kannattaisi ehkä ennemmin keskittyä siihen omaan elämään ja myöskin miettiä, mikä meissä " laumasieluissa" teitä niin ärsyttää. :)
Useille tähänkin ketjuun vastanneille tuntuu olevan ok että oma elintaso ylläpidetään miehen tienisteillä ja hänestä voi sitten olla ylpeä. Oma ura ei kiinnosta vaikka älyä ja kapasiteettia olisi. Ja vanha myytti elää - kunnianhimo työssä on muka lapsilta pois.
Erittäin hyvä aloitus ap!
olen sairaanhoitaja (palkkatason kaikki tietävät) ja ylpeä ammatistani. En halunnut ns. uranaiseksi. Olen tyytyväinen ammatinvalintaani!
Minä taas en tajua ollenkaan huolta siitä että naisia on niin vähän siellä johtotehtävissä jne. Ihan ok että sinne menee ja pääsee naiset joita se kiinnostaa mutta miksi sillä sukupuolella on niin suuri merkitys. Ja seuraako siitä jotain yleistä hyvää että johtopaikat ja huippuvirat naisistuu?
Itse en ole sellainen tehopakkaus että voin panostaa täysillä sekä työuraan että lapsiin - enkä halua sellaista elämää. Siksi minä panostan vain lapsiin, työ on vain välttämättömyys.
Vierailija:
Useille tähänkin ketjuun vastanneille tuntuu olevan ok että oma elintaso ylläpidetään miehen tienisteillä ja hänestä voi sitten olla ylpeä. Oma ura ei kiinnosta vaikka älyä ja kapasiteettia olisi. Ja vanha myytti elää - kunnianhimo työssä on muka lapsilta pois.Erittäin hyvä aloitus ap!
Vierailija:
Ja vanha myytti elää - kunnianhimo työssä on muka lapsilta pois.
!
lisään vielä sen verran tuohon kommenttiini, että ammatinvalintaani ovat vaikuttaneet muutkin kuin taloudelliset arvot tai menestymisen tarve. Kaikki eivät valitse ammattiaan ap:n kriteerien mukaisesti.
Näin potilaan näkökulmasta ei kovin toivottavaa =)
Kaikkihan alkaa jo siitä, että voimakkaasti urasuuntautuneet naiset laittavat lapsensa erittäin pieninä päivähoitoon. Älkää vastatko, että en mä ainakaan, koska nyt puhutaan tilastollisista keskiarvoista, ei poikkeustapauksista.
Vaativaan, nousujohteiseen työhön kuuluu usein pitkiä päiviä ja ylitöitä, mikä on suoraan perheeltä pois. Ei kannata vähätellä sitäkään, että ihmiset energiavarannot ovat yksinkertaisesti rajalliset: jos inhohimonsa kuluttaa päivällä töissä, ei sitä jää enää perheelle illaksi. Ääritapauksissa äiti ei malta keskeyttää lapsen takia työntekoa edes hetkeksi - esimerkkinä nimeltämainitsematon adoptiotapaus viime syksyltä.
Ja EI, en niele uranarkomaniaa myöskään perheellisiltä miehiltä. Aivan liikaa kuulee niitä juttuja, joissa vaimo väsyy, kun mies rakastaa työtään enemmän kuin perhettään. Ja taatusti joku haluaa kommentoida tähän viestiin myös niin, että miksi isä ei voi jäädä kotiin ja päästää vaimoaan luomaan uraa. Toki voi, mutta kuinka moni perhe sen valinnan tekee? Johan sen estää sekin, että uranaiset eivät kestä katsella miehiä, joilla on vähemmän kunnianhimoa kuin heille itsellään. Tästä syystä useimmilla uraan satsaavilla naisilla on myös uraan satsaava mies.
Karrikoidusti olen sitä mieltä, että jos ura on ihmiselle (miehelle tai naiselle) hirveän tärkeä asia, pitäisi lapset jättää tekemättä.
Se hyvän uran luominen onnistuu molemmilta vanhemmilta vain hyvin harvoin niin, ettei se olisi jotenkin lapsilta pois.
Vierailija:
Karrikoidusti olen sitä mieltä, että jos ura on ihmiselle (miehelle tai naiselle) hirveän tärkeä asia, pitäisi lapset jättää tekemättä.
Joillekin on tärkeämpää keskittää voimavaransa vaikkapa lapsiin ja perheeseen.