Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi koulun ratkottavaksi jätetään myös koulun ulkopuoliset ongelmat?

Vierailija
06.03.2008 |

Tuossa toisessa ketjussa (8 vee häiriköi puhelimella) ehdotettiin, että rehtori selvittäisi ongelmaa, vaikka häiriköinti tapahtuu (ainakin käsitin niin) pääasiassa koulun ulkopuolella. Olen opettajana korviani myöden täynnä kaikkia niitä ongelmia, joiden selvittäminen kuuluu VANHEMMILLE tai sitten vaikka poliisille.

Tänään viimeksi koululle ilmoittettiin mm. eilen illalla tapahtuneesta näpistyksestä (kauppias soitti) ja mesessä tapahtuneesta tyttöjen välisestä haukkumisesta (äiti soitti)...

Minun pitäisi sitten näitä selvitellä, vaikka kumpikaan ei liity mitenkään koulunkäyntiin.

Ärsyttää tämä nykyajan tapa delegoida ikävät soitot/yhteydenotot yms. jollekin " taholle"

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa mielenkiintoinen tilanne: jos vanhemmista tuntuu omituiselta ja vaikealta alkaa selvitellä, mitä vaikka mesessä on tapahtunut, ei se voi kovin helppoa olla opettajallekaan. Vaikka opettajat on jotain koulutusta - toivottavasti - kiusaamisen selvittämisestä saaneetkin.

Lupaan muistaa tämän kun omat lapseni ovat kouluikäisiä.

Vierailija
2/4 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä opetettiin opettamaan, mutta muu kasvatustyö vain mainittiin sivulauseessa, kuten yhteistyö vanhempien kanssakin. Siperia sitten opettaa. Toivottavasti nykyään koulutus vastaisi paremmin kentän todellisuutta.

Opettaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsensa tekosista koululle...

Vierailija
4/4 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... on siis tietysti minun työtäni selvitellä kaikki koulukiusaamiseen liittyvä ja varmistaa koulunkäynnin turvallisuus, mutta näidenkin neitokaisten riita liittyy poikiin ja viikonloppuna tapahtuneisiin yhteenottoihin...

On mulle soitettu kotiin perjantai-illalla kaupungilla illalla kännissä hilluvista teineistäkin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi