Pikaista nimiapua, Rasmuksen veljeltä puuttuu etunimi.
Esikoinen on Rasmus ja helmikuussa syntynyt pikkuveli on vielä vailla etunimeä. Toiset nimet on valmiina eli Ahti Aleksi. Vielä odottaessani olimme päässeet yhteis ymmärrykseen nimestä Elmeri, mutta kun vesseli syntyi eipäs toinen ollutkaan Elmerin näköinen.
Nyt olemme kutsuneet vauvaa Kaapoksi ja jos ennen ristiäisiä ei parempaa nimeä tule vastaan jää vauvan nimeksi Kaapo Ahti Aleksi, mutta jotenkin Kaapo kuulostaa hieman lempinimimäiseltä mun korvaan.
Miehen ja mun nimimaut eroavat toisistaan kuin yö ja päivä. Mies pitää ns. normaaleista nimistä jotka ei aiheuta ihastusta eikä vihastusta. Minä taasen pidän vähän enemmän erikoisemmista ja uusvanhoista nimistä.
Nimiä miehen mieleen:
Tuomas
Niklas
Nikolas
Petteri
Markus
Nimiä minun mieleeni:
Aapeli
Magnus
Liinus
Tiitus
Eemeli
Kuitenkin kaikki nuo edellä mainitut nimet ovat pois suljettuja, koska toinen osapuoli ei niitä kelpuuta. Eli teiltä tarvisin paljon ehdotuksia joita voisimme harkita etunimiksi.
Kommentit (14)
Hauskasti teillä on molemmilla suosikeissa vain joko s-loppuisia tai -ri/-li loppusia nimiä! Toiset nimet on päätetty, Ahti Aleksi ja näin ollen en ensisijaisesti hakisi s-loppuista nimeä, koska muuten keskelle tulee SAHTI...
Kaapo on kyllä ihan oikea nimi... löytyy kalenteristakin (nimipäivä 24/3). Esim Kalevi olis sellainen etunimi, jonka lempparina voisitte jatkossa käyttää Kaapoa, mutta Kalevi on ehkä aika erilainen kuin Rasmus...? Hei! Entäs Kasperi?? Tai Kasper? Sopisi ainakin Rasmuksen tyyliin!!
Rasmus ja Kasper?? :o)
Tai sitten
Karri
Anselmi
Timotei
Kaarle
Kristian
Oliver
PS. Otsikon perusteella tulin ehdottamaan Rasmuksen veljelle Robin-nimeä, olis must tosi komea!
Topias
Niilo
Paulus
Samuel
Salama
Severi
Vilius
Verneri
Vilhemi
Kasper
Olisiko näistä mihinkään?
Elvis!
Rasmus ja Elvis ois mahtavat nimet veljeksille! Olis se työnimi-Elmerin El-alku ja molempien tykkäämä -s loppu! :o)
Tomas onkin sellainen vähän vaakalaudalla oleva nimi. Mielestäni ihan ok nimi, mutta ei kuitenkaan mikään The Nimi. Se pistetään vielä mietintään.
Pojasta olisikin tullut Oliver, mutta sukunimen kanssa ei käy r-loppuinen nimi... :P
R-alkuisia:
Robi, Rene, Roni.
Muita:
Luukas, Julius, Matias, Vili, Viljami.
Arttu ja Paulus
sopivat Rasmuksen kanssa eivatka liian erikoisia!
Lisaa -as ja -us paatteisia, osaksi varmaan liian erikoisia:
Klaus
Darius
Justus
Rufus
Kaius
Martinus
Matteus
Timoteus
Sirius
Stefanus
Remus
Andreas
Elias (olis ainakin miehellesi riittavan tavallinen)
Mattias
Tobias
Joonas (itse tykkaan)
muita:
Sakari
Teemu (tulee Nikodeemuksesta)
Rurik
Yritin lukea muiden ehdotukset, mutta varmaan tulee toistoa silti. Eliasta ja Justusta mäkin olisin ehdottanut, tulivat jo joltakin.
Julius
Julian
Janos
A(a)mos
Eelis
Rudolf
Ahti Aleksi hienot nimet. Mun suosikki varmaan olis Eelis Ahti Aleksi. Mä en ehkä huomaa sitä sahtia...
Kyllähän se Kaapo oikea nimi on, vaikka olenkin samaa mieltä malwisin kanssa - lempinimimäinen.
Romeo! Ihana nimi ja sopisi myös Ahti Aleksin kanssa.
Fiia
Itse voisin kuvitella esim. nimet:
-Justus (vanhanaikainen, mutta miesmäinen, sopii Rasmukseen)
-Luukas
-Jasper
-Eelis
-Elias
-Riku
-Roope
-Asser(i)
-Lauri
-Tomas/Thomas
-Ilari
Suurinta osaa varmaan ehdotettu jo...
kaapo ahti aleksi
roni ahti aleksi
roope ahti aleksi
kasperi ahti aleksi
pyry ahti aleksi
Muita:
Rasmus ja Roope
Rasmus ja Jesperi
Rasmus ja Verneri
Rasmus ja Rolle
Rasmus ja Petteri
Rasmus ja Patrik
Rasmus ja Rami
Rasmus ja Miska
mutta tuli tuosta Kaaposta mieleen Kaarlo ja Kaapro. Varsinkin tuo Kaarlo on musta ihana. Rasmus ja Kaarlo =)
Petrus
Marius
Luukas
Emiel
Tomas
Karolus
Arttur
August
Ossian
Andreas
Rafael
Eljas