Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää, kun samassa harrastuksessa käyvät 3-lapsisten perheiden äidit dissaavat minua, koska minulla on vain yksi lapsi.

Vierailija
06.03.2008 |

Enhän minä voi mitään tietää lapsiperheen todellisesta elämästä jne. Ärsytys nousee potenssiin kaksi siksi, että meillä on kyllä yritetty kakkosta :(

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei kai se dissaamista sentään ole?

Vierailija
2/3 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritimme pitkään tosta lasta ja raskaus alkoi vasta kun esikoinen oli 6-vuotias. Koin usein tuona aikana, yksi lapsisena saman ongelman. Ihmiset usein luulevat ettei voi ymmärtää mitään lapsiperheen arjesta, saati olla jakamassa omia mielipiteitään.

Nyt kolmi lapsisena väittäisin, että en ole yhtään sen fiksumpi niissä asioissa, mielipiteeni ei ole muuttunut. En silloin yksilapsisenakaan väittänyt että kaikkiin lapsiin pätee samat kasvatusmenetelmät. Että kaikki lapset ovat samallaisia.

Mutta on myös niitä yksi lapsisia, jotka eivät usko että lapset ovat kuin ovatkin erilaisia ja että se tutin opettaminen ei vain päde siihen naapurin lapseen tai että unikoulu ei auttanut tuttavan lapseen jne. Sen kyllä usein huomaa jos joku on näin lyhyt katseinen. Ja tulee sitten varmasti minustakin nykyään ilmi jos tunnistan tälläisen äidin tai isän, ei sille voi mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kolme lasta, ja jos kaikki kolme ovat jossain satujumpassa, perhekerhossa tms. mukana, kaikki aikani menee heidän vahtimiseensa. Ei kyse ole siitä ettenkö haluaisi jutella muidenkin kanssa. Ja niissä harrastuksissa käy usein mammakavereita vuosien takaa (olemme tutustuneet kun esikoiseni oli vauva), usein sitä vain tulee ajauduttua juttelemaan heidän kanssaan enemmän. Vaikka kyllä aina yritän huomioida uudemmatkin tuttavuudet!

Muuten, nyt minua hymyilyttää kun itse yhden lapsen äitinä luulin monen lapsen äitien pitävän minua ihan avuttomana noviisina, mutta nyt huomaan etten ollenkaan suhtaudu yhden lapsen äiteihin niin, vaan pidän kyllä arvossa heidän taitojaan ja kokemusmaailmaansa.

Tämä nyt oli ehkä turhaa höpinää kun en yhtään tiedä millaista harrastusta tarkoitit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä