Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Akateemiset! Haluaisitteko että lapsenne kaverit tulisivat myöskin akateemisista perheistä?

Vierailija
06.03.2008 |

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutustasolla ei väliä.

Vierailija
22/67 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta itse asiassa kaikki lapseni leikkikaverit ovat kodeista, joissa äiti akateeminen. Johtunee osin asuinalueestamme (ison kaupungin naapurikunnan uudehko okt-alue). Osa leikkikavereista taas mun ja miehen (opiskelu)kavereiden lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli hän vastaa siten kuin ajattelee " akateemisten" vastaavan.

Vierailija
24/67 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa jos omien lapsuudenkavereideni akateemiset vanhemmat olisivat kieltäneet lastaan olemasta minun kanssani siksi, etteivät vanhempani olleet akateemisia...

Vierailija
25/67 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en itse ole akateemisesta perheestä, mutta monet kaverini lapsuudessa olivat. Silti meidän perhe sopeutui ihan hyvin joukkoon, meillä kun kuitenkin elettiin ihmisiksi.

Vierailija
26/67 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sano suoraan, että et halua lastesi leikkivän köyhien lasten kanssa. köyhiä akateemisia varsinkin helsingissä piisaa.

Vierailija
27/67 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen KTM ja mieheni on DI.

5

Vierailija
28/67 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja missä panostetaan lapsiin ja kannustetaan heitä käymään kouluja.

Minusta on aika ennakkoluuloista leimata ei-akateemiset ryhmänä viinalla läträäjiksi ja lapsiaan laiminlyöviksi vanhemmiksi.

Vaikka kyllähän se koulutuksen arvostus onkin heikompaa " alemmissa luokissa" (mikä ei tarkoita että näillä ihmisillä olisi myös alempi ihmisarvo, kuten monet näyttävät asian mieltävän).

Alkoholin käyttötilastoja (myös määrällisiä) muuten johtavat korkeassa sosio-ekonomisessa asemassa olevat. Jo vuosisatojen ajan koulutuksellinen eliitti on ollut huolissaan alempien säätyjen alkoholinkäytöstä, vaikka aina, kautta aikojen ylemmät luokat ovat käyttäneet alkoholia suhteellisesti enemmän.

Tällä hetkellä alkoholin liikakäyttö on varmasti kaikissa yhteiskuntaluokissa yksi keskeisimmistä ongelmista, joten ompahan edes jotain, mikä yhdistää eri kansanosia vaikka tuloerot ovatkin jo revenneet.

Alkoholinkäyttö näyttää myös minun silmissäni erilaiselta akateemisissa ja duunaripiireissä - akateemisilla on hauskaa, juodaan humala muttei räkäkännejä duunarit vetävät itsensä oksennuskuntoon, riitelevät ja pahoinpitelevät toisiaan.

Vierailija
29/67 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olen KTM ja mieheni on DI.

5

Vierailija
30/67 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla asutaan, lapsi kansainvälisessä koulussa, jossa lasten vanhempien koulutustaso keskimäärin erittäin korkea. Lasten elämä on täällä hyvin suojattua, kulmakunnan lapset eivät tosiaan leiki kadulla keskenään.

Vierailija
31/67 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan uskonut, että kukaan, akateeminen tai kukaan muukaan, ottaisi tätä viestiä tosissaan. Mutta...kuinka väärässä olinkaan. Jopa useampi kuin yksi taukki tänne ilmoittautui. Ymmärtäisitte edes pitää sivistymättömyytenne salassa.

Vierailija
32/67 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten toimitte jos lapsenne ystävystyy esim hitsaaja-keittäjä -pariskunnan lapsen kanssa? Saat kauttarantain kuulla että kyseisessä perheessä lapset on välillä mummolassa jotta vanhemmat saa ryypätä lähipubeissa (tavallista duunariluokissa tuo että lapset pistetään silloin tällöin mummolaan ja silloin vanhemmat ottavat kaiken irti niistä asioista joita ei lasten kanssa voi harrastaa). Ja lisäksi saat kuulla että lasten äiti polttaa tupakkaa (huh huh). Isältä pääsee silloin tällöin kirosana suusta. Lapsi vaikuttaa kuitenkin ihan kivalta ja pohdiskelevaiselta, älyltään samalla tasolla oman lapsesi kanssa olevalta. Lapsesi kertoilee aivan innoissaan tästä uudesta kaveristaan ja tahtoisi koko ajan leikkiä tämän kanssa. Tämän " lähiöperheen" iskä harrastaa karaokea ja autojen rassausta, äiti lukee vapaa-aikanana Reginaa ja katsoo telkkarista hömppäsarjoja. Asuvat Saton/VVO:n/Kaupungin vuokrakolmiossa kerrostalossa.

MITEN TOIMISIT TÄLLÄISESSÄ TILANTEESSA?Lapsesi olisi suurta ystävää tämän lähiöduunariperheen lapsen kanssa.

Vierailija
33/67 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on asuttu ulkomailla ja tutustuttu eri kulttuureihin.

Vierailija
34/67 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin mitenkään kannustaisin ystävyyteen, luottaisin siihen, että jos he ovat liian eriluonteisia, välit menevät aikanaan poikki ihan itsestään. Lapsilla vaihtuu kaveripiirit usein.

Tai siis mulla itselläni on vaihtunut, vaikka kuinka monta kertaa. Tuskin muistan edes niiden lasten nimiä, joiden kanssa olen leikkinyt joskus 4-6-vuotiaana. Joku äiti tietty voi ajatella, että nämä tapahtumat suorastaan viitoittavat koko tulevaisuuden, mutta niinhän se ei ole.

Vapaa-aikana kannustaisin lasta leikkimään omien kavereideni lasten kanssa.

Vierailija
35/67 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on merkitystä millainen se itse lapsi on. Eikä sen tarvi olla edes älykäs ja pohdiskeleva :D

t. 34

Vierailija:

Miten toimitte jos lapsenne ystävystyy esim hitsaaja-keittäjä -pariskunnan lapsen kanssa? Saat kauttarantain kuulla että kyseisessä perheessä lapset on välillä mummolassa jotta vanhemmat saa ryypätä lähipubeissa (tavallista duunariluokissa tuo että lapset pistetään silloin tällöin mummolaan ja silloin vanhemmat ottavat kaiken irti niistä asioista joita ei lasten kanssa voi harrastaa). Ja lisäksi saat kuulla että lasten äiti polttaa tupakkaa (huh huh). Isältä pääsee silloin tällöin kirosana suusta. Lapsi vaikuttaa kuitenkin ihan kivalta ja pohdiskelevaiselta, älyltään samalla tasolla oman lapsesi kanssa olevalta. Lapsesi kertoilee aivan innoissaan tästä uudesta kaveristaan ja tahtoisi koko ajan leikkiä tämän kanssa. Tämän " lähiöperheen" iskä harrastaa karaokea ja autojen rassausta, äiti lukee vapaa-aikanana Reginaa ja katsoo telkkarista hömppäsarjoja. Asuvat Saton/VVO:n/Kaupungin vuokrakolmiossa kerrostalossa.

MITEN TOIMISIT TÄLLÄISESSÄ TILANTEESSA?Lapsesi olisi suurta ystävää tämän lähiöduunariperheen lapsen kanssa.

Vierailija
36/67 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja täällä useampikin " akateeminen" vielä menee typeryyttään perustelemaan " joo-vastauksensa" siten, että aivan kuin akateemisuuden vastakohta olisi täysi juoppous. Akateeminen = ei alko-ongelmaa ja muutenkin kaikki hyvin. Ei-akateeminen = ei ihan aina, mutta erittäin todennäköisesti ainakin keskisuuri alko-ongelma eikä hajuakaan lastenkasvatuksesta.

V***u te ootte pihalla! Missä h****tin piireissä te oikein elätte? Ette tunne yhtään " ongelmaista" akateemista ja ne harvat ei-akateemiset, jotka tunnette ovat ongelmaisia??

Pliis, sanokaa ihan jokainen teistä monista vuorollaan, että olivathan vastauksenne provoja, olivathan? Ette te oikeasti voi olla sekä akateemisia että noin saat**an typeriä.

Vierailija
37/67 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se ettei ole akateeminen ei suinkaan tarkoita että olisi sivistymätön juntti. Me ei kumpikaan olla akateemisia. Minä olen tranemoni, mieheni amk-insinööri, ja opiskeltua on tullut ihan kivasti, etenkin kun laskee mukaan kaikki lisäkoulutukset ym. joissa ollaan vuosien aikana käyty.

Mutta ei-akateeminen=täysin rappiolla oleva ja tälläisen luuserin seuraa ja jopa lapsiensa seuraa pitäisi vältellä?

Me asumme ihan hyvällä alueellakin. Ja aika paha juttu taitaa teidän kannalta olla että monikaan ei ole täällä kysellyt akateemisuuttemme/ei-akateemisuuttamme. Johtavissa asemissa kuitenkin olemme töissä, joten voi tulla vääriäkin päätelmiä. Pitäisi varmaan määrätä lailla sellainen kyltti ei-akateemisten rinnuksiin josta erottaa jyvät akanoista?

Ja en nyt ihan tosissani suuttunut =)

Vierailija
38/67 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
39/67 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutuksella ei ole väliä, käytöksellä on.

Mun lasten kaveripiirissä esim. kiroilua olen kuullut vain sellaisten lasten suusta, joiden vanhemmat eivät ole kovin pitkälle kouluttautuneita. Epäilen tosin, että kyse voi olla ennemminkin tilannetajusta, kenen kuullen sanotaan mitäkin, eiköhän nuo omatkin joskus kiroile kun en ole kuuloetäisyydellä...

Vierailija
40/67 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja sitten ajattelette, että onpa kiva, kun on asuttu ulkomailla ja tutustuttu eri kulttuureihin.

niin en todellakaan ajattele, että tutustuttaisiin täällä eri kulttuureihin, varsinkaan paikalliseen! Minulla on työkavereita lähes 30 maasta, ja siinä mielessä kulttuurien kirjo on suuri, mutta luokkaeroja tässä porukassa ei tosiaan juuri ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi