Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

konepestävät villasukat?

25.11.2008 |

nyt meni hermo!!!

ties monennetko rv sukat ongin pesukoneen uumenista köyttökelvottomina korppuina.

haluaisin vanutusta ja konepesua 60asteessa (kun sitä näköjään tahtomattani kuitenkin harrastan)

kestäviä lastensukkia.

tietääkö kukaan mistä moisia mahtisukkia löytäisi?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko tulla tänne oikaisemaan aiemmin kirjoittamani vastaus :) Ostin näet lapsille juuri House Collection -merkkisiä sukkia Sokokselta (sokoksen oma merkki) ja niissä luki kuin lukikin 60 asteen pesu!

Ihania on nuo sukat! Ne on villasekoitetta eli sopivat hyvin goretex-kenkiinkin. Niitä oli useampaa eri mallista, oli ihan ohutta ja vähän paksumpaa, jne.

Vierailija
2/4 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kestävät loistavasti konepesun oletan että selviävät hengissä myös tuosta 60 pesustakin ; )

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
18.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

konepesua. Kestävät kyllä 60asteen pesun mutta ei suositella.

Miksi sukat pitäisi pestä 60asteessa?

Meillä on 40astetta aina riittänyt hyvin.

Jos on 100% villaa niin harva kestää edes 40asteen pesun.

Mutta itse olen kyllä novitan langoista itse tehdyt sukat pessut 40asteessa ja hyvin ovat säilyneet. Ei niitä kovin usein tarvitse edes pestä.

Olen kerran vahingossa pessyt novitan langasta tehdyt sukat 95 asteessa :D ei kutistunut mutta lanka itsessään haurastui.

Vierailija
4/4 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata 60 asteen pesua kestävistä villasukista unelmoidakaan! :D

Kyllähän ne ruskovillatkin kestää konepesun, eli 30 asteen villapesuohjelman, siinä missä muutkin villatuotteet.

Taitaa villasukkien korkeimmat pesulämpötilat olla 40 astetta. Ainakin muistelisin että Novitan langoissa on pesuohje 40 astetta...korjatkaa jos olen väärässä! Itse olen pessyt kaikki villajutut villapesuohjelmalla 30 asteessa. :) Joskus toki saattaa sattua mullekin virheitä ja mennä villasukkia muun pyykin joukkon, mutta sitten ei voi kun harmitella. Just eilen meni yhdet joustoneulesormikkaat kuivausrumpuun ja ne tuli "lievästi" kutistuneina sieltä.Ei voinut kun nauraa, kun oli niin pienet kämmeneen mahtuvat minisormikkaat :)