Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaas vähän! Muutto asiaa.. Muutto sunnuntaina ja mitään tavaroita ei ole pakattuna :(

Vierailija
06.03.2008 |

Muutamia laatikoita ja jätesäkkejä olen saanut haettua, mutta muuta en ole pystynyt tekemään ( juu, raskaana, viikkoja 32 ja huono olo plus että supistelee paljon) Mies töissä n. 20 tuntia vuorokaudesta eikä pääse irrottautumaan sieltä, täys mahdottomuus. Asunto on täynnä tavaraa, samoin varastot. Onneks esikoinen on tarhassa, mutta mä en käytännössä pysty tekemään mitään, vointi niin kehno. Antakaa jotain vinkkejä!

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko tämä taas se provo, jossa ap ei saa pakattua yhtään mitään ja vasta muuttomiesten tultua alkaa häärimään..?

Vierailija
2/24 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin kyllä tuossa tilanteessa joko palkannut pakkauspalvelun tai pyytänyt jotain sukulaista auttamaan.

Itsekin muutin rv 35, mutta olimme pakannet kaiken mitä pystyi jo kuukausia aiemmin (esim. kirjahyllyt kasaan), mies otti päivän vapaata töistä ja lisäksi anoppi oli apuna.

Vielä ehkä ehdit saada pakkauspalvelun, jos nyt heti soitat firmoja läpi. Maksaa varmaan tosi paljon, mutta pakkohan kamat on pakata, jos aikoo muuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten oma asunto oli myytävä samaa kyytiä ja meidän asunnon osataja laittoi ehdoksi asunnon nopean vapautumisen. Miehellä ei valitettavasti ole munaa ottaa saikkupäiviä, otti vastaan yhden firman toimitusjohtajan paikan viime viikon alussa ja mä huomasin, että jäin yksin näitten asioiden kanssa :( Enkä ole mikään provo. Onkohan joku pakkauspalvelu kallis ja voiko sitä edes saada näin lyhyellä ajalla? Hitsi että ahdistaa!

Vierailija
4/24 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päälle maalarinteipillä lappu mihin huoneeseen uudessa asunnossa menee. Sen jälkeen siirryt astioihin, niihin mitä ette tarvitse lähipäivinä.

Vierailija
5/24 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

joten oma asunto oli myytävä samaa kyytiä ja meidän asunnon osataja laittoi ehdoksi asunnon nopean vapautumisen. Miehellä ei valitettavasti ole munaa ottaa saikkupäiviä, otti vastaan yhden firman toimitusjohtajan paikan viime viikon alussa ja mä huomasin, että jäin yksin näitten asioiden kanssa :( Enkä ole mikään provo. Onkohan joku pakkauspalvelu kallis ja voiko sitä edes saada näin lyhyellä ajalla? Hitsi että ahdistaa!

Vierailija
6/24 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miettiä paljonko se maksaa.

Vierailija
7/24 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, jos sinusta on tylsää laittaa rahaa sellaiseen, tai että joku sohlaa sun kamojen kanssa, mutta pakkotilanne. Tee itse tai osta.

Jos sua supistelee ja miehellä tollanen tilanne, niin ihmettelen kyllä, ettei miehesi jo ole ehdottanut tuota, tai jopa varannut.

Vierailija
8/24 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukolla ei tunnu olevan hajuakaan kuinka huonosti mä voin. Ja vaikka sai toimitusjohtajan paikan, ei se liksa vielä juokse ja tässä firmassa toimitusjohtajan palkka ei työmäärään nähden ole suuri, n. 3500 ekee kuussa. Siitä pois verot ja lainan lyhennykset. Eipä pääse rahalla mässäilemään.

Vierailija
9/24 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä löytyy varmasti joku firma, josta saat miehet pakkaamaan ja siirtämään kotinne tavarat uuteen taloon. Jos kerran olette uuden talon ostaneet ja miehellä uusi, ilmeisen hyväpalkkainen työ, niin kyllä silloin on varaa käyttää kunnon muuttopalvelua, ettei tarvitse vauvan ja oman terveyden kustannuksella alkaa pakkailemaan.

Jätesäkkeihin heittelet kaikkea hyväkuntoista tarpeetonta ja kysyt joltain hyväntekeväisyysjärjestöltä tai oman seurakunnan diakoniatyöltä tulisivatko viemään pois. Kaikki risat lelut, vaatteet, vanhat lehdet ym. rojun heittelet toisiin jätesäkkeihin ja suoraan roskiin.

Jos et mistään saa muuttopalvelua näin nopeasti, niin soita paikallisiin urheiluseuroihin, työttömien yhdistykseen, nuorten työpajaan tms. saisitko " talkooapua" l. kustannat talkooporukalle sitten " palkaksi" ruuat, leffaliput tms. - jos voivat ottaa rahaa esim. yhdistykselle lahjoituksena, niin sitten maksat rahana.

Vierailija
10/24 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ukolla ei tunnu olevan hajuakaan kuinka huonosti mä voin. Ja vaikka sai toimitusjohtajan paikan, ei se liksa vielä juokse ja tässä firmassa toimitusjohtajan palkka ei työmäärään nähden ole suuri, n. 3500 ekee kuussa. Siitä pois verot ja lainan lyhennykset. Eipä pääse rahalla mässäilemään.

Pakkoko oli ottaa vastaan työ, jossa pieni palkka ja paljon työtä. Oliko pakko ostaa unelmatalo, jos ei sitten ole mahdollisuutta muuttaa siihen? Onko lainan oltava liian iso tuloihin nähden?

Sori, ymmärrän väsymyksesi, inhoan muuttoja minäkin. Mutta oikeesti, sun vaihtoehdot on nyt tässä: Lopetat ruikuttamisen ja voimiesi mukaan vaan alat pakata. Tai sitten soitat muuttofirman ja tingit jostain muista menoista.

Vierailija
11/24 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa " provoillut" tällä palstalla, kun oikeesti pakkasin neliön tavarat vasta edellisenä yönä ennen muuttoa. En vaan saanut aikaiseksi aiemmin. Täällä oli varsinainen tsemppihenki päällä sinä yönä :D Tsempit!

Vierailija
12/24 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ä ne jätesäkit ovat aivan ehdottomia muutossa!

Vierailija:Muuttokamat jätesäkkeihin...BUAHAHHAHAHHAH .

Vierailija
13/24 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkata pakkausapua? Siis mitä sellaista me voisimme sitten ehdottaa, joka nyt ihmeen kaupalla siirtäisi ne tavarat muuttolaatikoihin? Kai sinä nyt aikuinen ihminen osaat itse punnita vaihtoehtosi, joita taitavat olla

a) tsemppaaminen ja vähitellen, hissukseen ruveta pakkaamaan (et ilmeisesti vuodelevossa kuitenkaan suppareiden takia ole)

b) pyytää apua ystäviltä ja sukulaisilta tai palkata sitä, jos vointi ihan oikeasti ei salli pakkaamista

c) kertoa miehelle vakavasti, kuinka huonosti voit (eikö se mies muka usko sinua, jos kerrot voivasi todella huonosti? Eikö se näe sitä? Sanooko, että valehtelet ja sinun vain pitäisi ruveta pakkaamaan? Vai etkö sitten ihan niin huonosti voikaan?). Jos et oikeasti voi niitä kamoja pakata, jonkunhan ne pitää pakata, ja silloin ehkä mies voi miettiä tarkemmin, että pystyykö pitämään vapaapäivää muuton takia, jos ymmärtää, että sinä ET VAAN PYSTY pakkaamaan.

Niin, että tuossa on sun vaihtoehdot. Valitse niistä. Mitä ihmeen " apuja" sinä täältä palstalta odotat saavasi? Ja kai sä nyt ymmärrät, että sunnuntaina on muutto, ja ne kamat vaan on pakko keinolla tai toisella siihen mennessä saada laatikoihin. Muuten tulee sitten sanktioita siltä asunnon uudelta omistajalta, kun asunto ei vapaudu sopimuksen mukaan. Ja ne korvaukset voi olla muuten rahallisesti isompia, kuin pakkausavun palkkaaminen.

Vierailija
14/24 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritykseen.

Toimarin kuuluu tehdä itselleen yrityksen kanssa ns. toimitusjohtajan sopimus johon kirjattu kaikki ne asiat joista haluaa sopia eli palkka, lomat, lomarahat, työaika, irtisanomisaika, irtisanomiskorvaus, muut vapaat eli kaikki ne asiat joiden osalta työsopimuslaki ja työehtosopimus hoitaa työntekijöiden osalta.

Ja muuten 3500 euroa on toimitusjohtajan hommista todella vähän!

Vierailija
15/24 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meillä muutto toimi niin että soitin kaverin avuks kun en muksun kans pystyny ( 1v) Ja kaikki mitä pysty jätesäkkeihin ( myös muoviastiat ja kattilat) Toinen katto lasta ja toinen pakkas. Huonekalut vaan pakolliset palasiks eli parisänky ja lamput viimeseks alas. Sen pystyy mies tekeen lopuks. Ja ei siinä menny kun vajaa päivä. Loput kamat muovilaatikoihin mitä voi henkilöautoon laittaa esim astioita ja pyyhkeitä väliin ettei kolise

Niin paljonko sitä pakattavaa on? Entä monelta tuo muuttoauto aamulla tulee?

Hanki vaan muovilaatikoita vuokralle tuovat kotiin.

Meillä oli kolmion tavarat ja neljän ihmisen omaisuus Vajaassa kuudessa tunnissa pakattu.

Vierailija
16/24 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti suostuvat tuollaiseenkin, jos aikaa on!

Vierailija
17/24 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille jotka tsemppasivat ja antoivat konkreettisia neuvoja :) Otin roskasäkit käyttöön ja olen hävittänyt n. puolet meidän tavaroista, paljon tarpeetonta roinaa. Lepäilin välillä kun supisteli. En helposti pyydä apua vaan teen asiat itse, mutta soitin äidilleni ja pyysin kaverikseni, hän tulee huomiseksi ja jopa isäni änkeytyi mukaan ;) Kyllä tästä selvitään.

Vierailija
18/24 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehtävä on täysin mahdoton.

8 muuttoa takana, viimeksi kuvittelin selviäväni kahdessa viikossa, mutta huonosti kävi.

Vierailija
19/24 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän kamat saa pakattua muutamassa tunnissa. Varsinkin jos ei ole niin nuukaa, ettämitä tavaroita menee mihinkin laatikkoon. Meillä taisi olla kattilat ja työkalut samassa laatikossa.

Vierailija
20/24 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakkasin kyllä tavarat, mutta en kantanut enkä nostanut mitään. yritin ottaa mahdollisimman kevyesti. Silti alkoi niin hirveät supistukset, että olin viikon sairaslomalla muuton jälkeen ja sängynpohjalla.

Muuttomiehet apuun!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi