Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~ ♥ ~ KesäNuput to-su ~ ♥ ~

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en esikoisesta hieronut välilihaa, eikä mulle tullut kuin muutama tikki. Jotka eivät haitanneet elämää. Ehkä nyt voisi harrastaa hierontaa, haittaahan siitä ei ole.

Ekassa raskaudessa mulla ei muuttunut kengänkoko, eikä nytkään ole muuttunut. Joten ei tuokin on yksilöllistä.

Linea negra eli tumma masuviiva esikoisen odotusaikana oli voimakas ja tuli navan yli. Silloin monet sanoivatkin olevan merkin pojasta, tyttö syntyi. Nyt ei masussa ole mitään viivaa havaittavissa. Eli liekö masussa melskaava muksu on poika?

Meillä on täällä rankka vaihe menossa tuon esikoisen kanssa. Miten 4 vuotias voikin olla noin ärsyttävä ja riitaa haastava. Monta päivää on taas tapeltu ja otettu yhteen. Pyynnöt esim. nukkumaan menosta kommentoidaan ärsyttävällä äänensävyllä " mä en mee nukkuu ollenkaan, tai sitten sun täytyy raahata mut sänkyyn" ja kun muutaman kauniin pyynnön jälkeen komennan asiasta (en vielä huuda), saa neiti syyn " hyökätä" sanallisesti ja fyysisesti mun kimppuun. Alkaa todella rassaamaan, kun en tiedä miten nämä tilanteet saisi vietyä läpi ilman suurimpia yhteenottoja. Voi elämä, kun väsyttää. Mutta jos jollain on kokemusta, otan kaikki vinkit mielelläni vastaan.

Niin ja soilioili sulla taitaa olla nyt menossa rv 26+6. Koska mulla on nyt kasassa 27+0 ja LA on 6.6.

Mukavaa viikonloppua kaikille nupuille!

Eliador ja vimpula 27+0

Vierailija
22/42 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linea negrasta kyselin aikasemmin. Mulla tuli ekasta se viiva, kuten taisin sanoa ja silloin tuli tyttö. Nyt ei oo viivaa näkynyt ja epäilen poikaa tällä kertaa....

Parin tunnin päästä käsihoitoon ja sitten hakemaan uusia silmälaseja. Viikonloppuna pitäs varmaan miettiä eteisen uusia värejä.

t. SannaNu ja tiuhti rv 27+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sulla node.k noin pian työt loppuu vai onko vain määräaikainen työsuhde? Mun pitäis jaksaa 9.5. asti... Tosiaan sovittiin pomon kanssa että ensi viikosta eteenpäin on vain 2-3 työpäivää per viikko että jaksan olla. Se oli kyllä oikein myötätuntoinen. Parempi niin, kuin että ei töitä ollenkaan, koska en oikein jaksa uskoa että vuokratyöfirma viitsii kovin montaa viikkoa maksella saikkuajan palkkoja (kertauksena, olen siis ruokakaupassa töissä staffpointin kautta). Voihan se siltikin olla etten pysty olemaan loppuun asti. Sen sain jo Kelalta kysyttyä että se 6kk ajan palkka tosiaan lasketaan ihan äippäloman alusta taaksepäin, eli pienempi siitä tulee kuin alunperin toivoin koska nyt on loppua kohti vähemmän niitä tunteja, harmi.

Me oltiin eilinen reissussa tutun mökillä. Reissu oli muuten oikein kiva, mutta en nukkunut koko yönä kuin aamuyöstä muutaman tunnin!Iltasella syötiin sipsejä, lakritsia, limpparia... Eikä oikeaa ruokaa ollut tarjolla ollenkaan, makkarat paistettiin. Jugurttia otin illalla vielä vähän. Yöllä sitten pyörin kovalla vuodesohvalla, hyppäsin vessassa, oksetti ja selkä ja maha olivat tosi kipeät, kyllä oli tuskainen olo! Sitten otin tyynyn pään alta ja pistin jalkojen väliin poikittain ja yritin nukkua kyljellään, ja sitten sain pikkuhiljaa torkuttua aamuun asti. En kyllä yli puolta tuntia nukkunut kerralla, aina piti sitten kääntää kylkeä. Ja heräilin koko ajan kun miehen pojat narskuttelivat hampaita, önisivät, yskivät, kääntyilivät, ja siellä olkkarissa pupu rynkytti häkkinsä verkkoa tai joi äänekkäästi ja tai potki puruja. Ja kuumakin oli. Kyllä oli tuskallinen yö! Ja nyt väsyttää sitten niin kamalasti.

Huomasin että en oikein pelkän viikonlopun aikana ehdi sopeutua noihin miehen poikiin vaan hermoilen ja stressaan -> komentelen. Nyt kun ne on olleet meillä koko viikon, niin yhteiselo sujuu jo ihan kätevästi. Meillä on vähän kulttuurishokkia vissiin aina, kun miehellä on ollut TODELLA vapaa kasvatus, ja minulla itselläni ollut kova kuri. Kauhuissani sitten katson kun pojat pomppii mummulta saaduilla 30v vanhoilla arvokkailla perintönahkasohvillani ja hajottelee tavaroita ilman mitään seuraamuksia isänsä puolesta... tuntuu ettei se oikein minun velvollisuus ole täysin perään vahtia mutta jonkunhan se pitää tehdä jos isänsä ei sitä tee, ja minun tavaroita hajottavat surutta.

Mikä siinä muuten on, kun nykyajan lapset eivät osaa tavaroita arvostaa yhtään tai pitää ehjänä? Kaikki pitää hajottaa. Miten sitä osaisi sitten sen oman kasvattaa arvostamaan tavaroita vähän paremmin. Nytkin tuntui eilen pahalta kun olivat hajottaneet yhden peilin (kehykset), joka on ollut jo minun äidillä lapsesta asti. Mutta olenko kohta enää muuta kuin pelkkä nalkuttaja? Jos joka asiasta huomauttelis niin sitä sais olla tekemässä 24/7. Nyt pääsivät siitäkin kuin koirat veräjästä, isänsä vähän torui ettei noin saa tehdä, ja sillä selvä...

Alcatraz 26+0

Vierailija
24/42 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiyspäivärahaa laskettaessa voidaan hypätä sairauslomajaksojen yli ja laskea raha 6kk tulojen perusteella ennen sairasloman alkua. Näin minulle sanottiin Kelalta. Eli kannattaa säilyttää / ottaa kopsut sairaslomatodistuksista.

Eihän se mene niin, että jos joku on ollut 10 vuotta töissä samassa firmassa vakituisena ja jos sattuukin makaamaan vaikka 25 viikkoa raskaudesta vuodelevossa, niin menettäisi hyvän äp-rahan. Minä kun huolestuneena tätä asiaa Kelalta kysyin, niin tosiaan vastaus oli huojentava.

Mulla on ollut kyllä yks persepäivä!!! Aamusta asti o särkenyt päätä ja jalka on ollut myös tosi kipeä. Sit on semmoinen ahdistava olo ja tunnen itseni erittäin läskiksi ja epäviehättäväksi. Kävi miten kävi, niin huomenna menen jumppaan ja alan merkkaamaan ruuat painonvartijoihin (en tietenkään pudota painoa, vaan syön järkevästi ja terveellisesti. Ohjelma tsemppaa siihen, ettei tule syötyä roskaruokaa).

Vituttaa tuo kelikin. On niin liukasta, että koko ajan meinaa vaan kaatua. Sit joku hemmetin papparainen jumitti kaupassa kassalla ja kertoi elämäntarinaansa. Meinas tämä mamma sanoa tosi pahasti. Tässä päivässä ei ole mitään hyvää!! Yhdet itkut jo tirautin ja se hieman paransi oloa. Mutta ei vielä tarpeeksi. Oli menossa pomputtelemaan jalkapalloa (pelasin ennen), mutta se olikin tyhjä enkä saanut siihen mitenkään ilmaa. Se voisi nimittäin auttaa tuohon jalkasärkyyn kun sais säärille tehtävää. Mutta eipä tänään mikään onnistu... Ehkä huomenna on parempi päivä. Tilaan kyllä nyt toisen imetyspaidan, jopa siitä tulisi parempi olo.

Tytteli-83 rv 27+4

Vierailija
25/42 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsit, täällä on kivoja ja mielenkiintoisia juttuja ollut... :)

Tyteli, tiedän tunteen. Tänään viimeksi kaupungilla riepoi, kun yritin vaivalla päästä sohjossa eteenpäin ja aina joku ärsyttävä tyyppi ajautui vaunujen eteen. Vatsassa tuntuu kaikki rattaiden kääntelyt ihan kympillä.

Eikä tuo olemuskaan ole todellakaan mikään maailman hehkein...katselin profiiliani kaupan ikkunasta kadulla kulkiessani...ja jo se, miten vaivalloisesti liikuin eteenpäin plus lisäksi se, että näytin ihan vuohen nielaisseelta boakäärmeeltä tässä pitkässä untuvatakissani joka oikeasti ratkeaa kohta päälleni...ei ollut todellakaan mikään mieltä ylentävä näky, ei... :( Iskiasta pistää joka askeleella ihan helvetillisesti ja kävelykin on sellaista konkkaamista.

Väsyttääkin ihan sairaasti koko ajan. Rautaa pitäisi popsia vaan, muttei aina muista ottaa.

Silti jaksan iloita tuntiessani pienet potkut sisälläni, närästyksestä yms. viis...ai niin, eilen pissasin housuihin kun meni muro väärään kurkkuun ja yritin yskiä sitä pois. Luulin jo, että se murolautanen oli viimeinen ateriani, muttei onneksi sentään. Sain yskittyä ripun pois. Tosi kiva kun housut kastui, enkä aluksi tiennyt oliko se pissaa vai lapsivettä :O...että taitaa tuo alapään lihaskuntokin olla mitä on...voi tätä reppanaa.

Kasvatusvinkkejä joku kaipasi nelivuotiaalle...tuo näsäviisastelu ja takaisin sanominen on ärsyttävintä mitä tiedän ja tuo meidän 9v esikoinen se vasta tuntuukin olevan varsinainen verbaaliteknikko :-/. Meillä on jouduttu menemään siihen, että jollei sana kuulu, lähtee jotakin arvokasta viikoksi pois, esim. tietsikan piuha, jottei neiti pääse nettiin chattailemaan tmv. konkreettista, joka oikeasti tuntuu jo " mukavalta" . Nytkin on pääsiäismunaboikotti päällä, kun niistä munan sisällöistä tuppaa tulemaan riitaa. Sanoin, että tulee munaton pääsiäinen, jos hommat menee siihen, että riidellään niistä tyhmistä yllätystavaroista. Ostin esimerkin vuoksi itselleni ja miehelleni Mignon munat kaappiin, enkä noille riitapukareille mitään...meni naamat ruttuun, mutta taisivat ymmärtää, että tämä rouva on tosissaan... :P

Nyt pitää lopettaa ja lähteä hakemaan postista Mollavauvalta tilaamani imetystyynyn päälliset :)

Kanelisokeri 27+0

Vierailija
26/42 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

En oo tiistai illan jälkeen kerinnyt kirjotteleen tänne ja jopas on tosiaan paljon juttuja! Kiva vaan.

Alan kohta selaamaan kaikkia juttuja ja kommentoimaan!

Mä aina avaan toisen keskustelun viereen niin sieltä pystyn kattomaan kuka on sanonu ja mitä, enhän mä muuten muistais mitään :D

Onneks on perjantai nyt!! Kyllä tätä taas ootti!! Ihanaa!!! :)

Keskiviikkona aamupäivällä oli lääkärineuvola myös mulla. Kaikki oli hyvin. Painoa yht.tullut 5,4kg (vaan??), olin ihan varma että ainakin 6-7 kg.. Edellinen neuvola oli 6 viikkoa aiemmin ja siitä nousua vaan 600g, eli 100g/vko. En valita.. :D Verenpaineet hyvät, pissa puhdas. Hb oli noussut, oli nyt 121, edelliskerran 118. Ei hirmusta nousua mutta ees vähän ja onhan mun olo ollut pirteempi. Mitä nyt tosin tällä viikolla kamalaa väsyä taas. Sf mitta oli jo 27! Vauvan syke huiteli taas siellä 150 paikkeilla.

Sain myös sokerirasituksen tulokset. Se paastoarvo oli 5,1 eli just raja-arvo. Ihmettelen suuresti edelleen sitä. Netissä ja joka paikassa sanotaan että paastoarvo olis 5,3 tai 5,5. No, sit 1h arvo oli tosi hyvä, samaten 2h arvo. Just toi eka paastoarvo oli sit se raja-arvo ja sen takia terkka pisti mut mittaileen sokereita kotona seuraavaan neuvolakäyntiin asti. TYMPEETÄ!!! No, eilenkin sit mittasin ja ne arvot on täysin kunnossa, ei niissä oo mitään häikkää, ei mee ees lähelle raja-arvoa. Hyvä niin mutta ärsyttää mittailla. En mittaa kun 2 päivänä viikossa neljän viikon ajan. Kyl sen kestää.

Melkein kaikki yöt tällä viikolla on menny aika kehnosti nukkuen. Herään aina kun vaihdan asentoa toiselle kyljelle, sit selkää kolottelee ja lonkat puutuilee ja toinen polvi kipeytyy koukkuasennosta. Ei hyvin aina mee täälläkään ;) Pissillä ei öisin tartte käydä. Sillon kun nousen ylös niin sillon paineentunne osuu rakkoon ja kamala pissihätä iskee,sama maatessa selällään. Mut istuessa ja kyljellään maaten ei pissitä.

Työpäivät menee vähän vaihtelevasti. Selkää kyllä kolottaa ja tosissaan, ei oo herkkua istua :( Jalottelen välillä ja kauratyynyä lämmittelen mutta ei se pidemmän päälle kamalasti auta. Saa nähdä miten pystyy oleen töissä kun viikot menee eteenpäin. En kyllä epäröi sitten hakea saikkuakaan!

Keskiviikkonakin olin niin suunnitellut meneväni uimaan mutta kun töistä pääs ja vähän käytiin vaunuja kattelemassa taas vaihteeks niin ei kertakaikkiaan jaksanut enää liikahtaakaan. Se ilta meni siis täysin levätessä.

Oishan se kiva tietty ulkonakin käydä kävelemässä aina välillä mutta ei uskalla, on niin hiton liukasta.

Eilisiltakin meni hujauksessa. Meillä kävi kavereita kylässä. Ne ei sit oikein älynneet lähteä ajoissa pois..mä olin jo niin valmis yöunille. Sit 21.45 sanoin että jatkakaa te,mä menen nyt nukkumaan. Sit vasta tajusivat lähteä.

Eilen tuli juteltua kans äitini kanssa puhelimessa pitkät löpinät ja äitini taas kerran alko muisteleen mun syntymää. Muita lapsia mun vanhemmille ei siunaantunutkaan. Millasia synnytyksiä teidän äideillä on ollut?

Mun äiti sai mut tosi nopsaan. Tulin 3 viikkoa etuajassa ja synnytyksen kestoks merkattu 4,5h. Nopsaa toimintaa.

Nyt oltiin tänään sit töitten jälkeen miehen kanssa ulkona syömässä ja leffassa. Tultiin kotia tossa tunti sitten. Oli mukava ilta :) Leffassa istuminen ei tosin varsinaista herkkua kun kaikissa asennoissa paikat puutuili.

Ihan mielenkiintoista on ollut lukea teidän juttuja kropan palautumisesta ym. Ja kans tosta että kengänkoko saattaa muuttua. Mulla nyt 41 että jaa-aa. En välttämättä isompia kenkiä enää haluais kyl käyttää.. :o

Tosi kurjaa Nappula että olet joutunut nyt kärsimään koko ajan noista vatsakivuista :(

Jaksamisia!!

SannaNu kyseli onko tullut tummaa viivaa. Ei näy mulla sellasta ei. Tiiän monia kenellä se on ollut ja suurin osa saanut poikia mutta ei kaikki. Esim.oma äitini sai mut vaikka hänelläkin se :D

Mulla kans välillä tuntuu että maha on tiellä ;) Tai sitä ei osaa aina huomioida että vie enempi tilaa jne. Sit saattaa törmäillä johonkin jne ;) Mutta ei sitä unohtamaan pääse. Hengästyttää niin älyttömästi moni asia esim jne..

Palailenpa huomenna.

Nyt alkaa olemaan aika tuskaa selälle taas tämä istuminen.

Hyvää viikonloppua!

a_j + pötkis 27+1

Vierailija
27/42 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

SIispä heippa kaikille!

Mukava lukea kuulumisianne, itse ei vaan jaksa aina kirjoittaa. Nyt on aikaa; vapaapäivä, mies nukkuu oltuaan yön töissä ja poika on isällään hiihtoloman viimeisiä päiviään viettämässä. Mitähän tänään tekis?!

Päätä särkee taas, särkenyt joka päivä tällä viikolla. Alkuviikosta kärsin flunssan oireista, jonka takia hain sitten kaksi päivää saikkuakin, mutta niin vaan taas nuha ja yskä ja kuume mut kiersivät. Hassua, ennen aina nappasin kaikki flunssat ympäriltäni, nyt sitten olen muka niin vastustuskykyinen ettei ole tarvinnut viime lokakuun jälkeen sairastella :) Mutta oli aivan mahtavaa olla kaksi päivää saikulla,teki todella hyvää vain olla!

Työviikot vähenee, kesälomaan ja sen jälkeen alkavaan äitiyslomaan on aikaa n.5viikkoa. Saapa nähdä jaksanko sen ajan töissä kokonaan, nyt ainakin kunto ollut kaikinpuolin hyvä ja töissä olen kiltisti ollut, enemmän tuo on henkistä väsymistä kuin fyysistä..

Kertokaa mulle ÄITIYSAVUSTUKSEN HAKEMISESTA yksi juttu: Mulla edelleen paperit odottaa postittamista tuossa,,kun en saa selvitetyksi miten ne viimeisen 6kk:n tulot pitää todistaa? Olen nimittäin vaihtanut työpaikkaa viime lokakuussa, ja näin ollen6kk nykyisessä paikassa tulee täyteen vasta huhtikuussa. Pitääkö tulot todistaa jollain tietyllä lomakkeella vai kentieskö vain palkkatodistuksilla?! Ja ilmeisesti minun pitää siis pyytää myös entisestä työpaikasta muutamalta kuukaudelta jotakin todistusta? Kertokaa pliiiiis, te jotka fiksumpia tässä asiassa.

Stressaavaa, kun tässä pitäisi saada pankin kanssa lainasopimusta aikaan, ostaa asunto, tehdä remonttia ja pakata ja muuttaakin vielä ennen toukokuun loppua. Kaikki vauvan tarvikkeetkin on vielä kaupassa... aargh. Onneksi olo on tosiaan fyysisesti ihan hyvä, stressi kun vie voimia..

Neuvolassa viime käynnillä (maanantaina) kaikki oli ihan hyvin, hb oli taas vähän laskenut, tällä kertaa 121, mutta rautaa ei th vieläkään käskenyt syödä, sanoi vain että jos ruuasta sen saisi. Painoa on tullut kaikkiaan lähes 8 kiloa tähän mennessä. Itse katson kriittisesti peilistä leventyneitä reisiä ja naamaa - ja käsivarsia!- ja toiset huokailee että " sulla se ei ole kuin maha kasvanut" . Huoh, tunnen olevani jo melkoinen valaskala, sanokoot muut mitä sanovat. Ja ärsyttää, (vaikka ylpeä vatsastani olenkin :), kun asiakkaat töissä katsovat ensiksi vatsaa eivätkä kasvoja kun tulevat juttelemaan!

Lääkärineuvolassa 25. pvä aion kysyä, näyttääkö tulokas vielä tytöltä,vai joko on sukupuoli vaihtunut :) Lääkäri puheillaan sitten viitoittaa tietä vaunu-ym.hankinnoissa ;)

Nyt lopetan tämän uikuttamisen, ja koitan rueta pesemään vaikka pyykkiä - ulkona on makee pakkassää aurinkoineen. Vähän tekis kyllä mieli lähteä kirpparikierrokselle...

Hyvää vointia kaikille ja HYVÄÄ NAISTENPÄIVÄÄ!

(ja sori kun vaan ruikutin omista ongelmista )

Sakariini 27+6 (jotakuinkin :)

Vierailija
28/42 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti olen käynyt lukemassa teidän kuulumisia, mutta itsellä nyt ei ole ollut mitään erikoisempaa sanottavaa, niin olen sitten ollut vaan sivustaseuraaja :)

Sakariini taisi kysellä apua niihin Kelan papereihin. Mun käsityksen mukaan sitä äitiysrahaa voi hakea sen 6 kk:n ajalta vaan, jos työtulot on edellisestä verotuksesta noussut sen 20%. Kelan esite sanoo näin:

" Päiväraha voidaan laskea myös verotusta tuoreempien työtulojen perusteella, jos hakijan työtulot ovat olleet jatkuvasti vähintään 20% suuremmat kuin verotuksen palkkakertoimella korotetut työtulot. Tällöin hakija voi pyytää, että Kela huomioi hänen työtulonsa kuuden kuukauden ajalta välittömästi ennen vanhempainpäivärahakauden alkamista."

Jos se 6kk ei ehdi tulla täyteen ennen äitiysrahakauden alkamista ja työsopimus on määräaikainen (päättyy esim. äitiysloman alkuun), kasvaneet tulot ei vaikuta äitiysrahan määrään. Muuten ne ymmärtääkseni vaikuttaa.

Jos hakee äitiysrahaa tuon kuuden kuukauden tulojen mukaan, hakijan tulee esittää Kelalle: selvitys palkastaan ja luontoiseduistaan sekä selvitys maksetusta lomarahasta (esim. työnantajan palkkatodistus).

Toivottavasti näistä tiedoista oli sinulle apua!

Muuten täällä elämä etenee mukavalla mallilla, jos iskias-särkyä ei lasketa. Onneksi se ei vieläkään ole ihan mahdottoman paha ja venyttely auttaa. Me ollaan nyt tehty miehen kanssa jo vähän hankintojakin: vaunut on varattu ja eilen ostettiin pinnasänky. Vähän lisää pientä vaatettakin tuli eilen ostettua. Huuto.nettiäkin oon ahkerasti selannut, jos löytyisi edullisesti sellanen pehmustettu hoitoalusta. Lisäks oon ettiny kankaita, että sais ommeltua pinnasängn reunapehmusteeseen uudet päälliset. Mulle on iskenyt ihan älytön innostus kaikkiin hankintoihin - pitää yrittää pitää itseä vähän kurissa :)

Mahakin on kasvanut ja kuten monella muullakin, se tuntuu välillä jo olevan tiellä. Etenkin kumartelu tuntuu epämukavalta. Ja kävellessä tuntuu, että jotakin " ylimääräistä" kantaa mukanaan, kun hengästyy niin pienestä. Mutta mikäpäs tässä, sitä saatiin mitä tilattiin ja kyllä vauvan potkut auttaa mukavasti unohtamaan näitä vaivoja :) Eilen illalla oli taas oikein kunnon potkuharjoitukset mahassa. Se on niin hassua, kun tällä vauvelilla on välillä sellaisia hiljaisempia päiviä, että tuntee vaan muutaman potkun, kun taas välillä tulee oikein kunnon tujauksia useasti päivään...Saa nähdä millainen vekkuli sieltä sitten tulee :)

Kertokaapas te viisaammat ja kokeneemmat, että millaisesta kutinasta pitäisi huolestua? Itsellä on nyt jo melkein viikon ajan päivittäin kutisseet pohkeet ja käsivarret ja se on ihan älyttömän rasittavaa. Perusrasvaus auttaa hetkeksi, mutta muuta hyötyä ei siitäkään ole.

Jees. Eipä muuta kuin oikein hyviä vointeja kaikille!

makri, 25+3

Vierailija
29/42 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainakoneella kirjoittelen nopsan, akku tyhjenemässä.

Hämähäkkineevuksista joku kyseli. Ei ne täysin ole hävinnyt mutta haalentuneet mielestäni kyllä. Tai siis eivät niin erotu. Tai sitten olen vain tottunut niihin.

Työpaikkani maksaa kyllä kolmen kuukauden (72 päivää) palkkaa. Äitiyslomani alkaa 3.5. ja olen aikoinaan osittaisen hoitovapaan anonut 31.5. asti. Joten toukokuun ajalta olisivat maksamassa palkkani osittaisen hoitovapaan mukaan. Olen googlannut vaikka millä hakulauseilla ja sanoilla ja yrittänyt löytää aiheesta ennakkotapausta työnantajalle näytettäväksi. Käytännössö hoitovapaan ja osittaisen hoitovapaan keskeyttämisen perusteet on samat ja jos hoitovapaan voi keskeyttää raskauden takia nykyisin niin järjen mukaan myös osittaisen hoitovapaan. Mikään ei ole estänyt työnantajaa aikaisemminkin keskeyttämään osittaista hoitovapaata työnantajan pyynnöstä mutta pakottaako siihen mikään säännös, sitä en tiedä. Eikä tiennyt liittonikaan. KVTES:kään ei asiaa valaissut.

Olo on omenainen. Olen nyt muka auttamassa leikkauksesta toipuvaa äitiäni. Vaan vähäistä on ollut. Makoillaan lähinnä molemmat.... supistelee ja väsyttää, voi voi. Ruikuti ruikuti.

Juu ja viikkoja tosiaan nyt ne 27

T: Soilioili

Vierailija
30/42 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka Naiset :)

La illassa mennään..

Nopsaan taas tämäkin päivä mennyt.

Me ollaan oltu miehen kans varmaan n.6h tänään muuttoapuna kaveripariskunnalle. Heillä kans vauvaa odotetaan, elokuussa laskettu aika. Miehet hoiti kantamiset ja kaiken. Me otettiin ton mun ystävän kanssa iisisti, hengailtiin ja juteltiin kovasti ;) Kyllä me välillä ruokaa laitettiin ja tiskailtiin. Tuli sinne myös kolmas ystävämme kans ja hän sit siivos ja touhus. Oli tosi mukavaa kun oli ystävät koolla ja sai höpötellä :)

Äsken tossa tultiin miehen kanssa saunasta. Kauaa siellä ei kärsi olla.

Olin tänään ajatellut meneväni uimaan mutta en kertakaikkiaan malttanut lähteä minnekään :)

Huomenna menen kyllä, heti kun halli aukeaa.. :)

Sokerit tänään mittailtu ja kaikki arvot täysin kunnossa, ei mitään häikkää!!

Viime yönä nukuin pitkät unet ja sikeesti mutta silti väsyä ollut tänään kovasti. Oikein ootan taas että pääsen yöunille.. :D

Täällä kans vauva potkii tosi ahkeraan. Aamuyöllä aina 4-6 välillä on kovat potkinnat käynnissä, sit se alkaa taas 7 jälkeen ja jatkuu ainakin 12 asti. Sit taas 14-18 on aktiivista ja myös sitten taas n.20-23/24.. :)) Tänään potkut tuntuneet enimmäkseen rintojen alla, ja sit samalla ihan kun sormella kutittelis tonne oikeeseen nivuseen :) Ois ihana nähdä ultralla että mitä se siellä touhuilee.. :)

On mullakin makri välillä kutinaa vatsan seudulla ja reisissä. Ei mitenkään joka päivä mutta pari kertaa viikossa, että kutisee vaan. Rasvailen sitten paljon ja se kyllä auttaa. En sen viisaampi varmaan ole etten osaa sanoa millaisesta kutinasta pitäisi sitten huolestua? Varmaan ihan jatkuvasta kutinasta joka on päivittäistä ja kokoaikaista?

Hyvää lauantain jatkoa :)

a_j + pötkis 27+2

Vierailija
31/42 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa jos antaisin itsestäni kuulua minäkin.

Nyt alkaa kovin tuntua siltä, että maha painaa ja TUNTUU. Kengännauhoja kun ei tahto saada solmittua ja olemus on kuulema kuin Muumimammalla.. No joo. Paino nousee turhankin reippaasti, peiliin katsoessa löytyy se karkkisyöppö, heh..

Sf-mitta huitelee yläkäyrän yläpuolella, tai no, kokonaisen yhden kerranhan tuo on mitattu, mutta kuitenkin. Supistelee ihan riittämiin asti, ei kipeästi, mutta tuntuu ahdistavalta. Pissanäyte tutkittiin, että josko ois piilevä tulehdus, mutta oli puhdas, hyvä niin. Pärjään kuitenkin, lääkäriaika kuiten vähän aikaistettiin, jos enemmän pitää tutkia. Lepo tekee hyvää, mutta siitäkin huolimatta esikoinen on roudattava kouluun ja koirat on lenkitettävä.

Pentu pitää kovaa älämölöä, myllertää pitkin päivää ja hienosti osaa jo kohdistaa potkuja äiteen rakkoa kohti. Tuntuu.. jännältä. Ei tuota potkujen tuomaa fiilistä muistanutkaan. Minut on vallattu! :D

iotus 24+3

Vierailija
32/42 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutinasta: Jos kutina ilmenee kämmenissä tai jalkapohjissa, niin siitä pitää huolestua. Kyllähän sitä itse varmaan tunnistaa, onko kysymys ihon kuivuudesta (esim. siellä säärissä). Vatsan kutiaminen on täysin normaalia kun se iho venyy. Mutta kannattaa siitä kutinasta mainita neuvolassa.

Kelan asioista. Eihän sillä ole merkitystä, oletko vaihtanut välillä työpaikkaa. Siitä kun äitiysloma alkaa, niin siitä edelliset 6kk palkkakuitit kelalle. Mie en tiedä, miten se käytännössä menee. Että tekeekö ne jonkun väliaikaisratkaisun ennen kuin saa viimeisetkin palkkakuitit toimitetuksi. Muutenhan äp-rahapäätös myöhästyisi. Itse soitan aina suoraan Kelalle epäselvissä tapauksissa, ei sitten tarvitse arpoa miten ne menee. Helpottaa stressiä kummasti.

Öö...mitä muuta. Eilen oli rankka päivä. Mukava, mutta rankka. Käytiin ostamassa siskolle hääpuku (olen kaaso). Lisäks mentiin miehen siskon lapsen synttäreille. Kävelin tosi paljon koko päivän aikana ja kyllä illalla tuntui jaloissa!! Kun painoin sormella säärtä, niin siihen jäi vähäks aikaa painauma. Eli pientä turvotusta oli havaittavissa. Ahdistus siitäkin!! Jalat alkaa heti vaivaamaan kun tulee esim. koneelle ja istuu. Istuma-asento ei tee yhtään hyvää. Illalla meen kokeilee BodyPumpia, josko se auttais jalkoihin (tai sitten pahentaa...).

Huomenna pitäis sitten mennä töihin. Tulee rankat kaksi viikkoa. Mies on joka päivä iltatöissä. No, sit ne iltatyöt loppuu ja alkaa normaali arki. Ja mullakaan ei ole enää paljoa töitä, ehkä se 3vk.

Tilasin jo toisen imetyspaidan netistä. Nyt niitä on jo kaksi odottamassa. Tykkään ihan hirveästi tuosta Mam-imetyspaidasta. Siinä on todella helpot luukut, imetys käy kätevästi joka paikassa ja huomaamattomasti. Tykkään lisäks noista kuoseista, muistuttaa Marimekkoa. H&M:n paidatkin on ihan ok, mutta yhdellä kädellä on vaikea kaivaa tissiä esiin kahden läpän takaa. Mulla varsinkin kun on suht isot rinnat ja maitoa suihkusi ihan älyttömästi. Siinä vaiheessa kun sai tissin ulos, niin oli jo vauvan naama maidossa. Kun maidon tulo tasaantui parin kuukauden jälkeen, niin sen jälkeen H&M:n paidatkin oli hyviä. Kokeilin myös sellaista Jojo maman bebe-imetyspaitaa, mutta se oli ihan floppi. Siinä oli edessä miljoona nepparia. Siis sellaisia minikokoisia. Arvatkaa vaan oliko niitä vaikea avata, saati sitten sulkea imetyksen jälkeen. Valmistaja sanoo, että " aukko avtaan ja suljetaan kätevästi neppareilla" . Tosi kätevää, joo! Kannattaa ostaa sellainen paita, missä vaan nostetaan läppää. Noin Boop-paidat on varmaan hyviä, niistä ei tosin ole omakohtaista kokemusta.

Nyt pitää lähteä pitkälleen ettei jalkasärky ylly mahdottomaksi.

Tytteli-83 rv 27+6

Vierailija
33/42 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas. Reissut on tehty ja kotona ollaan. Ajelimme illalla poikien kanssa J-kylästä siinä pyryssä. Tai oikeastaa alkumatka oli lumista ja talvista, mutta loppumatka sitten tätä normaalia talvikeliä, eli tiet sulat mutta märät. Itse en ole mikään arkailija ratissa, joten ihan kiva oli ajaa kuitenkin.

Mutta oli se sitten suloinen se vauva. Niin ja juuri oikein " unelma" eli nukkui ja söi. Pienen ajan oli välillä valveilla ja senkin katseli suurilla silmillään sitterinpohjalta... Toivon meille samanlaista ; )

IMETYSPAIDOISTA oli puhetta. Minä vannon vain ja ainoastaan BOOBien nimeen : ) Yleensäkkin tykkään pitää vartalonmyötäisiä paitoja ja sitten se vaan toimii minulla parhaiten kun olen pitkäselkäinen (monet paidat liian lyhyitä tai kutistuvat pituudesta) ja en ole mikään iso rintainen. Ja ennen kaikkea laatu on se mistä haluan maksaa. Jotakin muitakin merkkejä on käynyt kääntymässä, mutta en vaan ole tykännyt. Nyt tilasin yhden MamaLicious paidan ja se kanssa aika reilua kokoa ja lisäksi imetysluukku samanlainen kuin H&M-paidoissa eli ei vaan toimi minulla...

Nytkin kaapissa on odottamassa lähemmäksi 10 Boobia on toppia, T-paitaa, Warmeria jne. Pidän niiden kanssa sitten yleensä jotain neuletta niin on helppo imettää : )

Juu, mutta nyt täytyy mennä viimeistelemään meikki. Taidetaan lähteä poikien kanssa jonnekkin sunnuntaiajelulle. Iskä on raksalla eikä viitsitä mennä häiritsemään takkahuoneen laatoitusta : )

sunnuntaiterveisin art

Vierailija
34/42 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyseli miten mulla alkaa loma jo niin aikasin.maanantai 31.3 on ensimmäinen kesälomapäivä,kolme viikkoa oon kesälomalla ja siitä jatkan sitten suoraan aikaistetulla äitiyslomalla.Ihan vakituinen työ mulla on, mutta kun lääkäri haluais pitää minut töissä, vaikka en jaksa niin päädyin tälläiseen ratkaisuun.Eilen töiden jälkeen mentiin miehen tädin synttäreille ja kun sieltä tultiin kotiin niin itkin vaan kun olin väsynyt ja supisteli,selkää särki,pää oli kipeä ja jalat särki.Enään ei töissä jaksa viittä päivää peräkkäin aamuvuoroa.

Mulla on keskiviikona lääkäri/neuvola ja samana iltana meillä on ensimmäinen perhevalmennus.Aiheena loppuraskaus ja synnytys.Mies on myös luvannut tulla mukaan sinne.

Kiitos niistä välilihajutuista,ne selvensi aika paljon.Kun vielä muistais sitten myöhemmin sen aloittaa. Mutta eiköhän täällä keskustella vielä myöhemminki siitä aiheesta.

Iloista työviikkoa kaikille ja koittakaa jaksaa!

Node rv 25+5

Vierailija
35/42 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulosti tuo Node K:n juttu ihan samanlaiselta kuin mulla eilen. Illalla jalkasärky oli ihan sietämätöntä, päätä särki, väsytti ja supisteli. Lohduttaa kuulla, että en ole ainoa joka kärsii näistä ihanista vaivoista.

Mie en oikein tiedä mitä tekis noitten tukisukkien kanssa. Ennen raskautta ne on olleet tosi hyvän tuntuiset jalassa, samoin alkuraskauden aikana. Mut nyt tuntuu, että niiden kanssa särkee vaan enemmän jalkoja. Oisko jalat sit jo aamullakin sen verran turvoksissa, että ne kiristää liikaa. Välillä on sit kiva pitää niitä stay up-tukisukkia, mutta eilen nekin tuntui vaan pahentavan asiaa. Ja ihan pitäis olla oikean kokoiset. Taidan olla kotosalla ilman tukisukkia ja hieroa vaan tuota Hirudoid Fortea useita kertoja päivässä. Se nimittäin auttaa tosi hyvin jalkasärkyyn. Mut tosiaan sitä pitää laittaa melkein parin tunnin välein, muuten särky taas palaa.

Kauhistuttaa ajatella, millaiset jalat mulla on työpäivän jälkeen. Kotona saa kuiteskin olla paljon jalat koholla tai makuuasennossa. En kyllä ainakaan noita polvipituisia tukisukkia töihin laita. Pitää kokeilla huomenna stay uppeja.

Tänään oon ihan vaan huilinut kotona. Huomenna alkaa kuiteskin aikamoinen rumba, joten on ihan hyvä kerätä voimia. Tilasin jo mieheltä suffeli puffeja kaupasta. Se oli kerrankin ihanan huomaavainen. Kun meinasin lähteä itse kauppaan ja apteekkiin, niin hän käskin minun levätä ja lähti itse kauppaan. Tuo sit mulle lisää sitä Hirudoid Fortea. Pieni tuubi meni viikossa. Nyt saan sen ison, jospa se riittäisi muutaman viikon eteenpäin. Maksaa 17e se iso purkki, mutta onneks sen käyttö on nyt väliaikaista.

Ihanaa kun tuo esikoinen on oivaltanut lastenohjelmien ihanuuden. Teletapit ja muumit on ihan hittejä. Nyt jaksaa katsoa vaikka 2 tuntia niitä putkeen, ennen ei oikein jaksanut keskittyä. Eli jos tarttee itse levätä, niin sen kuin vaan Muumit pyörimään. Yks ja sama jakso on hänen lemppari, katsoo sitä uudestaan ja uudestaan.

Jee, saan tänään uuden vauva-lehden. Ihanaa saada " kunnollista" lukemista illaksi. Se tulee mein äidin osoitteeseen kun tilasin sen ystäväntilauksena. Saan sen sit aina vähän viiveellä. Viikon sisällä pitäis tulla se tilaajalahjakin, Brion turvakaukalo.

Tytteli-83

Vierailija
36/42 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kun tuo kaupassa käynti on aikamoinen projekti kun ei ole sitä autoa. Joskus äitini sitten kysyi, että miksi toinen ei voi käydä yksinään siellä kaupassa. No, minä en lähden kantamaan ostoksia yksin ja mies jättää aina jotain tuomatta, vaikka kirjoittaisi kuinka selkeän lapun.

Äsken hän lähti sinne apteekkiin ostamaan tuota Hirudoid Fortea. Kirjoitin lappuun, että iso tuubi, voidemainen. Hän vielä soitti apteekista, että missä niitä siellä on. Kerroin sijainnin ja sanoin vielä, että katso, että tulee sitä voidetta, koska siellä on myös geelimäistä.

No, hän tuli kotiin ja kassissa oli pieni tuubi sitä geelimäistä. Siis mitä helvettiä!! Miten voi olla niin vaikeaa lukea lappua tai kuunnella ohjeita??? Siis ihan totaalisesti päinvastoin mitä olin pyytänyt. No, lähti sitten suutuspäissään ostamaan uutta.

Että tämän takia miestä ei voi laittaa yksin kauppaan...

Tytteli-83

Vierailija
37/42 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Tytteli: sellaisia nuo miehet aina joskus ja joskus useinkin ovat.. ;)

Mä nukuin taas sikeesti viime yönä, paitsi sitten 4-6 välillä valvoskelen kun erään potkut herättää mamman :D Ja siinä sit valvon ja pyörin ja hyörin.. Sit kun herään lopullisesti (en enää osaa nukkua yli 8 viikonloppuisin..) oon tosi väsy.

Alaselkä se mulla jaksaa kipuilla. Mut sitä se tulee loppuajankin olemaan, mihinkäs se katoais yhtäkkiä ;)

Uimassa kävin päivällä! 1200m uin ja taas kerran se oli just sitä mitä kroppani tartti ja teki niin hyvää! Vauveli tykkäs ilmeisesti kans. Otti hyvän asennon uinnin ajaks suoraan mun virtsarakon päältä ;) Ja uinnin jälkeen saunassa ja sit täällä kotona on pitänyt melkoisia bileitä ;) Mieskin katteli kun maha vaan heiluu.. IHANAA :)

Mies oli onneks siivonnu sillä välin kun olin uimassa. Eipä musta itestä oikeen oo siivoomaan kun ei kärsi kummarella ton selän takia. Mä sit laitoin ruokaa ja nyt kuhan ollaan oltu vaan.Tänä viikonloppuna pojat ei olekaan meillä.

Jotain rännän tapaista alkoi just satamaan.. höh..pöh..

Hyvää sunnuntain jatkoa ja hyvää alkavaa viikkoa! Voikaahan mahdollisimman hyvin!!

a_j + pötkis 27+3

Vierailija
38/42 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti niin mennä pulkkamäkeen, muttei saatu sitten aikaiseksi kun tuo minun pallomahani on kireänä koko ajan.

Tiedättekö, minun tekisi ihan hirveästi mieli suklaata :) Näen silmissäni vain Mignon munia tusinakaupalla niin, että kohta on kyllä lähdettävä lähikauppaan tai tulen hulluksi...

Sain keittiötä raivattua ja söimme äsken possupaistia ruoaksi...nyt on kupu niin täynnä ettei tosikaan.

Tyttelin miehen apteekkireissu ja kauppareissut ovat kuin suoraan meidän elämästä :) Sillä erotuksella, että minä se vaan suomalaisella sisulla käyn arkena yksin kaupassa ja kannan kauppakassit kotiin käsivarret spagettina kuopuksen istuessa rattaissa....En vain jaksa rautalangasta vääntää mitä pitää ostaa, kun saan homman hoitumaan itse ilman turhaa draamaa ja vääriä tuotteita...

Viime yö meni harakoille minullakin. Kuopus oli aamuyöllä kakannut vaippaansa. Tunnin verran jaksoin sitä kohkaamista kuunnella, kunnes aamuviideltä nousin vaihtamaan vaipan ja lämmitin vellin. Neiti oli sitten jossakin vaiheessa nukahtanut takaisin viereeni, onnellisena kun äiti tajusi vihdoinkin ottaa kakat pois.

Tiistaina olisi sokerirasituskin. Toivon, etten kärähtäisi, sillä mitään muuta en inhoa niin paljon kun verensokerin mittaamista ja ruokavalion noudattamista :( Edellisessä raskaudessa kärähdin ekalla mittauskerralla ja jouduin 2 viikkoa tarkkailemaan verensokereita. Inhottavaa oli, täytyy myöntää, mutta toki sekin on tehtävä vauvan vuoksi, jos pakko on.

Hassu juttu, tuosta linea negrasta tuli mieleeni, että minulla on ollut kaksi tyttöraskautta ja yksi poikaraskaus, eikä missään raskaudessa ole tullut minkäänlaista viivaa vatsalle :-/ Tuleekohan sitä tällaisille vaaleille ihmisille ollenkaan? Minulla kun iho on kaikkialta kuin kalkkilaivan kapteenilla ja tukka on sellainen keskivaalean/ruskean välimuoto.

Nyt alkaa tuntua tosissaan siltä, että vauvaa on vatsassa ihan kaikkialla. En osaa yhtään sanoa miten päin hän on, kun joka puolella tuntuu muksintaa. Pääasiassa kuitenkin tuossa oikealla navan yläpuolella ja vasemman rinnan alapuolella, lieneekö sitten poikittain vain miten, mutta olo on kaikin puolin tukala. Viime viikon neuvolakäynnillä oli perätilassa.

Nyt pitää lopetella, vaikka kommentoitavaa olisi enemmänkin...

Kanelisokeri 27+2

Vierailija
39/42 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..minä en ole meikannut kuin töihin mennessä viimeksi eli joskus vajaa viikko sitten, ihanaa :)

Aina unohtuu jotain joten laitan tän nyt heti kun vielä muistan: mulla on alhaalta napaan asti näkynyt linea negra jo monta viikkoa, varmaan jostain 15 eteenpäin, jos oikein muistan.

Mulla oli siellä lomareissulla to-pe se yö yhtä tuskaa selkä- ja mahasäryn kanssa, ja eilen oli samaa hommaa, illalla teki mieli ääneen valittaa. Alaselkäsäryn lisäksi oli semmoista yhtäkkiä iskevää, aina noin minuutin kovana kestävää pistävää kipua lapojen välissä, ja tuntui siltä kuin siitä oltaisiin paksulla sukkapuikolla tökätty tuonne etupuolelle asti, eli koko kropan läpi. Hieronta ja venyttelykään ei oikein auttanut. Onneksi sitten sain lopulta nukahdettua, mutta kyllä on taas ollut väsy päivä. En jaksa vaivautua ottamaan Panadolia, koska se ei kuitenkaan auta. Pitää koittaa panacodia jos vielä jatkuu, se voisi auttaa.

Ihmettelen vaan, miten muka pärjään töissä, jos saikullakin on näin vaikeaa - JOS nämä kivut jatkuvat? Ensi viikolle mulla on yksi tavoite - käydä vihdoinkin uimassa. Tykkäisin uimisesta kovasti, mutta en uimahalleista ja ahtaudesta, eikä tähän asti ole ollut uintikaveria. Nyt on oma äippä kanssa sairaslomalla niin pakotan sen itselleni kaveriksi.

Kiva kun mieskin lukee aina vauva-lehden, se on ruvennut vähän " ottamaan osaa" tähän odotukseen, yleensä kun suhtautuu kaikkeen niin hällä väliä-asenteella ja onhan sillä jo 2 lasta. Tuntuu heti enemmän siltä etten ole tässä aivan yksin, ihan tollaiset pikkuteotkin että pitää illalla kättä mahan päällä tms tuntuu kivalta. Vauva-lehdessä oli muuten paljon juttua noista odottavien kauheista mielialavaihteluista ja raivareista - ei mulla vain ole mitään semmoista ollut, onneksi. Väsyn tietysti ja silleen ja vähän nalkutan enempi, mutta kyllä tää on hyvinkin normaalin rajoissa vielä :)

Mitenkähän tosiaan minullakin laskevat sitten sen loppuajan palkat jos olen saikulla, kun vuokrafirma on työnantaja ja ruokakaupassa seuraavan viikon työvuorot sovitaan aina edellisen viikon maanantaina vasta. Kyllä mulla varmasti on ne tulot muuttuneet jos -06 tienasin vain n. 6500e, nyt on tullut viime kesästä asti noin 900e/ kk. eipä se ole sekään paljon, mutta enempi kuitenkin kuin se -06 vuoden 200-400e/ kk (töitä oli keskim. 16h/ vko)...

Alcatraz 26+2

Vierailija
40/42 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku kirjoitti kutinasta, jos on kämmenissä tai jaloissa niin miks siitä pitää sanoa neuvolatädille?? onks siitä jotain haittaa?? mul on ollut pienen ikäni kuiva iho ja kutisee jatkuvastai!!

selkä ei kestä koko päivää seisomista, mut ei se kestä istumistakaan tai puolimakaavaa asentoa!!! et alkaa oleen vitsit vähissä ku ei tiedä mis asennos olis ettei satu!?

harjoiutus suppareista vielä kysymys..kuinka usein päivässä niitä voi tulla, et liikutaan normaali rajoilla?? vaik 5 työpäivän aikana?? onks ok?? blondi :)

onnea kaikille uuteen viikkoon :) rv 27+0