Päivähoidossa mennyt hyvin 3 kk, nyt takapakkia, mikä on?
Meidän elämässä ei ole tapahtunut mitään järisyttävää, paitsi olen aloittanut taas opinnot. Iltaisin omistaudun kyllä lapselle sen ajan kun hän on valveilla.
Kommentit (8)
Nyt on taas tullut takaisin ensimmäisten päivien itkut ja raivoamiset
niin turvalliseksi, että uskaltaa raivota. Näin mulle sanottiin päiväkodissa.
Ja sitä kautta lähteä selvittämään onko tautalla jotain mikä lasta harmittaa. Ei kannata heti epäillä pahinta mahdollista, syy voi hyvin olla vaikka ruuassa, nukkumapaikassa, leikkikaverin puutteesta.. näitä on loputtomiin.
Mutta mitä todennäköisemmin kyse on ihan tuosta sopeutumisesta. Jos jatkuu asiaa on tutkittava syvemmin.
t. päikkytäti ja oman lapsen kohdalla todennut että hoitoon lähtemistä olisi pitänyt lykätä, ei ollut vielä valmis..
Meneekö lapsella koko päivän huonosti, itkee kaiken aikaa, ei syö ja nuku tms? Hoitaja(t)kin huolissaan? Onko illat kotona ihan kamalia?
Siinä tapauksessa varmasti jokin siellä hoidossa hiertää, kannattaa lisätä keskustelua hoitopaikan kanssa.
Vai onko kyse vain siitä, että lapsi jää itkien hoitopaikkaan? Mikäli siitä on kyse, se ei todellakaan ole mikään hyvin ja huonosti menemisen mittari. Sitä saattaa tapahtua etenkin pienillä ihan mistään syystä riippumatta ja normaalisti itku loppuu tasan, kun vanhempi lähtee ovesta ulos, etenkin jos hyvästejä ei venytetä tarpeettoman pitkiksi.
Päivä tämän jälkeen sujuu yleensä täysin normaalisti.
Pph
mutta päivän edetessä alkaa itkemään pienimmästäkin hoitotoimesta, esim pottailusta tai vaipanvaihdosta tai jos jotakin käsketään tehdä. Lapsi on 2-vuotias. Menin tänään hakemaan, niin lapsi askarteli kyynelsilmin ja oli paniikissa, vaikka teki askartelua tutun hoitajan kanssa. Ei ole mitään ongelmia kotona, paitsi että lapsesta on tullut tosi villi ja raisu. ap
Että huonosti menemisellä tarkoitetaan juuri tuota että lapsi ei syö, ei ota kontaktia muihin, ei osallistu, on syrjässä, ei puhu, ei nuku, kotona sitten on ihan mahdoton illat. Hoitajat ovat huolissaan, ja keskusteluja on ollut, mikään mitä keskenämme on mietitty ja kokeiltu ei tunnu auttavan. Takapakkia tuli taas jälleen rankasti jopa niissä asioissa mitkä ennen sujui pk:ssa. Nyt ei edes pue tai riisu itse enää. Näin huonosti voi siis mennä.
Itkee tai raivoaa kun haen.
sitten tajuaa että tämä onkin pysyvää eikä väliaikainen ratkaisu.