Pph: t! Jos lapsen vanhempi ilmoittaa aamulla, että lapsi haetaan tänään tuntia myöhempään, niin
Kommentit (27)
Ei meillä päiväkodissakaan saa lasta mennä hakemaan tuntia myöhemmin kuin on sovittu. Päiväkoti menee kiinni klo 18 ja et sinä voi tulla hakemaan lastasi klo 19. Jos taas olet tehnyt hoitosopimuksesi niin, että tulet hakemaan päiväkodista lapsesi klo 16 niin silloin tulet. Ei meidän päiväkodissa ainakaan anneta myöten. Olen kyllä kuullut, että jotkut pph ovat niin kilttejä, etteivät henno sanoa ei.
satunnaisesti, jos jatkuvaa toimintaa niin loppuu joustot. Meillä vaan monasti alkaa omien lasten harrastuksiin viemiset ym. heti sen jälkeen kun vieraat on haettu, joten ei aina onnistuisi.
Olen onnellinen, että jousto on molemminpuolinen. Kolme lasta on omani lisäksi meidän tätillä ja ihana täti onkin. Jos hänellä on meno, kuten matkalle lähtö tms. kaikki neljän lapsen vanhemmat järjestävät kyllä tavalla tai toisella lapsensa aiemman hakemisen. Ei siitä tarvitse numeroa tehdä. Eikä todella tarvitse hänellekkään soitella, jos haemme lapsen puolituntia tai tunnin sovittua myöhemmin. Hän on sanonutkin, että turhaan menee puhelinmaksuja, kun näitä tapauksia on kuitenkin niin harvoin. Ompa todella onni millaisen kultaisen ihmisen olemmekaan lapsellemme saaneet. Olen aina kuvitellut, että kaikilla pph on näin! Päiväkoideista olen kyllä kuullut tuttavilta vain negatiivista jouston suhteen. Kai niitäkin on sitten erilaisia.
Itselle ei ole mitään tullut, mutta satuin kerran hakemaan samaan aikaan äidin kanssa jonka bussi oli hajonnut (tuli 45 min myöhässä), eikä varahakijoita saanut niin lyhyellä varoitusajalla (puoli tuntia ennen kuin piti olla paikalla). Tarha ei siis ollut kiinni, mutta heillä hoitoaika oli mennyt yli.
MIKSI pph:n pitäisi tehdä ylitöitä ilman erillistä korvausta? siis tokihan nyt silloin tällöin voi joustaa PUOLIN ja TOISIN. Mutta silti.
Vai käsi ylös: kuinka moni teistä tekisi ylitöitä ilman erillisiä korvauksia?
kyllä nyt varmaan joustoa VOI saada jos pyytää ajoissa. Ei pph:lla ole velvollisuutta joustaa tuollaisten vanhempien takia.