Mikä soipisi Elinalle toiseksi nimeksi? OV
Elikkäs, mieluusti ei pitkä nimi tyyliin Elina Katariina eikä ns ulkomaalaiselta vivahtava tyyliin Elina Alexandra,
vaan joku ihan perusnimi suomalainen ja ehkä siis jopa lyhyt tai kyhyehkö (hankalaa itselle miettiä kun tuo Elina on jo itsessään vähän pitkä) ja joku pehmeä nimi olis kiva lisä" vaatimuksena" :)
Voin kommentoida jos tulee ehdotuksia, ja voi ehdottaa muutakin nimeä kuin tuo Elina mutta samaa sarjaa eli mitä tuossa jo " vaadin" toiseltakin nimeltä.
Kiitos jos joku keksii jotain :)
Kommentit (27)
Mä olen Elina, ja se on mun toinen nimi ja kutsumanimi. Harva edes tietää että se on mun toinen nimi. Mua on kutsuttu ihan vauvasta saakka Elinaksi, mitään haittaa siitä ei ole koskaa ollut. Moni kortti on Elina nimellä, laskut tulee Elina nimillä ja lehdet yms.
Syy miksi mua kutsutaan Elinaksi ja miksi se ei ole ekana nimenä on se että, vanhempani eivät vaan löytäneet mielestään nättiä nimeä joka olisi sopinut Elinan jälkeen. Jos se mun Ensimäinen nimi olisi toisena, niin se kuulostaisi oudolle, en nyt viitsi kuitenkaan täällä kertoa mikä se on.
Mutta näin meillä.
T. Elina
Se oli kuitenkin ensimmäinen, joka tuli mieleeni.
Minäkin laittaisin Elinan perään 3-tavuisen nimen, tai kaksi nimeä; 2-tavuisen ja 3-tavuisen. Mutta jos vain yhden nimen haluat Elinan perään, niin tässä joitakin ehdotuksia.
Jo ehdotetut Elina Vellamo ja Elina Inkeri ovat ihania. :)
Elina Johanna
Elina Maria
Elina Pauliina
Elina Katriina
Elina Vanamo
Elina Loviisa
Elina Anneli
Elina Julia
Elina Matleena
Elina Linnea
Elina on muunnos nimestä Helena, joten en laittaisi näitä kahta nimeä peräkkäin, en jälkimmäistä edes muodossa Helene tai Heleena...
Siispä ehdotan näin:
Elina Anna Julia
Elina Anna Maria
Elina Maria Elmiina
Elina Anna Sofia
Elina Aava Adalmiina
Elina Aava Adele
Anna-Elina
Helmi-Elina
Aada-Elina
Emmi-Elina
Elina Mea Maria