Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päätösten teko ja vastuut perheessä, apua kaipailen...

04.03.2008 |

Moi!

Opiskelen kotiäitinä olemiseni ohella harrastuksena ja nyt meneillään olisi proseminaarityön tekeminen. Päätin ottaa aiheeksi perheiden päätösten teon ja olen asiasta ihan innoissani. Nyt vain kaipailisin aineistoa tuolle työlle ja siksipä tässä kirjoittelen. Liitän tähän alle kirjoituspyyntöni, se löytyy myös täältä Vauva-sivustolta ' Haluatko osallistua tutkimukseen' -kohdasta.

Toivottavasti saisin apua nyt teiltä muilta vanhemmilta :)! Se apu olisi sitä että ehtisitte kaiken arjen keskellä kirjoittaa oman perheenne tavasta tehdä päätöksiä (ks. avustavia kysymyksiä alla) ja lähettää kirjoitelmia minulle sähköpostiin. Kiitän kovasti jo etukäteen, uskoisin että aiheen pohdinnasta kirjoittamalla voisi olla ihan käytännön hyötyä vastaajalle itselleenkin :)

T: Sanna

Päätösten teko ja vastuut perheessä:

kuka sitä kaapin paikkaa oikein määrää?

Teen opintoihini kuuluvaa proseminaarityötä. Aiheenani on selvittää päätöksen tekoa ja vastuiden jakautumista perheissä nimenomaan vanhempien näkökulmasta. Asia on siis arkinen ja tuttu varmasti kaikille. Yllättäen tätä ei ole sellaisenaan juurikaan tutkittu. Sinä voisitkin olla nyt mukana muuttamassa asian tilaa ja kirjaamassa ylös tärkeitä arjen toimintatapoja!

Jos olet 0-18 vuotiaan lapsen/lasten äiti tai isä, pyytäisin sinua hyvä lukija kirjoittamaan oman perheesi tavasta tehdä päätöksiä ja arjen valintoja ja samalla vastuun jakautumisesta omassa perheessäsi.

Voit vastata vapaamuotoisesti täysin haluamallasi tavalla kirjoittaen. Voit vastata nimettömänä tai nimelläsi, aivan kuten haluat.

Kirjoita haluamiasi asioita liittyen päätösten tekoon ja vastuun jakautumiseen perheessäsi. Listaan tähän kuitenkin muutamia kysymyksiä, joista voi olla sinulle apua.

¿ Miten päätöksiä perheessäsi tehdään?

¿ Miten päätetään isoista asioista, miten arjen vastuista? Esimerkkejä.

¿ Kuka päättää mistäkin, miten päätösvalta ja vastuut ovat perheessäsi jakaantuneet vanhempien kesken?

¿ Pidetäänkö teillä perhepalavereita?

¿ Oletko tyytyväinen perheesi tapaan tehdä päätöksiä ja arjen valintoja? Perustele.

¿ Millainen on hyvä tai huono päätös perheessä(si)?

Kirjoita mukaan lyhyesti myös perustiedot itsestäsi ja perheestäsi: perhemuoto (eli onko perheesi kahden vanhemman perhe, yksinhuoltajaperhe jne.), henkilömäärät, iät, sukupuolet sekä mahdolliset muut tärkeät perustiedot.

Lähetäthän kirjoituksesi minulle sähköpostilla osoitteeseen perheenpaatokset@gmail.com. Samasta osoitteesta voit halutessasi kysyä minulta lisätietoja.

Kirjoitelmat toivon saavani pian, viimeistään pe 7.3.08.

Olen todella kiitollinen jokaisesta saamastani vastauksesta. Uskallan vastalahjaksi luvata ahaa¿elämyksiä omasta ja perheesi arjesta oman kirjoitelmasi sivutuotteena.

Ystävällisesti:

Sanna Hede

perheenpaatokset@gmail.com

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla