Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pakastatte äidinmaidon?

04.03.2008 |

Ostin ainun kertakäyttöpullopusseja ja ajattelin pakastaa niissä. Mutta niissä ei ollut mukana mitään sulkijaa, joten kuinka se pussi on määrä saada kiinni? Solmiakaan sitä ei voi.

Miten muilla tavoin olette maitoa pakastaneet?

Olen nyt aivan toivoton tämän homman kanssa, joten auttakaa hyvät kanssasisaret!

Suuret kiitokset :)

Nalle

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastin pumpatun äidinmaidon aina pienissä minigrip pusseissa. Pakkauksessa lukee että nesteitä pakastettaessa pitäisi laittaa johonkin astiaan (muistaakseni näin) että saattavat vuotaa. Minulla vuosi tiputellen maitoa sulatusvaiheessa ehkä n yksi pussi 30:stä. Eli ei kovinkaan usein! Ja sulatin maidon joko juoksevan vesihanan alla tai roikotin pussia kattilan päällä jossa oli kiehuvaa vettä.

Vierailija
2/5 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän myös ainun pusseja ja olen sulkenut ne juuri solmimalla. Maitoa laitan yleensä max 70-80ml/pussi ja hyvin saa vielä solmunkin laitettua.=)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon laittanut jääpalapusseihin, siitä on helppo ottaa sopiva määrä sulatukseen. Ja siinähän on sellanen sulkijasysteemi itsessään.

heltsy

Vierailija
4/5 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sitten, kun ne loppuivat kaupasta, aloin ostaa mini-minigrip pusseja, jotka mahtuvat paljon pienempään tilaan ja sulavat nopeammin.

Vierailija
5/5 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on ekat kertakäyttöpullopussit käytössä ja sain kuin sainkin ne kiinni solmimalla :)

T: uusavuton Nalle