mitä olette hankkineet kevääksi isommille pojille?
Nyt kaipaan apua, kun en löydä mitään kivaa isommille pojille. Mitä te muut olette hankkineet tai hankkimassa. Kyseessä eskarilainen ja tokaluokkalainen. Ainakin housut tulisi olla jonkin verran kosteutta pitävät. Kuivankelin vaatteita löytyy kyllä. Mutta siis alkukevään kosteille päiville.
Kommentit (20)
Meidän ekaluokkalaiselle on kaapissa odottamassa:
* Ticketin vihreä ruututakki + Ticketin vihreä-mustat housut
* viimevuotinen Po.P:n ruskea ruututakki + mustat housut
Po.P:n tämänvuotinen ruututakki on mielestäni myös aivan ihana, samoin omenanvihreä takki. Jommankumman niistä olisivan varmaan ostanut toiseksi, jos ei tuo vanha takki olisi vielä mahtunut.
Minäkin katselin tuota Ticketin takkia, aivan ihana olisi meidänkin pojalle. Missä sitä näkisi " livenä" ? Mistä itse ostit tuon takin? Ja hinta? Onko se hirveän paksu? Popin takki on myös kaunis, mutta kun en pääse sitä itse mistään ostamaan. Paljonko sillä on hintaa?
klaara3:
Minäkin katselin tuota Ticketin takkia, aivan ihana olisi meidänkin pojalle. Missä sitä näkisi " livenä" ? Mistä itse ostit tuon takin? Ja hinta? Onko se hirveän paksu? Popin takki on myös kaunis, mutta kun en pääse sitä itse mistään ostamaan. Paljonko sillä on hintaa?
Mäkin olen noita takkeja katseskellut, niin uskaltaudun vastaamaan. Ruututakkeja olen nähnut JJ:ssa ja Stockalla. Hintaa en muista. Ei ole hirmuisen paksu, sellaisen ihan jämäkän ja hyvän oloista kangasta, muttei minusta ollut mitenkään tönkkö kuitenkaan. Saumathan ei ole siinä teipattu, kuten täällä on nyt todettu. Itse katseskelin kovasti Ticketin mustaa takki, joka oli musta tosi hyvän näköinen, mutta siinä ei riittänyt meille koot (loppuu kai 128).
Popin takin hinta on minusta luokkaa 85 euroa. Siinä on saumat sitten teipattu. Mitä nyt kurkin nettisivuja, niin näyttäisi, että yksiväriset olisi halvempia kuin ruudullinen. Niin ja tuosta ruudullisesta, että se ei ole siis sama kuin viime vuoden ruudullinen. Meillä viime vuoden se tummempi takki, koska ajattelin, että se on armollisempi (isoin koko odottamassa poikaa eli varmaan seuraavana kevään paras), mutta tuo uusi ruudullinen ei ole niin arka, kuin viime vuoden vaaleampi takki, joten sekin varmaan oikein jees valinta. Popin housujen hinnan sentään muistan ja ne mitä mä katsoin oli 65 - mulla jäi kauppaan. Niin ja mainittakoon, että mä kyllä tykkäsin siitä raidallisestakin Popin takistakin.
Poika aloittaa syksyllä koulun ja olen ostanut kevääksi ja syksyksi
-popin vihr takin
-ticketin ruuttutakin (joku kysyi hintaa: 70 eur)
-Kammakarlon sinisen fleesevuorisen välikausitakin
Nämä kaikki hankittu aika reilussa koossa.
Housuiksi Tummansiniset Superremut.
Sori, tarkistin tästä koneelta ja ainakin viime vuonna Po.Pin ruututakki maksoi 75. Jos siis vain 5 e kalliimpi kuin Ticket ja saumat on teipattu, niin tuntuu kyllä aika järkivalinnalta tuo Po.P. Mut edelleen olen sitä mieltä, että se musta Ticket olisi ollut magee, mut minkäs teet, kun isokokoiselle pojalle ei koot riitä.
Tuo Po.pin ruututakin hinta tänä vuonna oli 85e. Tiedän kun sen juuri viikonloppuna pojalle ostin...
Aika kova hinnan nousu, jos viime vuonna oli 75e. Hui!
No sitten on noussut ihan saman verran takki kuin haalarikin. Viime kesänä ostin pienemmälle haalarin 75 ja nyt oli kevään mallistossa 85. Alkaa nousta mun kukkarolle suolaisiksi nuo POP:in hinnat.
ostettiin nyt
- Reimatec oranssi takki 128
- Superremu siniset housut 134
- Asusteiksi BlaBla sininen pipo ja sormikkaat (sinisiä reimatec rukkasia löytyy ennestäänkin)
Ennestään on reimatecin ja lassien g-tech haalari. Tuo gtech on kuivan kelin kamppeita enemmänkin.
Pojalla on viimevuodesta Reimatecin haalari jolla rymyää sitten keväällä pihalla. Eilen ostin KappAhlista paremman takin ja lisäksi Reiman oranssin takin. Tuon Reiman takin kaveriksi pitäisi ostaa jotkut housut vielä. En yhtään muista, onko meillä viimevuotisia rukkasia vielä jäljellä. Pitää tarkastaa sitten kun tulee ajankohtaiseksi (täällä pohjoisessa varmaan parin kuukauden päästä)
Ostin nuo Kampin Pikkuväestä. Ticketiä myy täällä pääkaupunkiseudulla myös ainakin JJ sekä Stockmann. Kangas on mukavantuntuista ja kestävän oloista, eikä takki ole liian paksu, vaan juuri sopiva. Tosiaan niitä saumoja ei ole teipattu.
Meillä on nyt ensimmäistä kertaa Ticketin ulkovaatteet, joten kestävyydestä en osaa vielä sanoa mitään. Po.P:n vaatteita meillä on ollut useita ja ne ovat todella huippuja. Voin lämpimästi niitä suositella.
Ainakin nimen perusteella kuulostaa sellaiselta joka voisi olla meidänkin ekaluokkalaisesta hieno;=)
- Timberlandin tuulitakki
- Remun välikausihousut
- Exitin takki + Lennen välikausihousut yksivärisenä sekä tämän kevään uutena tummansiniruudullisena
- Po.Pin viime vuotinen kuoripuku windstoperilla
- Tämän vuoden Po.Pin kuoritakki
On hanskaa, pipoa, lippistä joka lähtöön.
Mitenhän tuota Seppälän " oliotakkia" kuvalisi... Ihan syvän tummansininen pohja, jolla on sellaisista kuin ikivanhoista tietokoneohjelmista otettuja neliöpikseleistä tehtyjä jotain avaruusolioita. Toiset oliot on harmaita ja toiset kirkkaansinisiä. Sitä samaa sarjaa oli pipokin, joka lähti myös mukaan. Pienemmille oli samaa takkia, mutta sen pohjaväri oli joku harmaansininen muistaakseni. Ihan kivan näköinen oli sekin.
Jee... kysyin mieheltä, että mitä ne kuviot on (täällä kun joku jopa väitti tyylitellyiksi pääkalloiksi), niin mies heti totesi, että nehän on ihan selviä space invaders kuvioita:
http://images.google.fi/imgres?imgurl=http://wjlevay.com/images/video_g…
Toimisikohan tuo linkki...
Eskarilaiselle
Uutta:
Lassietecin kaksiosainen + yhdet irtohousut myös lassietec
Viime vuodesta jäljellä jonathanin kaksiosainen jossa takkia ei teipattu joten päästää vedet sisään ja housut jo vähän rispaantuneet, mahtuu kuitenkin. Samoin Lassien viime vuoden tavallinen kaksiosainen puku joka on tosi hyvässä kunnossa tuli aika vähän pidettyä viimevuonna.
2.luokkalainen
Uutta:
Reimatec takki musta harmaa ja housut harmaat löysin molemmat tämän kevään aletangoista joten tuli melko edulliseksi. Housutkin pitkä huhuilun jälkeen N&N liikkeestä ihan kotikaupungista.
Vanhaa jäljellä LEnnen kaksiosainen jossa takki jo aika hilkulla ja päästää jo vedet sisään, housut hyvässä kunnossa. Anttilan viime vuotinen peruspuku jonka housut kertaalleen paikattu mutta takki on pojan lemppari aah ihana oranssi.
JOku tavallinen kaksiosainen pitäisi hankkia poika toivoisi oranssia
kai se on hankittava kun en saa sitä pois mielestä...saako sitä siis Jumbon Jesper Juniorista? Ja kai sitä on koko 134cm? Vai onko tuo kovin suurta mitoitusta?
Täytyypä yrittää ehtiä joku päivä Seppälään tuota takkia katsomaan, kuulostaa niin mielenkiintoiselta...
Po.p :n sivuille pääsin ihastelemaan takkeja mutta ticket tuotaa hankaluuksia, laittaisko joku sivun missä näkisi?
Katselin myös netistä reiman vihreitä takkeja mutta jotenkin tökkii ne valkoiset raidat...
Siis oikeasti ei tarvita mitään. Ainoa ostos, jonka aion tehdä on Ver de Terren sadepuku.
Viime kevään HP-Ticketin asu mahtuu yhä, paitsi että ne housut on surkeat. Tilasin niihin syksyllä unq.fi:lta aivan mahtavat vihreät maastokuosiset housut, joita ei edes meidän päiväkodin " housunsyöjäpiha" ole saanut rikki.
9v kasvaa niin tasaisesti, että takit varsinkin menevät useamman kauden. Valmiina löytyy takkeja Motionilta, Legolta, Reimatecilta ja Lassielta. Lisäksi aktiiviurheiluun on erilaisia fleece- ja verkkapukuja. Housuja on useampia sekä vettäpitävää että hengittävämpää materiaalia olevia. Ja kaikkia todellakin tarvitaan, koska poika harrastaa aktiivisesti urheilua (6 x treenit viikossa + muu ulkoilu). Tässä iässä vaatteiden ulkonäkö määräytyy jo enemmän pojan maun mukaan, äitinä katson, että materiaalit sopivat kuhunkin tarpeeseen, esim. vesisateessa vedenpitävä takki on ehdoton, sadetakkia ei meillä poika päälleen laita.
Kenkiä kuluu himopalloilijalla hirmuiset määrät. Nyt kevääksi täytyy ostaa kävelykengät, juhlakengät, lenkkarit juoksuun ja toiset lenkkarit vapaa-aikaan, sandaalit ja nappikset... No toisaalta, kun kaikkea muuta löytyy niin ei tuo rahanmeno tunnu niin suurelta.
Meidän ekaluokkalaiselle hommasin seuraavaa koulukäyttöön:
* IcePeakin vihreä takki (sellainen hyvä maastonvihreä, jossa ei niin lika näy)
* Seppälän oliotakki (poika itse ihastui tähän)
Ja housuiksi olen tilannut kahdet Reiman Casual housut, ennestään on parit Motionin housut. Ne ovat kestävämpää kangasta kuin Reimatecit ja vesipilari kuitenkin 3000, mutta saumoja ei ole kyllä teipattu, mutta jospa tuo poika ei sentään istuisi enää lammikossa, toiveissa on hyvä elää ;-)