~~SUURPERHEIDEN vko10~~
eipä löytynyt meille vielä pinoa tälle viikolle.
Pistän neuvola kuulumisia iltapäivästä. Jospa se olis sitten se VIIMEINEN neuvola :o)
Niiloakseli rv 39+1
Kommentit (29)
supistukset sitten hyytyi ja nyt ne on loppuneet kokonaan :o( oon niin pettynyt että voisin itkeä :o( olin jo niin innoissani lähdössä. Supistusten väli oli lyhimmillään 1 minuutti ja pisimmillään 5 min kunnes alkoi välit pidentyä ja lopulta loppuivat kokonaan huoh!
vauvan on pakko syntyä tämän viikonlopun aikana en jaksa tätä enää kyllä montaa päivää.....
Miten tämä nyt on niin vaikeaa!
pitää vissiin syödä kartta jotta vauva osaa tulla ulos :o/
Niiloakseli rv 39+4
Olin jo niin iloinen, kun luin viestisi että NYT pääset lähtemään.
Mutta voi sentään. Ota ne 3 ässää käyttöön, jos vielä et ole testannut!
(lienet kuitenkin:))
Ihan harmittaa sinun puolestasi, mutta nyt kun tässä kömmin kohta vällyihin, pidän samalla peukkuja, että supparit alkais uudestaan ja just silleen, että ennätät kuitenkin sairaalaan, ennenkuin vauveli päättää syntyä.. muttei sielläkään kauaa tarvii odotella:)
Tanni - saisitko sairaslomaa? Tuohan on ihan kamalaa, että kesken oppitunnin täytyy lähteä!
Me taidettiin sanoa lapsille kun oli noin 9 vkoa takana..joulun aikoihin.
jees, nyt perheen pariin.
sinuvi huomenna rv20!!!
Voi, minäkin jo elätteilin toiveita, että Niiloakseli on päässyt lähtemään.. Mutta kun noin kovasti ja säännöllisesti supistelee, ei loppu voi olla kaukana! Se voi tosissaan olla tänä viikonloppuna! Joten vielä vähän jaksamisia!!
Voimia myös pahanolon kanssa kamppaileville!! Ei kiva vaiva sekään..
:(
Minusta tosiaan tuntuu valmiilta, tunne ei ole karannut. Kipu pelottaa vähän vieläkin, mutta tiedän ettei se kestä loputtomiin. Torstaina käytiin katsomassa serkkuni ihanaa pikkuneitiä, joka oli NIIN pieni vielä nyt viisiviikkoisenakin. Tosi kaunis ja ihana vauva. Ja serkkutyttö oli synnyttänyt prinsessaansa melkein kolme päivää ja silti sanoi, että hieno kokemus! Joten mitäpä minäkään etukäteen helisemään!
Lomaviikko on mennyt nopeaan. Lasten kans ollaan ulkoiltu ja eilen oltiin koko perheellä uimahallissa. Tänään ois luvassa mäenlaskua ja huomenna kaveriperheen tyttären synttärit. Kaiken touhun keskellä olen joka päivä laittanut jotain valmiiksi vauvaa varten. Kaikki on nyt pesty ja olen varma ettei mitään sellaista puutu mitä ei ehtisi myöhemmin hankkimaan. Oma kassi pitäisi vielä pakata ja eteiseen nakata.. ;)
Minultakin osanotto Neronjan perheelle.. Miten se onkin usein niin, että syntymä ja kuolema kulkevat käsikädessä. Monesti käy niin, että kun sukuun syntyy vauva, suvusta myös korjataan vanhinta kauraa.. niin surullista kuin se onkin.. :( Myös meille on käynyt molempien tyttöjen syntymän aikoihin näin.. Ensin lähti mieheni mummu ja toisella kertaa minun tätini..
Mutta oikein aurinkoista viikonloppua kaikille! nyt jo tosissaan odotellaan Niiloakselin kuulumisia! Minä en vielä ole lähdössä, mutta eihän sitäkään koskaan tiedä.. :)
Omppis 38+3 (joka kävelee hiljaa ja hitaasti kuin vaappuva varis..) ;)
Sinuville piti vielä huikata onnittelut kivan rakenneultran jälkeen!! :) Nyt vaan jännäämään oliko kätilö tosissaan oikeassa, ainakin hyvin varmalta kuulosti! :) Mukavaa odotusta!
Miten meriutu jakselee? :)
O
täällä ei tietoakaan eilisistä supisteluista. Miehen kanssa aletaan olla jo niin kypsiä ettei tule muuta kuin riitaa joka asiasta koko ajan ja kumpikin tiuskii minkä ehtii... Kumpaakin jännittää ja toisaalta odotetaan niin innoissamme uuden jäsenen tapaamista. Mieskin eilen sanoi että ihan harmittamaan alkoi kun olisi ollut niin ihana lähteä synnyttämään. Mieskin siis odottaa oikein innolla vauvaa :o)
Ajan kuluksi teen pieniä keittiö remontin loppuja valmiiksi ja odottelen supistuksia. Seuraavalla kerralla kun ne alkaa ja menee noin kipeiksi kun eilen niin soitan kyllä synnärille ja kysyn josko ne tarkistaisi tilannetta kun tätä näin monta päivää pitää käynnistellä. Pelottaa että lopulta kun vedet menee niin on jo ihan liian myöhäistä lähteä enää mihinkään sairaalaan vaan vauva tulee vauhdilla
Niiloakseli vihainen kuin haavoittunut karhu rv 39+5
NiiloAkselille vilkutus ja tsemppia!!
tanaan sitten hyvat naistenpaivat jokaiselle! Ehka siina syys Niiloakselin supistusten loppumiselle; jos se on herrasmies ja sille iski paniikki etten kylla NAISTENpaivana synny? ... muillekin vauvatuneille Onnea ' vanhalta' kamulta!
Meilla Alli tayttaa 6kk maanantaina ja elo on mita mukavinta!
t. levinia ja Alli 10.9.07 seka muu nelikko!
Sunnuntaissa mennään, ja tulin katsomaan olisiko täällä mitään kuulumisia, mutta palsta huokuu tyhjyyttä..
Eli niiloakseli lienee synnärillä:)
Mitens muut suurperheelliset on viettäneet viikonloppua? Oliko omppiksella uimakeikkaa..muistelisin lukeneeni jotain sellaista.
Täällä on satanut vettä koko päivän, kurja keli siis kaikenkaikkiaan.
Eilen keskimmäinen halusi lähteä minun kanssani hiihtämään metsälenkille, laavulle, ja eihän siinä muu auttanut kuin matkaan vaan. Mies veteli pitoa pohjiin, ja tyttö oli täyttänyt taskunsa karkeilla (karkkipäivä kun oli). Siellä vierähti noin puolitoista tuntia, ja hauskaa meillä oli.
Mies houkutteli esikoisen tänä aamuna kanssaan hiihtämään, menivät puolet pitemmän metsälenkin (12km) kuin me ja oli kuulemma ' yhtä juhlaa ollut' kunnes mies hieman valotti, että tosi rasittavaa ja rankkaa oli ollut. Voi voi tätä esimurkkua!!
Se suututtaa kaikki ympärillään olevat, ja ulisee sitten että kukaan ei hänestä välitä. huh huh!
Tänään menin sitten jälkikasvun kanssa kirjastoon, ja siellä oli tämä uusi kaksplussan perhelehti.. siinä oli hieman juttua esimurkuista - ihan hyvästi kirjotettu. Mutta kyllä nämä pienet kaverit vaan on jotenkin helppoja:) Tämä keskimmäinen seuraa hiljaa sivusta, kun esikoinen osaa temppuilla, hän sitten luovii ja on ihana.. välillä varmaan hälläkin tekis mieli riidellä mutta onneksi ei just silloin kun tuo esikoinen rassaa.
Nyt on kovin hiljaista, ku mies vei tytöt liikuntakerhoon, kuopus vaan lekkii pikkukeittiöllä, ja KANTAA VESSAN HANASTA VETTÄ LEIKKIASTIOILLA!! Voi meidän parkettiparkoja!! 2kk vanhat! Keskimmäinen opetti sille tänään tämän leikin, enkä ole yhtään innoissani!
No, tässä tuli tämmöstä vuodatusta!
Mitens muilla menee? Kuka ennättää huomenna avata uuden viikon pinon?
sinuvi seurankipeänä
sinuvi en todellakaan ole laitoksella päinkään :o) vaan olen tehnyt keittiö remonttia loppuun. Maalasinkin useamman tunnin listoja ja tolppia. Saunassa sain pari mojovaa supistusta aikaiseksi mutta eipä tämä mitään meinaa. Ehkä minä pääsiäiseksi vauvan saan :o)
Niiloakseli la huomenna!
Vauvauutisia odotellaan varpaat ja sormenpäät pystyssä! Mukavaa Omppis että tunnet olevasi valmis. Neronjalle osanotto suruun, Sinuville; hienoa että oli mukavia rakenneultrauutisia.
Minä yhä edelleen voin pahoin ja sitkeä flunssakaan ei minusta väisty. Iltaisin en jaksa muuta kuin maata ja oksentaa-mies sanoikin, että on joutunut näköjään yksinhuoltajaksi. Ja näin onkin, en todellakaan oo kyennyt osallistumaan mihinkään perheen enkä talouden hoitoon. Odotan aikaa kun tää helpottaa...
Joku vinkkasi että turkinpippurit auttoivat jollakulla pahaan oloon. OStin tänään niitä ja ehkä hitusen auttavatkin mutta en miä niitä voi koko ajan imeä -joten se siitä avusta. Tänään piti lähteä kesken oppitunnin pidon töissä yrjöömään...blääh!
Galluppivastauksia:
Päiväunista kyseltiin, meillä pojat on lopettaneet 2-vuotiaana, kuopus jopa alle sen. KUn ei nuku niin ei nuku. Eskari-ikäinen (tyttö) nukahtaa joskus vielä nytkin. Me asutaan 180neliöisessä talossa. Kaikille on nyt omat huoneet mutta kun esikoinen syntyy, saa joku jakaa huoneensa. Meillä yläkerta on lasten valtakuntaa, siellä 2 normaalimakkaria ja yksi jätti-iso jonka saa hyvin jaettua. Alakerrassa meillä kyllä yksi ylim. huone joka toimii tällä hetkellä työhuoneena. Eli voi olla että murrosiän tultua lapsilla on taas omat huoneet, jos joku ottaa tän työhuoneen käyttöönsä. Nyt ihan tarpeellinen näin varsinkin kun mies työn ohessa opiskelee ja tarvii tilaa. Ylim. rokotuksia ei olla otettu eikä harkitakaan. Mies kyllä otti vesirokkorokotuksen kun ei ollut sitä lapsena sairastanut ja oli varmaankin ihan hyvä; ei nimittäin sairastunut silloin kun 3 mukulaa sen vuorollaan kukin sairasti.
Mutta nyt meen taas vaaka-asentoon. Väsyttää ja on paha olo...
(Eskarilainen kyllä ihmetteli kovasti kun äitiä oksettaa ja äiti on aina vaan kipeä- totesin vaan että onneksi äidillä on sellainen tauti ettei se tartu lapsiin. Vielä kun ei haluta vauvasta kertoa). Mihin aikaan toiset ootte kertoneet sisaruksille tulokkaasta?
Tanni rv 8+0