Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

****Kesäkeijut vk 48*****

25.11.2008 |

Aloitanpa uuden pinon, vaikka hiljaista onkin.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulimme juuri miehen kanssa NP-ultrasta. Kaikki oli hyvin. Koko vastasi viikkoja ja turvotus oli normaali (1,0 mm). Rauhallinen kaveri näytti olevan, piti herätellä että päästiin näkemään liikkeet. Illalla meinataan kertoa tulevalle isoveljelle. Saa nähdä miten reilu 4v poitsu reagoi. Viikonloppuna just kyseli että milloin meille tulee vauva. Teki mieli kertoa uutinen jo silloin, mutta haluttiin kuitenkin odottaa tämän ultran tulokset ensin.

Huomenna menen käymään neuvolassa, ottavat ne verikokeet mitä raskauden alussa otetaan. Päätettiin miehen kanssa otattaa myös ne seulontatestit (Down ja munuaissairaus) jotka ovat vapaaehtoiset. Onpahan sitten valmistautunut jos jotain on pielessä. Keskeytys on kuitenkin vihoviimeinen vaihtoehto. Ja onneksi ainakaan tuossa niskaturvotuksessa ei ollut mitään hälyttävää.

Jälleen kerran omaa napa. Hyvää vointia kaikille.

Heinäminkki + kaveri rv 12+1

Vierailija
2/31 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa minäkin pitkästä aikaa jotakin raapustaisin...

Tuntuu että aika menee siivillä eteenpäin. Oireita ei juurikaan ole. Jokin aika sitten oli viikon verran pahoinvointia mutta siinä kaikki. Hieman mietityttää onko tuolla mahassa edes ketään. Äitiysfarkkuja tosin olen käyttänyt jo muutaman viikon ajan kun vanhat ei ole enää aikoihin menny päälle ja yhdenkoon isommat farkut roikkuu omituisennäköisesti päällä. Esikoisen kohdalla siirryin nyt vasta ä-farkkuihin. Puolentoista viikon päästä olis np-ultra joten silloin sitten näkee onko matkassa ketään ja jos on niin millä viikolla (hieman vielä epäselvää) ja kuinka monta. Jännityksellä odotan...

Miutumautu: Tsemppiä sinne päätöksentekoon! Kuuntele omaa sydäntäsi. Päätös on kuitenkin viime kädessä sinun, ei miehesi!

Ruu: Meille on myös tulossa pieni ikäero, 1,2v.

Esikoinen tais herätä uniltaan. Jos sitten viimeistään sen ekan ultran jälkeen ehtisin vähän paremmin kirjoittelemaan. T ViiviOskari rv 9+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi ku kirjottelin ni itelläni oli ajatukset odotuksen suhteen melko epävarmat! Nyt ne on kuitenkin selkiintyny yhtä äkkiä. Rupesin miettiin et jos tää tapahtus vuoden päästä ni tietenki pitäisin. Eli miksi en pitäis nyttekki!? Eli meille tulee vauva 28.6. Näin jo unta et olin synnyttämässä ja oli tyttö. Kätilö kuitenki tuumas et seurataan kitarisoja että jos ne laskeutuu ni se onki poika! HUH HUH! Toivoisin tyttöä niin kovasti. Ilmeisesti on ajatus kuitenki et poikahan sieltä kuitenki tulee.

Oireita ei oo vieläkään oikeestaan mitään. Nyt on maha pullahtanu näkyviin, mutta vieläkin menee omat housut hyvin päälle. Viime öinä on saanu käyä vessassa ainaki kerran. Jännää on se että voin juua vielä kahvia. Edellisissä muistaakseni tässä vaiheessa oon ollu jo ihan teellä. Kahvin haju on ollu niin yököttävä. No kohta se sieltä tulee. 17.12 on np ultra. Ja 13.12 on eka neuvola lääkäri. Että semmosta, kuulemisiin! :)

rv 9+2

Vierailija
4/31 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukana ollaan. Olo hyvä, ainoo vaan et alaselkä on koko ajan ihan mahdottoman kipee.. Aloitin kans ä-housujen käytön ku ahdistaa muut housut, maha ei silti näy vielä..

Mulla kans toiveissa tyttö, ku on jo kaks ni ois paljon helpompaa jatkaa samaa rataa. En kyllä edes osais kuvitella meiän perheeseen poikaa.. No mutta 10vko:n päästä toivottavasti selviää kumpi on, molemmat silti todella tervetulleita..

Ensi viikkoon.. Vendi09 ja rv 9+6

5/31 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täyty ottaa oikein itseään niskasta kiinni, et sai aikaseksi vähän kirjoteltuu taas tänne. =)

Heinäminkki oli ollut ultrassa, kivaa. Ja mukava kuulla että kaikki on hyvin niskaturvotuksen puolesta:) No mitäs se tuleva isoveli sitten tuumasi kun kerroitte?!:))

Gerbeda, me mennäänkin sun kanssa sitten samoja päiviä...meillä laskettuaika myöskin 28.6:)

Meillä edelleenkin odotellaan kuumeisesti sitä kirjettä sieltä kätilöopistolta...huoh...mutta ei viel tänäänkään ollut tullu!!!Ahistaa...tahtois jo tietää!!!!Eilen jo soittelin sinne ja kyselin, mutta sanoivat että kyllä sen kutsun pian pitäs tulla, kun aika pitäs olla 8.12. maanantaina alkavalla viikolla...joojoo, mut kun mä tahtoisin tasan tarkkaan tietää että milloin, et kuinka paljon joutuu miettii työvuoroi ja muuta ja se on kuitenkin jo parin viikon päästä!!No taidanpa huomenna taas soittaa sinne!!Oonko mä liian hätähousu?!

Muuten olo ollut ihan hyvä...pahaolo tuppaa iskee ku ei oo syönyt tai jos väsyttää liikaa...eli uni maistuu edelleen todella hyvin:)

Mut nyt vähän lepäämään ennen ruoan laittoa!!

Nautitaanhan lumisesta säästä niin kauan kun sitä kestää=))

Hyviä vointeja kesäkeijujenne kanssa<3

Anneh ja pikkunen 9+2

Vierailija
6/31 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelinpa pitkästä aikaa kirjoitella, vaikka ei kyllä oikeastaan mitään ihmeitä kuulu.

Viivioskari ihmetteli miten aika kuluu kuin siivillä. Minä puolestani tuskailen kun aika ei kulu millään! ;) Koko ajan selaan kalenteria, että millos se ultra onkaan, milloin alkaa äitysloma jne, mutta aina ne tuntuu olevan yhtä kaukana...

No, np-ultra mulla on itse asiassa vajaan viikon päästä, joten ehkä siihen asti jaksa odottaa. Toivottavasti sieltä tulisi hyviä uutisia. Toisaalta se vähän pelottaa että mitä siellä löytyy jos mitään.

Mulla loppui paha olo joskus vkolla 9 ja sen jälkeen ei ole muitakaan oireita ihmeemmin ollut. Lämpö on kyllä edelleen iltaisin yli 37, joten jotain merkkiä sentään siitä, että kai sitä raskaana kuitenkin on. Sen sijaan vatsasta ei vielä näe mitään. Harvemminhan sitä toivoo että tulisi lisäkiloja, mutta nyt vähän kyllä toivon että pikkuhiljaa alkaisi jotain näkyä!

Eipä kai tässä muuta kuin hauskaa viikon jatkoa. Anneh, mä veikkaan että sä saat kirjeen Kättäriltä heti huomenna.

t.WilmaL 11+0 (laskurin mukaan, oikeasti ehkä vähemmin)

Vierailija
7/31 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä lämmitetään takkaa, ja katsotaan leffoja. Pizzatkin haettiin tänään tiistain kunniaks.. :D

Niskat kamalan kipeänä kun piti lunta lykkiä miehen kaa vuoron perään, ku tuntu ettei lopu ikinä. Huh. Jospa se sauna auttais.. 8)

Mulle varattiin seuraava ultrakin edellises ultrassa, eli seuraava on tammikuun puolessa välissä. Sitten selviää kai sukupuoli ja aivon, mahalaukun, sekä sisäelimien kehitys. :)

Hyvä vointi on, vähän nuhainen ehkä. Mutta väsymys alkaa väistymään ja elämä voittaa! :D Ihanaa olla raskaana. En ole mitään äitiysvaatteita vielä ostanut, ainuttakaan. Onnekis on noita isompia housuja varastossa, kun joskus oli vähän lihavempi. Eiköhän noita vaatteita sit tuu ostettua,kauhee hinku on ainakin ostaa ä-vaatteita.. :)

Mitäs kaikille muille kuuluu, onko vointi hyvä?

Olen alkanut näkemään painajaisiakin, hrrr..

-Meevi ja pikkuinen 13+1-

Vierailija
8/31 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kuulla, että Meevillä on väsymys helpottanut eli toivossa on hyvä elää:) Täällä väsy jatkuu edelleen ihan kaameana, mutta onneksi kuvotus/etominen on vähenemään päin.

Mulla maha kyllä pömpöttää ihan selvästi: jotenkin repsahtaa iltaa kohti:) Sain kasan äitiysvaatteita siskolta +kavereilta, mutta vielä nuo äityishousut on kuitenkin tyhjää täynnä, joten perushousuilla mennään.

Miutumautulle kovasti voimia oikean päätöksen tekoon, olet kyllä ristiriitaisessa tilanteessa.

Ja muille voimia muuten vaan, vaikka sen ultran odotteluun:)

T:Siiili + Rusina rv10+1

Vierailija
9/31 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin käytiin tänään nt-ultrassa ja kaikki hyvin,pikkuinen viuhtoi siellä kokoajan.

Turvotus normaali ja veriseula puhdas,joten nyt voi taas huokaista.

Ihana oli kun lääkäri ultrasi varmaan tunnin,mahan päältä ensin, sitten sisäkautta kun halusi katsoa kaikki virtaukset kanssa. Sitten vielä uudelleen masun päältä.

Laskettuaika siirtyi taas ollen nyt 6.6.2009 eli ollaan rv 12+3 menossa.

Vierailija
10/31 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna olisi sitten np ultra edessä, jännittää todella paljon. Mies on vielä kaiken lisäksi tänään pikkujouluissa, joten tämä tuo lisäjännitystä huomis aamuun. Uhkasin kyllä, etten mukaan ota jos kunto ei ole asiallinen aamu kahdeksalta ;)

Hieman kummaksuttaa se, että valitsin synnytyssairaalaksi kättärin, mutta ultra on kuitenkin naistenklinikalla..en tiedä onko neuvolantädillä tullut virhe vai tehdäänkö ultria keskitetysti naistenklinikalla. Noh huomenna tai viimeistään perjantain neuvolassahan tuo selviää. Sain samalla myös kutsun predo-tutkimukseen, jossa tutkitaan pre-enklapsian ja sikiön kasvunhidastuman ennustamista ja ehkäisyä. Onko muita tutkimukseen osallistujia?

Huomenna olisi ultran jälkeen tarkoitus kertoa vanhemmilleni uudesta tulokkaasta..sekin jännittää..mutta pitäisi nyt ajatella yksiasia kerrallaan ja katsoa onko asukki kohdussa kunnossa!

Oireet eli väsymys ja ajoittainen kuvottava olo jatkuvat edelleen...helpottava kuulla, että osa kesäkuisita on jo alkanut piristyä.

Anneh: pian se kutsu sieltä postista kolahtaa. Minulle soitetiin viime ke ja tarjottiin aikaa jo perjantaille, mutta sain siirrettyä huomiselle, kun en ihan niin hopulla saanut järkättyä työjuttuja.

Miutumautulle tsemppiä päätöksen tekoon!

Tulipas paljon omaa napaa...Piristymistä odotellessa ja lumesta sekä talvikeleistä nauttien!

Helmi ja papu 10+5

Vierailija
11/31 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkä meille tulossa kakkonen jasketulla ajalla 21.6. Nyt siis rv 10+2 (tai jotain siihen suuntaan, oon ihan sekaisin noista, kun en ole jaksanut laskeskella)

Pikkaisen historiaa:

-05 keskenmeno alkuraskaudessa

-06 syntyi tyttö täysillä viikoilla, mutta menehtyi 4 päivän iässä; synnynnäinen aivovaurio, maksavaurio ja verenmyrkytys, syy ei koskaan selvinnyt.

-4.12.2007 syntyi Pieni tyttömme Jessi, joka täyttää siis kohta vuoden. Syntyi viikoilla 31+2 painoi 1760g ja pituutta oli hurjat 45,5 cm. Nyt on jo reilu 8 kiloa ja yli 74 cm. Syytä keskoisuuteen ei tiedetä.

Nyt siis Jessille pikkusisko tai veli tulossa, raskauden takia etelänmatka toukokuun alussa peruuntui, en ajatellut synnyttää toista finnair-vauvaa:)

ensimmäinen ultra naistenklinikalla on 5.12, sitä tässä odotellaan.

Olo: kaksi viikkoa sitten olin jessille superhyvä äiti, kun en huonon olon takia pystynyt/jaksanut nousta sohvalta ylös. Nyt onneksi alkaa huono olo siirtyä taka-alalle ja ollaan pikkutytön kanssa päästy uloskin, eilen nautittiin ensimmäistä kertaa pulkkailusta :)

sukupuoli meinataan selvittää sitten kun se on ajankohtaista, koska se tuntuu niin helpolta, kun voi sitten jo valmistella vauvaa varten oikeilla väreillä :)

tässä nyt alkua, kysellä saapi, jos tahtoo.

t: Rocka+ kakkonen (10+2)

Vierailija
12/31 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä sain tänään kans postissa ensimmäisen ultra aikani ja se luvattiin päivälle 10.12. odotan sitä innolla niin nähdään kuinka pitkällä raskaus on ja kuinka monta siellä on.. no toivon että kaksosia ei tulis kun on vielä yksi vauva jo ennestäänkin.. aikamoista olis hoitaa kolme vauvaa samaan aikaan..

jonkinlaista väsymystä on hieman ollut ilmassa ja aamupahoinvointia mutta siinä ne sitten onkin tämän astiset oireet..

me luovuttiin viikonloppuna kahdesta koirastamme. toinen on dalmatialainen ja toinen labriksen jadalmiksen sekoitus... ikävää niistä oli luopua ja vähän vieläkin tuntuu oudolta mutta sille ei voinut mitään ja näin oli parempi... siihen löytyi monia syitä miksi emme niitä voineet pitää..

mutta onneksi koirat pääsi todella hyvään kotiin missä niistä pidetään erityisen hyvää huolta..parempaa paikkaa ei oisi voinu löytyä.. olen onnellinen entisten koirieni elämästä ja onneksi saan nähdä niitä vielä tulevaisuudessa. =)

Rocka:

:todella ikävää kun menetit pienen vauvasi, se on varmaan tuntunut todella kauhealta.. niin surullinen tapahtuma =(

syntyikö jessi ulkomaanmatkalla? lentokoneeseenhan ei suositella menevän enää loppuraskaudesta että vältyttäisiin siellä synnytys..tai ainakin niin olen käsittänyt asian.

kuka tuolla aikasemmin kirjottikaan että ikäeroa tulee lapsille vain 1,2 vuotta, jokatapauksessa täällä myös ikäeroa vähän eli 1,3kuukautta.. käsittääkseni

2 -3vuoden iässä se mustasukkaisuuden olo on pahimmillaan joten mä oon tyytyväinen lasten pieneen ikäeroon ja onhan niistä leikkikaverit sitten toisilleen.. ja se on sitten hauskaa kun ensin toinen vauvoista on paljon isompi ja toinen vielä niin pieni ja yhtäkkiä jossain vaiheessa ovat kumpikin samassa tasossa..

ja mulla tämä toinen raskaus tuli aivan yllätyksenä.. minipillerit teki tenän.. joku pakkaus minkä terkkari antoi ilmaiseksi neuvolasta kun lääkärin reseptiä ei voitu sinä päivänä enää tehdä.mutta yllätysraskaus ja tervetullut vauva on =)

mä en halua tietää tuleeko tyttö vaiko poika mutta toivoisin enemmän tyttöä kun yksi 8,5kuukautta vanha poika on jo..pääasia että lapsi olisi terve

t:Linnea + helmi 10+2

p.s Rocka sen raskausviikonlaskemista voi vähentää kun katsoo vauvasivujen odotuspuolta, mä katoin sen myös sieltä kun matikkapää ei oo mikään hyvä... siellä on linkki laskusivulle ja myös odotustaulukko

Vierailija
13/31 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitten tuleva isovelikin tietää masuvauvasta. Ei ollut ihan niin innoissaan kun oletin, iloinen kuitenkin, ei varmaan vielä oikein asiaa ymmärrä. Katseltiin yhdessä eilen saatuja ultrakuvia ja kerroin mitä missäkin kohti näkyy. Tänä aamuna tuumasi melkein ensimmäiseksi isille että äitin maha on jo kasvanut. Siitä se lähtee. Pienen odottajan aika tulee olemaan vielä todella pitkä. Odotan innolla sitä aikaa kun liikkeen alkavat näkyä mahan päälle ja poika pääsee niitä kyttäämään.

Onneksi on joulu tulossa niin on myös jotakin muuta odotettavaa ja ajateltavaa kuin pelkästään tämä masuasukki. Jospa nyt malttaisin vähän paremmin odotuksen mennä kaiken muun sivussa kun tiedän että ainakin toistaiseksi masuasukilla on kaikki hyvin.

Tervetuloa Rocka01 mukaan joukkoon. Onpas sinulle takana rankka historia lastenhankkimisrintamalla. Toivottavasti tällä kertaa pääset loppuun asti ja saat terveen lapsen syliisi.

Äitiysvaatteisiin siirtymisestä on ollut puhetta. Minulla ei ensimmäistäkään odottaessa ollut käytössä ainoatakaan oikeaa äitiysvaatetta. Lähtökokoni on sen verran reilu ettei esim. sopivia äitiyshousuja Kuopion pienistä valikoimista minulle löytynyt. Pidin sitten mitä päälle sattui sopimaan. Tein tuolloin työni täysin kotona, joten se helpotti tuota vaatetustilannetta kun ei tarvinnut joka päivä laittaa päälle sellaista vaatetta millä ilkesi ihmisten ilmoille lähteä.

Tällä kertaa tilanne voi olla osin toinen. Teen mahdollisesti kevättalvella jonkin verran opetushommia, ja silloin pitäisi kyllä löytää päälleen jotain muuta kuin verkkarit. Voi tulla ongelma. Toisaalta ei välttämättä, koska taloyhtiössäni asuu ompelija ja voin pyytää että hän muuttaa normaalit housuni äitiyshousuiksi. Aika näyttää mitä teen. Puseroissa menen todennäköisesti tunika/pitkä neulepusero -linjalla.

Minun mahani alkaa jonkin verran näkyä, jos vain osaa katsoa. Tuntemattomampi varmaankin katsoo minun vain lihoneen, mutta tutumpi erottaa. Illalla masu on ihan selvä turvotuksesta johtuen, mutta kyllä aamuisinkin masun muoto on erilainen kuin ennen. Ihanaa.

Sukupuolen selvittämisestä tais olla myös juttua. Me emme aio kurkkia sen suhteen lahjapakettiin etuajassa vaan pidämme jännityksen loppuun asti.

Jaa pitäis vissiin hetkeksi ryhtyä töihinkin ennen verikokeeseen lähtöä. Mukavaa päivää kaikille.

Heinäminkki

Vierailija
14/31 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu että välillä on niin paljon asiaa jonka haluaisi jakaa täällä mutta sitten kun pääsee koneelle pää tyhjenee...

Yksi asia mikä minulle oli yllätys on se että tunnen jo vauvan liikkeet. Ensimmäiset liikkeet tunsin 12+2 ja nyt niitä on tullut jatkuvasti. Ne on vielä aika voimakkaita. Yleensä tilanne jossa eniten tuntuu on se kun virtsis on täynnä esim aamulla niin sillä on aika ahtaat oltavat siellä kohdussa. Silloin sijainti sillä on kohdun yläosassa ja ala vatsakin muuttuu kovemmaksi.

Taitaa olla aika voimakas jannu tulossa. Kätilökin joka teki ultran minulle viimeviikolla sanoi että harvoin näkee näin selkeitä rakenteita näillä viikoilla...eli tästä voimme päätellä että kaveri on imenyt minusta kaikki ravinteet mitä irti lähtee. Tänäänkin hammaslääkäri kutsuu ja todennäköisesti juurihoito.

Tietääkö teistä kukaan mistä erottaa 2d ultrassa tytön ja pojan? Haluaisin kovasti tietää kumpi sieltä tulee.

miutumautu: toivon sinulle paljon voimia. Joku sinulle jo tuolla aiemmin kirjoittikin että joku hänen tuttunsa on katunut päätöstä että teki abortin tuollaisessa tilanteessa. Hän kyllä varmaan on oikeassa. Vaikka itsekin kävin esikoisen kanssa läpi rajun synnytyksen ja masennuksen ja joskus tuntui että syytän sitä pientä vauvaa siitä kärsimyksestä, kesti jopa 6 vuotta että rupesin harkitsemaan toista lasta niin siti en antaisi poikaani mistään hinnasta pois. niin paljon iloa siitä on.

Toki en tiedä elämäntilannettasi, mutta harkitse tarkkaan, tässä asiassa ei kannata kuunnella muita.

Ihanan talvista päivän jatkoa kaikille

Vierailija
15/31 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu alkoi ensimmäisellä neuvolakäynnillä. Kaikki hyvin, vaikkakin painoindeksin vuoksi joutunen sokerirasitukseen. :(

Pieni sydän löi niin maan vimmatusti, kun hoitaja sitä kuunteli. Kyynel tuli silmäkulmaan. Hieno fiilis! Hoitaja lupasi kuunnella niitä vaan sillä ehdolla, etten pety, jos ne eivät kuulu. Eipä pettänyt nyytti äitiään :)

Väsymys jatkuu, mutta on jo hieman parempaan suuntaan menossa. Enää ei päivällä tunnu siltä, että nukahtaa työpöydän ääreen! Nyt riittää sentään kunnon yöunet.

Mulla on edelleen hurja maidon himo. Sitä kuluu litratolkulla viikossa. Ennen käytin maitoa vain kahvissa. Muutoin on kyllä terveellinen ruoka maistunut entistä paremmalta.

Nyt pitäisi varata sitten np-ultra. Täytyy muistaa soittaa iltapäivällä.

Voimia ja nautitaan lumesta!

Divinity+nyytti rv 9+1

Vierailija
16/31 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmaalle on taas raahauduttu ja kahvitaukoa tehokkaasti tässä vietän vauva-sivustoilla =) Täällä kaikki on edennyt hyvin, maha kasvaa ja omat vaatteet alkavat olemaan aika pinkeitä. Kun ei muutenkaan ole mitenkään pieni ihminen niin suhteellisen ahdistavaa istua päivä konttorilla, pakko käydä ensi viikonloppuna mammavaateostoksilla eli suuntana varmaan H&M.

Sain jo lähetteen seuraavaan ultraankin, kun ne seuraavat näitä kaksosraskauksia sen verran tarkemmin. Eli heti joulun jälkeen pääsee katsomaan mitä sieltä löytyy. Me haluamme ehdottomasti tietää vauvojen sukupuolet, ettei tule tehtyä vikahankintoja, koska kaikkea pitää kuitenkin ostaa tuplaten. Kuvotus tuntuu nyt väistyneen, kun neljäs raskauskuukausi alkoi, tosin tuosta väsymyksestä tuskin eroon pääsee.

Paksuja vointeja kaikille!

Tuitsu 2 ja Tiivi&Taavi 12+1

Vierailija
17/31 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni kirjottelu jäänyt nyt hieman vähemmälle, väsymys painaa päälle kovana kokoajan. Esikoinen sairastaa juuri parhaillaan vesirokkkoa, niin syli ja kantelu on ollut nyt vajaan viikon kovassa käytössä. Nyt onnneksi rupeaa poika olemaan parempana, kauheaa katsoa ku 1v6kk on täynnä näppylöitä ja itkee niitä.

Oma vointi on vaihteleva. Väsymys on kova, eilenkin nukuin 3h päiväunet mutta silti aamulla ei meinaa sängystä päästä ylös. Mulla on nyt 3vk ollut kauheaa niskasärkyä, on niska niin jumissa että sitä polttelee kokoajan ja meinaa huimata. Olen yrittänyt keppijumppaa, jumppaa, hierontaa mutta mikään ei tunnu auttavan. Ens viikolla on taas aika fysioterapeutille, pitää yritää jaksaa sinne saakka. Jos jollain on jotain vinkkejä, millä saada niskasärky pois, niin kertokaa ihmeessä!

Lisäksi nyt on pari päivää pakottanut kauheesti nivusiin, varsinkin kävely tuntuu lisäävän sitä kipua. Toivotaan, että kaikki on ok vauvalla.

Divinity: Mä oon ihan kateellinen, että teillä on ekassa neuvolassa kuunneltu jo sydänäänet. Mulle sanottiin, etttei niitten laitteilla saada vielä kuulumaan, joudun siis odottamaan np.ultraan, että nään ja kuulen sykkeen ensi kerran. Täällä neuvolassa ruvetaan kuuntelemaan sydänääniä vasta 12 viikolla tehtävän lääkärineuvolan jälkeen.

Mutta tässä nyt jotain pientä. Esikoinen tunki syliin koneelle, niin kirjottaminen on hieman hankalaa.

Hanna 10+4

Vierailija
18/31 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne Saksanmaallekin on sitten saatu ensilumi, ihanaa! Eilen yritimme käydä pulkkamäessä esikoisen, 1v10kk, kanssa, mutta suostui laskemaan äidin kanssa vain kerran mäen alas..

Monet olivat käyneet np-ultrassa jo, ja Helmillä tänään! Jännää! Itsellä tuo on ensi viikon ke, ja jo kovasti jännittää. Nyt oma vointi ollut parempi, kuvotusta vain harvakseltaan, mutta olen silti syönyt tasaisin väliajoin. Ruokavalio on kyllä aika erikoinen, puuroa ja hedelmäsalaattia tekee mieli syödä kaikista "eni-ten", ja suureksi inhokiksi on noussut kaikki italialainen, eli pastat ja pitsat. Toivon hartaasti, että tämä inhotus väistyy sitten aikanaan.

Rockalle tervetuloa pinoon, ja suuret pahoittelut vauvan menetyksestä. On ollut varmasti vaikeat vuodet, mutta onneksi teillä nyt siellä yksivuotias touhutäti.

Minä olen jo käyttänyt myös noita mammahousuja. Omat vähän isommat farkut mahtuu kyllä, mutta normaalit eivät, ja olen niitä sitten kuminauhavirityksellä käyttänyt. Mutta nuo mammafarkut ovat niin mukavan tuntuiset :) . Maha on kyllä merkittävästi pullahtanut (omasta mielestäni, en osaa sanoa huomaisivatko muut), ja napa myös ollut jo pitkään sellainen mitä esikoisesta loppuvaiheessa.

t tinky 11+1

Vierailija
19/31 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut myös hirveitä niskasärkyjä. Olen ylksi lämmittänyt lämpötyynyn ja se on jonkin verran helpottanut. Lisäksi apteekista ice poweria (sitä saa kuulemma käyttää). Kätilö sairaalassa ultrassa sanoi että kannattaa ottaa kaksi panadolia eli1g heti kun päätä särkee. Tästä toivottavasti myös sinulle apua..minua on helpottanut vaikka ei kokonaan poistanut.

t. tr02 13+2

Vierailija
20/31 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin loistava palsta, et pakko kirjoittaa taas.. :D

Ei kellään sattuis olemaan myynnissä mammavaatteita, s tai m koon? Mä en millään raaskis ostaa uusia, kun ei niitä tarvii käyttää kauaa. Mut kai se on pakko, jos haluaa sit tehdä vaik lisää muksuja... ;) Hih.

Pitänee katsella huutonettiä ja tuota osta & myy palstaa.

Onko jengille iskenyt flunssaa tai jotain kun lumi tuli? Mies on kuumeessa ja on kamala yskä kans, toivottavasti ei nyt tarttuis muhun ku ei oo mitään vastustuskykyä kun syön tollasia solusalpaajia.. :/

Ihan kun maha olis pienentynyt parin päivän sisään, kummallista.

Mitäs kaikki on jouluna touhuamassa, ootteko kotona vai...? Me lähdetään kai miehen kanssa miehen siskolle, kun siellä lapset odottaa että mennään leikkimään niiden kaa uusilla leluilla, ja muutenkin kun eno on niin tärkee niille. :) Sitten kai mun vanhempien luokse ja sit kotiin uudeks vuodeks.

Hyviä jatkoja kaikille masuille ja asukeille! :D

-Meevi ja pikkuinen 13+2-