Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

4,5-vuotias yksin kotiin n. 20 ajaksi Pikku-Kakkosen aikaan

Vierailija
25.11.2008 |

Aion tänään ehdottaa miehelle, että hän hakisi minut ja jättäisi lapsen siksi aikaa katsomaan lastenohjelmia. Olisi eka kerta kun lapsi ylipäänsä jäisi yksin kotiin.

Luulen, että kaikki menisi ihan loistavasti. Lapsi saa katsoa ohjelmat rauhassa, ei varmaan ehtisi mistään hätääntyä, osaa käydä vessassa (paitsi kakkaan tarvitsee pyyhintäapua), leikkii itsekseen...

Mitäs sanotte? Iso askel meidän perheelle, pieni askel ihmiskunnalle...

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos itse haluaa jäädä - minusta omasta halusta riippuu kannattaako koettaa yksinjättämistä vai ei.

Vierailija
2/41 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku-Kakkostaan. Ihan sen takia.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä eskarilainen harjoittelee vastaavanlaisesti itsekseen hetken olemista..

Eli kun mies hakee mut töistä, jonne matkaa puoli km, niin tyttö on sen aikaa itsekseen

4 ja 6 vee on vielä aika iso ero

Vierailija
4/41 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

??

Vierailija
5/41 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en varmaan uskaltaisi jättää meidän reilun 4-v. ikäistä yksin edes noinkaan pieneksi hetkeksi. Ihan sen takia, että hän osaa avata itse ulko-oven ja jos hätääntyisi ja tartteisi äitiä, niin varmaan lähtis ulos ettimään jos ei sisältä ala löytyä. Ja varmaan menisi avaamaan oven, jos joku pimpottais. Eihän sitä tiedä ikinä, kuka siellä oven takana on. Mä en uskaltais, mut jos sä uskallat luottaa, että pysyy sisällä sen 20min. Toisaalta jos miehesi hakee sut 20 minuutissa, niin miksi et voi kävellä noin lyhyttä matkaa?

Vierailija
6/41 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän lastensuojelulaki (mikä lie viralliselta nimeltään onkaan) ja lait heitteillepanosta tähän sanoo?

Vierailija
7/41 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole esim. rappusia, joissa kaatua, eikä jätettäisi mitään ruokaa hellalle tms.

Ap

Vierailija
8/41 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläki 4,5 vuotias on saanu harjotella yksinoloa lastenohjelmia katsellen esim. ku oon käyny viemässä esikoisen eskariin ja tää leikki-ikäinen on ollu joko kipeä tai jostain syystä halunnu jäädä kotiin.

Maksimissaan mullaki menee aikaa 20min, mutta tätä yksinoloa on harjoteltu jo vähän pidemmän aikaa ja tosiaan - kannattaa kuunnella sitä lasta, että haluaako jäädä yksin!

Vierailija
9/41 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään takeita siitä että hän katsoo Pikku Kakkosta sen aikaa vaikka se todennäköiseltä tuntuisikin. Jso tulee hätä niin 5 minuuttiakin tuntuu aivan ikuisuudelta haahuilla yksin kotona etsimässä isiä ja äitiä. Se hätä voi jäädä mieleen niin että siitä voi olla seurauksia, pahimmillaan läheisriippuvutta aikuisena jne.

Niin, ja onhan se heittellejättökin ja lainvastaista.

Vierailija
10/41 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos syttyy tulipalo? Esim. tv syttyy tai jokin muu? Ei tuon ikäinen osaa poistua välttämättä kotoa riittävän nopeasti. Ja vaikka lapsi jäisi mielellään, voi ikävä yllättä nopeastikin ja mennä paniikkiin. 20 minuuttia on pitkä aika tuon ikäiselle lapselle. Ja entäs jos sinulle tai miehellesi tapahtuu jotain matkan varrella?

Miksi miehesi pitää sinut hakea? Ja ehdottomasti lapsi mukaan, toivottavasti miehesi on sinua järkevämpi, eikä suostu jättämään lastaan kotiin yksin.

Mitä oikein ihmisten päässä liikkuu? Jättää nyt tuon ikäinen yksin kotiin. Edesvastuutonta!

Vierailija
11/41 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse olisi rautatieasemasta, joka on meiltä kotoa noin kolmen kilometrin päässä.

Totta kai kysytään lapselta haluaako jäädä, mutta täytyy ensin miettiä tarkkaan lähteäkö kysymään kun vastaus voi olla JOO!

Ap

Vierailija
12/41 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule itse vaikka taksilla, ei noin lyhyt matka paljoa maksa max 50e.

Vierailija
13/41 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pidemmälle en. Mitä jos matkalla sattuu vaikka kolari, mikä on varasuunnitelmanne?

Vierailija
14/41 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huono äiti. Ihan paska.

En jätä lasta yksin. Pyydän miestä ottamaan mukaan. Jos ylipäänsä pyydän miestä hakemaan minua. Jos en pyydä niin olen myöhemmin kotona, ja meille jää vähemmän yhteistä aikaa. Parempi sekin kuitenkin kuin heitteillejättö.

Ap

Vierailija
15/41 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen olosuhteiden pakosta joutunut jättämään esikoiseni 4-vuotiaana puoleksi tunniksi yksin. Hän oli oksennustaudissa, minä yh siihen aikaan eikä apuja lähimaillakaan. Oli pakko päästä kauppaan hakemaan sairaalle lapselle juomista ym., joten otin pienemmän mukaan, laitoin lapselle puolituntisen videon pyörimän, laspen sohvalle makaamaan ja ämpärin viereen ja ohjeistin olemaan siinä, kun äiti käväisee kaupassa. Siitä on aikaa jo 7 vuotta ja vieläkin muistan miten koko pikakauppareissun ajan paniikissa mietin, miten tyttö pärjää. No, hyvinhän se oli pärjännyt, niin väsynytkin ettei jaksanut muuta tehdä kuin maata.

Mutta nyt 4-v. tyttöäni en uskaltaisi jättää yksin kotiin. Joten se kyllä riippuu todella paljon lapsesta.

Vierailija
16/41 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottakaa ne ohjelmat nauhalle, jos niin tärkeät ovat

Vierailija
17/41 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä jättäisi noin pientä lasta yksin, ja kuten joku muu jo tässä sanoi niin matka voi venyä pitkäänkin ja lapsi voi siinä ajassa keksiä vaikka mitä!!

esim tekee kaikki kielletyt jutut kun ei kukaan kotona, varmaan paljon kivempaa kuin Pikku kakkosen katseleminen!!

ota nyt herrä isä vanhemman vastuu ja järki käteen !!!!!

ei ihme että saa lukea iltäpvä lehtien lööpeistä tapauksista joissa pikku lapsi kulkee vaatetta pihalla.....

Vierailija
18/41 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos vaikka tv syttyisi palamaan ???????

Parempi vaan ottaa lapsi mukaan tai keksiä jotain muuta.

Parasta harjoitella yksin jääntiä ilman tv:tä.

Vierailija
19/41 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

4,5-vuotias on vielä niin pieni, ettei hänellä ole mitään tarvetta opetella olemaan yksin.

Vierailija
20/41 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kysy, jollet kestä kuulla vastausta!

Olen huono äiti. Ihan paska.

En jätä lasta yksin. Pyydän miestä ottamaan mukaan. Jos ylipäänsä pyydän miestä hakemaan minua. Jos en pyydä niin olen myöhemmin kotona, ja meille jää vähemmän yhteistä aikaa. Parempi sekin kuitenkin kuin heitteillejättö.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi