Teen ansioluetteloa. Onko 3-sivuinen liian pitkä? (ov)
Vai pitäisikö yrittää tikistää kahdelle sivulle?
Tekisin mielelläni sellaisen helppolukuisen, eli jättäisin välillä tyhjiä rivejä väliin, että teksti jaksottuu mukavasti, mutta sillä tavoin teksti menee kolmannelle sivulle asti.
Jos en jätä tyhjiä rivejä, niin sitten saan kahdelle sivulle mahtumaan.
Kummin kannattaisi tehdä?
Kommentit (25)
Ei vaan voi mahtua sivulle. Minä esim. käytän työssäni kuutta eri kieltä, jotka kyllä haluan cv:ssäni tuoda esiin. Eri tasoisesti niitä puhun ja käytän, joten se vie sen 6 riviä + muu kielitaidon esittelu (äidinkieli). Siis tyyliin:
- englanti: erinomainen suullinen ja kirjallinen kielitaito
- ranska: hyvä...
- saksa: hyvä...
- viro
- japani
jne
Koulutus vie tilaa (vai riittääkö pelkkä FM??) Minusta on oleellista kertoa pääaine ja sivuaineet. Tietyissä tilanteissa jopa se gradun aihe. Moni laittaa myös lukiotiedot.
Ja jos perustiedot alussa vie tilaa (nimi, synt. aika ja paikka, osoite ja muut yhteystiedot).
ja sitten osaamiset, atk-taidot jne.
JA sitten se TYÖKOKEMUS.
Fonttikoko ei voi olla 10. Kaikki ei halua tihrustaa / kaikilla ei ole hyvä näkö.
Vierailija:
Minä olen palkkauksessa aina katsonut ensin cv:tä, sitten vasta niitä löpinöitä siitä hakemuksesta.Fonttikoko voi olla 10, ja jos rakenne on hyvä ja lihavointia, kursiivia yms käyttää järkevästi, niin pitäisi mahtua yhdelle sivulle.
Jos työsuhteita on ollut todella paljon, niin vain muutamasta tärkeimmästä (viimeisimmistä) tarvitsee mainita työtehtävät, muista vain aika ja paikka.
CV ei kuitenkaan saa " pursuilla" tekstiä. Jos et nätisti saa mahtumaan, niin sitten mielummin kahdelle sivulle ja fonttikooksi 12.
Johan 1 paperi menee siihen, että laittaa henkilötiedot, koulutuksen, erityisosaamisen ja kielitaidon omiin sarakkeisiisa. Ei siihen mahdu työkokemus -vaikka olisi kuinka 10 fontilla.
niin fonttikoko vähintään 11 pt!
Kymppi on alaviitteiden yms. asioiden fonttikoko
Lukio- ja opiskeluaikaiset hanttihommat ja kesätyöt voi kuitata yhdellä rivillä (Erilaisia asiakaspalvelutehtäviä opintojen ohessa jne...)
Hyvä cv mielestäni max 2 sivua. Kaikista vanhoista työpaikoista on turha kertoa kovin tarkkaan, parista viimeisestä mukaan myös työn sisältö.
T: henkilöstöpäällikkö