Miksi ihmiset " kauhistelee" jos matkustelee paljon?
Matkailu on meidän intohimomme ja vähintään kerran vuodessa pitää päästä reissuun. Ihmiset tuntuu vain kauhistelevan kun käymme heidän mielestään niin usein (?) ja tosiaan jossain muualla kuin Thaimassa tai sitten kuvittelevat meidän olevan todella rikkaita.. Mitä mieltä itse olet jos työkaveri/sukulainen/ystävä matkustelisi paljon ja erilaisissa kohteissa?
Kommentit (27)
Se kisa on vain pieni osa formulamaailmasta.
Siihen kuuluu glamour ja yksityiskoneet. Pelkästään autojen + kuljettajien ja talliväen kuljetus viikon, parin välein lentokoneilla maksaa maltaita ja ennen kaikkea saastuttaa todella paljon. Myös kausien välissä lentävät vähän väliä eri radoille harjoittelemaan. Singaporessa on nyt tällä kaudella paljon energiaa vievä valaistu iltakisa. Formulatähtien yksityiselämä on myös todella ei-ekologista, yksityiskonetta ja lukaalia + matkustelua ties missä.
Jaa mistäköhän nämä formulatähdet ja tallipäälliköt ovat tinkineet? Ei yhtään mistään! Luksuselämää viettävät ja saastuttavat moninkertaisesti muihin verrattuna.
Vierailija:
En mä mitään yrittänyt markkinoida. Se on selvää ettei niiden kalusto laivalla kaukomatkoja kulje. Mun mielestä se vaan on loistava vertaus sen takia, että täällä(kin) ihmiset on valmiita kieltämään muilta vaikka mitä, mutta eivät itse ole valmiita tinkimään mistään. Vähän sellaiseen tyyliin, että " eihän mun sähkönkulutuksella ole mitään merkitystä, kun kiinalaiset käyttää niin paljon" .
nyt vaan muotisanoja joita viljellään joka asian yhteydessä.
Matkustaminen on kivaa, niin laivalla kuin lentokoneella kuin autollakin.
Viikonloppureissut ovat ihania myös.
Parasta matkustamisessa on kun lentokoneen pyörät irtoavat kentästä.
Jos kaikki maailman ihmiset lentäisivät sen kerran vuodessa, öljy olisi kulutettu kerralla loppuun ja seuraukset olisivat ympäristön kannalta järkyttävät. Mutta onneksi Afrikan köyhät ei pääse lentämään, niin minäminäminä saan lentää senkin edestä!
Voi en minä ollut ajatellut kuusikymppiseksi töitä tehdä. Siksi olen yrittäjä, että saan tienattua " eläkerahat" huomattavasti aikaisemmin kasaan. Lomaa pidämme 6-8 viikkoa vuodessa, mutta ei me kumpikaan tunneta tarvetta olla pois töistä kolmea viikoa kerralla. Töissä kun on ihan oikeesti mukavaa.
Kukin tyylillään =)
Äh. Koetan vielä taivuttaa rautalangasta. Olisin voinut valita esimerkin mistä muualta tahansa. Pointti ei ollut formuloiden puolustuksessa vaan siinä että ME ITSE, emme tingi mistään, vaan koetamme aina kieltää joltakulta muulta jotain. Siis sen sijaan, että itse rajoittaisimme matkailuamme, osoitamme jotain muuta turhaa (kuten nyt tuossa ilmeisen huonossa esimerkissäni F1 businesta). Ymmärsitkö nyt tarkoitukseni? Ajatukseni oli se ettei maailmaa muuteta kieltämällä naapurilta jotain, vaan kieltämällä itseltä.
Ovat suhteessa todella kalliita ja paikan päällä ehtii nähdä vain ripauksen ja jää se harmi, että niin paljon jäi näkemättä. Eli pitää matkustaa uudestaan samaan paikkaan jos haluaa edes jonkinlaisen kuvan kyseisestä kohteesta.
Matkustan yleensä vähintään 2 viikon matkoille, viimeksi olin 3 viikkoa. Näin ehtii nähdä koko paikan todella hyvin, harrastaa ja tehdä kaikenlaista ja myös matkan hinta on suhteessa matkan pituuteen huomattavasti halvempi kuin joku muutaman päivän pikapyrähdys.
Tukholman ja Tallinnan risteilyillä en käy juuri koskaan. Monta kertaa olen niillä käynyt ja nyt on vähäksi aikaa kyseiset risteilyt nähty. Vaikka risteilyn saisi jostain tarjouksesta niin matkalla menee kuitenkin aika paljon rahaa, jotka käytän mielummin vaikka etelän äkkilähtöön.
En voisi kuvitellakaan olevani sellainen yrittäjä, että mahdollisuus pitää max 2 viikon loma kerrallaan kuusikymppiseksi asti. Tulisin hulluksi.