*^* Taapero Enskat viikolla 10 *^*
Kommentit (57)
Mulle voi laittaa mailia ope01@luukku.com, kävin just eilen tyhjentämässä sieltä spämmiä muutaman tuhat viestiä ;) Eli tonne voi laittaa tarkennusta, ja mä luen sitä nyt kun tiedän että on syytä, muuten en :D Onko Kandista jotain havaintoja?!
Jennille onnea kosinnasta!
t. Ope ja Aino
Moikka, sori mä olen ihan pihalla kaikkien kuulumisesta. On ollut " henkinen pakko" pitää vähän taukoa vauvapalstailusta, kun tuntui sen keskenmenon jälkeen, että prioriteetit piti miettiä uudestaan, ja oma aika suunnata ennemmin lukemiseen, neulomiseen, hyvien leffojen katsomiseen etc., jotta joka puolelta ei tulisi vastaan raskausuutisia... Nyt on ekat menkat sen tyhjennyksen jälkeen, eli tuntuu taas, että olen samalla viivalla muiden kuumeilijoiden kanssa.
Mutta siis, niistä treffeistä. Toki meillekin voi tulla, jos siis ensi viikosta on puhe. Mulla on nuha jo vähän helpottamassa, ja ainakaan toistaiseksi Noel ei ole saanut sitä. Sitten ei ehkä kannata meillä nähdä, jos me ollaan ihan räkäisiä :)
Noel nukkuu yleensä klo 11 ja 13 välillä, mutta voi meille tulla silloinkin. Ihan miten vaan, kunhan tiedän siitä etukäteen! (Meidän huushollin perussiisteystila on ' kaaos' ...)
Kandi
Kannatti siis huhuilla ;) Juu, ens viikolle treffejä kyselin, kun me oltais Ainon kanssa siellä " kulmilla" ;) Isukki lähtee reissuun, ni me lähetään sit kans :DD
Meillä nukutaan about klo 12-15, mutta koska Aino nukkuu rattaissa, voi sen kipata nukkumaan melkein missä vaan ja kärrätä sit tarpeen vaatiessa kotiin tms. :) Pistäkää mulle vaikka mailia, niin ei tukita koko pinoa jaaritteluillamme...
t. Palstaterroristi
P.S. Oli muuten kiva lukea Niameynkin kuulumisia vaihteeksi tässä joko päivä!
Mulla on hirvee nälkä ja pitäis mennä syömään, mutta sitä ennen aattelin laittaa tänne saman mitä tonne huhtikuisten odotuspinoonkin...
Eli mä kävin äsken sen mun doulan luona ja se anto mulle semmosta akupunktion tyyppistä hoitoo jossa se poltti mun pikkuvarpaaseen semmoset pikkuruiset " ruohopallot" . (Samaan kohtaan mitä se vyöhyketerapeutti hoiti.) Niitä oli 3 per varvas ja voi vitsit, että se sattu. Se siis piti sitä palleroo siinä kohdassa pinseteillä ja sytytti sen palamaan semmosella hehkuvalla tikulla. Sit kun se oli palanu ni ne jämät otettiin pois ja uus pallo palamaan. Nyt niissä kohdissa on ruskeet jäljet ja siihen tulee arpi.
Että tämmöstä perätilan kääntörintamalle... Eiku nii joo.. Mulle tuli tänään se kutsu Taysiin... Tiistaina klo 13.30 pitäis mennä pariks tuntii ihmettelemään kääntökuvioita, mut toivottavasti viltsu kääntyy ite ennen sitä.
Burde & viltsu 35+5
PS. Se mun pissanäyte oli positiivinen. Maanantaina pitää soittaa uudelleen neuvolaan, et onko se sekaflooraa vai jotain antibioottia vaativaa.
Me käytiin synnärillä kääntymässä tossa iltasella. Koko päivänä en oo saanut tätä neitiä mahassa liikkumaan. Käyrää ottivat reilun tunnin ja siinä sit pari liikettäkin tunsin. Vähän nolotti kun koko ajan kätilöt ja lääkäri puhuivat miten siellä on täyttä ja kiirettä, sit mä meen muutaman liikkeen takia.. Noh, käyty on ja onneks kaikki hyvin. Pyysin että jos samalla reissulla olis lääkäri tarkastanut onko tässä yhtään edistytty synnytystä varten, mutta ei kuulemma ehtinyt. Viimenen lääkärineuvola kun oli viikolla 34, silloin lähti lääkäri lomalle eikä terveysasemalle saa muille lääkäreille aikaa pelkästään tilanteen tarkistamiseen. Turhauttaa kun silloin ei ainakaan ollut vielä tapahtunut mitään, lääkärin mielestä menee yli. Ekassa raskaudessa kun vastaavilla viikoilla oli jo pehmennyt paikat ja sormelle auki. Voipi olla siis että tässä vielä monta viikkoa pitäis kestää. Suututtaa niin paljon, ettei lääkärillä ollu aikaa mua tutkia. Ymmärtäähän sen, jos on paljon potilaita mut silti. Kun lähdettiin, istui lääkäri kahvilla..
Nyt lenkkeilemään koirien kanssa, vaikka joka paikkaan vihlookin. Toivottavasti siitä edes jotain apua olis. Haluisin jo tytön syliin!
Henna, Joel ja Ninni 39+
[color=crimson]Pakko tulla vielä päivän päätteeks hihkumaan tänne!
Me saatiin asuntolaina ja ostetaan mun miehen vanhempien omakotitalo!
Me oltiin niin varmoja ettei me saada tota lainaa koska mä oon työtön ja en voi edes hetkeen mennäkkään töihin tuon meidän Milo paran takia. Ja on aika isosta summasta kyse. Sen takia en edes täällä viitsinyt puhua asiasta.
Mutta me onnistuttiin!!!
Eli me muutetaan Toijalaan ens kuun puolessa välissä. Me käytiin heti ostamassa pullo hyvää skumppaa ja ollaan täällä miehen kanssa skoolattu meidän hyvälle tuurille. Voi vitsit! Meillä on pian yli 100 neliön omakotitalo ja mä saan kauan kaivatun kodinhoitohuoneen :)
Napero. Kiva että nyt asutaan aika lähellä H-linnaa niin voidaan vielä helpommin tulla kyläilemään teillä :) ja tietenkin jos voitte niin tulkaa kyläilemään meilläkin. Mulla tulee nyt olemaan aina auto käytössä, kun mies ostaa oman työauton :)
Milon napa. Tänään saatiin alkuun antioksidanttihoidot hienosti. Sen lääkärin mukaan Milon suolisto on tällä hetkellä vain pahasti tulehtunut ja vaatii aikaa ja monipuolisia maitohappobakteerja toipuakseen ja sitten aloitetaan istuttamaan sinne kaikkia hyviä koli ym. muita bakteereja. Hoito tulee meille tosi kalliiksi mutta uskon sen olevan sen vaivan arvoista :)
Hyvää viikonloppua kaikille!
Innosta hihkuva Hermione ja Milo 1v1kk
Täällä mä oon flunssassa, ääni kuin variksella ja kurkkua kuivaa... Ja tänään ollaan viel lähössä appiukolle kylään. ei vois vähempää kiinnostaa, joten ei tartte sen enempiä lepäillä... Meillä oli
Henna oli käynyt synnärillä, enpä usko, että he siellä asiaa miettivät noin! ja toki sulla/teillä on lupa käydä siellä katsastamassa että vauvalla kaikki on hyvin, sehän se on pääasia!
Burde päässee sitten tiistaina Viltsun käännytykseen. En nyt tiedä onko oikee hetki kertoa tätä, (piti jo viimeks kertoo, mutten viittiny) mut mun yhdellä kaverilla käännettiin vauva kaksi kertaa ja käänty molempien kertojen jälkeen takas perätilaan, mutta oli ennen synnytystä kääntynyt " oikein päin" , joten älä huoli, kyllä se Viltsu sieltä vielä " oikein päin" tulee olemaan...
Hermionelle onnittelut lainansaannista, ja tottakai me tullaan käymään teillä, ja te meillä, jos mekin tässä viel päästäis muuttamaan Parolaan, niin olis viel lyhempi matka teille/Tampereelle...
napero ja Eetu ylihuomenna 2v1kk
[color=slateblue] Hermione: ONNEKS OLKOON!!!! On varmasti mahtavaa kun pääsette muuttamaan omaan kotiin ja vielä oikeen OMAKOTITALOON!!! :) Helpompaa sit varmaan koiruudenkin kans pikapissatukset ym.
Siitä antioksidanttihoidosta mun piti jo aikasemmin sanoo, että tosi mahtavaa kun löysitte sen ja menitte siihen!!!! Mä uskon, että se varmasti auttaa vaikka kallista onkin. Mä oon ite miettiny, että jos löytäisin hyvän lääkärin joka osaa myös tommosia vaihtoehtosia juttuja, ni ottaisin siitä ehdottomasti meille perhelääkärin!!!! varsinkin kun se mun viime kertanen poskiontelontulehduskin hoitu niin helposti ilman AB:ta.
Henna: Voi hitto. Tsemppiä! Toivottavasti pääsisit pian tosi toimiin, ni ei tartteis kärvistellä kipujen kanssa! Onks sulla mahkua käydä esim. vyöhyketerapiassa... siitä vois olla apua?
OmaNapa: Eilen illalla/yöllä tuli mullekin ekaa kertaa semmonen olo, että sais jo syntyä tämä pikkunen! Ei muuten, mutta kun se on perätilassa, niin potkut ja liikkeet sattuu välillä IHAN HIRVEESTI. Anoppilassakin piti ihan kyyristellä välillä ja hengitellä syvään... Kumpa se ny kääntyis pää alaspäin, ni sit vois oikeesti alkaa toivoo, että syntyis! ;)
Jaa nii joo.. Mä en tainnu eilen kirjottaa siitä pulssihommasta... Eli se mun doula kuunteli ennen niitä polttojuttuja mun pulssia (mol. ranteista yhtä aikaa) ja tunnusteli 3 eri kohdasta ja 3 eri syvyydestä, että kummassa kädessä on voimakkaampi pulssi. Sit sen mukaan pitäis " tietää" , että kumpi masussa on! =) Heh.. No maskuliinisella puolella oli voimakkaampi eli poika olis kai tulossa, mutta... stressi, väsymys ja lähestyvä synnytys voi myös voimistaa sen puolen sykettä, että se on fifty-sixty. =0) Mut aika hauska juttu kuitenkin...
Heidin napa: Ei kauheesti uutta siellä rintamalla.. muuta kun, että neiti on tullu äitiinsä. :) Heh. Mä pistin neidin kiukuttelulta sohvalle maate ja piirsin sen kasvoihin, maahaan, käsiin + selkään mun yhellä pehmeellä luomivärisiveltimellä. Voi kun toinen nautiskeli ihan onnessaan... =) Mä oon ollu ihan pikku kersasta asti samanlainen. Tykkään vieläki ku mies piirtelee selkään jne.. :)
Meen kattelee (peppu pystyssä) leffaa kun Heidi vielä nukkuu... =) Heh..
Burde & viltsu 35+6 (& heidi 1v5kk)
PS. Pitäkäähän peukkuja, että mun jumppailut ym. poppakonstit auttais tää pikkunen kääntyis oikein päin! :)
..heh... älä huoli. Mä en pienistä hetkahda. ;) Mulla on kyllä toisaalta semmonen olo, että saattaa olla, että viltsun on tarkotettu olla perätilassa... mutta tietty toivon, että kääntyis.. varsinkin ku tilaa pitäis olla. Ja useinhan perätilaan on ihan oikee syykin jos ei suostu kääntyy (esim. liian lyhyt napanuora, napanuora kiertyny pari kertaa kaulan ymp. jne..).
Mut siis.. mä en oo mielestäni yhtään huolissaan. Mulla on semmonen olo, että viltsu ei vielä oo valmis syntymään ja että vaikka ei kääntyiskään, niin silti kaikki menee varmasti ihan hyvin. Sektioon en todellakaan haluis, mutta jos siihen päädytään, ni ei siinä sit mitään.. sit se menee niin...
Nii joo ja mun kaveri just kerto, että sen sukulaisen vauva oli ollu perätilassa ja lähteny syntyy hirmusta vauhtia.. jalka oli koittanu tulla pihalle jo ennen sairaalaan ehtimistä. Se meni hätäsektioks ja sillä vauvalla oli 2 kertaa napanuora kaulan ympäri... Mut onneks " loppu hyvin - kaikki hyvin" .
Mä muuten eilen kokeilin, ni musta viltsu oli (ainakin välillä) jalat luukulla, mutta en oo ny kokeillu, et onko vieläki.
PIKAISTA PARANEMISTA!!!!! Toivottavasti tauti ei pukkaa täysillä päälle ja kurkkukipu ym. menee nopeesti ohi!
Burde taas (huomenna rv 36! hoh)
Piti tulla vaan pikaisesti hehkuttamaan:
Eve on ollu 24h ilman tuttia! :D Ja vielä todella helposti menny, ei oo ollu vielä isoja itkuja. Eilen kauppareissun jälkeen en sitä antanu ja nukahtikin tosi helposti ilman. Yöllä ei heränny kertaakaan ja aamulla ei sitä edes muistanut. Käytiin sentään Hämeenlinnassa ja ennen aina laitoin tutin suuhun kun neidin laitoin istuimeen. Nyt meni koko reissu ilman ja nukahti paluumatkalla puoleksi tunniksi. :)
Asiaa saattaa auttaa et neiti tekee neljä poskihammasta ja sormet on melkein koko ajan suussa..
Mut pikkuapulainen painelee näppäimiä ja vierittää sivua...
Bejpi ja tutiton Eveliina 1v 3kk :)
Eilen jo innostuin, kun sato lunta ,et tänään pääsee pulkan kans ulos taas, mut ei :(. Teillä ja poluilla ei oo yhtään lunta..
Mulla menee hermot noihin meidän rattaisiin.. Niistä irtoo kuomu koko ajan ja muutenki kyllästyttää ne. Eilen kävin lastentarvikeliikkees valittamas siitä kuomusta (minkä saa nyt to/pe korjaukseen) ja mies katteli sit samalla myytäviä rattaita (kun olin aamul saanu hirveet kiukkukohtaukset ton kuomun takia ja haukkunu koko rattaat ihan paskoiks). Mies testaili brion ponyja ja sano et nää ois tosi kevyet. Nyt mulle on sit tullu joku päähänpisto et haluun ne ponyt :). D nukkuu rattais tosi harvoin ja pystyy siin istuma-asennossaki ehkä torkahtaan sen mitä muutenki torkkuu jos on rattais reissus. Jos niihin ostais liäks kuomun niin sais vähän suojasemmat ja ostoskoriki on ihan saman kokonen ku nois nykyisis..
Hermionelle onnea uudesta kodista (ja lainasta ;) ). Toivottavasti Milokin nyt paranis kun saa noin hyvää hoitoa bd!
Naperolle paranemisia! En muista sanoinko joskus meses sulle (ku juteltiin siit et pojat on koko ajan kipeenä), mut alotin D' lle rela-tipat uusiks tammikuus. Niiden alottamisen jälkeen ei d oo enää ollu kipeenä (paitsi pientä yskää tms.). Taitaa olla vaan sattumaa kyllä..
Burde: Viltsu tekee minkä parhaaksi katsoo :). Toivottavasti kuitenki kaikki on ok ja päättää kääntyä päälleen pystyyn :D. D synty sillein väärin päin, et oli kasvot alas päin. Jos ois ollu " oikein" ni ei ois ehkä tarvinu epparia tehdä.
Jenni ja D 1 v. 8 kk
Hermione, onnea uudesta asunnosta! Tosi hieno juttu että pääsitte Milon kanssa noihin hoitoihin, toivottavasti saatte sieltä vielä avun.
Burden Viltsu on päättänyt kääntyä perätilaan. Aleksihan oli kanssa jostain rv 30 asti perätilassa, kunnes rv 37+ käännettiin. Ulkokäännös sujui tosi hienosti ja poika pysyi loppuun saakka ihan oikein päin. Toivotaan että teilläkin kaikki sujuu parhain päin eikä sektioon tarvi mennä.
Ope, meillä on niin samanlaista kuin teillä! Siis noitten juomisten ym. suhteen. Aleksikaan ei juo mukista/nokkamukista kuin ehkä just 20ml maitoa kerralla, joten pakko on antaa pullosta kun tuota Nutri-Soijaa olisi kuitenkin se 500ml saatava menemään. Meillä siis pullotellaan vielä n. 4 kertaa päivässä. Xylitol-pastillit ei kelvanneet meilläkään, Aleksi kyllä uteliaana pisti pastillin suuhun, mutta maistui vissiin niin oudolle että naama mutrulla kaivoi pastillin pois suusta ja heitti lattialle.
Kiinteistä ruuista meillä menee myös parhaiten purkit, mutta vähitellen edistytään kotiruokapuolellakin.. Pastaruuat ym. ei uppoo kyllä ollenkaan, on ihan liian kökköisiä meidän sihtikurkulle. Lähinnä perunamuusi ja kastikkeet sitten menee, ja keitotkin joten kuten.
Pi-Kin gallup: Säännölliset supistukset alkoi rv 40+1 iltana klo 22.30, tulivat heti 5min välein. Mies oli jo nukkumassa, ja minä sitten valvoskelin ja kellotin suppareita kolmen tunnin ajan, kunnes herätin miehen. Mies ei meinannut aluksi ymmärtää että mitä tarkoitin, kun sanoin että pitäis varmaan lähtee. Mutta kun viesti meni perille, niin kyllä tuli isännälle kiire! Puolessa tunnissa kävi suihkussa, keitti itselleen kahvit ja söi voileivät, sitten mentiin. Silloin supparit tuli jo 3 min välein. Tunti meni matkassa synnärille (eli oltiin siellä 3.00), siitä 2,5 tunnin kuluttua Aleksi näki päivänvalon :)
Tää oli nyt taas tällainen pikaviesti. Ei jotenkin oo nyt jaksanut paneutua tähän kirjoittamiseen paremmin. Väsyttää (ja oksettaa) eikä energiaa tunnu olevan mihinkään. No, jospa se tästä.
Meille ei kuulu mitään erikoista.. Täälläpäin on lunta tosi kivasti, päivittäin on päästy pulkkailemaan ym.
Ai niin, se piti sanoa, että Aleksi sai eilen isojen poikien sängyn. Ei tosin ole vielä nukkunut siinä, jospa tänä iltana kokeiltaisiin. Aleksihan on nukkunut tähän asti lähes yksinomaan perhepedissä, joten saas nähdä suostuuko poika edes nukahtamaan omaan sänkyynsä. Se on kyllä ihan meidän sängyssä kiinni, eli tällainen pehmeä aloitus omaan sänkyyn tutustumiseen. Mua ei sinänsä haittaa vaikka nukuttaiskin samassa sängyssä vielä, miestä ehkä vähän enemmän. Mutta oishan se helpompaa jos muutos onnistuisi, tuon tulevan sisaruksenkin syntymää ajatellen. Onhan tässä onneksi vielä aikaa.
Viipero, Aleksi 1v4kk ja masu rv 6+3
Pikainen viesti ennen kotiin lähtöä.
Pi-Kin Artulle paljon 1v synttärionnea! Tervetuloa taaperoihin :)
Hermionelle onnea uuteen kotiin ja onneksi olkoon lainan saamisesta. :)
NapNap: Juu kyllä mulla jo vauvamaha näkyy. Turvotksen takiahan mulla oli maha jo rv 6 lähtien. Nyt on alkanut pullahtamaan jo ihan kunnon vauvamasu. Mä taas alan painostamaan sua ton vauvahoman kanssa ;). Meillähän ei todellakaan ollut mikään paras mahdollinen hetki, kun alettiin tätä toista yrittämään. Ei muuten ollut Jonskustakaan. Silti molemmilla kerroilla asiat on järjestynyt parhai päin ja nytkin vauva syntyy kyllä ihan parhaaseen mahdolliseen aikaan. Mun mielestä voi siis luottaa siihen, että asioilla on tapana järjestyä. Koskaan ei vauvantekoon oo täysin sopivaa ajankohtaa, mutta sen sä tiedätkin jo ;)
G: Synnytys käynnistyi rv 41+0 klo 05.00 kipeällä supistuksella, johon heräsin. Herätin heti miehen, koska tiesin, että pian tulee lähtö, kun en ollut aikaisemmin kipeitä suppareita tuntenut. Niitä alko heti ulla alle 10 min välein. Kärvistelin jonnekkin klo 13 saakka kotona, koska supparit oli vielä suht siedettäviä. Sitten oli pakko jo lähteä ainakin tarkistuttamaan tilanne. Kättäriltä lähetettiin vielä kävelylenkille, jonka jälkeen alkoikin tosi kipeät supparit ja Jonsku syntyikin klo 23.57. Oli siis aika pitkä toi meikeläisen eka synnytys. Toivottavasti tällä kertaa selvitään hiukan nopeammin.
Pikainen viesti ennen kotiin lähtöä.
Pi-Kin Artulle paljon 1v synttärionnea! Tervetuloa taaperoihin :)
Hermionelle onnea uuteen kotiin ja onneksi olkoon lainan saamisesta. :)
NapNap: Juu kyllä mulla jo vauvamaha näkyy. Turvotksen takiahan mulla oli maha jo rv 6 lähtien. Nyt on alkanut pullahtamaan jo ihan kunnon vauvamasu. Mä taas alan painostamaan sua ton vauvahoman kanssa ;). Meillähän ei todellakaan ollut mikään paras mahdollinen hetki, kun alettiin tätä toista yrittämään. Ei muuten ollut Jonskustakaan. Silti molemmilla kerroilla asiat on järjestynyt parhai päin ja nytkin vauva syntyy kyllä ihan parhaaseen mahdolliseen aikaan. Mun mielestä voi siis luottaa siihen, että asioilla on tapana järjestyä. Koskaan ei vauvantekoon oo täysin sopivaa ajankohtaa, mutta sen sä tiedätkin jo ;)
G: Synnytys käynnistyi rv 41+0 klo 05.00 kipeällä supistuksella, johon heräsin. Herätin heti miehen, koska tiesin, että pian tulee lähtö, kun en ollut aikaisemmin kipeitä suppareita tuntenut. Niitä alko heti ulla alle 10 min välein. Kärvistelin jonnekkin klo 13 saakka kotona, koska supparit oli vielä suht siedettäviä. Sitten oli pakko jo lähteä ainakin tarkistuttamaan tilanne. Kättäriltä lähetettiin vielä kävelylenkille, jonka jälkeen alkoikin tosi kipeät supparit ja Jonsku syntyikin klo 23.57. Oli siis aika pitkä toi meikeläisen eka synnytys. Toivottavasti tällä kertaa selvitään hiukan nopeammin.
Näppärästi sekoilen tän koneen kanssa.
Piti vielä sanoa, että muuta en ehdi. Kovasti oli taas juttua tullut viikon aikana. Kiva :)
pesukarhu ja Jonsku 1v10kk (apua kohta on 2v synttärit!) ja Kirppu 15+3
[color=plum4] Mua alko harmittaa ja ahdistaa ja mietin, että kirjottelisinko tonne odotuspuolelle (huhtiksiin) vai tänne.. vai en minnekkään, mut päädyin sitten teihin rakkaisiin enskoihin, kun ootte niin paljon tutumpia kuin muut.
Mulla oli äsken kaveri kylässä ja sen kanssa juttelu sai mut miettii, että oonko mä ihan tyhmä hörhö. Aloin kyseenalaistaa kaikki doulasta ja aktiivisesta synnytyksestä aina perätilan kääntöyrityksiin, ja tuli ihan semmonen olo, että oon joku idioottihihhuli. :(
Voi että... tulipa kyllä tosi kurja olo. :( Mä oon tähän asti eläny tätä raskautta antamatta muiden mielipiteiden ja/tai ajatusten vaikuttaa siihen, mutta nyt on ihan pala kurkussa. Ei siis mitenkään sen mun kaverin takia, aloin vaan miettii tätä kaikkee.
Oonko mä ihan idiootti ja hörhöilijä, kun koitan saada Viltsua kääntymään vyöhyketerapian (käytetään tosi paljon ruotsissa ja tammisaaressa), akupunktion (perustuu samaan kohtaan ku vyöhyketerapia piste) ja niiden " asentohoitojen" avulla?!? Oonko mä ihan tyhmä kun toivon mahdollisimman luonnonmukasta synnytystä ja sen " varmistamiseksi" oon pyytäny doulaa mukaan synnytykseen?
No äh... Kyllä mä sisimmässäni tiiän oikeet vastaukset, mutta nyt vaan on tosi kurja ja surullinen olo. Höh. :/ Ehkä mua harmittaa kuitenki tää perätilakin?! Ennen sitä oli vaihtoehtoina " normaalisynnytys" vammalassa tai sit yllättäen (tilanteesta riippuen) synnytys/sektio taysissa. Nyt niitä vaihtoehtoja on miljoona... synnytys tai sektio kääntöyrityksen jälkeen, alatiesynnytys perätilan kans taysissa, alatiesynnytys ja siitä joutuminen sektioon, sektio yllättäen tai suunnitellusti, jne... Noh... Emmä kyllä stressaa sitä, että miten se synnytys sit tapahtuu, mutta nyt oikeestaan haluis kovasti tietää, että millon se viltsu syntyy.
No joo... taidan mennä vielä purkamaan tätä kurjaa mieltä tonne olkkariin ukolle. Jos se vaikka osais sanoo pari lohduttavaa sanaa... =)
hörhö?-Burde & vilhami 36+0 (ja nukkuva heidi 1v5kk)
Tehdäänkö niin, että jos ilma on hyvä niin treffataan vaikkapa Prisman edessä ja suunnataan siitä leikkipuistoon? Ja jos taas ilma on surkea, niin tervetuloa meille? Voin kysyä vauvapuolelta Susannaa mukaan myös jos vaan tahtoo tulla porukkaan. =)
Onko teillä muuten sähköpostiosoitteita, niin voisi tarkemmin sopia eikä tartteis palstatilaa viedä?
t. iida-linnea, joka kotiutui juuri tk-päivystyksestä istuttuaan siellä lähes 3 tuntia... Onneksi kaikki ok. Oli meinaan epäilys veritulpasta jalassa...