Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vielä onnitteluista! Lauantaina juhlitaan tytön synttäreitä, ei pidetä mitään kovin isoja juhlia, mä en jaksa nyt tähän hätään mitään sen ihmeellisempää järkätä. Viime vuonna oli vähän enempi porukkaa, ja ehkä sitä voi sitten taas vaikka ensi vuonna juhlia vähän isommin.

Mä yritän herätellä itselleni vauvakuumetta... mies aina aika ajoin puhuu toisesta lapsesta, mutta mä vielä epäröin... Kun mulla on ne iltaopiskelutkin kesken, vuoden päästä siis valmistun. Siis onko kenelläkään muulla samaa tilannetta, että mies haluaisi toiden lapsen mutta itse vielä epäröi...? Tuntuu että se on aina toisinpäin, että nainen haluaa ja mies miettii. " Helpointa" kai olis kun jättäis ehkäisyn pois ja antais tulla jos on tullakseen, turha kai sitä on mitään " sopivaa väliä" yrittää keksiä, kun en mä tiedä tuleeko sellasta, koko ajan tuntuu olevan jotakin.

Kiva kun rupee olemaan jo valoisaa ulkona, paljon enemmän kun ennen! Ja nyt on vielä luntakin. Heti on paljon pirteempi olo!

NapNap + tyttö 2v.

Vierailija
22/57 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Eli äidin vauva-mussukasta kasvoi tänään taapero, kun vuoden etappi saavutettiin! :)

Pinoa en ehtinyt selata lainkaan, mutta yritän parhaani mukaan päästä turioihin kiinni.

Pi-Ki ja vuoden vanha pinniksessään metelöivä Arttu (yrittääköhän se kertoa äidille, että nyt vuoden vanhana ei enää tarvita aamupäikkäreitä??? ;D)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nap Napin tytölle 2 vuotis onnittelut!=) Ja kyllä löytyy kohtalotovereita, meillä mies painostaa ja mä vielä jahkaan... Pillerit lopetettu 2kk sitte, mut " tositoimiin" en vielä uskalla;)

Burde, O:n sormiruokailu aina pienestä asti ollut että muussataan ruoka käsissä ja heitetään lattialle;) Eli banaani, makaroni, leipä ym ym, mitään ei vie itse suuhun. Syö kyllä jos syötän. Sama juttu nokkamukissa, heittää lattialle jos antaa omaan käteen!:( Eli ei auta vaikka kuukausitolkulla annettu ruokaa käteen..

Meidän hauveli oksensi aamulla verta aika paljon, kohta aika lääkäriin:( Toivottavasti ei mitään vakavaa!

Nyt O:lla 11 hammasta suussa, toivottavasti ois pieni tauko poskihampaissa eikä tarttis kipulääkkeen voimalla elää.

A & O kohta 1v1kk

Vierailija
24/57 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]NapNapin tytölle myöhästyneet 2-vee onnittelut!! Niin ne pikkuiset kasvaa.[/color]

[color=blue]Pi-Kin Artulle 1-vuotisonnittelut ja tervetuloa taaperoisiin :)[/color]

Nyt ei ehdi muuta, enemmän sitten paremmalla ajalla,

Viipero & Aleksi 1v4kk ja masu rv 5+6

Vierailija
25/57 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis todella pitkään aikaan en ole mitään saanut aikaisiksi kirjoitella :(

Onko aika todella mennyt näin nopeesti että burde siellä jo kohta on nyytti sylissä!! Apua..

Meillä arki rullaa nii ku ennenki :) Ainolla välillä kiukkua ja välillä on kuin aurinko!! Kuulunee ikään ;)

Viikonloppuna oppi tekemään nuppipalapelinsä oikein! Ihan yhtäkkiä äkkäs et miten ne tehää ja alko napsia palat oikeisii paikkoihin.. Oli taas mammalla itkun paikka :D Herkkis edelleen..

Ollan tosiaan muutettu ennen joulua vuokralle kakkos kerrokseen! Ei hissiä.. nyt vasta oon oppinu kunnolla kulkee tytön ja vaunujen/rattaiden kanssa portaat! Jippii.. mää pääsen täältä ulos omin avuin!!

Taas me muuttoa suunnitellaan.. Tampereen seudulle!! No aika näyttää saako mies paikan sieltäpäin!

Maanantaina oltaisiin tulossa Tampereelle.. ollaan perjantaihin asti! Vähän katseleen olisko se meidän mieleen!! Kehuja ja haukkuja otetaan vastaan.. Mikä olis hyvä alue ym ym.. 50km säteellä Tampereesta?!

Jonaki päivänä ajateltiin mennä koskikeskuksen Hopstoppiin peuhaan.. olisko muita tulijoita?? Taidan kuulua vähemmistöön joka vielä kotona taaperon kanssa!

Meidän perhekoko ei vielä ole kasvamassa! Mammalla on tässä projekti oman kropan kanssa.. Täytyy saada painoa tiputettua reippaasti ennen mahdollista raskautta! Viimeks oli niin kovin raskasta olla lopussa kun paino huiteli sadassa kilossa!! Nyt ollaan kuitenkin jo voiton puolella :) 11kg on lähtenyt. Paino on nyt 6kg alle sen mitä olin ku aloin Ainoa odottamaan.. Niitä raskauskiloja oli vähän sit vieläki!!

Nyt tuli neiti hakkeroimaan niin koitan tulla myöhemin uudelleen...

Niamey ja Aino 1v 6kk 15pv

Vierailija
26/57 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]No niin, nyt alan käydä pinoa läpi ajan kanssa¿

BURDELLA ja HENNALLA siellä viimeisiä iso-maha-viikkoja viedään =) Vai jokohan meitin Henna ois jo synnärillä??? *huhuuuu* Vai ehtiikö Burde sittenkin ensin ;)

Tuli tuosta BURDEN tekstistä gallup mieleen (mikä gallup-friikki musta on tullu???):

[color=blue]Miten ilmoitit miehelle synnytyksen alkaneen/missä mies silloin oli?

[color=green]Mä heräsin rv42+0 aamulla 5:30 pieneen poksahdukseen, ja sitten meni lapsivedet. Mies nukkui vieressä, ja herätin tietty hänet. Soitin Hyvinkäälle ja menin sitten vielä kotona suihkuun. Paljon muuta en siitä aamusta muistakaan, mutta olihan se aika jännää lähteä sairaalaa kohti ajelemaan. Ja klo 22:41 saman päivän iltana Arttu näki päivänvalon (tai ainakin lamppujen valon, heh¿)

Voih, nyt mun vauva on oikeesti jo taapero¿*nyyh ja haikeus* Ei sitä vaan osaa odottaa, kuinka äkkiä aika menee!

PIKKU-MILLI ja Aksu oli Lapissa lomailleet :) Kuulostipa kivalle Aksun hiihtämiset ja pulkkailut! Jokohan meitin Arttukin ensi talvena pääsee hiihtelemään? ;)

Ja OPE ja Ainokin oli pulkkailleet. Tuolla on kyllä niin mahtava ilma tänään, että täytyy varmaan ottaa kaikki ilo siitä irti ja lähteä itekin pulkkamäkeen. Mun pikkusiskopuoli tulee tyttönsä (kohta 4v.) kanssa käymään tunnin päästä, niin saadaan mäenlaskuun seuraakin :)

Meillä on muuten kanssa ollut jo jonkin aikaa tuollaista taistelua¿ Tai lähinnä se on vielä Artulla sellaista kokeilua ¿ tietää tekevänsä jotain ¿ei-sallittua¿, ja sitten alkaa nauraa, kun äidin naama vääntyy tuttuun ¿EI¿-asentoon¿ Oikeesti: Arttu nauraa ja hekottaa ja konttaa tai tallustaa sitten kauheeta vauhtia karkuun! Ja sitten hetikohta uudestaan jonkun toisen ¿pahanteon¿ kimppuun¿ Se on kyllä niin vahingoniloinen, kun tietää voivansa juoksuttaa äitiä :) Mutta se ilme, mikä naamasta Artulla silloin loistaa¿Voi että! Se on maailman suloisin hymy ja voitonriemu, mikä sieltä kuvastaa, niin en mä vaan pysty oikeesti suuttumaan!!! Tietysti pitää vähän esittää vihaista, että ymmärtää tekevänsä väärin, mutta tosiasiassa mun tekisi vaan mieli alkaa nauramaan sen kanssa =)

Voi PAJUSKAN Eemeliä :( Onneksi ne palovammat oli parantuneet niin hyvin! Ei ole ihan yksi eikä kaksikaan kertaa, kun sama on meinannut käydä täällä¿ Miten ne pienet kädet voikin ylettyä niin pitkälle kurkottelemaan???

Ja meillä onkin sitten yhteinen urakka edessä: saada mies vauvakuumeileemaan myös =)

NAPNAPIN tytölle 2-vuotisonnittelut!!! Ovat Artun kanssa siis päivää vaille vuoden ikäerolla =)

***Tässä välissä piiitkä kirjoitustauko, kun A heräsi päikkäreiltä ja sisko tyttöineen kävi kylässä. Pulkkailemaan ei päästy, kun tyttö oli vähän flunssainen***

Voi että miten mua harmittaa HERMIONE teiän puolesta nuo Milon allergiat! :/ No, toivottavasti siellä klinikalla selviää enempi asioita ja saatte apua!!!

Mikäs AURORAN kädessä on, kun oot kipsiin sen saanut??? :O Meillä Arttu syö jo leipää, ja nyt olen pari vkoa laittanut margariinia ja juustoakin välillä päälle. Näkkäri on tosi kiva Artun mielestä, kun on niin kovaa ja rouskuvaa :) Muroja en ole vielä kokeillut, kun meillä puuro menee aamulla ja illalla hyvin alas. Marjasoseitakin vielä kaapissa on, kun aina puuron sekaan sitä laitetaan. Vois kyllä kohta ruveta syömään vaikka margariini-silmän kanssa tai jotain¿ Arttu syö siis aamulla puuron, aamupäivällä maitoa ennen päikkäreitä, päiväruoaksi joko kotiruokaa tai 12kk-purkin, välipalaksi jogurttia ja maitoa, iltaruoaksi 12kk-purkin tai kotiruokaa ja illalla puuroa. Ruoilla syö myös leipää ¿jälkkäriksi¿. Kaikki on aina hyvin uponnut, sen suhteen ei onneksi ongelmia. Nyt vaan alkaa kuin alkaakin näyttää sille, että Arttu olis jotenkin allerginen kalalle!!! Täytyy vielä tehdä yksi testi, mutta tuntuu, että aina vähän punasta näppyä tulee vaippa-alueelle kalan syönnin jälkeen¿

Mutta siis anna vaan Oliverille jo leipää, jos siitä tykkää :) Ja miksei murojakin ¿ eikös 1-vuotiaasta saa syödä jo ¿kaikkea¿? =) Meillä kotiruoissakin on ihan normaalisti mm. suolaa, samoin jogurtit olleet jo piiitkään ihan sokerillisia mansikka- ym. joguja.

Tulehan sitten kertomaan, mikä hauvelilla oli!

VIIPEROA en olekaan ehtinyt vielä masuasukista onnitella ¿ joten ONNEKSI OLKOON!!! =) Ja kiitos Artun 1-vuotisonnitteluista! :)

JEPSIKSELLÄ on siellä muuttohommia ollut ¿ ei käy kateeksi ;) Mietittiin muuten viime vuonna muuttaessa ihan samaa: miten me ikinä mahduttiin kaksioon tämän tavaramäärän kanssa??? Ja vinkki: purkakaa KAIKKI laatikot nyt heti muuttaessa, tai käy kuten meille ¿ vielä melkein vuosi muutosta on osa laatikoista purkamatta! :O Minäkö laiska¿ ;) Mutta jaksamista aherrukseen, onneksi voiton puolella olette jo!!!

Ja OSSE on tehnyt pinaattilettuja ¿ NAMI! Vähänkö rupes tekee mieli!!! Ja pinaattikeittokin kanamunan kanssa on niiiin hyvää! Minussa asuu pieni Kippari-Kalle ;)

Olitkos Q muuten myös raskaana, vai muistinko väärin? Tuosta pahoinvoinnista voisin päätellä, että tällä kertaa mun muisti ei petä¿ :) Toivottavasti ei jatku ja voitte viettää rentouttavan ja kivan laivareissun!

Ja QUEENKIN raskaana ¿ onneaaa!!!!!!! Voi, kaikki te täällä vaan lisäännytte, ja minä vauvakuumeissani ¿kärvistelen¿¿ Toivottavasti pääsisin pian sitten kesän alettua teitin kasvavien mahojen seuraan!

Ja NIAMEY ¿ mulla olis vähän samaa projektia, eli painoa pitäisi saada tippumaan ennen seuraava raskautta. Muuten musta tulee sellainen pommikone kiloineni, etten mahdu ovista kulkemaan ¿ saati lapsien perään paimentamaan¿

Mutta nyt lopetan tämän romaanin, ja Arttukin taisi nukahtaa toisille päikkäreilleen, kun ei enää ääntä kuulu. Annoin Panadolia ennen unia, kun tuntuu nuo hampaat tekevän niin kipeetä¿ Viimeks pari vkoa sitten oli 9 hammasta, nyt en ole suuhun kurkkinut. Näytti vaan äkkiä katottuna, että ikenet olisi olleet ihan turvoksissa, joten saahan nähdä montako sieltä nyt pukkaa kerralla¿

Pi-Ki ja synttärisankari Arttu :D

Vierailija
27/57 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi viikosta sen verran, että kyllä meille voipi tulla kahvittelemaan, mutta oiskohan Kandin luona enempi leluja, joista teidän isommat lapset on kiinnostuneita? Meidän tyttösen leluarsenaali kun ei vielä kovin kummoinen ole... Mutta jos se ei teitä haittaa, niin tervetuloa vaan!

T: iida-linnea

Vierailija
28/57 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=teal] Pikille ja Artulle (toiv. muistan nimen oikein) tervetuloa tänne puolelle ja ISOT 1v ONNITTELUT!!! =)

Olipa kiva kuulla Niameystakin pitkästä aikaa!! Ja tervetuloo vaan tänne Tampereen suunnalle!!! Tää on hyvä paikka. :) Tässä on paljon kivoja paikkakuntia vieressä.. en osaa tarkemmin suositella mitään. Me asutaan ihan vaan Tampereella. =)

Aurora: Niin siis mulle tuli mieleen just se, että jos O oppis syömään ite sormin erilaisia ja erikokosia ruokia ym., ni jos sit ne kökkösemmät ruuatkin menis? Mä varmaan kokeilisin ihan kaikkee mahollista ja erikokosina... Rusinoita, viinirypäleitä, kurkkua ym kasviksia ja vihanneksia, hedelmiä, erilaisia muroja, marjoja, jne.. erikokosina suikaleina, viipaleina, kuutioina... Mut eipä sille mitään voi jos ei vaan karkeempi mene. Kyllä se sit jossain vaiheessa, mutta ottaa oman aikansa.

Onks muuten kurkkuun koskaan kurkattu, että löytyykö sieltä syytä tohon? Vai onko muuten vaan niin herkkä kurkusta...

Selkä on sen verran kipee, että laitan vielä nopsaan neuvolakuulumiset ja meen sohvalle miehen viereen...

Eli neuvolassa kävin ja oli vika lääkäri ->

RV 35+3

Pissa: nitriitit plussalla (-> pissanäyte vietävä labraan)

RR 110/80

Paino 60kg (yht. tähän mennessä tullu 6,5kg)

Sf-mitta 29cm

Lapsivettä normaalisti

Syke n.130

Tarjonta: PERÄTILA :O

Kohdunsuu: 3cm + 1 sormelle auki (ei siis muutosta viime kerrasta)

Taysiin lähti lähete ton perätilan takia. Kutsu kääntöyritykseen tulee ens tai sitä seuraavalla viikolla. Lapsivettä on kuulemma sen verran hyvin ja vauva on " sipponen" , ni on hyvät mahkut että kääntyis vielä ite tai saatais käännettyy. Tai jos ei käänny, ni ilmeisesti alatiesynnytys onnistuis silti?! Ainaki lekuri oli sitä mieltä..

No joo.. ei tällä erää muuta.. Selkä huutaa jo hoosiannaa, joten MORO!

Burde, heidi 1v5kk ja viltsu 35+3

Vierailija
29/57 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Pikin Artulle! Ja tervetuloa tälle puolelle!

Tohon synnytys-kyselyyn... tytön synnytys käynnistyi pe-la välisenä yönä, olisinkohan itse noussut sängystä klo 2 aikoihin, reilun tunnin verran haahuilin yksikseni kunnes herätin miehen, että nyt se taitaa kuule syntyä. Mies yritti vielä hetken aikaa nukkua kun mä menin suihkuun, mutta ei sitten saanut enää nukutuksi=)

Kiva kuulla Niameystä pitkästä aikaa! Hieno painonpudotus sulla! Mäkin pudotin painoa aika reilusti. Ennen raskautta painoin 65kg ja 84kg painoin synnyttämään mennessä! Vaikka en varsinaisesti ylipainoinen ollut ennen raskauttakaan, niin päätin vähän pudottaa, ja painoa lähtikin reilut kymmenen kiloa, painan tällä hetkellä jotain 53kg. Ja siihen se on jumahtanut. Alemmas ei taida mennä kun radikaaleilla toimenpiteillä. Enkä mä tiedä kannattaako mun enää painoa pudottaakaan... jotenkin se on vaan jäänyt päälle=)

Vai on Viltsu perätilassa! Osasitko yhtään aavistella? Mun kaveri synnytti alateitse perätilassa olleen esikoisensa. Tosin lapsi olikin aika pieni, vähän alle kolmikilonen. Ja tuli ilmeisesti ihan iisisti ulos. Perätila huomattiin vasta synnytyksessä.

Mä yritän valmistella tytön synttärijuhlia, pitäis leipoa ja siivota, käydä kaupassa jne... ja miehellä on vielä iltavuoroviikko. No, perjantaina kai ehtii...

NapNap + tyttö 2v.

Vierailija
30/57 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

NapNapin neidille suuren suuret 2-vuotisonnittelut ja Pi-kin Artulle 1-vuotisonnittelut!

Pi-kin galluppiin. Minulla alkoi su-iltana klo 22 supistukset, juuri kun ukkokulta alkoi kuorsaamaan. Supparit tuli alusta alkaen 2-5 minuutin välein ja pari tuntia kärvistelin kotona, en edes muista mitä tein. Klo 00.30 menin herättämään miestä ja mies luuli että huijaan. Varmaan 10 kertaa sanoi joo joo ja laittoi päätä takaisin tyynyyn. Kerran kysyi jopa että mihin pitäisi lähteä :) Sitten kun jankkaamisen jälkeen tajusi, että ihan aikuisten oikeasti pitäisi lähteä Taysii, niin mies päästikin suustaan sammakoita, kuten " oonkohan mä nyt ihan vielä oikein valmistautunut tähän henkisesti" . Joopa, joo, se oli peruuttamatonta. Aamulla klo 5.52 neiti syntyi :)

Niamey oli kysellyt Tampereesta. Itse en ole siellä asustellut, mutta voisin suositella asuinpaikaksi Ylöjärveä tai Nokiaa ;) Molemmat noin 15 kilsaa Treeltä ja hyvät kulkuyhteydet julkisillakin ja muutenkin kaikki mahdolliset palvelut Cittarista lastenvaateliikkeeseen. Nokiasta en niin tarkkaa tiedä, mutta esim. Ylöjärvellä on mahtavat liikuntapalvelut. Löytyy meinaa 4kpl kuntosaleja (+jumpat), uudet sulkkiskentät, keilailua ja kaikki mahdolliset palloilupelit. Ihan sun laihista ajatellen ;)

Muuta en sitten muistakaan, joten siirrytään omaan napaan.

Minulla alkoi tosiaan työt lauantaina ja neljän työpäivän kokemuksella voin sanoa, että taidan olla unelmatyöpaikassa. Henkilökunta ja asukkaat ovat tosi leppoisia ja vastaava hoitajakin tosi joustava ja jaksaa ajatella perhetilannetta. Viikonloppuna juuri sanoi minulle että yrittää laittaa vapaapäivät arkipäiville ja enemmän aamuvuoroa, jotta voidaan viettää laatuaikaa perheen kanssa :)

Idalla alkoikin tänään vasta päiväkotiura, kun mies tuli maanantaina kipeäksi. Ida oli sitten 3 päivää isin kanssa kotona. En ollut yhtään jännittänyt Idan hoitoon menemistä, eikä se oikeastaan ole tuntunut missään vaiheessa " väärältä" . Mutta kyllä pääsi itku kun vein neidin klo 11 hoitoon. Kaikki meni aluksi hyvin kunnes yksi hoitajista kysyi milläs mielellä tulemme. Siinä vaiheessa aloin nielemään itkua ja sanoin vain pikaisesti heipat ja lähdin juoksemaan pois. Kotona itkin puoli tuntia ja jotenkin kaikki lapsuusjutut palautui pitkästä aikaa mieleen, kaikki ne asiat kun äiti jätti minut pikkusiskoni kanssa kaksin kotiin ja lähti ryyppäämään :( Tuli kyllä niin paskaäiti-fiilikset ettei tosikaan :( No ehkä tästä selvitään hengissä, sekä äiti että tytär. Idalla tulee nyt maaliskuussa vain 7 hoitopäivää ja huhtikuussa 14-16. Kauempaa en pysty töissä olemaan.

Idalla on vielä kaiken tämän lisäksi ollut viikon verran taas pitkästä aikaa äiti-vaihe. Koko ajan on itkenyt mun perääni, edes suihkussa vessassa en saisi käydä.

MiaMik ja Ida 1v5kk

Vierailija
31/57 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treffeistä/ AA, I-L ja Kandi: Enpä usko että se kovasti " haittaa" vaikka I-L:n tyttösen lelut onkin " vauvamaisia" , kummasti Aino ainakin kiinnostuu välillä ihan ihmeellisistä jutuista ja omista vauvaleluistaan ;) Ne on kumminkin vähän erilaisia tavaroita, kuin kotona! Tietty jos sää sallii, mun puolesta voidaan nähdä vaikkapa ulkona, esim. siinä keskustan uudessa leikkipuistossa tms. Mun vanhempien luonakin olis tilaa yllin kyllin, mutta siellä on liikaa kaikkia koriste-esineitä yms kiinnostavaa suhteessa pienten ihmisten lukumäärään :DD Eli yhtä vielä vahtiikin, mutta kun niitä olis useampia samanlaisia yhtä aikaa paikalla... :D Mutta me ehdottomasti halutaan ainakin treffit :) Ja I-L, kävin vauvapuolella vakoilemassa, olikos siellä joku muukin keravalainen? Voidaanhan me hänektin ottaa mukaan samalla kertaa jos on kiinnostusta?

Muuta: en muista kyllä mitään kommentoitavaa... MM:lle tsemppiä töihin ja Idan hoitoon jättämiseen! Mä en millään raaskis jättää tota taaperoa edes isovanhempien hoitoon, joten ymmärrän jollain lailla sun fiiliksiä. Mulla vaan iskee välillä siitäkin huono omatunto, kun en raski antaa toista hoitoon... Etenkään kun ei ole " pakko" . Ja silti etsiskelen töitä syksyksi... Mä taidan olla ihan pimee...

Ai niin, Nap-Napin neidille onnittelut merkkipäivän johdosta, samoin Pi-Kin Artulle.

Aurora mietti edelleen Oliverin syömisiä... Meillä on sikäli sama tilanne, että sormiruoka ei oikeen uppoo, mutta pääsääntöisesti kaikki mitä lusikalla suuhun kippaa, uppoaa ihan mainiosti... Ja Aino syö mielellään purkkiruokaa, mutta nyt ihan viime aikoina on selvästi alkanut innostua myös " oikeesta" ruuasta. Viime viikonloppuna oltiin Hesellä koko porukka, ja annoin neidille yhden ranskanperunan käteen. Aikansa se sitä ihmetteli, mutta laittoi lopulta suuhun, ja sen jälkeen ei olis omaa pöperöään syönytkään... :/

Ainon herkkua on edelleen ne hajuttomat-mauttomat maissinaksut, niitä se tykkää itsekin laittaa suuhun ja nakertaa.

Mä ostin taannoin (varmaan 2kk sitten) myös purkillisen xylitol-pastilleja, muta yhtäkään ei ole vielä syöty... Yhtä puolikasta mä jaksoin tarjoilla ehkä 1½ viikkoa pari-kolme kertaa päivässä, mutta neidin mielestä se oli sen verran epäilyttävä, ettei sitä ainakaan syödä voi tai suuhun laittaa... Sen sijaan, jos mä pistäisin pastillin vaikka neljään osaan ja lusikkaan, tyttö todennäköisesti mutustelisi sen ihan tyytyväisenä... Maitoakin meillä juodaan ruokailun yhteydessä 3-4/5 kertaa tuttipullosta... Nokkamukista voi ottaa hörpyn tai kaksi, mutta yleensä siitä ei kovin paljon uppoo. Korkeintaan sitä on kiva roikottaa kädessä väärinpäin ja liruttaa maitoa pitkin pöytää ja sit levittää sitä käsillä... Ja kun allergian takia ei muitakaan maitotuotteita oikeen voi käyttää, niin en jotenkin vielä arvaa kokonaan tuttipullojakaan hyljätä... varmaan kyllä tarttis jo vähitellen...

No joo, eipä muuta täällä tällä erää.

t. Ope ja Aino 1v 4,5kk

Vierailija
32/57 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä tarkentaa, että meillä kyllä menee kokkareiset ruoat alas lusikalla hyvin, riisi ja pastaruoat siis. Peruna on vielä liian kovaa ja sitä syljetään ulos. eli purkkiruoat menee. mut kotiruoka ja sormiruoka on OUT!=( samoin kun Kaimalla, maissinaksut menee ja nokkiksesta otetaan juotettuna pari hörppyä, muutoin kaadetaan pöydälle lammikko ja levitetään se käsin:))

ajattelinkin et otetaan espanjaan purkkiruokia mukaan 30 prkia, eli 1/päivä. jospa saatais sit toinen lämmin ateria jotenkin hoidettua ja aamu, ilta ja välipalat hedelmiä ja jogurtteja yms. onneksi vielä 3kk aikaa siihen lähtöön.

käsi väsyy, joten lopetettava. jäi vähän omanapaiseksi, mut kiitos vinkeistä. kokeillaanpa rusinoita josko ne menis omaan eikä koiran suuhun;) Ja meidän koiruus sai lääkekuurin ja tällä erää näyttäisi olevan kunnossa.

siivooja just siivoamassa, kun en siihen pysty tällä kädellä. Ihanaa kun taas siistiä!=)

Aurora & O zzzzzz

Vierailija
33/57 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos taas jotain yrittäisi kirjoitella. :)

NapNapin tytölle myöhästyneet onnittelut!

Pi-Kin Artulle onnittelut myös! :)

G: Synnytys lähti vähitellen alkamaan 41+3 yliaikaiskontrollin jälkeen, ja mies sai pitkin iltaa kuulla ettei missään ollut hyvä olla. :) Lopulta sitten neljän aikaan yöllä herätin miehen kun en enää kestänyt ja sitten lähdettiin ajamaan Hämeenlinnaan. :) Ja 12.05 Eve syntyikin. :)

Muuta kommenttia ei nyt irtoa..

Mun ja Even piti mennä tänään Hyvinkäälle kangaskauppaan ja mun vanhalle koululle, mut päädyttiin sit olee aamu Vianorilla..

Juttu alkoi siitä kun mies eilen sählystä tultuaan leikki " minun" nelikko Audilla ja onnistui ajamaan sen keulan päin jotain rakennustyömaan konttia ja kilpi, maski ja konepelti otti osumaa tähän tapaan: http://irc-galleria.net/view.php?nick=_kixu_&image_id=77369869 No, aamulla olimme lähdössä ja huomasin et apparin takarengas on melkein tyhjä -> kahden huoltsikan kautta rengasliikkeeseen jossa sanottiin et renkaat on sakkopinnalla.. Laitettiin sit kaks käytettyä taakse.. Ei sit menty Hyvinkäälle ei.. Mut toisaalta, nyt on ainakin paremmat renkaat alla ja muutenkin vauriot pienet.. Maski oli jo valmiiksi hajalla ja konepellin reuna ruosteessa.. Tilasin just uuden käytetyn maskin ja konepelti hoidetaan vasaralla, kitillä ja maalilla. ;)

Samalla reissulla sain myös ihania uutisia, kaverini oli eilen saanut pienen tytön rv 41+3. :) Pitää käydä ostamassa jotain pientä neidille..

Laitanpa pitkästä aikaa kuvia neidistä..

http://irc-galleria.net/view.php?nick=_kixu_&image_id=76317020

En vissiin oo laittanu edes 1v kuvaa...?

http://irc-galleria.net/view.php?nick=_kixu_&image_id=77369561

Kovan harjoittelun tulos. :)

http://irc-galleria.net/view.php?nick=_kixu_&image_id=77369639

Hetki nautittiin jo aikaisesta keväästä.

http://irc-galleria.net/view.php?nick=_kixu_&image_id=77369701

Käytetään lapsityövoimaa kissan leikittämisessä. :D Eve nauraa ihan hulluna kun Rosso juoksee lelun perässä. :)

Mut nyt ettimään miehelle yleismittaria, soitti just et toisen auton latauksenmerkkivalo palaa.. Autoista ei taas oo muuta kuin harmia! Mut onneks niille voi tehdä paljon itse.. :)

Ei muuten oo kuulunu mitään siitä työstä, vaikka lupas et soittaa vaikkei pääse jatkoon...

Bejpi ja nukkuva Eveliina 1v 2kk

Vierailija
34/57 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Open Ainolla samat metkut kun O:l la , ei Kaiman Ainolla....

Vierailija
35/57 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän risteily meni ihan ok. Nukuttiin huonosti laivassa, kun meidän hytti oli ihan käytävän risteyskohdassa ja tietysti lauantai-iltana mölyäviä känniläisiä ravasi siinä edes takasin. Sunnuntaina Tallinnassa sato lunta-räntää melkein koko päivän, joten ei ihan hirveen kiva kapunkikävelysää :(. Mitään ei edes ostettu, kun hinnat oli aika samoja kuin Suomessa eikä mitään specialkivaa löytynyt. Päivän paras oli se, et mies kosi mua aamupalalla (kun täs ei olla oltu kuin reilu 3 v. naimisissa vasta :D ). Oon vuosien varrella valittanut useemman kerran siitä, ettei mua oo ikinä kosittu ja lisäksi ollaan vitsailtu aina siitä ettei meidän sormukset ollu liikkeen halvimmat vaan toisiks halvimmat. Mies oli sit Nigeriassa yksin ollessaan ostanut meille sormukset (mulle jopa kihlasormuksen erikseen, vaikkei ikinä kihlois olla oltu) ja oli ottanu ne mukaan laivalle :).

Muuten meillä ei mitään ihmeempiä oo tapahtunut. D nukkuu yhtä tasasen hunosti kun aina ja ite oon lisäks stressannut älyttömästi koulua ja harjottelun alkua. Huomenna D' lla on korvalääkäri ja mulla vapaapäivä, joten D saakin sit olla kotona koko päivän (vaikka ois noita koulujuttuja tehtävänä, mut haluun olla D' n kans kotona). Yskä D' lla on taas ollut tän viikon ja keltasta räkää tulee välillä nenästä eli en oo yllättynyt jos korvissakin ois taas jotain..

Pajuska: Hyvä, et Eemeli on parantunut noin hyvin :). Pienet on kyl ihmeen hyviä siinä :).

NapNapin tytölle onnea! Mullakaan ei mitään vauvakuumetta oo koskaan ollutkaan. Tosin nyt, kun monet tääl on raskaana ja jotkut irl tutut saaneet vauvoja niin tulee välil ajatuksia et ois kivaa jos ois vauva (mut ne menee ohi nopeesti). Mua harmittaa eniten se, et D' n pikkuvauva-aika meni multa ihan ohi masiksen takia. Meillä mies taas ei oo kovin innoissaan vauvoista ja just toissa päivänä sano, et vois ottaa seuraavaks jonku 5-vuotiaan.

Aurora: D alko sömään " ihmisten ruokia" vähän reilu 1 v' nä. Parhaita alotusruokia (ja edelleen herkkua) oli porkkanalaatikko ja perunamuusi. Marjasoseet meillä on jäänyt vähitellen syksyn aikana pois (eli D' n ollessa reilu 1v.). Ihan hyvin voi O' lla tulla paljonkin edistymistä tossa ajassa. Meillä D alkoi syömään kiinteitä reilu 11kk vanhana (joo ja alotettiin tosiaan maistelu 4 kk iäs!) ja sit 1v. 1kk kun alottipäiväkodin niin söi jo siel tavisruokaa.

Hermione: Hyvä, et pääsette kunnon tutkimuksiin. Toivottavasti Milo pääsee pian muutakin syömään kuin maitoa. Voimia teille!!

Pi-Kille tervetuloa ja Artulle onnea!

Niamey: Mäkin haaveilen ajoittain Tampereelle muutosta, mut on luultavasti liian pieni kylä miehen mielestä..

G: Mä heräsin rv 35+5 siihen, et vedet oli menny (joskus 5 pintaan aamulla). Herätin sit miehen, soitin sairaalaan ja lähetiin sit taksilla sairaalaan, kun oltiin epätoivosesti yritetty heitellä jotain kamoja ensin kassiin mukaan otettavaks (vähästen viikkojen takia piti lähteä " niin nopeesti kun ehditte" ).

Ope: Meidän maitolakkoilija kiskoo nyt välillä jopa 2dl pillimaidon kerralla :D. Muutenki voi juoda jopa yli sen suositellun 5 dl päiväs!

jenni (koulussa vielä 4,5 h, aargh!) ja D (päiväkodissa)

Vierailija
36/57 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että on torstai! Musta tuntuu että tää viikko on ollut ihan hirmu pitkä. Meillä on ollu taas töissä hirveetä säätöö koko viikko, että on tosi ihanaa että perjantai kolkuttelee ovea... Me oltiin kahdestaan ma ja ti työkaverin kanssa, eikä saatu sijaisia... Onneksi lapsia oli pois, joten vähän lievensi meidän ¿tuskaa¿.

Alkuun NapNapin tytölle HURRRRJASTI ONNEA 2-vuotispäivän johdosta!!!

Pikkumilli oli päässyt takaisin kotiin! Meni vissiin paremmin reissu kuin vuosi sitten junamatkat ; ) Ikävää, että Aksu oli kärsinyt pahoinvoinnista!

Ope, täällä kanssa mennään harvase ilta/päivä tuota lapsi vs isä/äiti! Viimeksi eilen Eetu suuttu meille silmittömästi kun ei annettu sen potkia koiria... huoh! (ja kuulemma tätä se on seuraavat 15-20 vuotta...)

Hermione, ihanaa että pääsette Milon kanssa tuollaiseen tutkimukseen! Ja toivottavasti saatte sitä kautta apua!!!

Auroralle tsemppiä kipsin kanssa.

Jepsiksen remppa/muutto alkaa kuulostamaan valmiilta, joten onnea uuteen kotiin roppakaupalla!

Quu oli saanut ikävän kohtauksen, toivottavasti tuollaiset olis nyt historiaa!!! Ja saisit vaan nauttia loppuajan! Mitenkäs laivareissu meni?

Burde oli päässyt kokemaan oikeen supparin, ihanaa! Ja täällä kanssa yksi jänskäilijä... Voi harmi, että Viltsu on pylly eellä tulollaan, toivottavasti ¿käännytys¿ onnistuu!

Niamey oli käynyt kertomassa terveisiään. Kiva kuulla teistäkin. Ja vaikken ookaan koskaan asunut Tampereella, niin Tampere olis kyllä meidän perheen suosikki nro1, jos johonkin kaupunkiin pitäs muuttaa! (ehkä johtuu siitä kun oon siellä PALJON aikaani viettäny, mm puolet sukulaisistani asuu siellä...)

Pi-Kin Artulle (?) onnittelut yksivuotispäivän johdosta ja tervetuloa tänne puolen. Niin ja galluppiin vastailen samalla...

Sillon yli 2vuotta (rv 40+1 neuvolan mukaan, mutta vauvan sivujen mukaan tasan 40) sitten heräsin yöllä noin klo 2 pissahätään, sairaalaan lähettiin n 4, sairaalassa oltiin n 4.30. Ja Eetu synty 9.45! Että pikainen oli miehen maailmaan tulo! Mutta siitäkin on jo ihan hirveesti aikaa... niisk!

MM, nyt pois tuollaiset ajatukset!!!! Sähän ¿jätit¿ Idan HOITAJILLE, et YKSIN kotiin!!! On sulla oikeus tuntea tuollain, toivottavasti silti jaksat nauttia työstä, toi kyl kuulostaa aikas ihanalle työpaikalle! Ida voi varmasti hyvin siellä hoitopaikassa!

Voi, että tuo Eve on aika hurmaava pien neiti... Ihqu!

IHANAA JENNI!!!!

Meillä on nyt vielä iso huoli tuon vanhemman koiran olotilasta, kun se luupiikki (en muista kerroinko?) onkin nyt sitten ilmeisesti jotain pahempaa/vakavampaa, ja pitäs lähtee viemään sitä Helsinkiin Aistiklinikalle... Huoh!

Mutta nyt hakemaan jätkä pois hoidosta ja kauppaan...

napero ja Eetu 2v1kk

Vierailija
37/57 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me nyt vielä mihinkään olla päästä, tää on varmaan vappuun asti mahassa. Tai siis AINAKIN sinne asti.

Neuvolassa siis käyty ja kaikki oli hyvin eikä kuulemma ainakaan päällisin puolin merkkiäkään synnytyksestä. Verenpainetta ovat nyt seurailleet ja olikin alapaine vähän koholla, laittoivat kuitenkin tän kuumeen piikkiin sen. Huonosti saivat sydänäänet kuulumaan, kuului kuitenkin. Viikon päästä olis seuraava aika. Toivottavasti jotakin tapahtuu ennen sitä. Kaikkea mahdollista tässä on kyllä jo kokeiltu, mitäköhän vielä keksis..

Kävin samalla reissulla lääkärillä tän jo neljättä päivää jatkuvan kuumeen takia ja lääkärin mielestä pitäis mennä käymään kättärillä tarkistamassa, että kaikki on ok. Neuvolan puolelta olivat kuitenkin sitä mieltä et kotiin vaan lepäämään, ei mitään sairaala käyntejä ettei olo huonone. Mitähän tässä sit pitäis uskoa? Mies onneksi sai " hoitolomaa" , niin voi Joelia hoitaa. Loppuviikon saa tää mamma rauhassa parannella.

Aurora missäs oot kätes satuttanu? Ja löytyikö koiralta mitään?

Meillä on arki mennyt tosi hyvin noiden kolmen koiruuden kanssa. Tämä uusin osaa jo pyytää ulos (ilmeisesti rakastaa lunta kun olis ulkona nyt koko ajan, raukka vaan on niin mahdottoman pieni että uppoo pieneenkin kasaan). Neiti on siis 15 viikkonen nyt, painoa n.1,5kg :) Saa nähdä lähdetäänkö me tän yhden koiran kanssa samaan aikaan synnyttämään, tai jos mulla menee paljonkin yli ni sillon koira sais pennut ennen kun Ninni syntyy! Onneks ei siihen touhuun ite tarvii ryhtyä, menee anopille synnyttämään.

Eipä nyt muuta, takaisin peiton alle sairastelemaan..

Henna, Joel 1v ja Ninni 38+6

Vierailija
38/57 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pi-Kin Artulle ja NapNapin tytölle synttärionnittelut!

Jenniä oli kosittu, ihanaa :)

Aurora - ootteko ajatelleet sellaista vaihtoehtoa, että ostaisitte O:lle purkkiruokaa Espanjasta? Me syötettiin sekä Hollannin että Ranskan matkoilla paikallisia ruokia, ja ihan hyvin ne uppos. Ostatte vaikka vähän pienemmille tarkoitettuja ruokia, jos paikalliset 1v-ruoat ei O:lle maistu?

Mulla on oikea hartia ihan tukossa ja päätä särkee, onneks ollaan koko perhe loppuviikko vapaalla ja vielä miehen sukulaisten keskellä, niin mä varmaan saan lepuuttaa hartiaani kunnolla.

Äsken hämmennyin täysin, kun typy huusi mun nimeä, ei siis äiti vaan " R*****" . Hassu likka.

Mut nyt pakkaamaan autoa ja menoksi.

-Osse ja typykkä ihan pian 1v4kk

Vierailija
39/57 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

MM, voi kun ikäviä muistoja sulle on tullut mieleen, mutta muista et ne ei oo sun tekojas vaan sä hoidat Idan ihan eri tavalla. Halit!

-Osse

Vierailija
40/57 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenniä oli kosittu!!! IHANAA!!! Onnea.. Heh. Vaikka jo naimisissa ootteki jne.. On se silti ihanaa, kun tulee kosituksi.. ja sait oikein uudet sormuksetkin! Ihana ajatus (ja teko) sun mieheltä!

Aurora: Kotiruuasta ja sen menekistä sen verran, että Heidi syö usein purkkiruokaa tosi reippaasti, mutta joskus kotiruuan kanssa saattaa olla ongelmia... Ei oikeen maistu samalla tavalla. Sit on syöny vaan sen verran ku on sattunu menee (esim. tänään lounaalla ehkä 5? pikkulusikallista + leipää), ja se on sit sillä hyvä. Purkkiruuissa on usein ihan hirveesti kastiketta ja aika vähän itse tavaraa.. kun taas meillä ainaki on kotiruuassa taas toisinpäin... En sit tiiä vaikuttaako seki syömishaluihin.

Nii joo ja sitä siis lähin kirjottaa, että alkuun Heidi ei syöny meidän tekemään ruokaa oikeestaan ollenkaan, mutta kun meni hoitoon ja sai siellä vaan kotiruokaa, ni on sit oppinu kotonaki syömään paremmin meidän pöperöitä... Eli kyllä sitä kun vaan sinnikkäästi tarjoo. ;)

Nii ja kiva, että koira voi paremmin!!!!!

MM: Halit! Voin kuvitella sun tuntemukset ja ajatukset kun oot vieny ipanan hoitoon! Mut niin ku muutkin on sanonu, ni sä et tod. oo äitis ja sä veit lapses hyvään paikkaan hoitoon etkä todellakaan hylänny!!! Sä oot tosi hyvä äiti!!!!

Osse: Toivottavasti reissu menee hyvin! Tai meni.. kun et varmaan lue tätä ennenku oot tullu.

Naperokin oli kirjotellu kuulumisia. Kiva! Mites oot aatellu rentoutua viikonloppuna, kun on ollu rankka viikko??

Mitähän vielä... En muista... Mun pitäis mennä tekee iltajumpat, mutta söin just iltapalan, ni täytyy ootella. Mä siis oon ny pari kertaa tehny sen " kääntö-jumpan" ja tosiaan aamuin-illoin kuuluis tehdä. Huomenna meen mun doulan luo ja se antaa jotain akupunktion sukulaista mun pikku varpaisiin, että saatais viltsu kääntyy! =) Heh.. Pakko kokeilla kaikki poppakonstit ettei tartteis alkaa taysissa kääntää... ja että onnistuis alatiesynnytys ilman hirveetä härdelliä. =)

Me muuten tehtiin tänään sen doulan kanssa masukipsi.. :) Se on eteisessä kuivumassa. Sit pitäis vielä viimeistellä reunat, antaa kuivuu, hioo se + maalata ja koristella. =)

Ai niin.. Mä kävin tänään kaverilla kattomassa 2vkoa vanhaa vauvaa!!! Voi veljet, että se oli pieni, sulonen ja IHANA!!!! Mut ihme kyllä... ei vieläkään tullu semmosta hirveetä vimmaa saada oma vauva syliin. Musta vaan tuntuu siltä, että vielä ei oo sen aika... tai että viltsu ei oo vielä valmis tulee! Mut sit kyllä kun rv 38 täyttyy, ni johan alkaa sellaset maanittelut pihalle tulemiseen, että pikku vilhami on ihmeissään! ;) Nii joo ja on täs sekin, että nyt kun se on perätilassa, ni senkin puolesta haluis vähän " lisäaikaa" , että saatais se keploteltua oikein päin! ;)

No joo.. Tulipa taas omaa napaa... Öitä.

Burde & jumppaava-vilhami 35+4 ja nukkuva Heidi 1v5kk