Miten valmistautua nuohoojan tuloon? Vinkkejä?
Meille on tulossa nyt ekaa kertaa nuohooja nuohoamaan takan ja saunakiukaan hormin. Miten valmistautua? Pitääkö suojata jotenkin erityisesti takan ympärystä ja millä?
Kommentit (38)
Mulla onkin palomies joka yö sängyssä...*lällättää*
Vierailija:
Nuohoojan lähdettyä käy suihkussa pesemässä kuumottavalta vartaloltasi mustat sormenjäljet pois, laita koneeseen mahdollisesti likaantuneet vaatteet. Kampaa tukkasi ja laita esiliina päällesi ja ala odottelemaan miestä ja lapsia kotiin saapuviksi vaikka iloisesti kokaten. Perheesi on varmasti iloinen nähdessään erityisen hyväntuulisen äidin ja vaimon.
kävi nuohooja ja kaukana päiväkahviunelmamiehestä vaikka mukava olikin.
Ei tarvinnut mitenkään valmistautua. Levitti itse sanomalehdet jotka otti takan vieressä olevasta korista ja sammutti ilmastoinnin. Siivosi lähtiessään ja antoi laskun 32e. Oli vielä halpaa lystiäkin...
Ulkona on vielä niin kylmä etten ainakaan mä mee antamaan luonon helmassa yhtään mitään...
Myytkö muuten itseäsi 32 egen hinnalla ?
tunnelman luojana, ei siis varaava tms, eli aika harvoin poltetaan.
Siinä hämmästyy nuohoojakin niin että unohtuu piipun rassaukset, tai ehkä pikemmin, tulee ihan toisenlaiset piipun rassaukset. ;D
I have done it!
Tietty tyhjennät tuhkat ennen kun tulee.
Kohta tulee onneksi postinkantaja.....
suojaksi ja peltien tiivistykseen. Iv-kone kiinni, ja vaikkapa tuuletus ikkunaa raolleen niin syntyy veto paremmin kun pellit avataan. Menee siis nuohouksessa irtoava tuhka ulos eikä tupsahda sisään.
Ja älä nyt ainakaan laita liesituuletinta käyntiin silloin kun on nuohous käynnissä
Vierailija:
Kohta tulee onneksi postinkantaja.....
tuhkaluukku kiinni! Siis ensin luukku pois ja sit aukko kiinni. Meille nuohooja aiheutti mustan hunnun kaiken ylle, vaikka vannotti, ettei mihinkään erityistoimiin tarvitse ryhtyä. Ota ainakin arat sisustustekstiilit kauemmas ja laita sivuovet kiinni.
Vierailija:
Siinä hämmästyy nuohoojakin niin että unohtuu piipun rassaukset, tai ehkä pikemmin, tulee ihan toisenlaiset piipun rassaukset. ;D
I have done it!
Meidän nykyinen nuohooja on tosi hot!
Ja että miten usein? Liian harvoin, mut voihan sitä itse keksiä kaikkia syitä kutsua useammin? ;-)
Borgå72:
Tilaa pizza!
Kiitos vinkistä!
" Sitten sipsuttelet sen nuohoojan edellä ja laitat sen lakanan siihen uunin eteen pyllistellen mahdollisimman korkealle, ilman pikkareita tietysti"
Voi näyttää aikaa hauskalta maalarinteippi takapuolessa :' D..
etukäteisvarausta ja tarkistavat oletko kotona. Jos et niin jättävät lapun ovelle että koska sopii seuraavan kerran. Helppoa ja kätevää!
Palomies tulee letku valmiiksi pystyssä. Huulet valmiiksi tulenpunaisiksi maalattuina, että on mitä sammuttaa.