*Joulukuun tähtöset - viikko 10*
Uusi viikko ja uusi pino:)
Ja uusi viikkohan tietää sitä, että ekat pääsee jo pikkuhiljaa touhuilemaan;) Plussapuhureita kaikille meille Joulukuun Tähtöstä toivoville!
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
tikru.
Kommentit (31)
Ei malta ajatukset pysyä millään arjessa:)
Mietin kaikkea mahdollista, lapsen nimestä ja asunnon uudelleenjärjestelystä aina parisuhteeseen ja lapsen terveyteen. Hohhoijaa. Ja ensi viikkoon pitäisi jaksaa.....
Milloinkas ekoilla on ovispäivät käsillä? Aiotteko tikutella vai ihan vaan mahdollisimman usein -tyylillä yrittää? Tuolla jälkimmäisellä me ainakin nyt aluksi.
Piti kertailla tenttimateriaalia netistä, ja tänne päädyin. :D
tikru kp3/27-30
Eilen aloitin uudessa työssä. Hieman pihalla.. Tuntuu kyllä aikamoiselta urakalta opetella ihan uudet hommat, tietojärjestelmä, jne. Työskentelen vielä kaiken lisäksi useammassa työpisteessä.. Huhhuh, mihin sitä ihminen itsensä laittaa!! Oon nukkunu pari yötä aika huonosti jännityksen takia ja mietinkin tossa äsken et ihan hyväkin et täti tuli. Tähän kun vielä lisättäis alkuraskauden väsy.. Yritän ajatella positiivisesti.. Olisin kyllä ottanut sen väsyn hyvin mielelläni, kun siitä olisi tiedossa niin ihana palkinto syksyllä.. Noo.. jospa tässä kierrossa.
Plussaonnea edelleen kaikille ja mukavia kevättalven päiviä!
t. iiiik
Väsyttää.... Zzzz. Valvoin yöllä klo 4. Kenties vähän yliväsynyt? Pitäisi mennä tuon junnun kanssa ulos kohta.
Täällä menossa kp 6/28-30 ja menkat ovat jo loppumassa. Yleensä kestävät ainakin tuon 7 päivää. Muutenkin oli tosi kivuliaat menkat tässä kierrossa. Vai oiskohan ollut varhainen km? Menkat oli 3 päivää myöhässä ja sitten alkoi kamalat kivut ja runsas vuoto. Luin eilen netistä, että varhainen keskenmeno yleensä tulee juuri noin, että menkat on myöhässä 3-4 päivää ja sitten menee kesken. Saikohan tuosta mitään selvää...? Väsyttää nimittäin aika paljon. Mutta sitä vielä ihmettelen, että rinnat on vieläkin arat ja r.testi näyttää negaa. Joku hormoonihäiriö???
Täytyisi varmaan taas käydä gynellä (tammikuussa viimeksi) kun epäili endoa ja ajatelin, että jos se on mennyt nyt pahempaan suuntaan. Lääkäri kyllä sanoi, että n. vuoden päästä voi tulla uudestaan, mutta jos oireet pahenee, niin sitten aikaisemmin.
Oviksesta: Viime kierrossa yritin bongata ovista, mutta pieleen meni (ja tjot-tyylillä). Nyt tilasin netistä ovistikkuja. Vaikka onhan tässä jo 6 kiertoa yritetty sekä tikuilla ja ilman. Minulla on oletettu ovis vasta ensi viikon puolivälissä. Jos vaikka sitten tähtäisi siihen. :) Kun ei jaksa enää niin monena päivänä puuhailla. 7. yk menossa. Tähän turtuu vähitellen ja kyllästyy myös.
Täytyy mennä katsomaan mitä poika puuhailee (1v 6kk).
Hyvää viikon alkua! =)
..tässä kierrossa. Stiten onkin melkein kaikki kokeiltukin... vitamiinit, greippimehu, helokkiöljy ym.
..on nyt sitten käsillä. Eli tämän viikon puolivälissä on ovispäivä. No, tarkkaa päivää en tiedä, eikä oikeestaan tarviikkaan. Mennään sillä periaatteella että mahdollisimman usein. Katsotaan sitten miten käy. Eka mahdollinen plussauspäivä olis perjantai 21.3. eli aika pian jo!! Koitan olla kuitenkin rauhassa, enkä hötkyile turhia. Jaa poika jotain vaunuissa ähisee, pitää mennä kattoon..Hyvää alkanutta viikkoa kaikille:)
Olevinaan jonnekin jo esittelinkin itseni, mutta mutta.. missä lie :)
Laskureiden mukaan ovis pitäisi olla jo tällä viikolla, mikäli kierto olisi n. 28 päivää! Sattuisi ihan sopivaan saumaan, ollaan nimittäin molemmat miehen kanssa ihan yllättäen lomalla koko tämä viikko (mies sairaslomalla ja minä sain kinuttua itselleni muita pitämättömiä vapaita).. Joten nyt pitäisi kovasti käyttää tämä aika hyväksi :)
Minulla on ovistikkuja valmiina, mutta niitä on vain viisi, joten en taida vielä tänään raaskia käyttää yhtään. Taiii, mieli kyllä tekisi jo testata.. Hmm, tätä se tänne palstalle tulo teettää :) En kyllä ikinä ole tunnistanut ovista mistään enkä noita tikkujakaan ole ennen käyttänyt, joten ihan mielenkiinnolla odotan, onko minulla edes mitään ovista.
Annu_81, yk2, kp 8/27-29
hiphei kuumeilijat
täällä taas.. Tuttuja nimiä vielä tässä pinossakin näkyy, pelkäsin jo että kaikki muut olisivat raskautuneet viime kuussa.
Ihanaa kun päivät pitenee ja hormonit hyrrää.. Kuulemma keväällä raskautuminenkin on helpompaa, joten toivokaamme parasta.
sitten omaa napaa: lääkärin kanssa tuli soiteltua tänään, kun labratulokset selvisivät (verikokeita).. Sairastan kilpirauhasen vajaatoimintaa ja syön siihen lääkkeitä, nyt annosta taas nostetaan pikkuisen. Lisäksi kolesteroliarvoissa oli pientä kohotusta, osa oli ok, osa ei.. Nyt sitten menen ihmetteleen terkan kanssa kaikkea elämässäni.
Perjantaina gyne, joka ultraa munasarjat. Oon sairastanut munasarjakystan, joka puhkesi joulukuussa 2005. Nyt hieman katsotaan onko uusiutunut ja samalla vilkuillaan munasarjojen tilannetta ovulaation kannalta. Kierto on lyhimmillään ollut 35 vrk ja siksi hieman tarkastetaan tilannetta.
No nyt vasta yk 4 joten kiire ei ole, mutta jos vikaa on niin, tarkastellaan nyt heti sitten, kun kaikkee muutakin pikkuvikaa mussa on..
).( Eli tänään kp 4. Helppo laskea kun täti tuli kuun eka päivä:D Mulla on käytössä greippimehu ja raskausajan multitabsit. Taikauskoa ja vähän muutakin... :) Ovis kyllä tuntuu aika selkeästi yleensäkin, ja vähintäänkin tulee ne limat mistä tunnistaa. Viime kierrossa se jäi sitten kokonaan pois. Nyt jännään, josko tässä kuussa tulee tuntemuksia ollenkaan...nyt kun niitä tarvittaisiinkin!
iiik: on sulla jännät paikat eikä ihme jos yöunetkin on menny! Uudet asiat, ja noinkin iso juttu kuin työpaikan vaihto, on aina rankkoja ja vaatii extra-voimia. Siltikin toivon, ettet saa nauttia uudesta työtä kovin kauaa;)
2poj@näiti: Mene ihmeessä gynelle jos yhtään mietit endon pahenemista. Jos ei muuta, niin saat ainakin mielenrauhan. Itse en ole koskaan km:a, varhaistakaan (kai) kokenut, mutta kyllä sun oireet kovasti sellaiselta kuulostais. Sulla alkaa kuitenkin olla nyt menkat lopussa? Plussatuulia ja jaksamista tähän kuuhun<3 Sitäpaitsi eikös näissä asioissa pitäis just saada ajatukset muualle, ja sit se tärppi voiskin tulla! Eli jos vaan yität ottaa rennosti ja ajatella muuta, ja se pupuilu tulee siinä sivussa sit ihan omalla painollaan.. ;) Toivon kyllä meille kaikille joulukuun tähtöstä toivoville oikeaa plussapuhuria! Olis ihanaa jos vaikka kaikilla tärppäis! Vaik se nyt ei varmaan ole edes mahdollista... mutta ainahan voi toivoa! :)
Mitäs muuten se helokkiöljy ja etikka tekevät??? Oon vielä niin noviisi näissä asioissa:) Alotin siis greippimehun ja vitamiinit muutama päivä sitten kierron alusta. Tavallisia monivitamiineja oonkin syönyt jo pidemmän aikaa, nyt vaihdoin ne noihin raskaana oleville tarkoitettuihin.
hhansen: Iiks miten jännää! :) Mahdollisimman usein kuulostaa hyvältä periaatteelta! Pääset sit ekana meistä mahdollista plussaa ihailemaan! +++++++++++++++++++ sulle kovasti :)
annu_81: Muistankin nähneeni sun esittelyn jossain joskus.... Mut nää meidän pinoilut meni vähän sekaisin, niin että tais sit vaan hukkua jonnekin. Sullakin on jo tositoimet ajankohtaiset:) Onnea matkaan! Ja sattuipa kivasti että teillä molemmilla loma...juuri sopiva ajoitus;D Mekin miehen kanssa kaavailtiin jos vaikka ensi viikolla oltais vähän enempi kotona kun silloin olis tärpin paikka jos on tärpätäkseen. Ja niitä ovistikkuja saa tilattua aina lisää! :D Mä menin yli-innokkaana jo tilaamaan mammaksi:n raskaustestejäkin kaappiin!
Tikrun tiistai on ollu kaikinpuolin niin tavallisen tylsä kun tiistai voi olla. Mieskään ei ole viel kotona, mutta illaksi sovittiin yhteinen herkutteluhetki - tilataan pizzat kotiin ja juodaan yhdet oluet (toivottavasti melkein viimeiset pitkään aikaan:) ). Ihanaa koti-hemmottelua tiistain harmauteen. Vaik kaunis päivä tänään on kyllä ollut:) Vaikkakin talvi. Mutta kuitenkin, iloisin mielin mennään kohti keskiviikkoa, ja odotellaan tädin häippäsyä!
tikru.
Päätä särkee, mutta nopeasti jotain kirjuuttelen.
Tikru: Kiitos tsempeistä! Täytyy juu varata aika sinne gynelle. Oli niin kamalat kivut alkukierrossa, että en kyllä kestä joka kuukausi sellaisia. Ja pari päivä on ihan rätti. Mulla on ollut 18-vuotiaana myös kova menkkakivut, että joskus makasin vessan lattialla ja kouluun ei voinut pariin tuntiin lähteä. Jonkin aikaa toisen synnytyksen jälkeen kivut pysyivät kurissa, mutta tuntuu kivut vaan pahenevan. Lääkäri sanoi viimeksi, että raskaus " parantaa" endoa, mutta kun ensin tässä vaan raskautuisi. :) Ajattelinkin,että jos nyt tämän kierron ottaisi ihan rennosti. Ja keväämmällä jatkaisi yritystä " uusin panoksin" jos nyt ei tärppää.
Helokkiöljyssä on e-vitamiinia, joka on yksi ns. raskausvitamiineista ja tekee ihollekin hyvää. Ja etikka tasapainottaa kehon happo-emästasapainoa. Jotkut ovat raskatuneet tuolla konstilla, vai lieko vaan sattumaa? minä olen nyt pari päviää ottanut etikkaa veteen sekoitettuna, mutta niin kamalaa se on että taidan ostaa etikkakapseleita/tabletteja.
Mukavan kirpeä pakkasaamu täällä etelässäkin tänään. :) (-8' c).
Aurinkoista päivää! =)
Heips!!
Jospa nyt itseni hilaisin tänne joulukuisiin, kun tuo täti mokoma jo lauantaina minut pudotti marraskuun maitonassuista =/
Aika paljon uusia nimimerkkejä täällä, joten tässä hieman taustaa meidän yrityksestä... Olen siis 37-vuotias (kohta jo 38...) ja meillä on 2 tervettä lasta (tyttö kohta 7v ja poika 4v). Sekä raskauden keskeytys kesäkuulta -06 vaikean vammaisuuden takia (trisomia 9p, miehen perinnöllisen kromosomivian translokaation aiheuttama). Kaikki raskaudet alkaneet luomusti parissa kuukaudessa. Melkein pari vuotta mieheltä kinusin kolmatta lasta, ja sit kun vihdoin sain miehen pään käännettyä ja tulin parissa kuukaudessa raskaaksi, niin raskaus sitten päättyi keskeytykseen =( Sen jälkeen on uutta pikkukolmosta yritetty, mutta jo 1.5 vuotta (18 yrityskiertoa) mennyt enkä ole raskautunut. Kohtalon ivaa, Jumalan rangaistus vai mitä.... Välillä tuntuu, että ei enää jaksa yrittää, mutta sitkeesti tässä kuitenkin on touhuiltu ja pakkoseksiä harrastettu ovistikku toisessa kädessä ja kalenteri toisessa =( Mutta tosiaan, nyt alkaa olla jo hermot aika lopussa ja toivo menetetty. Ovistikut on joka kuukausi käytössä, greippimehua oon juonut aina välillä, eikä tulosta. Huomenna meillä on aika lapsettomuuspolille, jos sieltä meille apua löytyisi. Tuntuu vaan jotenkin hölmöltä ängetä lapsettomuustutkimuksiin/-hoitoihin, kun meillä kuitenkin on jo 2(3) lasta... Mutta pakko kai sitä on ainakin yrittää, kun ei sitä vaavia ainakaan yrittämättä tule (eikä näköjään yrittämälläkään...). Pelottaa ja jännittää, että mitä siellä lääkärillä sanotaan (varsinkin kun ylipainoa on kertynyt 20 kg liikaa, lähettävätköhän vaan kotiin laihtumaan =( Tosin edellisen raskauden alkaessa paino oli sama, joten...). Mies kävi sperma-analyysissä 4 viikoa sitten, mutta tuloksia ei ole vielä tullut (toivottavasti tulokset ovat huomenna lääkärillä, vaikka eivät ole meille asti ehtineetkään!!).
Kirjoittelemisiin!!!
Nippara kp5/28-36 yk19
Juuri kirjoittelinkin tuonne marraskuisiin samasta aiheesta ja paljon tsemppiä sinullekkin, pitkään kolmatta toivoneelle!!! Teksti oli kuin omaa juttua...
Kyselin marraskuisissa kanssa, miten päästä " lapsettomuushoitoihin" (meillä kanssa kaksi lasta)?? Onko se omalääkärin kautta terveysasemalta, vai pitääkö aika varata suoraan polille? Eikös polille haeta lähete jostain? Pääkaupunkiseutu on lähellä, joten siellä taitaa olla hyvät klinikat yksityiselläkin? Onko tuonne polille pitkä jono?
Itsellä samat ongelmat, eli ylipainoa on ja se pelottaakin, että passittavat kotiin laihduttamaan (mitä teen jo, ja saanutkin pudotettua)!! Kerrohan miten siellä meni!
Tosiaan kaksi lasta saimme tosi helpolla, joten hämmentää tämä yritys, vaikka olemme yrittäneet vasta 10 kiertoa...
Tsemppiä!!!!!
-fatmama marraskuisista-
Loikkaan minäkin tänne joulukuisten pinoon. Yleensä en ole jaksanut kuukausipinoutua, vaan olen kirjoitellut tuonne kolmatta kuumeilevien pinoon.
Vauvakuume on tosin vähän hellittänyt, sillätavalla terveesti, että en ole niin epätoivoinen sen asian suhteen. Tulee jos tulee, jos ei niin nautitaan näistä :) Reilu vuosi ollaan kolmosta yritetty vailla minkäänlaista tulosta. Nyt sitten on clomit ja terot ekaa kiertoa mukana. Saas nähdä!
Kivaa saada kanssajännittäjiä; ainakin iiiik :n ja Tikrun ja Nipparan kanssa taidetaan mennä aika samoissa!
Tikru. olit sittenkin oikeassa, olisi pitänyt testata sitä ovista jo eilen :) Nyt tein äsken tuon ovistestin ja viiva siihen kyllä selvästi tuli, mutta ei ihan niin vahva kuin se kontrolliviiva.. Niiden ohjeiden mukaan sen toisen viivan pitäisi olla yhtä vahva kuin kontrolliviivakin tai muuten ei ole ovista.. Pitääköhän paikkaansa? Vai olikohan ovis sittenkin jo eilen? Jos oli, niin enpä kyllä tosiaankaan sitä tietäisi muuten kuin testaamalla! Teki mieli kyllä ja onneksi puuhailtiinkin miehen kanssa (ja ensimmäistä kertaa jaksoin pitää jalat seinää vasten puolisen tuntia, että peppu pysyi ylhäällä), mutta mitään muuta erikoista en huomannut. Ei mitään nippailuja eikä limojakaan.
No, pitänee nyt tällä viikolla varmistella vaikka joka ikinen päivä, jos sitten vaikka tärppäisi. Jotenkin ihan hurjaa kyllä kun aika menee näin nopeasti, kohtahan sitä pääsee jo jännäämään tuleeko tätiä vai ei :) Ja jos täti tulee, niin minäkin ajattelin aloittaa juomaan greippimehua, ei siitä ainakaan haittaa ole!
Onneksi tosiaan jo keskiviikko.. Miten tuntuukin nyt, että viikot menee nopeasti.. Tai siis menee ja menee. Vauvakuumeen kannalta ei kyllä mene yhtään nopeasti, mutta muuten! Toivottavasti nyt jotain selkoa saitte selityksistäni!:D
Kivaa kun saadaan lisää porukkaa tähän pinoon, tervetuloa vaan uusille!:)
Voimia kaikille tähän odotukseen ja mukavaa loppuviikkoa!!<3
annu-81: Tarkoitit varmaan sitä Clear Bluen digitaalista ovistestiä? Tilasin viime viikolla sellaisen netistä ja maksoi 31e. Apteekissa varmaan vähän kalliimpi. Siitä ainakin näkee selvästi milloin ovishuippu on. Mutta onhan se aika tyyris. Sitä minä olen muutaman kierron käyttänyt. Viime kierrossa ei ollut tosin mitään ovistikkuja tms. kun kyllästyin.
ON (.): Tänään onkp 7/28-30 ja ovislimat alkoivat jo ?!? Ja rinnat nyt jo kipeät. Mikähän megakierto minulle on nyt tulossa...?
Niin paljon oli uutta tekstiä tullut, että tässä kiireessä lukaisin vaan nopeasti enkä nyt ihmeemmin kommentoi, vaikka asiaa olis:) Mutta on meitä kyllä täällä joulukuisissa todella monta jännääjää, ja niin erilaisissa elämäntilanteissa. Tovion niin kovasti että teille pitkään kuumeilleille viimein myös suotaisiin, vaikka vaan stressaamattomuuden ansiosta, plussa kierron lopussa <3
Ja kivaa tosiaan kun siellä on muutama (anteeksi kovasti kun en taas nimimerkkejä muista) joilla sama kp kuin itsellä (suunnilleen ainakin) ja myös melk. sama kierron pituus. Tuntuu kivalta, kun JOS pääsee testailemaan niin pääsee sit jo tämän kuun puolella:)
ON: Täti tekee lähtöä, ja viikon alusta alkaa pupuilut:) Näillä laskureilla kun oon katellu tärppipäiviä (mm. vauva-lehti ja yourdays.com) niin tuntuu tulevan vähän eri päivät... vähän tulee epävarma olo, että mitenköhän se sitten on. Ja mietityttää, josko sittenkin hankkis heti niitä ovistestejäkin..... :)
Sinnikkäästi oon joka päivä kierron alusta juonu pari lasia greippimehua per päivä. Toivoisin sen lisäävän oviksen merkkejä... Voi että. Kyllä välillä tulee ihan kurja olo, kun toiveet on niin korkealla kaikista järkeilyistä huolimatta. Kaipa sitä ensikertalaisena kuvittelee ja toivoo niin että tärppäis helposti, vaikka tietääkin tosiasiat ja sen epätodennäköisyyden... Mutta eihän sitä koskaan tiedä. YRITÄN ottaa rennosti, kun ei tää jännääminen ainakaan auta asiaa. Mutta hankalaa on.
tirku kp 6/27-30 yk1
Minulla on siis vauvakuume ollut jo n. 5 vuotta, kunnes vasta nyt joulukuussa mies vihdoin alkoi tuntea samoin. Voitte siis varmaan kuvitella, miten vaikea on yrittää olla intoilematta liikaa :) Tosin itsestä ainakin tuntuu, että muutama vuosi sitten se lapsen kaipuu oli suurempi kuin nyt.. Toki nytkin lapsen haluaisin kovasti, mutta toisaalta se tuleva vähän pelottaakin (joku toinen taisi kirjoitella tästä samasta tunteesta jossain muussa pinossa?), jos nyt joskus raskaaksi sattuisi tulemaan. Tuntuu, että välillä epäilee niitä omia kykyjään äitinä ja osaamistaan ihan liikaa, muutama vuosi sitten kun ajatteli vielä, että TOTTAKAI sitä osaa ja pärjää.
Tänään olin tuntevani pientä nippailua alavatsalla oikealla puolella, teen taas tänään uuden ovistestin, jos se viiva olisi nyt vahvempi. Mitenkähän innokkaasti olen tekemässä kierron loppupuolella raskaustestejä, kun nyt jo tämä oviksen testaus on näin jännää?? :D
Ensinnäkin, ne miehen siemennestutkimuksen tulokset tuli eilen: Siittiöiden lukumäärä alarajoilla, normaalimuotoisten siittiöiden määrä alentunut -->hedelmöittämiskyky todennäköisesti alentunut.
Noh, olin oikeastaan iloinen tuosta, ajattelin eilen, että nyt varmemmin päästään aloittamaan jonkunlaiset hoidot. No, totuus sitten olikin vähän toisenlainen tänään kun vihdoin se lapsettomuuspolin aika oli. Lääkärin mielestä mieheni tupakoi liikaa ja siitä johtuu huono sperma (eikä sanaakaan siitä, että miehellä kromosomivika, ja muistaakseni sekin voi huonontaa sperman laatua ja aiheuttaa lapsettomuutta...). Joten tupakointi täytyy lopettaa ja heti. Minulla ylipainoa, joten vähintään 5 kg täytyy pudottaa painosta (viimeksi olin raskautuessani 2kg kevyempi kuin nyt....). Munatorvien aukiolotutkimuksen yritti tehdä, mutta ei onnistunut. Kuukauden päästä saavat jotkut uudet " letkut" , sitten pitäisi onnistua, uuden ajan tilaan sit kun menkat seuraavan kerran alkaa (tutkimus tehdään 5-10 päivää menkkojen alkamisen jälkeen). Verikokeisiin määräsi. Että silleen. Ja minä kun luulin, että nyt tosiaan saadaan jotain konkreettista apua, mutta ei... Minkä takia meitä täytyi juoksuttaa lääkärille, olisivat hitto vieköön voineet sanoa puhelimessakin, että mitään ei tapahdu ennenkuin ollaan laihdutettu ja tupakointi lopetettu =/ Niin, ja sperman laadun paranemiseen menee tupakoinnin lopettamisesta n. 3-6kk, jos se huono laatu nyt tupakoinnista edes johtuu. Vastahan tässä on 1.5 vuotta yritetty, täytyykö vielä odottaa taas puoli vuotta... Ja sit vielä 9kk jos joku ihme tapahtuis ja raskautuisin... EI... Mulla on nyt jotenkin aivan takki tyhjä, en jaksa enää =( No tiedän, että luultavasti tässä kuitenkin pikkuhiljaa mennään (ehkä) sitä raskautta kohti, jos nää toimenpiteet auttaa... Mutta en tosiaan jaksais enää yhtään tätä odotuksen odottamista. En vaan jaksais :,(
Ihmetyttää vaan, että jos se kerran kiloista ja tupakasta johtuu, että en raskaudu, niin miksi sitten en raskautunu heti sen keskeytyksen jälkeen???? Sillon paino oli sama kuin raskautuessa, ja tuskin se miehen tupakointi oli niin rajusti lisääntyny sen 4kk kestäneen raskauden aikana... voi prrkele!!!
fatmama05, me saatiin lähete lapsettomuustutkimuksiin ihan terveyskeskuksen omalääkäriltä. Lokakuussa lähete lähti, ja nyt siis maaliskuun alussa eka aika Tays:iin. Terveyskeskuslääkäri ultrasi, ei mitään vikaa, kaikki ok. verikokeet otettiin, ainoa vika kolesterolissa joka oli hivenen koholla...
Vähän aikaisemmin kävin omalla gynellä joka ultrasi, kaikki ok, jatkakaa yritystä...
Anteeks tää sekava katkera tilitys, tekis vaan mieli heitellä tavaroita seinään... Ahdistaa, itkettää ja tuntuu katkeralta tää elämä... Omaa tyhmyyttä, luulin kai että ne siellä polilla vähintään antaa mulle hyllystä vauvan ja onnittelee.. Tai jotain... Ai niin, antoivat ne käteen kirjan lapsettomuushoidoista... Teki mieli karjaista, että mitä hittoo tälläsen annoitte, antakaa niitä saat***n laihdutusohjeita ja nikotinel mainoksia, eihän me muuta tarvita =((
Terveisin Nippara, joka nyt poistuu vauvakuume palstalta, palaa tänne ehkä joskus tai sit ei. Nyt ei vaan jaksa!!!!
Oliko lääkärin kanssa puhetta paljonko painoit kun olet tullut raskaaksi? Eihän siitä tietysti mitään haittaakaan ole, jos laihtuu kun on ylipainoa (minunkin pitäisi laihduttaa), mutta uskon, että harmittaa kun joutuu vaan odottelemaan ja neuvot lääkäriltä oli vain tuo laihdutus ja tupakoinnin lopetus.. Mitä miehesi tuumaa tupakoinnin lopettamisesta, ilmeisesti kokonaan pitäisi tupakointi jättää? Minun mies polttaa myös ja en tiedä miten pystyisi yhtäkkiä lopettamaan.
Koetahan jaksaa!
Tunkeen itseni tänne, nyt kun fiilis alkaa olemaan positiivisempi :)
Eli lyhyesti, yk 21 alkanut ja ennestään meillä on kaksi lasta -00 ja -03 syntynet. Ikää itsellä on 30v ja miehellä pari vuotta enemmän. Yhdellä munasarjalla nyt yritetään, toinen leikattiin pari kk sitten kystan takia.
Kaikenlaista kikkaa on kokeiltu, nipukat ja napukat..lämmöt, tikut, vitamiinit ja muut mömmöt. Tässä kuussa en meinaa muutakuin testailla digit.ovistestillä. Lopetin viikko sitten tupakoinnin, jospa silläkin olisi vaikutusta!? No ei ainakaan haittaa ;)
Tutti kp 5/27(-32)