~*~*~*~ Tonskien maaliskuu ~*~*~*~
Tuossa viimeisimmät jutut:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=12435570&p=2&mpage=5&tmod…
Kommentit (80)
Nostellaas taasen meidän pinoa. Tulisi nyt pian kuumeilupuolelta plussauutisia, jos saataisiin tähänkin pinoon vähän enemmän väkeä :)
Coltsfootin oksentelu kuulostaa tosi kurjalta, jaksuja!! Toivottavasti pian alkaisi helpottaa.
Minä sitten menin perumaan sen ultra-ajan (olisi ollut tulevana keskiviikkona). Jotenkin tuli sellainen olo, että turhaan menen sinne. Siis sikäli turhaan, että nyt ei ole ollut ollenkaan niin pahaa stressiä siitä että onko kaikki kunnossa, kuin ekassa raskaudessa oli. Parin viikon päästä pääsen kuitenkin neuvolaan, jossa ultraavat. Ja maksaisihan tuo, ja matkaakin lääkäriasemalle kertyy.
Omaan napaan ei mitään erikoista kuulu... Oksettaa ja väsyttää, siinäpä se. Aika äkkiähän nämä viikot tuntuu kuitenkin kuluvan, ihan toista vauhtia kuin edellisellä kierroksella!
Hyviä vointeja kaikille!
Viipero rv 6+3
Ihan nopeesti töiden lomasta kirjottelen kuulumisia.
Oon nyt aika varma, että oon tuntenut Kirpun liikkeitä pariin otteeseen. En vielä oo 100 % varma, mutta aika varma kuitenkin. Hiukka huojentaa mieltä. Sais vaan tuntuu useemmin, jotta vois olla varmempi. En siis oo mihinkään tyytyväinen ;)
Tilasin Lemonkidsiltä muutaman äitiyspaidan. Olivat aika kalliita, mutta tosi laadukkaita. Viimeksi en jaksanut panostaa äitiysvaatteisiiin vaan mulla oli vaan yhet lappuhaalarit ja sit käytin miehen paitoja. Nyt, kun tulee kesä, sitä haluaa saada jotain parempaa päälleen. Ja ollaan viikonloppuna lähössä miehen kanssa matkalle, joten ei viittis ihan miehen kollegepaidoissa mihinkän ravintolaan mennä :).
Viipero päätti jättää maksullisen ultran väliin. Ihan ymmärrettävää, jos teillä kerta neuvolassa ultrataan. Pitäis olla kaikissa neuvoloissa tollanen palvelu. Ei meillä vaan.
Coltsfootille tsemppiä pahoinvointiin!
Tsemppiä kaikille mahakkaille! Hennalla ja burdella se vaan loppu häämöttää :) Mua jännittää jo teidän puolesta. Ainiin, burdelle tsemppiä viltsun käännyttämiseen.
Nyt on pakko mennä.
pesukarhu rv 15+3 (16+1)
Selaisn pinoa uudestaan ja huomasin, että Q:llahan on aikamoinen menijä siellä masussa. Mahtavaa, että mieskin jo tuntee liikkeet. Mä muistelisin, että viimeksi mies tunsi liikkeitä jostain rv 22 lähtien :)
pesukarhu
satuin kurkkimaan tähänkin pinoon ja muistan teidän nimimerkkinne tuolta enskoista 2006-2007 vuosien vaihteen tienoilta. Muuten ei taidettu kovin kirjoitella ja itsellä jäikin tänne palstalle kirjoittelu jostain syystä aivan alkumetreillä. Joka tapauksessa 04/07 syntyi esikoisneitimme ja nyt sitten oisi luvassa marraskuulle tämä tonska. Toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti. Neuvolassa en ole vielä käynyt joten sitäkin saa jänskätä tässä vielä muutaman viikon. Mutta ajattelin tännekin pari sanaa kirjoittaa. Hyviä vointeja muillekin ja ehkäpä kirjoittelemme täällä vielä myöhemminki
Kismet79 + neiti 04/07 + kaveri viikoilla ???
Pitkästä aikaa pääsen kirjoittelemaan. Oltiin viikonloppu mummolassa (mun äidillä) ja nettipimennossa siis.
Edelleen kahdestaan tyttösen kanssa.. Alkaa välillä tuntua aika rankalta..
Onneks mies tulee viimeistään ens viikolla, miten sitten saavat työt tehtyä.
Pesukarhu: Liikkeitä tuntuu silloin tällöin, yleensä iltaisin nukkumaan mennessä. Mutta tosi epäsäännöllisesti. Eli älä huoli, kyllä vauvelilla kaikki on hyvin:) Ja nythän olit kuitenkin jo jotain tuntenutkin!
Viiperolle onnittelut!! Voi olla että onnittelinkin jo, mutta varmuudeksi vielä kerran;)
Coltsfootille tsemppiä pahoinvoinnin kanssa! Mä kans oksentelen vieläkin silloin tällöin, viimeks tänä aamuna vähäsen.. Toivottavasti kohta helpottais meillä kummallakin!!
Eipä nyt muuta kuin mukavaa alkavaa viikkoa!
T:Kamomilla rv 15+4
Mun pitäis tehdä näyttökansioo, kun on koko viikko etäpäiviä ja vein pojankin tarhaan. Mut miten se aloittaminen on vaan niin kamalan vaikeeta!
Ööh, en taaskaan oikein muista mitä kaikkee piti kommentoida.
Burde ja Henna on jo ihan loppusuoralla! Ihan kamalan jännittävää! Muistan kun Burden näin Ossella sillon syksyllä (vai oliko se loppukesää) ja silloin ihmettelit kun oli vähän huono olo, että ootko raskaana. Ja niin olit ja nyt oot jo kohta synnyttään menossa! Jännää!
Hyvä että Pesukarhukin alkaa niitä liikkeitä tuntemaan, nii voi olla levollisemmin mielin. Tai voin kyllä sanoo, että sitte se stressaaminen vasta alkaakin, jos ei satu joku päivä oikein liikkeitä tuntemaan!
Viiperolla pahoinvointi voimistuu, tsemppiä! Ja ymmärrän täysin kun et siihen maksulliseen ultraan halunnutkaan! Ei mekään ois menty, ellei ois tullut se kamala vatsakipu. Kohta pääset kuitenki näkemään miltä masussa näyttää!
Coltsfootille kamalasti tsemppiä pahoinvointiin!
Kismet, tuu joukkoon vaan! Minä ainakin muistan sut, vaikka ei kauheesti yhtäaikaa enskoissa kirjoiteltu, kun mun vauva syntyi 10/06. Mutta muistan siis kyllä sun nimimerkin hyvin, sillä alkoi aina tekeen mieli Kismetiä ku luin sun juttuja :) Ja sama vaikutus on nytkin!
Pitiköhän muuta... Eikös Q:lla oo kans tällä viikolla ultra?
Ja sit omaa napaa. Mä en kestä näitä mahakipuja! Mulla on ollu koko raskauden ajan välillä näitä tajuttomia vatsakipuja. Eilen aamuyöstä sitten heräsin taas, kun mahaa poltti vasemmalta puolelta ihan älyttömästi. Kivun kesti,kun oli sikiöasennossa, mut pikkasen sekin asento pitemmän päälle otti jalkoihin ja selkään. Eli unet meni ihan susille. Mä en ymmärrä mistä se kipu johtuu. Tosiaan oon käyny siinä alkuraskauden ultrassa kivun vuoksi, ja kaikki oli ok. Toisella kerralla soitin neuvolaan ja terkka sanoi niitä supistuksiks, jotka johtui spermasta. Sanoi myös, että jos ummetusta, niin se kipu tuntuu vasemmalla puolella. Mutta kun ei ne mun mielestä mitään supistuksia ole ja ummetusta ei ole ollut. Viimeks ultrassa kysyin lääkäriltä, mut sekin sanoi niitten olevan normaaleja. Jaa, kai ne sit on. Mut tosi inhottavaa, kun ei tiedä millon se kipu taas tulee ja sit kun se tulee, niin on ihan työkyvytön. Pah, kai se vaan on niin, että pakko jotakin vaivaa olla, ettei liian helpolla pääse tässäkään raskaudessa :D
Joops, mutta mun on kai pakko aloittaa ne kouluhommat. Niin joo, mulla tosiaan keskiviikkona rakenneultra! Hih, jännittää jo vähän, että onko kaikki ok ja näkyiskö jalkovälissä mitään :)
Mutta vointeja kaikille!
-Larsku 20+0 (Jiihhhaaa, puolivälissä ollaan!!)
Jouduin käymään tänään ylimääräsellä neuvolakäynnillä, neiti kun ei oikeen tahdo vieläkään liikkua vaikka kuume ja muu on jo ohi. Kattoivat sit verenpaineen, sitä kun mulla edellisen raskauden takia seurataan ja kohollahan se vähän oli. Keskiviikkona uus aika ja siihen asti täydellinen vuodelepo. Hirveen kiva edes yrittää kolmen koiran ja vuoden ikäsen lapsen kanssa.....
Mutta nyt ei muuta, istuminen sattuu liikaa.
Henna, Joel ja Ninni 39+4
Kismetille tervetuloa joukkoon :) !
Kiva kuulla Kamomillastakin. Voimia tilapäiseen yksinhuoltajuuteen. Tekeekös miehesi jotain reissuluonteista työtä? En muista ootko kertonut. Millon tulee takasin?
Larsku, toi pitää niin paikkansa, että, kun niitä liikkeitä alkaa tuntemaan, siitä se huoli vaan kasvaa, kun niitä pitää koko ajan kytätä. Tänään tunsin taas ihan selkeet liikkeet, kun aivastin. Kirppu tais pelästyä :).
Hennalle tsemppiä. Ompa tylsä tilanne sulla. Kannataa varmaan käydä synnärillä näytillä vaikka joka päivä, jos tuntuu, että liikkeitä ei oikein tunnu.
Mä oon nyt aika varmasti valinnut synnärin. Oon sitä ihan hirveesti pohtinut. Soitin tänään kättärille kysyäkseni muutaman mieltä vaivaavan kysymyksen. Kättärillä vastasi tosi mukava kätilö, joka jaksoi kerto kaiken näköistä. Tuli tosi hyvä fiilis. Jonskuhan syntyi kanssa Kättärillä. Olin vaan kovasti pohtinut tota Tammisaarta, kun se kuulostaa niin mukavalta paikalta, mutt on jotenkin niin kaukana. Haluaisin tällä kertaa vähän aktiivisemman synnytyksen kuin viimeksi. Vaikkakin olin viimeksikin ihan tyytyväinen synnytyksen kulkuun.
Mulle on iskenyt hirvee paniikki (jälleen kerran), kun tajusin, että meidän kaäyttämässä oivariinissa on A-vitamiinia. Tuleekohan sitä saatua sitten liikaa? Käytättekö muut leivän päällä levitettä, jossa A-vitamiinia?
Taidnpa tästä mennä laittamaan hammastikut luomien alle, jotta pysyn loppuyön taas hereillä. Huoh!
pesukarhu rv 15+4
Hennalle kovasti voimia viime metreille, toivottavasti ninni päättäis jo syntyä kun sun olokaan ei varmasti ole parhaimmasta päästä..jaksuja!
Voi jehna, mulla on ollut jo viikkoja paineen tunnetta tuolla alapäässä ja toissapäiväinen kurkkaus toi " iloisen" yllätyksen..siellä on suonikohju..kääk,kääk ja KÄÄK.Eilen sitten mies äkkäsi että mullahan on myös toisessa jalassa kivat pienet suonikohjun alut..KÄÄK. OOn varmasti taas turhamaisin typerys tällä planeetalla mutta niitä sitten ulvoin eilisen illan ja murehdin miten massiivisiksi ne vielä jysähtää loppua kohti. Tiedän kyllä että vaikka mitä pahempaa raskaus vois tuoda mukanaan ja että saan olla kiitollinen kun ylipäätään olen raskaana ja ihanaa on tietenkin vauva saada mutta silti..mun jalat..sniif.Liiaa odottaessa veti kyllä suonta ja jalkoja särki mutta ei tietoakaan mistään kohjuista missään päin kroppaa, nyt suonenvedot ja jalkasäryt on olleetkin potenssiin kymmenen. Tänään heti miehen päästyä töistä kirmaan tuhatta ja sataa instruun ja koitan pelastaa mitä pelastettavissa on ahkeralla tukisukkien käytöllä:D
No tässä mun suuret järkytyksen aiheet tällä kertaa..;)
Queen ja " veikka" rv 22+5
Voi Henna, mä toivon sulle nyt pikaista lähtemistä sinne synnyttään, ettei tarvi kärsiä yhtään pidempään!
Pesukarhu, sun sanomisista innostuneena kurkkasin minäkin Oivariinin pohjaan ja kyllähän siinä A-vitamiinia tosiaan on! Mutta en usko, että niin suuria määriä, että tarvis huolestua... Mutta eipä ollu koskaan tullu edes mieleen että siinäkin vois olla A-vitamiinia!
Queen, miten ikävää noi suonikohjut! Mä oisin kyllä ihan samanlainen sun tilanteessas. Ja mullahan pahin pelko onkin just noi suonikohjut! Mä kun vielä olen kaupassa töissä, jossa siis seistään KOKO päivä, niin en yhtään ihmettelis jos mullekin niitä paukahtais! Ja mulla on aina seksin jälkeen ihan kamala paineen tunne alapäässä, joten pitihän tuo minunkin katsoa eilen, että näkyykö mitään. Mutta enpä kyllä nähnyt. Ainakaan vielä.
Onko sulla suvussa suonikohjuja? Sehän kai on jotenki perinnöllistä...
ON: Mä kävin aamulla rakenneultrassa ja siellä oli kaikki oikein hyvin! Kyllä mun intuitiot tais taas osua oikeaan ja tyttö näyttäis näillä näkymin olevan tulossa :) Mutta ei ollut todellakaan varma juttu, joten vielä ei lähetä ostaan pinkkejä vaunuja :) Vauva oli muuten tosi vilkas ja kaikki oli kohdallaan. Mutta lääkäri sanoi vauvan vastaavan viikkoja 19+2, eli oli keskivertoo pienempi. Katoin edellistä neuvolakorttiakin, niin kyllä tämä vauva on hieman pienempi kuin poika. Sekin lääkärin mielestä saattais viitata siihen, että tyttö tulossa.
Mutta heitän nyt ilmoille kysymyksen mua pidemmällä oleville, että minkä painoisia teidän vauvat on ollu n.vkolla 20? Tai siis rakenneultrassa? Jos muutkin haluaa kaivaa vanhan neuvolakortin esiin, niin saa toki vastata!
Jeps, mutta mä lähren nyt syömään jotain, on niin kamala nälkä!
-Larsku rv 20+2
Täytyy tulla hehkuttamaan että mun instrusta ostamat äitiystukisukkikset on ainakin tän aamupäivän perusteella ihan huiput, ei puristaa mahaa yhtään ja jalat tuntuu ihanan kevyiltä, suosittelen:)
Niiden lisäks ostin sittarista jotkut antistress sukat, sellaiset pohjepituiset jotka oli jalassa yöllä eikä jalkoja pakottanut selvästikään niin paljon kuin normaalisti..täytyy nyt vaan toivoa ettei mitään kunnollisia kohjuja tule. Larsku: Mun äidille tuli ihan karmeat kohjut mua odottaessa, se kyllä painoikin noin tonnin raskausaikana mikä ei varmasti ainakaan auttanut asiaa;)
Hienoa että ultrassa oli kaikki hyvin! Mun neuvolakortit on alhaalla enkä jaksa niitä nyt lähteä hakemaan mutta katson rakenneultrien aikaiset painot kun seuraavaksi kirjoittelen.
Queen
Ihania uutisia ultrasta Larsku! Onnea kovasti tytöstä (?)! Mulla on sopivasti tässä kaikki neuvolakortit rivissä, niin tarkistin, minkä kokoinen quu oli silloin. En kyllä yhtään tajua sitä merkintää: 19+3 ja 47mm?! Vastaa viikkoja 20+2. Siis täh! Mikä ihmeen mitta toi muka on? Ei voi olla vasta 4,7cm eikä myöskään 47cm. Vai onko toi B-mitta joku päästä peppuun mitta. Mutta eikö senkin pitäis jo olla kuitenkin isompi? No joo, ei tästä ollut mitään apua. Ens maanantaina on siis meidän vuoro uskaltautua ultraan, iih! Yritän taas olla vaan ajattelematta sitä, tai ajatella vaan kaikkea kivaa siihen liittyvää.
Eilen iski taas joku pahoinvointikohtaus illalla. Piti perua punttikselle lähtökin, kun ihan taas heikotti ja huimas ja suorastaan oksetti ja tuntu, että sydän hakkas kauheeta vauhtia. Ja sit mun mielestä vauva mylläs ja värisi koko päivän ihan kauheesti mahassa silleen, että sekin tuntui jotenkin ton huonon olon kourissa pahalta. Musta tuntuu, että tää vauva on ihan yhtä vilkas mahassa kuin quu. Tuntuukohan käsienkin liikkeet jo tässä vaiheessa? Kun musta liikehdintää tuntuu vähän joka puolella ja osa on sellasta hennompaa, niin jos ne on vaikka si kädet?
Queenille tsemppiä taisteluun suonikohjuja vastaan! Mullakin se olis kai perinnöllistä, joten niitä odotellessa. Viimeks käytin öisin pahimpina suonenvetokausina kans lentosukkia ja sit magnesiumia. Nyt ei oo vielä tarvinnut. Mahaa ja rintoja oon koittanut nyt rasvailla niillä mun uusilla ihmeöljyillä. Vaikka siitä ei olis mitään apua, niin silti tulee hyvä olo, kun kerrankin taas pitkästä aikaa pysähtyy oikein huolehtimaan itsestään. :)
-Q-
Olen välillä käynyt lueskelemassa teidän juttuja mutta en ole itse saanut aikaiseksi kirjottaa vaikka toista odotankin.. :)
Ajattelin vaan tuohon rakenne-ultra kokoon vastailla,eli täällä poitsu oli rakenne-ultrassa (20+3) 348g.
Mukavaa odotusta kaikille!!
Viva,tyttö 2,5v ja poitsu rv 33+1
Neuvolassa käyty ja paineet oli edelleen vähän koholla. Perjantaina siis joutuu käymään uudestaan vielä ja maanantaiksi varasivat ajan myös. Vähän oli matalammat kun viime maanantaina, mutta koholla vieläkin. Synnärille en kuitekaan joutunu tarkastukseen. Laiskasti Ninni masussa liikkuu edelleen ja kovasti terkka ihmetteli kun eivät silloin kättärillä käydessä ultranneet ja kattoneet istukan toimintaa. Kuulemma jos ei ihan hyvin toimi, vähenee vauvan liikkeetkin ja se saattaa myös paineita nostaa. Eipä lähetettä sinne kuitenkaan laittanut. Kahdessa päivässä tullut painoa melkeen puol kiloa eli turvotusta on ihan mielettömän paljon. Paineiden kohoamisesta johtuen oon jo kolme päivää kärsinyt kamalan kovasta pään särystä. Eikä loppua näy...
Viime yönä tapeltiin miehen kanssa, miks tuntuu että suutun nyt kaikesta? Varmaan johtuu tästä ihan loppu vaiheesta, kovasti jo haluisin tytön syliin.
Toisaalta hirvittää et miten sitä jaksaa, alkaa tää toinen raskaus olla melkeen heti ensimmäisen perään jo tosi raskasta. Mitenhän sitä tulee pärjäämään vuoden ikäisen pojan ja tän pienen tytön kanssa? Esikoinen on ollut koko ajan tosi helppo ja vähän hirvittää et mitä jos tämä onkin sit tosi hankala lapsi. Tämä toinenhan ei ihan suunniteltu ollut, imetin vielä Joelia ja söin tositosi säännöllisesti pillereitäkin. Tyttö nyt vaan päätti että tähän maailmaan haluaa :) Eikä yhtään harmita, oman jaksamisen takia vaan pelkään. Mies kun tekee lähinnä ilta/yö työtä, nukkuu melkeen siihen asti kun töihin lähtee ja tulee töistä kun ollaan jo nukkumassa. Melkeenpä mun hoidossa on siis lapset, ainakin siihen asti kun mies on nykyisessä paikassa töissä.
Synnytyskin on ruvennut ihan toden teolla pelottamaan. Viimeksi sain epiduraalia kolmesti ja se vaikutti vielä ponnistusvaiheessa enkä enää oikeestaan mitään kipuja sillon tuntenut. Nyt pelottaa, että mitä jos kohdalle sattuukin kamala ja hankala kätilö, mitä jos en saakaan kipuihin tarpeeksi apua. Aina on se JOS mut mitä jos kuitenkin... Ihan tosissaan oon ruvennut pelkäämään sitä synnytystä.
Kamalasti tuntuu pyörivän mielessä kaikki mahdollinen, ihan ajatukset solmussa. Ja nyt siirryn takaisin lepäilemään, alkaa särkemään liikaa.
Henna, Joel 1v ja Ninni 39+5
[color=green] Muistankohan mä enää, että mitä kaikkee mun piti kommentoida... =)
Larsku oli käyny ultrassa ja kaikki oli hyvin!!! Hienoa! Toivottavasti niitä mahakipuja ei enää tule. Mä muistan, että mun kaverilla ekasssa raskaudessa oli kans hirveitä mahakipu kohtauksia ja sillä ne johtu vaan kohdunkasvamisesta ja sen aiheuttamista ligamenttien ym. venymisistä.. Sillä ne vaan tuntu paljon kovempina kuin muilla yleensä.
Hennalle täältä synnytystoivotuksia, että pääsisit kolotuksista! Ja rohkeutta synnytykseen! Kyllä se varmasti hyvin menee! Tänä päivänä kipulääkettä saa kyllä aika varmasti... ja jos kätilön kanssa ei synkkaa, ni sitä SAA vaihtaa!!!! Sanot miehelle, että pitää sun puolia kun et ite välttämättä pysty + että miehes sit vaatii sulle kunnon kipulääkityksiä ja/tai kätilön vaihtoo jos yhtään tuntuu siltä! Sinä olet siellä se päähenkilö ja sinä siellä synnytät... eli kätilön on ihan turha alkaa mussuttaa mitään omia juttujaan jos ne on sun toiveita vastaan (esim. just toi tarpeellinen kipulääkitys). Ootko muuten tehny synnytystoivelistan valmiiks?
Viva: tervetuloo tänne tonskiin! ;)
Äh.. Enempää en muista.
Omaa napaa... Eilen neuvolantäti soitti, että mulla on SAGA+. Tänään googlailin sitä, ni ei se ollukaan mikään tavis pissatulehdus... :( Se on yleisin vastasyntyneiden sepsiksen aiheuttama ja mulle alotetaan ilmeisesti heti synnytyksen alkaessa suonensis. antibiootti ettei se tartu vauvaan. Plääh. Kurja juttu, mutta ompahan ainakin tiedossa, että voidaan hoitaa.
Eilen oltiin miehen kanssa valmentautumassa Viltsun saapumiseen Vammalan aluesairaalan tutustumis- ja synnytysvalmennus illassa. =) Jutut oli tuttuja, mutta oli kiva nähdä niitä paikkoja mihin sit mennään kun H-hetki lähestyy. =) Parasta reissussa oli nähdä semmonen pikkuruinen vauveli, joka huiski pienen pienillä käsillä siellä kärrysängyssä. <3 Se oli niiiiiin ihana ja PIENI. Molemmat katteltiin sitä vauvelia ja huokailtiin... :)
Ei nyt muuta tällä erää... Pitää mennä kattoo, että mitä toi neiti säätää noiden Teletappi & Himpula DVD:den kanssa.
burde & vilhami 36+4 + heidi 1v5kk
Meillä meinas olla lähtö lähellä viime yönä. Yhtäkkiä, ihan kun tyhjästä alko kamalan kipeet ja aika säännölliset supistukset. Tuli ihan parin minuutin välein parhaimmillaan ja teki ihan mielettömän kipeetä. Supistuksia ei siis oo moneen viikkoon tullut ja olin jo ihan riemuissani et nyt me päästään lähtemään, mut kun menin lämpimään suihkuun (teki niin kipeetä et alko tuntumaan ja mahdottomalta maata vaan sängyssä) se vesi vei supistukset viemäristä alas. Edellisessä raskaudessa vesi vaan lisäs supistuksia, ajattelin ehkä hulluna että olis vähän tehostanut nytkin. Koko ajan supistelee pikkasen, muttei enää kipeesti. Onneks saan esikoisen nyt mummille hoitoon päiväks ni saan vähän nukuttua. Josko tää tyttö syntyiski vaikka huomenna kun on neidillä toi eräpäiväkin.
Juu eiköhän se synnytys ihan hyvin mene. Enpä muuten tosiaan tiennyt, että kätilöä saa vaihtaa! Muuten jäi viimeks vaan positiiviset mielikuvat, mutta sit kätilö jonka piti päästää meijät kotiin, ei päästänytkään koska olisin kuulemma tappanu Joelin nälkään. Rintakumilla kun poika vaan suostui syömään. Siitä ei tän kätilön mukaan saa tarpeeks ruokaa... Sillon tuli jotenki kammo noita kätilöitä kohtaa.
Ei mulla oo synnytkseen mitään erillistä listaa kirjotettu toiveista, me kun tonne haikaranpesään yritetään ja käytiin synnytyssuunnittelu keskustelussa, mikä heidän kauttansa kuuluu jokaiselle sinne synnyttämään pyrkivälle.
Taidan mennä kuulostelemaan näitä pieniä supistuksia, josko vaikka kovenisivat...
Henna, Joel ja Ninni 39+6
Toivottavasti pääsette tositoimiin ja nuuhkimaan ihanaa vauvelia piakkoin:)
Aika tylyltä kuulosti toi sun kohtaamas kätilö, mullahan ei oikein synkannut synnytyksen hoitaneen kätilön kanssa ja ne kipulääkityksetkin jäi saamatta vasten mun tahtoa, ei siinä tilanteessa osannut eikä kyennyt asiaansa ajaa kun koko synnytys oli jotenkin sellainen suuri ja tuntematon asia kun se vihdoin omalle kohdalle tuli, oli kipeä ja jotenkin ihan muissa maailmoissa, uskon kuitenkin että toisella kertaa tietää itse varmemmin mitä haluaa ja pystyy puoliaan pitämään, ehkä kätilötkin kuuntelee paremmin kun on jo synnytys takanakin,,kovasti tsemppiä synnytykseen ja eiköhän kaikki mene mukavasti:)
Omaan napaan ei mitään uutta, vasen puoli kropasta voi hyvin, oikea ei;) Oikealta puolelta kun löytyy laskimovaivat, issiakset ja vatsakivut..no onneksi toinen puoli on siis kuitenkin terässä:)
Queen 23+0
väsymyksen ja pahoinvoinnin keskeltä...
Hennalla tänään jo eräpäivä, uskomatonta! Suppareita sinne että pian pääsisitte tositoimiin! Olipas typerä tuo kätilön kommentti, että rintakumilla ei muka saa vauva tarpeeksi ruokaa. Minä jouduin imettämään Aleksia ekat 6viikkoa rintakumilla (ei saanut otetta paljaasta rinnasta), ja poika kasvoi ihan silmissä; syntyessään painoi 3680g ja 6vkon iässä huimat 5870g.
Queenilla oli kanssa monenmoista vaivaa, tsemppiä sinne, toivottavasti eivät vaivaisi koko loppuraskauden aikaa! Mullakin tuli edellisessa raskaudessa yksi suonikohju alapäähän, ei kiva :/
Burde, hienoa että Viltsu oli kääntynyt ihan itsekseen! Harmi juttu tuo tulehdus, mutta onneksi se on nyt tiedossa ja siten hoidettavissa ab-hoidolla.
Larskullakin kurjia kipuja :/ Jotenkin kuulostaisi suolistoperäisiltä kivuilta kun noin toispuoleisesti tuntuvat, ei mun mielestä kohdunkasvu tms. kivut noin hurjilta pitäisi tuntua... Mutta paha mennä sanomaan jos lääkärit on eri mieltä. Toivottavasti helpottavat kuitenkin pian!
Ja onnea hienoista ultranäkymistä :)
Pesukarhu, mäkin säikähdin ekassa raskaudessa tuota margariinien ym. A-vitamiinia. Mutta sitten luin jostain että sitä on niissä niin pieni määrä (ja levitettä käytetään määrällisesti kuitenkin melko vähän), ettei siitä ole haittaa. Eihän noissa neuvolan kiellettyjen ruokien listoissakaan ole esim. margariinia, pelkästään maksa, koska siinä selvästi korkeammat A-vitam. pitoisuudet. Joten huoli pois :)
Tosin itse vetäisin tuossa viikonloppuna kerralla puolet tekemästäni kinkkupiirakasta, jonka valmistukseen käytettiin 100g voita! Siis aivan järkyttävä määrän pistelin voita napaan, silloin jo vähän mietin että mitenkähän tuo A-vitamiini... mutta jospa kertaalleen syötynä ei haittaisi?
Vivalle ja Kismetille tervetuloa vaan mukaan jutustelemaan!
Mäkin muistan sut Kismet, ainakin hämärästi :) Koska sulla olisi la, noin suunnilleen? Mulla on 30.10 joten melko samoissa mennään.
Jaahas, nyt ei kerkee muuta, poitsu heräsi.
Viipero rv 7+1
Täällä ollaan edelleen kasassa. Supistuksia tuli 2 päivää ja yötä, ihan kipeitä ja säännöllisiä (parhaimmillaan n.3 minuutin välein, melkeen koko ajan kuitenkin n.6 min välein). Eilen illalla sit yhtäkkiä loppui. Eikä oo sen jälkeen supistellut yhtään.
Käväisin koirien kanss äsken tosi reippaalla lenkillä ja nyt odottelen kovasti, et jos rupeis vaikka supistelemaan. Ihan hiki tuli, niin kunnolla reippailtiin. Ja kun lenkin jälkeen kävin vessassa, bongasin limatulpan. Josko se nyt edes tietäis synnytyksen lähenemistä :) !
Niin tosiaan, pakko lepo kumottiin perjantaina. Oli paineet laskenu, oli jopa alemmat kun lähtöpaineet. Nyt on ollut muutaman päivän tosi hyvä ja energinen olo. Tuntuu, että pystyis mihin vaan. Oon iivvonnut kaikki kaapit ja muut ja kämppä on siistimpi ku koskaan. Joka paikan oon puunannu ja laittanu. Pessy pyykkiä ja muuta. On semmonen olo, ettei haluis ja jaksais levätä ollenkaan. Selkäkään ei enää pahemmin vaivaa ja närästyksestäkin on lähes päästy.
Jospas menis miehen kainaloon pojan kanssa istumaan, pitkästä aikaa kun on hänkin vapaalla.
Henna, Joel 1v ja Ninni 40+1
Onpahan yllättävän skarppi olo. Olin Hilun ja siskonpojan kanssa pulkkamäessä varmaan kaksi tuntia, Hilukin laski siskopnpojan ja meikän kanssa ja oli ihan tohkeissaan :) Mutta valitusvirttä, nyt taitaa olla aikalailla 4 viikkoa täynnä leksailua ja mulla menee jo niin hermot. Kun olisikn vaan sitä aamupahoinvointia, mutta kun on tätä kokovuorokaudenkestävää :( Ja valitettavasti kun on tätä ¿kokemusta¿ jo Hillasta niinj en uskalla edes toivoa, että tämä alkaisi asettumaan ennen rv 20. En todellakaan tajua miten ihmeessä jaksan sinne asti, nyt jo on ihan maha ja kurkki rukki tästä ykäilystä :( Argh!
Sain eilen sentään varattua neuvola-ajan parin viikon päähän. Meillä on kyllä tosi kiva terkka, se kun muistaa kaikki meidän asiat ja kovasti jutteli kuinka kiva ikäero tulee jne. Toisaalta taas kun tuolla siskon luona kävin, niin sisko koko ajan päivitteli kuinka katastrofaalista olisi, jos tulisi lapset alta kahden vuoden ikäerolla (ei muuten tullut sitten mainittua siskolle raskaudesta, vaikka tarkoituksena oli...)
[color=purple] Pesukarhu [/color] oli miettinyt äitiyspakkausta. On muuten tosi fiksu juttu, että tuo toppapuku on hiukan pienempää kaliiberia nykyään :) Mä olen muuten tullut siihen tulokseen etten ehkä otakaan koko pakkausta kun noita vaatteita tursuu joka paikasta (noo, eipähän tuo päätös kovin ajankohtaista ole vielä kuukausiin...) Ja koita olla hermoilematta noiden liikkeiden kanssa (niin helppo sanoa!), mä muistaakseni tunsin Hilun kanssa liikkeitä rv18 ja silloin terkka meinasi, että sekin oli hirmu varhaisessa vaiheessa...
[color=purple] Viipero [/color] pääsee jo viikon päästä ultraan :) Onpahan odotettavaa :D Heh, minä en edes kestä ajatella tuota sun lempparia ¿ruskeaa kastiketta ;)
[color=purple] Burdelle [/color] tsemppiä selkäkipujen kanssa, viimeisiä viikkojahan sitä kohta aletaan viemään :)
Oi, ihanaa [color=purple] Quierolla [/color] tuntuu jo liikkeet kunnolla! Itellä on vielä niiiiiin kamalan pitkä aika moiseen!
[color=purple] Hennalle [/color] hirmuisesti tsemppiä!
Jee, siippa tuli vihdoin kotiin! Pitää mennä opastamaan sitä ton muksun ruokinnassa (ruokapurkin avaaminen on lähemmäs mission impossible mulle...). Oikein mukavat viikonloput kaikille!
Coltsfoot ja nälkäinen Hilu 11k sekä mini-Helmi kenties 9+4