Lapsia tekee yksinäiset joilla ei ystäviä
Haluavat että edes joku olisi seurana aikuisena ja vanhoilla päivillä
Näin ei ainakaan vanhainkodissa ole. Liian moni vanhus yksin.
Meilläkin 90v asukas, jolla 9lasta ja lastenlasten lapsia. Harvoin kukaan silti käy
Lapsilla omat kiireet, ei he jouda
Kommentit (6)
Kummallakaan ei ollut sisaruksia, eli serkkuja ei ole. Isovanhemmat kuollut yli 20v sitten
Itse en lapsia saa
Toivon usein että olisi
ja pöh, unohdetaan yksin odottamaan kuolemaa
pidetään yhteyttä säännöllisesti. Siis soittelen ja kyläilen mummoillani (mun papat kuolleet molemmat) ja tädeilläni... Serkkujakin mulla on reippaasti yli kymmenen ja kaikkien kanssa tekemisissä. Tietty omia vanhempiani tapaan myös usein ja soitellaan melkein päivittäin.
Toivon todella, ettei kukaan mun läheisistäni kuole yksin. Jos vaan itse pystyn asiaan vaikuttamaan, niin aion myös pitää huolen siitä, ettei näin todellakaan käy.
Toivottavasti omat lapseni oppivat tämän mallin ja myös minulla ja miehelläni on seuraa sitten aikanaan...
meidän suvun vanhukset eivät mene vanhainkotiin. Ehkä useammin ne valmiiksi yksinäiset sinne joutuvat? Vanhukset hoidetaan meillä itse, samoin terminaalipotilaat. Äitini serkkujen kotona on kaksi vanhusta ja yksi syöpäpotilas. Äitini otti vuoden vapaata töistään voidakseen hoitaa äitinsä loppuun asti kotona. Ukkini eli reilut kuusi vuotta veljeni perheen luona ennen kuolemaansa.
Minä olen osallistunut kaikkien isovanhempieni hoitoon heidän vanhettuaan.
Ystäviä oli enemmän ennen lasta, mutta ei ole aika ja jaksaminen riittänyt kaikkeen...
Minun isovanhemmistani kukaan ei ole kuollut yksin. Suku ja ystävät ovat olleet ympärillä.