Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

haluaisin luovuttaa verta mutta

Vierailija
01.03.2008 |

pelottaa että kuinka heikko olo siitä tulee jälkeenpäin ? en ole koskaan luovuttanut joten kertokaa kokemuksia. mulla on taipumus pyörtyillä esim. jos oksennan kovasti. voiko tommonen olla esteenä luovutukselle ?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ihmiset eivät tule verenluovutuksesta huonovointisiksi tai pyörtyile. Hoitajan seuraavat aika tarkasti ekaa kertaa verta luovuttavan vointia luovutuksen jälkeen. Mene ihmeessä luovuttamaan.

Vierailija
2/5 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen luovuttanut verta muutaman kerran ja ei se kyllä tosiaankaan ole enää seuraavaan päivään vaikuttanut..

Mulla on alhainen verenpaine ja sen vuoksi on joskus luovutamisen jälkeen tullut vähän heikko olo. Mutta kannattaa jäädä sinne luovutuspaikalle vaikkapa kahville luovutamisen jälkeen, kun edes 10 minsaa istuu jälkeenpäin niin jo helpottaa. Eikä mullakaan olo suorastaan karmea ole ollut, ainoastaan vähän huipannut.

Mene ihmeessä luovuttamaan, siitä tulee hyvä mieli.

Menisin itsekin jos vain SAISIN, mulla on nykyään sairaus joka estää :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan mun tuntema luovuttaja ei ole sanonut, että olisi jäänyt huono olo.

Itse en saa luovuttaa matalan hemoglobiinin takia, haluaisin kyllä.

Vierailija
4/5 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin innoissani luovuttamaan verta, sanottiin ettei voi ottaa

Olen 160 cm nainen, painan 50 kg

Mitä se siihen vaikuttaa????

Vierailija
5/5 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

otetaan sama määrä verta (450ml) on se pienikokoiselle suhteessa enemmän (=liikaa). Johonkin on vedettävä raja.

Olen luovuttanut n. 20 kertaa, koskaan ei ole tullut huono/krapulainen olo. Kerran tosin luovutus jouduttiin keskeyttämään, mutta se ei johtunut minusta.

Mene ap vaan rohkeasti luovuttamaan ja auttamaan. Siellä saa tosiaan lepäillä niin pitkään kuin tuntuu, ja sen jälkeen välipalalle ja juomaan;) Meidän toimistolla on ainakin hyvät purtavat, sen jälkeen jaksaa hyvin kotiin;)