MAALISKUISET ' 05 leikki-ikäisiin!!
Täällä sitten ollaan, mie laitan toistamiseen tuon nimi lista. Kiva, kun ädä ja uupu ainakin on käynyt päivittämässä kuulumisiaan!! =)
Laitan tämän nimilistan taas näkyville!!
PIPPANDII
INSINÖÖRIÄITI
SENGI73
KUA
LEHTOVI
VUPII
KEVÄTMAMA
TEL5
SUOHOMPPELI
EMPPA 051
HURTTA
MIUQU
ROSA81
UUPU
KORVAPUUSTIT
PUMP@
KALAMAMI
MARANTA
PÄÄSIÄISÄITI78
MARJU73
MELROSE
MINI-05
MILI
ÄDÄ78
LARUSKA
FEMANA
KATI05
LAPPU
JOLLA
NOOPU
AJANKUVA
KUBLA
VIO
SOLANDRA
KATALIN
PAHIS1
VUOKKO
EGO
ELIISAKU
NASULIINA
RÄNKKÄ
TUULIEMILIA
LARUSKA
MURUNMAMA
PIPSA
KIIKKAKUKKA
Toivottavasti muutkin vanhat tulee kirjoittamaan kuulumisia!!
Nyt kauppaan, jääkaapissa ei ole muuta kuin valo. Palataan taas!
Tuulia
Kommentit (27)
Meiän neideillä ei ole kummallakaan korviksia. Isommalle(9v) olisin laitattanut pari vuotta sitten,ku itse niistä puhui.Neiti rupesi kuitenkin jännittämään laittoa joten se jäi. Laitetaan sitten kun itse haluavat. Itse sain muistaakseni 12v.
Serkkutytöillä (3v ja 1v) sitä vastoin on. On ollut 6kk iästä asti, kun äitinsä on halunnut. Eipä pienempi vielä niistä juuri ymmärrä. Isompi välillä niitä esittelee, etenkin jos on saanut uudet korut.
Ajan tässä takaa kai sitä että voi hyvin laittaa jos haluaa. Etenkin jos Marjun tyttö kerran koruista tykkää...
Tuulia: onpa harmillinen tilanne. Siis oliko erityisesti kielletty kaakao? Mulla kun on se käsitys että vain ja ainoastaan vesi ei aiheuta happohyökkäystä. Tarkoitan että on sama juoko kaakaota vai maitoa.
Meillä ei lapsilla ole ongelmaa ollut. Itselläni kyllä kakkosen jälkeen kun join yöimetysten välissä mehua. " Lääkkeeksi" sain ylim. annnoksen fluoria. Se pysäytti tilanteen, mutta ei korjaa vahinkoja. Lapsilla sentään vaihtuu hampaat tulevaisuudessa. Mä odottelen tekareita;-)
Viikonloppu menee synttäreitä juhliessa, joten palailen varmaan aikaisintaan su iltana!
Opiskelupäivällä olen tänään, ihan hirveästi en ole saanut vielä aikaan, kun piti tapella tämän tietsikan kanssa, kun ei suostu tekemään, mitä haluan... Mutta eiköhän tämä tästä. Kerkesin kyllä vetää jo kunnon hikijumpan, joten päivän liikuntasuoritus tehty ;-) Tällä viikolla olen kyllä ollut superlaiska liikunnan suhteen, kun alkuviikolla oli vähän flunssainen olo enkä sitten uskaltanut lähteä lenkille tms. (hyvä ainakin itelleen selittää, että johtui flunssasta eikä laiskuudesta...).
Tuulia: Ei ollut mullakaan mikään hyvä viikko, -200 g... Jotenkin ei taas vaan jaksanut panostaa, ja niinpä tuli vähän repsahdeltua... No, jospa seuraavassa punnituksessa lähtis taas enemmän. Huomasin vaan, että minulla on mahassa ihan hirveä " etureppu" , joka on aiemmin ollut silkka läskiä, mutta nyt alkaa roikkua pahemmin, kun on enemmän tyhjää nahkaa. Johtuu osin raskausaikaisesta venymisestä (minulla oli kunnon raskausarvet molemmilla kerroilla) ja osin lihomis-laihtumiskierteestä. Nyt mietin, että paljonkohan maksaisi, jos kävisi plastiikkakirurgilla nipsaisemassa sitten ylimääräiset nahat pois, kun laihdutusurakka on suoritettu... On meinaan aika inhan näköinen...
Sain tänään aikaiseksi tilata Saanalle neuvolan, mennään kiirastorstaina. Ja seuraavalla viikolla on sitten hammastarkastus. Hammastarkastus vähän jännittää, kun Saanallahan on kulmat molemmista yläetuhampaista pois (katkesivat jo reilu 1-vuotiaana), joten jännä nähdä, miten hampaat ovat nyt kehittyneet, ts. onko siellä vaurioita. Aiemmin ei ole ollut, mutta en sitten tiedä.
Meillä makean syöntiä on rajoitettu niin, että kotona saavat vain viikonloppuna makeaa. Koskee karkkeja, keksejä, pullaa, jätskiä, mehua jne. Tosin hoidossa saavat välillä viikollakin jotain makeaa välipalaa, mutta edes vähän olen yrittänyt rajoittaa. Muutenkin tuntuu, että olen ihan hirveä natsiäiti, kun jatkuvasti rajoitan kaikkea: telkkarin katselua, Nintendon pelaamista, leivänsyöntiä (meillä molemmat muksut eläisivät pelkällä leivällä, jos antaisi), valvomista, riehumista... Välillä oikein miettii, että tekeekö sitä päivisin muuta kuin rajoittaa lasten mielestä hauskojen asioiden tekemistä. Mutta sitä kai se vanhemmuus on...
Lasten korviksista ei kokemuksia, meillä Saana ei ymmärrä koruista mitään (sanoo vain, että sitten kun hän on nainen, hänkin saa samanlaisen sydänkaulakorun kuin äitillä on...), joten ei ole paineitakaan hankkia. Ei kai niissä muuta hankalaa ole kuin se alkuvaiheen putsailu, ja ovathan ne reiät jonkin aikaa kipeät tietysti.
Meillä on lasten hoitaja pääsiäisen molemmin puolin talvilomalla. Täällä on sellainen kummallinen systeemi, että lasten vanhempien pitää soittaa varahoitopaikkaan ja varata hoito. No, minä sitten soittelin. Reaktio oli se, että " ai jaa. No, kai meille sitten voi tulla, jos tämä kerran on varahoitopaikka" . Ihan ystävällisesti kyllä ottivat sitten hoitopäivämäärät ylös, mutta jotenkin jäi sellainen tunne, että noinkohan ne meitä muistavat odottaa siellä, kun sitten mennään... Vantaalla kun oli se systeemi, että hoitaja järjesti aina varahoitopaikan ja vain ilmoitti meille, ja sitten vain vietiin sinne. No, onneksi lapset toivottavasti menevät päiväkotiin syksyllä, niin ei tarvitse näitä varahoitosompailuja sen jälkeen miettiä...
Huomenna lähdetään kaverin valmistujaisiin Kotkaan. Lapset menevät anopille yöksi, me miehen kanssa ehkä hotelliin (jos herra on muistanut varata hotellihuoneen, eilen ei vielä ollut muistanut, enkä todellakaan ihan periaatteesta rupea sitä varailemaan...). Mutta hauska viikonloppu siis tiedossa.
Jokohan muuten rairuohot pitäisi laittaa kasvamaan? Ostin kyllä jo siemeniä, mutta en ole vielä kylvänyt... Palmusununtai on kuitenkin jo viikon päästä, ja eivätkös ne ruohot viikon verran saa kasvaa ennen kuin ovat minkään näköisiä???
Jahas. Eipä kai muuta. Kiva, kun vähän vähemmänkin kirjoittavat olivat käyneet kirjoittelemassa. Käykäähän useammin!
Mukavaa viikonloppua!
Terhi & hoidossa olevat muksut
Tulin pikaisesti lukemaan sähköpostin ja huomasin olevani täällä:) Miksiköhän sitä aina pitää tulla lukaisemaan pinot? Välillä tuntuu ihan hassulle, kun en edes koskaan ole ketään teistä tavannut, mutta silti tunnutte tärkeiltä minulle. Näistä nettisystävyyksistähän on puhuttu paljon. Ei kai teistä mitään haittaakaan ole????
TEL: älä ole huolissasi omasta tiukkuudestasi. Meillä ei Aleksanteri ole saanut vielä kertaakaan karkkia, limsaa tai muuta sellaista. Että aikamoiset tiukkikset löytyy täältä. Suklaata saa toisinaan, kotipullaa, kakkua jne. mutta ei edes viikottain. Hammastarkastuksessa saatiin kyllä kehuja ja Aleksanterilla oli mahtava kiillekerros. Siitä tuli paljon plussaa. Ollaan aateltu että ehtii kyllä niitä karkkeja syödä. Ja sitä tv:tä edelleen hyvin harvoin jne. En edes uskalla tunnustaa, mistä kaikesta lapsemme " jää paitsi" . Vaikea sanoa Tuulia, että mitä pitäisi rajoittaa. Kaakaossa on kyllä aika paljon sokeria. Meillä Aleksanteri saa sitä ehkä pari kertaa kuussa. Mutta hänen lempijuomansa onkin aina ollut vesi, joten helppoa meille. Koeta karsia jotain. Kunnon kiillekerros on aika tärkeä juttu.
Tänään meillä ollut aika hauska päivä. Kävin pitämässä erään kuntamme osan pph:ien lapsille jumppaa. Ihan vapaaehtoisesti kun siellä ei kuulemma käy koskaan kukaan ulkopuolinen. Otin mukaan leikkivarjon ja sitten laittelin patjoja, penkkejä, palloja yms. käyttöön. Olivat kyllä ihan innoissaan kaikki, sekä lapset että hoitajat. Ihana nähdä liikkuvia lapsia. Se on mulle parasta (siis liikunnasta meidän lapset ei jää paitsi...). Lupasin mennä huhtikuun alussa uudestaan. Ja omilla oli tottakai mukavaa joukon jatkona myös. Siitä ajeltiin CM:ään. Annoin Aleksanterin peuhata leikkipaikassa ja Katariina tottakai istui niissä leikkiautoissa sekä niissä autokärryissä. Voi että hän tykkää autoista! No, kotiinpäin tullessa nukahtivat molemmat. Ehtivät nukkua reilun puoli tuntia kun kävin palauttamassa leikkivarjoa yms. matkalla. Ja tyypilliseen tapaan kotona riisuin ulkovaatteet ja kannoin molemmat omiin sänkyihin nukkumaan. Siis Aleksanterikin jatkaa edelleen näin uniaan! Ihanaa.
Meille olisi tulossa illalla kotiin kokki klo 17! Hän tuo ruokatarvikkeet ja -välineet tullessaan. Laittaa kanaa, erilaisia vihanneksia ja juustopastaa. Eikä maksa meille mitään. Esittelee jotain ruuanlaittovälineitä mutta niitähän ei ole pakko ostaa. Koko hommaan menee 2 tuntia. Saa nähdä, millainen juttu tämä on. Oli ollut naapurissa ja he suosittelivat meitä. Mutta napurit ovat olleet pari viikkoa lomalla, joten en päässyt kysymään, miten ilta meni. Onko jollain kokemusta tällaisesta? Minun tietojen mukaan tämä kokki tulisi Tampereelta. Näin muistelen, että henkilö, joka soitti mulle, kertoi.
Mutta nyt pitää mennä juomaan kahvit rankan päivän jälkeen. Kaupassa ollessa ovat molemmat aina niin innoissan, ettei meinaa äidillä energia riittää:)
Hyvää naistenpäivää huomiselle!
t: Tuula ja nukkuvat lapset
Onnittelut syntymäpäivä sankareille tasapuoleisesti! Tulkaas kertomaan kuinka juhlat meni ja mitä maalislapsi sai lahjaksi?
Meillä Moona on kuumeessa. Johtuu siitä mpr-rokotteesta. Joten tässä kotosalla mennyt tämä iltapäivä. Aamusta käytiin kaupassa ja päivällä kaupungilla. Mimmi sai pillifarkut ja juhlakengät. Vielä jokin tunika ja sitten on juhlavaatteet hommattu.
Mimmin kanssa vaihdoin loppuihin viherkasveihin mullat. Ihana sotku saatiin aikaseksi.
Miulla on kauhea tarve päästä ulos rilluttelemaan. Vasta 5.4 ollaan pääsemässä miehen kanssa kaksin tuulettumaan. Miulla ei ole täällä päin sellasta kaveria jonka kanssa voisin lähtee johonkin tuosta noin vain. Miulla on vain työkavereita ja sitten sellasia jotka on joko raskaana tai ihanasti rakastunut juuri...heistä ei paljon iloa nyt ole. Välillä tunnen itseni aika yksinäiseksi. Kaipaan likkakavereitani.
Mimmi ymmärsi yhden kauhean sydäntäraastavan itkukohtauksen jälkeen, että herkut ja juomat saa vaan lauantaisin. Nyt opetellaan itse ottamaan joka ikisen syömisen jälkeen joko purkka tai pastilli. Yritetään siitä saada tapa.
Suihkuun päin, ensin pitää katsoa Mimmin temppuja ja esityksiä.
Tuulia, Mimmi ja Moona
Mimmi haluisi, muttei vielä uskalla mennä ottamaan. Sitten kun haluaa, niin saa ne. Itse olin 7v.
Oliko muuta..
T
Meillä on ollut monella tapaa hyvin ikimuistoinen päivä. Aamu alkoi hirveällä riidalla miehen kanssa, saatiin kuitenkin pian sopu aikaiseksi ja mies antoi miulle ihanan naistenpäivän lahjan! Osasi todella yllättää, kaunis lasiruusu sellaisessa rasiassa joka on höystetty ihanalla rakkausrunolla.
Noora neidin synttärit vietettiin tänään, ihan oikeana synttäripäivänä. Myö annettiin lahjaksi nasu yöpaitamekko, pipsa possu dvd ja sitten sellainen nallepuh aiheinen soittorasia jossa oli suklaafiguureita.
Lisäksi tyttö sai:
- rahaa
- baby björn tyyppisen nuken
- nalle puh " puhelimen" joka opettaa muotoja ja värejä yms
- kirjoja sekä pari äänisatua
- muumi saippuakupla systeemin
- koruja, my littele poneja, askartelujuttuja jne jne
Kiira pikkusisko sai myös pari kivaa lahjaa =)
Päivä oli kaikinpuolin siis ihana, tosin se aamun riita oli meidän suhteemme tähän mennessä pahin...mutta nyt kaikki taas ok =)
Miulla pinna katkes ihan totaallisesti kun olen viime yöt nukkunu noin 4 tuntia, pari päivää oli kuume liki 39 astetta ja siinä " sivussa" valmistelin synttärit alusta loppuun asti itse. Miehellä oli vielä iltavuoro joten tosissaan sai miettiä miten organisoi kaiken. Kiira kun on vielä täysin tississä kiinni.
Anteeksi omanapainen viestini, yhtään en muista mitä kellekin piti kommentoida!
T: uupunut nasulina
Mimmillä oli tänään 3v hammastarkastus. Täti käytti, joten nyt harmittaa etten päässyt itse paikan päälle. Mimmillä ei ollut reikiä ja kehui hyvin pestyjä hampaita, MUTTA kiillettä oli silti vähänlaisesti. Meillä syödään paljon purkkaa ja hammas" nameja" , mutta silti mehu, kaakoa, napostelu on tainnut tehdä tehtävänsä. Nyt oli saanut ohjeeksi että kerran viikossa näitä herkkuja. Karkkipäivähän meillä on lauantai. Tuntuu pahalta, kun kaikkemme ollaan tehty ja säälittää toiselta kieltää aamu/iltakaakao. Se on niin tärkeä. Nyt sitten vain maitoa ja vettä..Onko oltava näin radikaali?
TEL: totuus tänään, plus 1kg. SIIS voi kakka..arvasin mie että tämä liikunnan puute ja hieman yli pisteillä syöminen kostautuu. Miulla on nyt kahvitauolla maistunut ne keksit. Hyvin pidin näppini kurissa, mutta nyt kun aika on niin rajallista syödä mitää välipalaa, äkkiä nappaa parit keksit. . .
Pitää antaa huomiota monskulle, palaan taasen!
T