Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***Kesäheinät-07 Maaliskuulle***

01.03.2008 |

[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia vauva-arjen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika oli kesä-heinäkuun 07 vaihteessa (21.6.-10.7.)

[size=2][color=0000EE]25.4.

[color=CD2990]Oona1975 (30+3); tyttö 1225 g, 39 cm

[size=2][color=0000EE]23.5.

[color=CD2990]Äp81 poika 1925 g, 44 cm

[size=2][color=0000EE]24.5.

[color=CD2990]joors1 (35+3); poika 2390 g, 46 cm

[size=2][color=0000EE]11.6.

[color=CD2990]Cityäippä (36+2); poika 3185 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]13.6.

[color=CD2990]Fiikus77; poika 2840 g, 46 cm

[size=2][color=0000EE]19.6.

[color=CD2990]Senniina (38+6); tyttö 3730 g, 50 cm

Sannnis, poika

Elisabet73 (37+6); tyttö 3422 g, 49 cm

[size=2][color=0000EE]20.6.

[color=CD2990]Hemppu79 (38+3); tyttö 3990 g, 51 cm

[color=CD2990]Miimu (39+1); poika 2340 g, 45 cm

[size=2][color=0000EE]21.6.

[color=CD2990]Miiu77 (40+0); poika 3895 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]23.6.

[color=CD2990]Koala-72 (39+3); poika 3390 g, 49 cm

[size=2][color=0000EE]25.6.

[color=CD2990]-Veruska- (39+3); tyttö 2826 g, 49 cm

kihara-74; tyttö 4400 g, 54 cm

[size=2][color=0000EE]26.6.

[color=CD2990]claudiin@; tyttö 3210 g, 50 cm

jiippi (39+5); poika 3630 g, 50,5cm

heather, tyttö

[size=2][color=0000EE]27.6.

[color=CD2990]Misti (38+5); tyttö 3430 g, 50 cm

Satell, poika

[size=2][color=0000EE]28.6.

[color=CD2990]Kuutar78 (40+2); poika 3620 g, 51 cm

s@nde, (39+6); poika 4485 g, 54 cm

[size=2][color=0000EE]29.6.

[color=CD2990]pals (40+0); poika 3630 g, 51 cm

peetta (40+0); poika 3435 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]30.6.

[color=CD2990]anjuusa, (39+3); poika 3350 g, 50 cm

besero, (40+4); poika 3028 g, 48 cm

Lorutar, poika

[size=2][color=0000EE]1.7.

[color=CD2990]ElluP (39+3); poika 3525 g, 51 cm

AMS74 (40+3); tyttö 3580 g, 50 cm

@nikki (40+6); poika 2625 g, 49 cm

[size=2][color=0000EE]2.7.

[color=CD2990]Amalia-Joel (39+3); tyttö 3770 g, 50 cm

Sipsuli (40+3); tyttö 3340 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]3.7.

[color=CD2990]peipposka80; poika 3255 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]4.7.

[color=CD2990]löllöriini (40+1); tyttö 3775 g, 51,5 cm

[size=2][color=0000EE]6.7.

[color=CD2990]s@ri@ (40+0); tyttö 3590 g, 50 cm

[color=CD2990]nepu83 (40+4); tyttö 3610 g, 49 cm

[size=2][color=0000EE]7.7.

[color=CD2990]hippaliinu (40+4); poika 3840 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]9.7.

[color=CD2990]joutur (40+5); tyttö 3740 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]10.7.

[color=CD2990]melba (40+4); poika 3100 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]14.7.

[color=CD2990]mökkövantti; poika 4040 kg, 52 cm

[size=2][color=0000EE]15.7.

[color=CD2990]Monument (41+3); tyttö 3560 kg

[size=2][color=0000EE]20.7.

[color=CD2990]alli-75 (41+4); poika 4595 g, 55 cm

[size=2][color=0000EE]22.7.

[color=CD2990]Onassis (42+1); tyttö 4026 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE] 7.8.

[color=CD2990]kissantassut (42+3); poika 4404 g, 55 cm

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostanpa meitä vähän ylöspäin ja kerron pikaisesti iltaterkut ennen Greyn anatomiaa :)

Meillä Lenni on edelleen pikkuisen kipeä, mutta tosi touhukas jo. Eilen poika oppi nousemaan tukea vasten seisomaan ja tänään onkin sitten noussut monta monta kertaa seisomaan, lähes kaikkia tarkoitukseen soveltuvia huonekaluja apunaan käyttäen. Hurjaa! Toissapäivänä en olisi kyllä uskonut, jos joku olisi kertonut, että huomenna teillä sitten noustaankin jo seisomaan ;)

Voi Lorutar, teillä on kyllä varmasti ollut rankka alkutaival, mutta onneksi nyt kaikki on hyvin! On ollut varmasti pelottavaa kuulla aivoinfarktista.. Muistan kuinka peloissani itsekin olin aluksi, vaikka Lennillä kaikki olikin lopulta ihan kunnossa. Onneksi ne ajat ovat ohi jo, vaikka kyllä niihin hetkiin tulee edelleen välillä palattua.

Jaahas, nyt onkin jo aika siirtyä sohvalle telkkaria tuijottamaan!

M

Vierailija
62/79 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja päivää. Lennille onnittelut seisomaannoususta! Kiva kun hän jo voi paremmin, toivottavasti äiti myös.

Missä päin te Lorutar elelette kun jo valkovuokkojakin näkyy? Tosin jos teillä tulee tänään yhtä lailla räntää kuin täälläkin, niin taitavat kukkaparat olla mennyttä :(.

Nyt hommiin ennen kuin Onni herää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti laitan kuulumisia tässä ruuan laiton lomassa kun Alexinakin nukkuu. Aika vierii vinhaa vauhtia enkä ole palstaillut pitkään aikaan, pari kertaa olen käynyt lukemassa kuulumisia, mutten ole jaksanut kirjoitella.

Meillä myös noustaan jo seisomaan tukea vasten ja yläkerran rappusia olisi kova hinku kiivetä, mutta vieläkään Alexina ei istu ilman tukea. Tuntuu että olisi ollut parempi oppia ensin istumaan kuin seisomaan, neiti meinaa kupsahtaa aina niin vauhdilla, eikä osaa sitten tupsahtaa pyllylleen kun ei pysy siinä asennossa. Kasvu on edelleenkin hidasta, mutta tasaista,

8kk lääkärineuvolassa mitat olivat 7420g ja 71 cm.

Mua alkoi mietityttämään tossa jokin aika sitten, olisko Alexinalla ehkä allergiaa kun tulee niin sulamattomina ruuat läpi ja nyt kun aloin antamaan tuoreraasteita, veti pyllyn ihan tulipunaiseksi ja rakkuloille, eli lopetin ne heti samantien ja pylly parani myös. Neiti kakkaa edelleenkin välillä vihertävää kakkaa, joskus sellaista limaista. Terveydenhoitaja oli sitä mieltä että pitäis alkaa seuraamaan ja puhua lääkärille mahdollisista tutkimuksista. Mutta meidän oma lääkäri oli lomilla ja tilalla oli joku nuori harjoittelija, joka ei osannut sanoa mitään tohon.

Kysyi muutenkin ihan hassuja mm. seuraako vauva jo lelua katseellaan...8kk neuvolassa :D

Olen kyllä noiden ruokien kanssa ollut varovainen aloittelemaan, kun ollut niitä itkujuttuja silloin pienempänä ja oma lääkäri sanoi siitä suoliston kypsymättömyydestä silloin.

Noniin, tuli omaa napaa :) terkkuja kaikille ja tervetuloa kaikille uusille, kiva että kirjoittelu jatkuu, olkaa vaan ahkeria, yritän käydä hieman useammin kommentoimassa itsekkin.

Riemuisaa pääsiäisen odottelua kaikille :)

Vierailija
64/79 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja Alexina on oppinut heiluttamaan hei hei ja sanomaan sen :)

on heilutellut jo useampaan kertaan, mutta tänään sanoi isolle siskollee ihan selvästi moneen kertaan hei hei kun heilutti. Tutti ja äiti ovat ne muut kaksi sanaa, mitä sanoo selvästi.

Vierailija
65/79 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, onpas s@ri@n Alexina oppinut juttelemaan nuorena! Meidän vokaalimies ei edelleenkään oikeastaan sano muuta kuin uuuuu tai uuaaaaa, välillä kyllä ihan selvästi kuulen sanan vauva ;) No, eiköhän se pian ala tavuja muodostamaan, toivottavasti ainakin. Kokonaiset sanat taitavat kyllä meillä olla vielä tooooo-si kaukana!

Heiluttaakaan ei poikamme vielä osaa, mutta on nyt parina päivänä taputtanut käsiään muutaman kerran innokkaasti yhteen. Vahingossa kai, mutta jotain edistystä täälläkin:)

Poikanen on jo lähes terve, vähän vielä yskii ja aivastelee, mutta alkuviikkoon verrattuna on siis huomattavasti terveempi. Itse edelleen jatkan tätä tuskastuttavaa pikkulämpöilyä, 37-37.5 näyttää mittari jo toista viikkoa ja omat voimat alkavat kyllä olemaan pikkuhiljaa ihan lopussa :(

Täytyykin mennä herättämään miehet päiväunilta nyt, muuten venyy ilta taas turhan pitkäksi! Viikonloppuja kaikille!

Vierailija
66/79 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kiva kuulla S@ri@sta pitkästä aikaa! Toivottavasti tosiaan ehdit useamminkin tänne! Onnittelut Alexinalle monista uusista taidoista, sanojakin jo tulee <3! Toivottavasti noissa masuvaivoissa ei ole allergiasta kyse, mutta hyvä, jos kuitenkin pääsisitte tutkimuksiin. Sitten ainakin tiedettäisiin!

Kiva kun Miimillä aletaan jo tervehtyä. Mekin pääsemme tänään ekaa kertaa moneen viikkoon vauvauintiin. Juu ja ei Onnikaan vielä sanoja sano, jonkinlaisia tavuja kyllä on tullut jo jonkun aikaa (nän-nän-nän, bläb-bläb-blää tms.) mutta aika paljon ihan vokaalilauluja täälläkin vielä lauletaan! Ja ärhentelyt, murinat ym. ovat myös kivoja juttuja edelleen, samoin kiljahtelut - välillä oikein sellainen kunnon falsetti ja välillä taas ihan selkeä sotahuuto, kun lähtee esim. kissan perään :D.

Jahas, äkkiä sammiollinen kahvia vielä naamaan ennen kuin pakkaan uintikamat. Vaikka mies otti Onnin viime yöksi, olen silti edelleen niin väsynyt, että huh. En ymmärrä tätä. Plääh.

Vierailija
67/79 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin hyvin tämä minun aktivoituminen sujui.... monen viikon tauko taas tuli

olen edelleen niin pihalla keskusteluista, että taitaa olla paras jättää kaikki kommentointiyrityksetkin väliin

Alexinahan oli kerännyt hienoja taitoja itselleen. Vaikka meidän herra on KesäHeinien vanhimpia niin ei meillä vaan seista tai edes kontata. Ryömimällä pääsee nähtävästi tarpeeksi nopeasti ettei neliveto kiinnosta. Välillä nostaa peppua konttausasentoon, mutta ei edes yritä päästä liikkeelle. Eikä kyllä ole " äitiä" kuulunut täällä, äänteet on lähinnä äähääh, ööhöööh, tättä + kiljumista, murinaa, örinää

Tänään innostui taputtamisesta ja taputtaakin oikein nätisti käsiä yhteen - että semmoinen edistysaskel :-) Aiemmin Leksa on paukuttanut käsillään lähinnä pöytää tai minun käsiä pöytää vasten

Huomenna töihin, toivottavasti olo on parempi kuin Heatherilla. Tsemppiä vaan sinne!

t. Fiikus

Vierailija
68/79 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vasta ekaa kertaa tässä kuussa ehti näillekin sivuille.

Meillä alkaa olla jo kaikilla kovin isot " vauva" . Minä olen huomenna viimeistä päivää äitiyslomalla kun sitten alkaa isäkuukausi. Ja ihan vastahan tuo pikku mies syntyi.

Meillä Aleksi juttelee kovasti, eka ihan oikea ja selkeä sana jota hoetaan koko ajan on päivää ja hieman savolaisittan vääntäen.

Istuu hyvin itsekseen ja osaa vääntää itsensä makuulta istuma-asentoon ilman tukea. Yrittää nousta kaikkea vasten, muttei vielä pääse seisaalleen asti vaan jää ihme kenotukseen. Ryömimällä pääsee tosi kovaa ja nyt on muutaman " askeleen" ottanut konttaamalla.

Hampaita viisi, joista 4 tuli kuukausia sitten ja vasta nyt tuli seuraava.

Ja kaikki ruoka on hyvää. Aleksi on ihan mahdoton kerjäämään jos joku vaan jotain hänen nähtensä syö.

Isompi kundi sai tänään mahataudin, nyt on jo 3 mattoa pesussa. On raukka parka ihan sippi. Sitä tämä päiväkotiin opettelu tekee :) Nyt on ollut 2 päivänä puoli päivää ihan yksin harjoittelemassa ja jatketaan samaan malliin. Pärjännyt on tosi hyvin, mutta koska ei osaa siellä nukkua, haetaan ruuan jälkeen jo kotiin. Samulle on kuitenkin päiväunet vielä ihan välttämätön juttu.

Tavataan taas ensi kuussa (jos sama meno jatkuu)

Jiippi laumoineen

Vierailija
69/79 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen uusi viikko alkoi ja omakin olo on jo parempi, elämä alkaa taas vähitellen hymyilemään :)

Tassut: toivottavasti olet jo pirteämpi, ei ole kyllä ole mukavaa hoidella lasta väsyneenä ja sulla on vielä se gradukin! Itse odottelen kovasti kevättä, uskon sinnikkäästi että valo ja lämpö tuovat kaipaamaani piristystä ja avaavat omat silmäni oikein kunnolla auki!

Olen nyt muutaman päivän seuraillut pojan ääntelyä tarkasti ja kyllähän siellä vokaalien välissä on jo suuri määrä konsonantteja. Höh, häh ja böh ovat Lennin lemppariäännähdyksiä, sekä tietysti kaikenlaiset kiljahdukset ja huudahdukset. Voi, Onni on varmasti ihana lähtiessään kissan perään :) Meillä Lenni säntää äkkiä vessaharjan kimppuun, jos huomaa että vessan ovi on jäänyt auki.

Myöhemmin sitten lisää kuulumisia, nyt on Lennillä huutava nälkä!

M

Vierailija
70/79 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen uusi työviikko alkanut! Kiva, kun on vajaa viikko samoin kuin ens viikko :). Sitten onkin taas työt loppu ja pääsen takaisin kotiin tyttöjen kanssa ;).

Ria oli tänään yrittänyt kammeta pois pinnasängystä, ja musta silmähän siitä tuli :(. On aika hurjan näköinen! Yleensä meille tuppaa nuo haverit sattumaan aina just ennen neuvolaa, mutta ihme kyllä just nyt ei ole neuvolaa tulossa ;). Minähän pahoinpitelijänä ne meitä oikein pitää, kun aina tullaan jomman kumman kans näytille just, kun on koppahtanut johonkin kulmaan!!!!!!!!!!!!!!

Tosin kyllähän ne hirmu tarkkaan sillon kyselivät, kun esikoinen kaatui siihen ovenkarmiin ja pää aukesi. Tosi tarkkaan kyselivät mitä tapahtui. Mun mielestä kyllä ihan hyväkin juttu, että kysyvät ja varmistavat, ettei ole mikään pahoinpitely kyseessä.

Eipä täältä nyt muuta. En osaa kovasti kertoa, mitä nuo pienet ovat tehneet, kun en ole päivisin näkemässä :).

heather

Vierailija
71/79 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstejä on ainakin tullut kovasti sitten viime visiitin. Palaan kommentein, kun olen lukenut, jos tulee jotain ajatuksia.

Meillä vaan meno kiihtyy... Eilen myöhästyttiin kaksi tuntia, eikä saatu sitä unelma-asuntoa - pikkasen harmittaa. Nyt täytyy toivoa, että se ensin ehtinyt ei saakaan rahoitusta järjestettyä, se vaan meidät pelastaa :( Ihme tyyppi, että tekee tarjouksen ensin, kkun mehän odotettiin pankin lupaa se eilinen aamupäivä - höh. Täytyy vaan uskoa kohtaloon, ettei sitä sitten meille ollutkaan tarkoitettu, niin ei ketuta niin kovasti. Siellä olisi ollut vauvan huonekin jo valmiiksi laitettuna asukasta vaille ja nyt sen osti sellainen vanhempi rouva (hih), joka vaihtaa ne tapetit, snif... No, se siitä jo!!!

Viime viikko säädettiin sitä isäkuukautta, kun yht`äkkiä oivalsin, että sehän käykin meille, kun en olekaan menossa nyt heti töihin ;) Virkapostia vaan tässä ootellaan, että voin ilmoittaa myös päivähoitoon uuden tarpeen päivämäärää. Sain todella hyvää palvelua KELA:sta ja suostuivat ottamaan ilmoitukseni, vaikka se oli jo totaalisen myöhässä... jotain sentään positiivistakin tuon mönkään menneen kaupan vastapainoksi.

Natiaisen kanssa ei kummempaa. Paitsi nyt on perunan voima todistettu! Eipä sovi tämänkään vesselin ruokavalioon, kuten ei isoveikankaan. Mähän olen tähän saakka antanut aina perunan jonkun muun kasviksen seassa, mutta nytpä viimeviikolla annoin lihaperunamössöä ilman porkkanaa, kukkista tai kesäkurpitsaa - ja mahaanhan se jämähti, yäk! Kyllä oli jätkällä vaikeeta ja yöt meni vielä rikkonaisemmiksi kuin normaalisti itkuineen vaivoineen. Sain kuitenkin vatsan jälleen toimimaan, mutta pelkkä peruna on nyt sitten edelleen meillä pannassa...

Tässä totisesti taas omaa napaa, sori kamut, nyt lukemaan teidän kuulumisia, ciao!!!

ps. aijuu, onkos mitään vinkkejä tuohon vaavin puremistarpeeseen ts. haastetta leuoille mä kun olen vaan antanut kuivia leivän kanttuja ja porkkanaa?!

Vierailija
72/79 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pieni mies kuumeessa ja siksi olen pois täältä ollut.

Mutta tuohon puremiseen, että olen antanut Jullelle Myllärin luomuruisnappeja, siis kuivattuja ja ai et on tykännyt jyystää. Niissä on ihan vähän suolaa, mutta mä olen todennut ettei siitä suuhun asti sitä leipää niin paljon jää et siihen suolaan kuolisi =)

Nyt heräs potilas, joten meen taas.

-E-

Vierailija
73/79 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelut jääneet taas vähiin, vaikka ahkerasti kyllä luen kuulumisia. Äippä on ollut vähän väsy. Typy viettää omanlaistaan yöelämää, mies kuorsaa ja mä valvoskelen muuten vaan = kooma.

Kovasti tosiaan kesäheinät kasvavat ja kehittyvät, voi miten aika rientää! Alexina on näköjään keksinyt saman kehitysjärjestyksen kuin Meral eli istumassa ei pysytä, mutta seisomaan on noustava joka paikkaan. Sanoja ei tule, mutta kauhee pälpätys käy koko ajan. Sanoohan Meral toki baba ja dede (puhuu siis kielillä isä/pappa), mutta en olis varma sanojen tarkoituksellisuudesta vielä. Vilkuttaminen on suosiossa tällä hetkellä ja oikeella nuotilla tulee ei-ei;-)

Ruoka maistuu suht hyvin, enkä ole huomannut että olis allergioita. Paljoa en tosin ole vielä tuoreraasteita tms. harrastanut.

Neiti heräs, joten heipat!

Vierailija
74/79 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai taitaa olla aika reippaasti liioiteltua sanoa työstä yhtään mitään... aika vajaalla teholla täällä käydään. Poika heräsi jo neljältä ähiseen eikä nukahtanut enää kunnolla...

töissä siis toista päivää, olo ihan ok. Illalla oli vähän vaikeuksia itsellä pysyä reippaana kun poika kiipeli ja ähisi sylissä :-) Tuli haikea olo. Sinne tuo jäi taas isänsä kanssa, itse asiassa päiväunille kun lähdin puoli 8 tarpomaan kustannuspaikkaa kohti.

Eli poika pärjää kyllä, kun itsekin pärjäisi :-)

t. Fiikus

Vierailija
75/79 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva oli kuulla Jiipistäkin pitkästä aikaa, samoin Fiikuksesta ja Senniinasta tälläkin puolella. Ihanaa Jiippi että teillä esikko selvästi on paremmassa kunnossa, kun nyt jo hoitoonkin uskaltaa viedä. Eikä mitään paineita, kirjoittelet kun ehdit :)!

Heatherilla onkin onneksi inhimillisen mittainen työrupeama ja taas pääsee kotiin. Ja Miimi, vessaharjaa ei täällä ole vielä keksitty (sitä odotellessa) mutta kissan vessaan menisi jätkä mielellään :D!

Yritän tässä hiljaksiin lopetella sitä gradua, olisi aika loppusuoralla kun vaan pääsisi tekemään / jaksaisi. Meidän yöt on edelleen silkkaa helvettiä ja olen niin väsynyt, etten päivät pitkät jaksa juuri muuta kuin itkeskellä. Nyt on vielä patteriremppa menossa tässä talossa, viime viikolla olimme runsaat 3 vrk ilman lämmitystä ja nyt taas. Aika ahterista on elo tällä hetkellä. Palaan taas kun on jotain iloisempaa kirjoitettavaa...

Vierailija
76/79 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain yhden päivän olin poissa netistä ja sinä aikana tänne olikin ilmestynyt paaaljon tekstiä :)

Voi heatherin Ria-rukkaa, toivottavasti silmä paranee pian! Hyvähän se tosiaan on, että neuvolassa kyselevät tarkkaan mustelmista ja kuhmuista, vaikka vöhön hölmöltähän se silti tuntuu, kun omalle kohdalle sattuu ;)

Nikillä kävi kurjasti asunnon kanssa, toivottavasti uusi unelmakoti löytyy pian! Onneksi sentään kelan kanssa asiat hoituivat hienosti! Itsellä nyt on vähän kaunoja kelaa kohtaan, kun vaativat palauttamaan opintotukia parin vuoden takaa :( Vähän huonoon saumaan tuli tuo reilun 500 euron lasku, kun juuri aloitin huimalla hoitotuella pärjäilyn. Konkurssissa ollaan siis!

ElluP:n pojalle toivottelen pikaista paranemista ja Fiikukselle tsemppiä töihin!

Voi Tassuja, toivottavasti viime yö olisi teillä mennyt jo paremmin. Ei ole meidänkään yöunissa kehumista, en vaan ymmärrä mikä ihme tuota poikaa huudattaa öisin! Nälkäkin sillä on taas useamman kerran yössä, vaikka pitkän aikaa meni jo yhdellä syötöllä. Olen nyt yrittänyt syöttää sitä päivisin normaalia enemmän, mutta ylimääräisen se sitten oksentaa ulos, joten eipä siitäkään hyötyä ole ollut. Itsekin olen monen monta aamua aloittanut itkulla, ei sitä väsymykselleen oikein mitään mahda. Meidän onkin nyt viikonloppuna tarkoitus kokeilla pienimuotoista unikoulua, eli semmoiset ovat meidän suuret pääsiäissuunnitelmat ;) *Hali Tassuille* Kyllä tämän on joskus pakko vähän helpottaa, eikös vain?

Omia kuulumisia sen verran, että Lenni taitaa tehdä taas hammasta, on nimittäin poika ollut melko kiukkuinen nyt pari päivää. Eilen poika aloitti hauskan huutelun, " he!" ja " hö!" se huutelee nyt kaikelle vastaantulevalle ja hekottaa sitten perään :)

Meillä pojan puremistarve on tyydytetty pääosin porkkanalla, välillä myös maissinaksuilla tai täysjyväkorpuilla (jotka tosin sotkevat uskomattoman paljon!). Myös semmoinen pehmeähkö kuminen purulelu on ollut meillä tosi hyvä.

Nyt kyllä kutsuu jo pyykkikone ja tiskit tätä äitiä!

M

Vierailija
77/79 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja heti sitten kun minä ilmaannun tänne valittamaan, niin keskustelu kuoleekin tyystin! Onneksi Miimi edes käynyt pinoa nostelemassa :).

Anteeksi tuo eilinen purkaus, olen vaan ollut niin poikki. Viime yönä sain peräti kaksi 1,5 tunnin pätkää unta, mikä on siis meillä aivan luksusta, ja nyt onkin heti parempi olo. Väsynyt tietenkin, mutta ei ihan niin sellainen olo, että köyttä tekis mieli haeskella. Kiitoksia vain Miimille myötätunnosta ja takaisin myös tuohon teidän heräilyynne! Fiikus-parka joutuu töissäkin olemaan, vaikka Leksankin yöt ovat aika lailla mitä ovat nekin. Vaikka onhan tässä kotona olemisessakin omat juttunsa, ja minulla tietty vielä se gradu. Josta puheenollen - sen pariin nyt. Heti. (Argh.)

Vierailija
78/79 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten sekin gradusessio 0 minuutin mittaiseksi kun herra päätti taas herätä 30 minuutin unien jälkeen. On se nyt perkele kun ei meillä nukuta yöllä eikä päivällä. Sori taas.

Vierailija
79/79 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on nyt nukuttu todella huonosti, tämä lohduksi muille " vähäunisille" =) Tiedä sitten, onko tuo valon määrän lisääntyminen vai liika vaatetus syynä?! Oikein naurattaa, kun keskikesän vaavista kuitenkin on kyse... Raivonmäärä on myös lisääntynyt; pukemisesta on tullut todellinen voimainkoetus ja ihan varmaan painikouluun pistetään tääkin jätkä, kunhan ikää tulee riittävästi...

Kiitokset vinkeistä puruvietin tyydyttämiseksi. Meillä ei ymmärretä noiden purulelujen päälle (kuten ei muihinkaan kumi-/silikonikorvikkeisiin - johdonmukainen kaveri siis, hih). Hampaat narskuu todella ikävästi meilläkin - ihan väreet kulkee mämin selkää pitkin ja leuoissa tuntuu todella pahalta, huh, miten se voikin tehdä niin?!

Nuo Ellun mainitsemat " ruiskakkarat" toimi meilläkin jonkun aikaa, mutta nyt on jätkällä jo niin paljon voimaa leuoissa, että saapi lohmastua niin suuria paloja, etten enää uskalla antaa niitä. Kerran jo koettiin kauhunsekaisia sekunteja, kun eihän se sitä palaa pysty pureskelemaan poskihampaiden puuttuessa vaan hetihän se nielasi - tai yritti niellä! No, porkkana toimii vielä; siitä tuo saa sellai raastettua suikaleita, ettei vielä ole kurkkuun tarttunut... Kun meillä ei tuo syöminen ole se juttu, niin maissinaksuja ei ole edes kokeiltu, nehän on aivan mössöä, eikä siis tarjoa haastetta tähän purukalustoon. Niitä leivän känttyjä siis edelleen kuivattelen, enkä pelkää minäkään suolaa tältä osin - nieluun tai massuun menee niistä niin vähän. Kertokaahan ihmeessa, jos keksitte vielä jotain TODELLA kovaa syötävää...

Joku kertoili vauvansa olevan kuin tappelun jäljiltä aina juuri ennen neuvolaa - tää on jäänyt mullekin mieleen esikoisen ajoilta. Aina pelkäsin, että mihin ristikuulusteluun joudun ja joku merkki varmaan tulee neuvolapapruihin, että äiti pahoinpitelee lastaan, mutta niin me niistä käynneistä selvittiin ilman mitään... eiköhän se ole aika yleistä, että liikkuva lapsi itseänsä kolhii milloin mihinkin?!

Mutta nytpä kuuluu terasilta ähkintää. Aamulla oli niin kylmä ja nyt tuohon lipan alle paistaa aurinko jo aivan suoraan. Eiku iloista pääsiäistä kaikille vauvakerhoon ja aurinkoista viikonloppua vain toivoo nikki ja namu =D

ps. illalla mennään teatteriin (tosin lasten kanssa)