***Kesäheinät-07 Maaliskuulle***
[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia vauva-arjen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika oli kesä-heinäkuun 07 vaihteessa (21.6.-10.7.)
[size=2][color=0000EE]25.4.
[color=CD2990]Oona1975 (30+3); tyttö 1225 g, 39 cm
[size=2][color=0000EE]23.5.
[color=CD2990]Äp81 poika 1925 g, 44 cm
[size=2][color=0000EE]24.5.
[color=CD2990]joors1 (35+3); poika 2390 g, 46 cm
[size=2][color=0000EE]11.6.
[color=CD2990]Cityäippä (36+2); poika 3185 g, 50 cm
[size=2][color=0000EE]13.6.
[color=CD2990]Fiikus77; poika 2840 g, 46 cm
[size=2][color=0000EE]19.6.
[color=CD2990]Senniina (38+6); tyttö 3730 g, 50 cm
Sannnis, poika
Elisabet73 (37+6); tyttö 3422 g, 49 cm
[size=2][color=0000EE]20.6.
[color=CD2990]Hemppu79 (38+3); tyttö 3990 g, 51 cm
[color=CD2990]Miimu (39+1); poika 2340 g, 45 cm
[size=2][color=0000EE]21.6.
[color=CD2990]Miiu77 (40+0); poika 3895 g, 51 cm
[size=2][color=0000EE]23.6.
[color=CD2990]Koala-72 (39+3); poika 3390 g, 49 cm
[size=2][color=0000EE]25.6.
[color=CD2990]-Veruska- (39+3); tyttö 2826 g, 49 cm
kihara-74; tyttö 4400 g, 54 cm
[size=2][color=0000EE]26.6.
[color=CD2990]claudiin@; tyttö 3210 g, 50 cm
jiippi (39+5); poika 3630 g, 50,5cm
heather, tyttö
[size=2][color=0000EE]27.6.
[color=CD2990]Misti (38+5); tyttö 3430 g, 50 cm
Satell, poika
[size=2][color=0000EE]28.6.
[color=CD2990]Kuutar78 (40+2); poika 3620 g, 51 cm
s@nde, (39+6); poika 4485 g, 54 cm
[size=2][color=0000EE]29.6.
[color=CD2990]pals (40+0); poika 3630 g, 51 cm
peetta (40+0); poika 3435 g, 50 cm
[size=2][color=0000EE]30.6.
[color=CD2990]anjuusa, (39+3); poika 3350 g, 50 cm
besero, (40+4); poika 3028 g, 48 cm
Lorutar, poika
[size=2][color=0000EE]1.7.
[color=CD2990]ElluP (39+3); poika 3525 g, 51 cm
AMS74 (40+3); tyttö 3580 g, 50 cm
@nikki (40+6); poika 2625 g, 49 cm
[size=2][color=0000EE]2.7.
[color=CD2990]Amalia-Joel (39+3); tyttö 3770 g, 50 cm
Sipsuli (40+3); tyttö 3340 g, 50 cm
[size=2][color=0000EE]3.7.
[color=CD2990]peipposka80; poika 3255 g, 50 cm
[size=2][color=0000EE]4.7.
[color=CD2990]löllöriini (40+1); tyttö 3775 g, 51,5 cm
[size=2][color=0000EE]6.7.
[color=CD2990]s@ri@ (40+0); tyttö 3590 g, 50 cm
[color=CD2990]nepu83 (40+4); tyttö 3610 g, 49 cm
[size=2][color=0000EE]7.7.
[color=CD2990]hippaliinu (40+4); poika 3840 g, 51 cm
[size=2][color=0000EE]9.7.
[color=CD2990]joutur (40+5); tyttö 3740 g, 51 cm
[size=2][color=0000EE]10.7.
[color=CD2990]melba (40+4); poika 3100 g, 50 cm
[size=2][color=0000EE]14.7.
[color=CD2990]mökkövantti; poika 4040 kg, 52 cm
[size=2][color=0000EE]15.7.
[color=CD2990]Monument (41+3); tyttö 3560 kg
[size=2][color=0000EE]20.7.
[color=CD2990]alli-75 (41+4); poika 4595 g, 55 cm
[size=2][color=0000EE]22.7.
[color=CD2990]Onassis (42+1); tyttö 4026 g, 51 cm
[size=2][color=0000EE] 7.8.
[color=CD2990]kissantassut (42+3); poika 4404 g, 55 cm
Kommentit (79)
Kiitos Empun puolesta synttärionnitteluista... Riiviö ;) meni jo päikkäreille niin pikaisesti ehdin kirjoittaa ennen pyykkien pesua. Meilläkin on aivot (ja koko mies) ultrattu ja magneettikuvattu silloin alkuvaiheessa " vaikeuksien" vuoksi ja Emilillä on ollut jossain vaiheessa ennen syntymäänsä aivoinfarkti/aivoverenvuoto. Ovat kuulemma todella yleisiä keskosilla! Nyt on kuitenkin kaikki hyvin ja noista ei ole jäänyt mitään " jälkiä" . Ollaan käyty fysioterpeutin ja neurologin tarkkailussa monesti ja kuulemma poika kehittyy täysin ikätasoisesti. Ja siis meilläkin vaan ryömitään sekä noustaa kontalleen, muttei todellakaan kontata. Istua Emil ei osaa, eikä se juuri kiinnosta...tärkeämpää päästä eteenpäin kuin olla paikoillaan :) Seisomaan kyllä pyrkii sylissä ja aina kuin muuten mahdollista. Meillä myös jutut on vokaaleja, eikä hampaitakaan ole. Kuulostaa hurjalta mitä kaikkea esim. Onni jo osaa. Ehkä mekin kesään mennessä. Onpas nyt omanapaista...pahoittelut siitä.
Oletteko te olleet pulkkailemassa pienten kanssa? Me meinaan oltiin tiistaina pieni hetki tuossa pihassa ja Emppu oli vauvapulkassaan. Oli totista poikaa aluksi, mutta hetken oltuaan kyydissä alkoi jo tarkkailemaan kovasti ympärilleen. Ja sen päälle kun pääsi keinumaan oli mies yhtä hampaatonta hymyä... Eilen harjoiteltiin aurinkolasien käyttöä kun oltiin nauttimassa aurinkoisesta iltapäivästä kävelyllä. Ja hyvinhän tuo niitä piti, ja näytti ihan uskomattoman suloiselta :)
Teettekö te itse soseita vai annatteko kaupan vai kumpaakin? Meillä aikalailla liharuuat itsetehtyjä, muuten hedelmissä ym. vähän ehtimisen ja viitsimisen mukaan. Ajattelin, et jos jollain olis jotain hyvin reseptejä niin mielelläni kokeilisin uusia... Meidän ihan ykkösruoka tällä hetkellä on bataatti ja sen kanssa lihapata(naudanpaistia, porkkanaa, vähän sipulia ja pari kuivattua luumua keitettynä ja soseutettuna. Mausteena vain laakerinlehti.)
Meillä muuten imuri on yksi parhaista jutuista. Poika ryömii imurin perässä tai katselee lumoutuneena. Lempipuuhaa on olla iskällä rintarepussa ja imuroida tai tiskata pulloja :)
Puhuinkohan jotain pikaisesta kirjoittamisesta??? =) Joskus lähtee käsistä kun on paljon asiaa. Nyt kupillinen teetä ja pesukoneen kaveriksi...
S@ri@n Alexinalle 8 kk onnitteluja!
Kehityskeskusteluun :D vielä, että hampaita sitten taas Onskulla on edelleen tasan 2, ja ne tulivat jo 2,5 kk sitten, enempää ei ole näkynyt. Eli kaikki aikanaan! Eiköhän teilläkin Nikki tosiaan kaikki ole hyvin, halit vaan täältä kuitenkin mietteisiisi, kyllä minä ymmärrän että sitä helposti murehtii kaikenlaista!
Heatherillepa oli kivasti käynyt heti suursiivouksen perään, voi rähmä! Lasten kanssa tosiaan aina sattuu ja tapahtuu...
Onsku on siitä kyllä kumma, ettei pahemmin viero kovia ääniä. Niistämistä edelleen vähän hätkähtää, mutta imuri tai jopa tehosekoitin eivät ole mikään juttu :O. Toivottavasti Lennikin kohta tottuu!
Lorutar kyseli soseista. Vihannessoseet olen tehnyt itse, ja kohta (kun vanhat sörsselit on ensin syöty) olisi tarkoitus tehdä niiden lisäksi myös kala-vihannessoseet itse. Toistaiseksi kala- sekä hedelmä- ja marjasoseet olen ostanut. Hedelmäsoseitakin rupean varmaan pian tekemään itse, kun eikös niitä voi jo ihan keittämättömistäkin hedelmistä kohta antaa? Ainakin pikku maistipaloja esim. banaanista ja rypäleestä olen antanut raakana.
Lihasoseet varmaan edelleen ostan, kun käsittelemätöntä luomulihaa on vähän vaikea saada enkä riistaa vielä uskalla antaa. Itse en siis syö mitään muuta kuin vapaana juossutta lihaa, vastustan häkki-tehokasvatusta, ja Onnin kanssa ajattelin mennä samoin. Myös munia sekä maitoa (ja useimpia maitotuotteita) käytämme vain luomuna (juu, syön d-vitskua sitten erikseen). Onneksi lastenruuissa alkaa nykyään olla jo vähän valikoimaakin luomupuolella.
Hyvin sujui, Ria oli kuin pieni päivänpaiste ja nauratti lekuria ja terkkaa.
Painoa ei edelleenkään tule tarpeeksi, joten ensi kuussa joudutaan taas neuvolaan... Ei se oikeastaan haittaa ihan hyvä vaan, kun pidetään näin hyvää huolta.
Pituus 68,4
Paino 7400
Pipo 43,5
Edellisestä neuvola kerrasta oli tullut pituutta 1,5cm ja painoa 400g.
Kovasti ihmetteli lekuri, kun tyttö konttasi, nousi istumaan, seisoi tukevasti ja otti kävelyaskelia. Aikaisessa vaiheessa kuulemma (en yhtään esikoiselta muista, milloin teki noita juttuja....).
Ria vaan varvastaa sen verran pahasti, että suositteli käyttämään kenkiä kotona. Niinpä pitää lähteä kenkäostoksille :)!!!
Soseista: meillä syödään pääasiallisesti kaupan mössöjä. Joskus äitini tekee pakkaseen lihasoseita itse, ja ne tietysti syödään pois :).
heather
Eli meillä myös oli tänään lääkärinla. Ihan hyvä käynti, joskin Ella vähän vierasti lääkäritätiä, joka tuppasi neidin mielestä aivan liian lähelle stetoskooppeineen ja muine härpäkkeineen :) Kaikki oli kuitenkin ok ja mitat seuraavat: paino 10540g, pituus 74,5cm ja py 45cm. Eli " Justiina" -mallia edelleen on hän ;) Vaan ei silti mielestäni mikään liian pullukka, kun pituuttakin on reilusti. Ja jos vanhat merkit paikkansa pitävät, niin muutaman vuoden kuluttua neiti on isosisarustensa tapaan mallia kastemato eli pitkä ja hoikka :)
Olipa mukava huomata, että tännekin puolelle oli tullut uusia kirjoittelijoita! Pysyy pino aktiivisempana :) Teretulemasta siis!
Nikki, meilläkään ei kontata vielä. Ella liikkuu ryömien ja siinä vauhdissa useasti nostaa itsensä hetkeksi konttausasennon tapaiseen, mutta ei siis edes paikallaan vielä hytkyttele nelinkontin. Istuminen sujuu kyllä ilman tulea ja nyt jo uskallan neidin lattialle jättääkin, kun osaa itse mennä vatsalleen. Joskus se on ihan hallittua, kyljen kautta menoa, mutta joskus (kun tulee kiire johonkin) pimu vain roiskaisee pää edellä suunnilleen matkaan :)
Kovista äänistä olitte jutelleet. Meillä ei imuria pelätä, eikä muitakaan koneita, mutta joskus meilläkin isännän kova aivastus tai yskä saa suupielet alaspäin ja lohduton parku alkaa. Hassua :)
Heatherille oli siivouksen kanssa käynyt suunnilleen niin kuin meillä aina käy :/ Eli ensin hiki hatussa siivoat ja sitten joku heti sotkee jossain. Ja meilläkin on neliöitä reilut 200, joten alusta ei ihan heti jaksa aina aloittaa :/ Siis perusteellista puunausta. Imuri meillä kyllä suorastaan asuu aina jossain näkyvillä, niin usein sitä nykyään tarvitaan :) Mutta onneksi teillä huumorintaju kesti tyttöjen " liisteröinnit" :)
Nyt äitiä kaipaillaan, joten mukavaa päivänjatkoa kaikille!
M ja Ella
Täällä valmistaudutaan juuri yöunille, mutta muutaman sanasen taidan ehtiä kirjoittamaan vielä ennen nukutustaistelua ;)
Meillä tosiaan pojan aivot ultrattiin useampaan kertaan, kun alkuun aivoissa oli vahvakaikuisuutta (yleistä keskosilla), mikä sieltä sitten onneksi hälveni muutamassa viikossa pois. Tuolla vahvakaikuisuudella ja motorisella kehityksellä on ilmeisesti jotain yhteyksiä, mutta ainakin toistaiseksi Lenni on kehittynyt ihan normaalisti, eikä meillä ole sen vuoksi ylimääräistä kontrollointia ollut, joten asiat ovat nyt ihan ok :)
Lorutar! Teillä onkin ollut paljon seurantaa, sga:sta johtuenko? Itseäni on kummastuttanut kovasti, kun meillä ei ole minkäänlaista kehitysseurantaa, ei fysioterapiaa, ei mitään! Tuntuu, että kaikkia muita sga-lapsosia seurataan paljon tarkemmin, kuin tuota meidän poikaa.. No, ehkäpä neuvolasta passitettaisiin lisätutkimuksiin jos siihen aihetta olisi. Täytyisi olla vaan tyytyväinen tähän tilanteeseen, eihän se sairaalalla ravaaminenkaan mitään herkkua ole! Vieläkö teillä on paljon käyntejä edessä?
Meillä myös Lenni säikähtelee isänsä päästämiä äännähdyksiä, etenkin naurua. Kumma juttu, kun luulisi isin olevan pojalle kuitenkin melkein yhtä tuttu kuin äiti :) Tänään huomattiin, että myös lastenlauluja kuunnellessa Lenni alkaa itkemään, taitaa olla melkoinen vierastuskausi täällä nyt meneillään..
Olipas tässä omaa napaa nyt kerrakseen, poitsukin alkaa olemaan jo nukutuskypsä, joten muut jutut sitten ensi kertaan!
Hyvää yötä kaikille!!
En tosin tiedä, muistaako minua enää kukaan, koska olen tainnut olla kuukauden päivät (vai pitempäänkin?) palstailematta, kun kone oli pitkään huollossa. Siksipä siis vähän kertailen...
Vauvani, lempinimeltään Menninkäinen, täytti viikko sitten 8 kk. Reilun kuukauden verran on ollut helppoa ja mukavaa vauva-aikaa, sitä ennen todella raskasta. Menninkäinen on ollut maailman herkkämahaisin ja itkuisin vauveliini, jonka vaivat alkoivat helpottaa vasta 7 kuukauden iän jälkeen. 6,5 kk:n iässä velli- ja vauvajogurttikokeilujen jälkeen tuli maitoallergiaepäily, jonka tiimoilta pääsimme viikko sitten viimein testeihin. Saa nähdä, löytyykö allergiaa, mutta kotikokemusten perusteella epäilen, että sellainen on, mutta nykyisellään ehkä niin lievä, että on hankala diagnosoida. Oireet tulevat nimittäin viiveellä ja " vain" mahakipuiluna (ei siis mitään selkeää ja rajua). No, rintamaidolla ja imetysdieetillä jatketaan, ja päästään kuulemma lisätesteihin, jos ei näissä vielä näy.
Mitä tulee vauvan kehitysaskeliin, niin mitään kiireettähän ei onneksi vielä ole liikkumisen tai muunkaan suhteen! Itse nautin siitä, kun Menninkäinen on vielä hetken ihan " oikea" vauva (lue: ei ole noussut pystyyn eikä puhu, viihtyy hyvin sylissä ja vaunuissa pötköllään). Suurin osa tästä " oikeasta" vauvaiästä on mennyt aika lailla ohi, koska koko ajan on ollu niin paljon itkuisuutta. Nyt, kun poika on ollut reilun kuukauden ajan iloinen ja hymyilevä kaljupää, olen onnesta soikeana!
Nyt alan syötellä välipalaa Menninkäiselle ja isosiskolle 2v8kk!
Kiva oli kuulla Anjuusastakin taas, ei olla sinua unohdettu! Juu ja ihan oikeassa olet tuon kehityksen kanssa, että siinä ei ole mikään kiire; jokainen vauva kehittyy omaa tahtiaan ja omalla tavallaan, eihän sitä edes mitenkään voisi nopeuttaa tai hidastaa. Ja kuten yhteisön puolella olen manaillut, niin en suhtaudu mitenkään täysin varauksettomalla ilolla tähän Onnin turhankin aikaiseen kehitykseen, kun ei ole vielä ihan kuuppa valmis tällaiseen menoon ja se sitten myös näkyy.
Hienot neuvolalääkäriterveiset oli Heatherin tyttösellä (ja Mistin kans ;) mutta siitä jo yhteisössä naputtelinkin). Vai on Miimilläkin nukutustaisteluta Lennin kanssa, täällä myös toinen, jonka kanssa tapellaan aina niin päikkäreistä kuin yöunistakin :(.
Nyt lähden hetkeksi ulos kävelylle - ekaa kertaa kahteen viikkoon! Josko tuo aurinko vielä sen hetken suostuisi vähän paistamaan. Ihana olo kun tuntee, että tauti alkaa olla voiton puolella. Ihan kun olis kuolleista herännyt tai jotain.
Jeejeejee, kerrankin sain poitsun kiltisti nukkumaan! :) Vierekkäin makoilimme sängyllä noin minuutin ja yhtäkkiä huomasin poikasen nukkuvan. Ohoh, kunpa aina nukuttaminen olisi yhtä helppoa. Vielä en omaan sänkyyn nukuttamisesta uskalla unelmoida, mutta ehkäpä sekin päivä koittaa vielä joskus tässäkin perheessä.
Anjuusan Menninkäinen kuullostaa kovin samanlaiselta tapaukselta kuin meidän vesseli, huutoa oli myös täällä eka puoli vuotta. On kyllä aivan ihanaa kun pojasta löytyi iloinenkin puoli, eikä elämä olekaan pelkkää itkua ja pinnan kiristelyä. Meillä ei kummempia allergioita löytynyt (eikä oikein etsittykään), poika vaan on vähän tavallista vaativampi ja kaipaa paljon virikkeitä. Nyt onkin helppoa kun mun ei tarvitse virikkeistä enää huolehtia, vaan Lenni pitää itse niistä huolen ryömiessään ympäri kotia :)
Mukavaa viikonloppua kaikille, muistakaahan ottaa huomisesta naistenpäivästä kaikki irti ;)
Miimi
Aamulenkki tehty - tulipa hyvä olo! Poijaat lähti kisoihin ja taas me vaavin kanssa täällä kaksin päivää vietämme... että se siitä naistenpäivästä, hih! No jaa, mä en muutoinkaan oikein noita kalenteriin merkittyjä päiviä kovin korkeelle arvosta - markkinamiesten rahat-pois-kansalta-kampanjoita mun mielestä kaikki tyyni...
Olipa mukava kuulla/lukea Mistin, Fiikuksen ja Anjuusan kuulumisia pitkästä aikaa. Kevään tullen näyttäisi muutoinkin taas palstamme aktivoituneen, kiva juttu ;).
Meillä ei ihmeitä, joten mitäpä tässä teidän aikaa kuluttamaan - iloista viikonloppua vain =D terv. nikki ja namu
Myöhästyneet naistenpäivän tervehdykset täältäkin. Totta turisit kyllä Nikki; just luin Hesarin Nyt-liitteestä, että alun perin naistenpäivä oli työläisnaisten päivä, ja " keksittiin" siksi, että naisten asemaan ja oikeuksiin kiinnitettäisiin huomiota jne. Että markkinaMIESTEN hapatukseksi on kyllä pitkälti päivä lipsunut alkuperäisestä tarkoituksestaan ;).
Miimille onnitteluja, kun oli poitsu mennyt nukkumaan ilman tahtojen taistoa! Onnikin simahti eilen ennen kymmentä sohvalle, annoimme ottaa torkut kun oli niin väskä (tätä edelsi siis noin tunnin karjunta :/ ) mutta jäikin siitä ihan yöunille. Anjuusalle tosiaan isot onnitteluhalit täältä, mahtaa todellakin olla fantastinen tunne nyt vauvan kanssa! Itselläkin aina välillä on nuppi aika ratkeamispisteessä noiden karjuntojen kanssa. Eiköhän meilläkin joskus...
Ylös välillä. Tulin vain ilmoittamaan, että olemme hengissä. Uutta kämppää maalataan uuteen uskoon, joten palstailut on vähissä olleet. Parannan tapani taas ensi viikolla. Anjuusasta oli tosi kiva kuulla pitkästä aikaa, ei teitä ole unohdettu!
Nyt kuitenkin hipsin jo sänkyyn. Meillä tehdään hamepeja ylös, joten uni on vähissä ollut viime aikoina. Ja on muuten opittu narskuttamaan hampaita yhteen, karvat nousee pystyyn aina kun sen äänen kuulen, hrrrrr!
Hyvää sunnuntain jatkoa, ensi viikolla paremmalla ajalla.
-E-
Moikka!
Meilläkin poika narskutteli kovasti ylähampaiden puhjettua, mutta lopetti sen onneksi aika pian. Se oli kyllä kamala ääni ja aiheutti kylmiä väreitä täälläkin! Toivottavasti ElluP:n Justuskaan ei kauaa narskuttele!
Lenni-parka on nyt vuorostaan kipeä, tekee ihan pahaa kun poika yskii silmät kyynelissä ja räkä valuu pitkin naamaa. Kuumetta ei pojalla onneksi vielä ole, toivottavasti ei tulekaan! Eilen poika oppi muuten ihan uuden liikkumistyylin: jalat konttausasennossa ja kädet edelleen koukussa, eli ihan pylly pystyssä se nyt liikkuu paikasta toiseen. Hassu poika! :)
Nyt kuuluu makkarissa semmoista ääntelyä, että taidanpa sännätä sinne! Heips!
Miimi
Onpa kurjaa, että Lenni-ressu on sairastunut! Mekään emme vielä tänään käyneet muskarissa, kun Onni on vielä aika räkäinen. Saas nähdä pääsemmekö keskiviikkona äiti-lapsi-treffeille, saati sunnuntaina uimaan. Uinti on jäänyt väliin jo niin monena viikkona, että alkaa tosissaan harmittaa.
Jepu jee, takaisin ison G:n pariin...
Mä aloitin tänään 3 viikon pestin lehdellä. Ihan kiva tehdä töitäkin välillä! Mies on koti-isänä nyt siis kolme viikkoa...
Ria on alkanut taas nukkua maraton unia. Ilmeisesti pienetkin räkäilyt on helpottaneet, ja tajusin laittaa supon yöksi, kun seuraavat hampaat jo pilkottavat kipeännäköisesti :(. Nyt taas nukutaankin 19-9. Tänään nukkui 10, vaikka esikoinenkin heräsi jo ysiltä...
Nyt taas Salkkareiden pariin ;)
heather
Kiitokset myötätunnosta Tassuille ja Heatherille! Onpa ihanaa saada vähän vertaistukea :)
Tässä perheessä jäi yöunet hiukan vähäisiksi, kun poika-raukka heräili jatkuvasti yskimään kesken unien. Taisi Lenni pelästyä itsekin, sillä vaati melkoista sylittelyä ja rauhoittelua, ennen kuin poika rauhoittui uudelleen nukkumaan. Voi Heather, olen kyllä niiiin kateellinen tyttösesi yöunista!! En edes muista koska tässä perheessä on viimeksi nukuttu yli 5 tuntia putkeen, ehkä joskus syksyllä.. Lenni siis on normaalistikin huono nukkumaan, mutta toisaalta näihin yöheräilyihin on jo niin tottunut, että melkein silmät kiinni onnistun laittamaan tutin poitsun suuhun ja hyssyttelemään takaisin uneen :)
Kurjaa kun Onnilla jäi muskari väliin, emme taida mekään huomenna päästä muskariin. Meillä on kyllä muskari ollut viime kertoina vähän tukala kokemus, koska poika vierastaa siellä ihan hurjasti ja on kovin itkuinen ja vaivaantunut.. En oikein tiedä, onko parempi käydä siellä vierastamisesta huolimatta, vai pitäisikö pistää muskari tauolle kunnes pahin vierastus-kausi on ohitse.. Osaisikohan joku auttaa?
Onkos Heatherilla ollut kivaa töissä? On kyllä varmasti mukavaa vaihtelua kotiäitiyden rinnalle tuommoinen lyhyt työperiodi :) Itse en kyllä osaisi vielä töihin lähteä, tosin ei Lenni taitaisi vielä äitiä pois päästääkään, semmoinen tissiäinen se edelleen on!
Nyt taidan rojahtaa hetkeksi Lennin viereen sängylle, jotta jaksan taas touhuilla poitsun kanssa kunhan se herää. Itsekin olen siis edelleen flunssainen, joten pienet päiväunet eivät olisi pahitteeksi ;) Ciao!
Miimi
Voi kule Miimi, ei ole ollut!!!! Tai siis on, aina kun olen haastattelukeikalla tai juttua kirjoitan, mutta heti kun pysähdyn hetkeksikään, iskee niin järjestön ikävä, että meinaa itku päästä.
ja tämä on aivan uusi ja yllättävä piirre meikäläisessä!! Mä olen aina ollut ihminen, joka tarttee tekemistä, ja RAKASTAN toimittajan ammattia ja täällä työpaikalla on tosi ihana fiilis... Mutta ikävä on kova, ei siitä mihinkään pääse!!
Nyt pitääkin jatkaa duunia...
heather
Pakko tulla valittamaan tännekin, alkavat nuo iänikuiset pätkäyöt todella syödä tätä mammaa. Koko päivän ollut oikein huippausväsymys päällä. Aletaankohan meillä nukkua ikinä edes muutaman tunnin pätkiä öisin...
Heatherille tsemppiä töihin, ymmärrän kyllä äidin eroahdistuksen! Minullakin on välillä niin huono äiti -fiilarit kun vietän päivittäin useamman tunnin koneella (opintojen takia siis). Ei auta...
Vaikea sanoa tuohon muskarijuttuun, kun ei ole Lenniä nähnyt :). Tuntuuko sinusta Miimi, että muskari on Lennille (ja sinulle?) enemmän kurjaa kuin kivaa? Siinä tapauksessa tauko saattaisi olla paikallaan. Jos taas Lenni esim. aluksi vierastaa ja sitten tottuu ja tykkääkin, niin sinne vain, vaikka alussa aina vähän silmäkulma kostuisikin. Toivottavasti oli mitään apua...
Voi Heatheria, eroahdistus on varmasti kamalaa! Voimia sinne!
Voimia myös Tassuille gradun pariin ja kiitoksia muskari-vinkeistä. Lennin vierastaminen alkaa oikeastaan heti kun muskarihuoneeseen mennään ja loppuu vasta kun lähdetään vaunuilla kotiin, eli koko muskarin ajan, siis puoli tuntia, poika on ihan jännittynyt ja hiljainen. Viimeksi taisi itkeä vain kerran, kun sitä aiemmin useita kertoja, eli ehkä tässä kuitenkin parempaan suuntaan ollaan menossa.. Aiemmin Lenni nautti siitä selvästi, nyt ehkä enemmänkin tuntuu kärsivän :( Harmi, kun itse olen tykännyt siellä kovasti käydä ja on niin mukava nähdä muita äitejä ja vauvoja. No, huomenna ei sinne kuitenkaan mennä ja ensi viikolla on pääsiäisloma, joten katsotaan jos sitten kahden viikon päästä poikakin nauttisi muskarista jälleen.
Anteeksi sekava sepustukseni, itsellä nousi kuume taas 38 asteeseen.. Kauniita unia!!
Taas on aika niin rientänyt, ettei paljon netissä ole ehtinyt olemaan...
Miimi:Joo, Emiliä on tosiaan tutkittu paljon koska alku oli niin hurja ja kun sen löydöksen vuoksi haluttiin tarkkailla usein. Nyt on enää tiedossa yksi fysioterapia ja 1,5v iässä neuron kontrolli. Mutta ihan normaalisti tuo poika kehittyy ja aivoinfarktin aiheuttamat vauriot olisivat kuulemma tulleet jo esiin jos ovat tullakseen.
Me oltiin eilen koko porukka eli siis Emppu, minä ja mies elokuvissa. Olit todellista laatuaikaa mennä keskellä päivää leffaan ja sen jälkeen vielä syömään. Ja poikakin viihtyi, 2h 15min leffasta nukkui 2h =) Kotona Emil siis nukkuu tosi vähän päikkäreitä, max 3h päivän aikana. Parhaat unet hän on nukkunut just elokuvissa tai jääkiekkopelissä ollessaan. Tainnut pieni tottua masuaikana niin kovaan ympäröivään meteliin, et kotona on liian hiljaista ;)
Me löydettiin eilen takapihalta 3 valkovuokkoa. Ikkunasta katseltiin et mitä sieltä lumen/nurmikon seasta kasvaa ja kun mentiin ulos niin valkovuokkoja ne oli. Ihania kevään merkkejä :)
Nyt keittelemään pojalle ruokaa. Kissantassuille vielä, että mekin suositaan luomua ruuassa ja muut lihat löytyy hyvin, muttei kanaa. K-ryhmän kaupoista olen löytänyt paremmin kuin muista. Viikonloppuna löysin luomuna possun ulkofilettä ja naudan palapaistia. Hintaahan niissä tietty on, mut tuleepa syötyä enemmän kasviksia/muuta lisäkettä kun kallista lihaa ei malta paljoa ostaa ;) Ja eihän tuo kirppu edes paljoa lihaa vielä syö, pienestä palasta saa monta annosta. Äitien onneksi noissa valmispurkeissakin on jo aika hyvät valikoimat luomua tarjolla.
Lorutar
Piti tulla kommentoimaan, että mä ainakin tulisin hulluksi, jos meidän jätkä jo kävelis. Nytkin tuolla mahaviistäämaata-tekniikallaan pääsee tarvittaessa kissanhiekkojen tai kissan ruokapaikan luokse aika haipakkaa, ainakin äitin mielestä.
Ja jännää muuten meidän lääkäristä eilen, ettei tarkistanut sitä varvastamista sitten ollenkaan. Muutenkin kehityksestä kysyi lähinnä, että istuuko ja hakeeko tavuja ja matkiiko mitä vanhemmat tekee. Niin ja tunnistaako sanoja. Kun kerroin, ettei edes suuremmin yritä konttaamista, niin totesi vain, että eipä tuolla kiire, jos ei 10kk mennessä vielä ole kontannut niin sit katotaan asiaa uudelleen.
Hampaitakaan ei muuten tarkistanut, Tommi sitten sanoi et kaks on alhaalla niin lääkäri vaan sanoi, et joo, tulevat kun tulevat. Eli aika lunkisti otti hän. =)
Nyt hakemaan Hesari tuolta pyrystä kun makkarissa hiljeni (jätkää en tonne kyl jaksanut viedä).
-E-