Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

Millainen on heikkolahjainen ihminen? Kuvaile.

Vierailija
21.08.2014 |

Onko heikkolahjainen sama kuin yksinkertainen? 

Kommentit (207)

Vierailija
41/207 |
16.10.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Onneksi tÀmÀ palsta on tÀynnÀ korkeasti koulutettuja fiksuja ihmisiÀ. Tunnen myötÀhÀpeÀÀ miten monet ajattelevat heikommin menestyneestÀ. Kaikki me olemme yhtÀ arvokkaita!

Vierailija
42/207 |
16.10.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

ex-suntio kirjoitti:

Mulla 7 kpl koulutuksia, mutta kaikki eri alalta koska en pĂ€rjÀÀ kuin ammattikoulussa josta pÀÀsin lĂ€pi rimaa hipoen heikkolahjaisuuden takia. Olen koulutuksiltani kiinteistönhoitaja, suntio, varastotyöntekijĂ€, kemiantekniikan prosessinhoitaja, puistopuutarhuri, dieettikokki sekĂ€ suurtalouskokki. Olen ylikoulutettu, vaikka en ole suorittanut kuin perustutkintoja. Jouduin hankkimaan kaksi psykologin todistusta omakustanteisesti ettĂ€ työelĂ€kelaitos hyvĂ€ksyi minut elĂ€kelĂ€iseksi. Olen erittĂ€in hyvĂ€ aputyöntekijĂ€ mutta tĂ€llĂ€isiĂ€ töitĂ€ nykytyöelĂ€mĂ€ssĂ€ ei ole koska tĂ€ytyy hallita tietokoneet ja asiakaspalvelu. LisĂ€ksi kun työt menee suhteella niin töihin vaikea pÀÀstĂ€ osatyökyisenĂ€ jos suhteita ei ole. 

EpÀuskottava viesti. Kuitenkin tietokoneella tÀtÀkin kirjoittelet? Miksi et muka pÀÀse esim. varastotöihin tai kokiksi?

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/207 |
16.10.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

ex-suntio kirjoitti:

Heikkolahjainen = zombie, elÀvÀ kuollut, lapsellisen yksinkertainen, kulkee omissa ajatuksissaan, tekee tyhmiÀ pÀÀtöksiÀ kun jÀrki ei riitÀ ja juoksee joka paikkaan niin kuin Forrest Gump.

Miten kommenttisi on linjassa aiemman kommenttisi kanssa? Tuollaiset piirteet voisi olla myös jollain huippulahjakkaalla nerolla. Korkean Ào:n omaava voi hyvinkin kulkea ajatuksissaan tai sÀhlÀtÀ kÀytÀnnön asioissa tai olla lapsellinenkin tunnepuolen jutuissa.

Vierailija
44/207 |
16.10.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisinko minÀ koska sain tuosta Mensan nettitestistÀ tuloksen 70? Olen AMK-koulutettu sekÀ sen jÀlkeen yliopistossa osaamistani syventÀnyt tavallinen veronmaksaja.

Tyhmyys nÀkyy kÀytÀnnössÀ siten ettÀ kÀyn töissÀ vaikka saisin sossupummina leveÀmmÀn leivÀn.

Nuo Mensan testit on huonoja.

Itse en tajunnut niitÀ ollenkaan. Psykologi teki mulle kunnolliset 2 pÀivÀÀ kestÀneet testit. Tulos 125.

Vierailija
45/207 |
16.10.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi tÀmÀ palsta on tÀynnÀ korkeasti koulutettuja fiksuja ihmisiÀ. Tunnen myötÀhÀpeÀÀ miten monet ajattelevat heikommin menestyneestÀ. Kaikki me olemme yhtÀ arvokkaita!

Singulari tekoÀlyyn verrattuna kaikki ihmiset on yhtÀ tyhmiÀ.

Vierailija
46/207 |
16.10.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Voin kertoa erÀÀstÀ 50 ja plus naisesta. HÀnellÀ oli mies ja sai kaksospojat silloin joskus 25 vuotta sitten. JÀtti perheensÀ, lasten isÀ alkohoisoitui ja nÀmÀ pojat jÀi isÀlle. Nyt asuvat samassa kaupungissa mutta pojat vihaavat ÀitiÀÀn ja ovat nyt aikuisia, tosin monella tavalla kaikesta jÀÀneet paitsi, ymmÀrrÀn. Olen kuitenkin asiakaspalvelussa ja palvelen tÀtÀ naista kuin hÀn oli ihan kuka vaan, se tekee todella kipeÀÀ vaikka huomaan hÀnestÀ paljon epÀnormaalia, on vain hyvÀksyttÀvÀ ettemme kaikki kÀy tÀysillÀ.

Vierailija
47/207 |
16.10.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin kertoa erÀÀstÀ 50 ja plus naisesta. HÀnellÀ oli mies ja sai kaksospojat silloin joskus 25 vuotta sitten. JÀtti perheensÀ, lasten isÀ alkohoisoitui ja nÀmÀ pojat jÀi isÀlle. Nyt asuvat samassa kaupungissa mutta pojat vihaavat ÀitiÀÀn ja ovat nyt aikuisia, tosin monella tavalla kaikesta jÀÀneet paitsi, ymmÀrrÀn. Olen kuitenkin asiakaspalvelussa ja palvelen tÀtÀ naista kuin hÀn oli ihan kuka vaan, se tekee todella kipeÀÀ vaikka huomaan hÀnestÀ paljon epÀnormaalia, on vain hyvÀksyttÀvÀ ettemme kaikki kÀy tÀysillÀ.

Miten nuo muut seikat liittyivÀt asiaan? Miten otsikon aihe ilmenee naisesta?

Vierailija
48/207 |
16.10.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No emme nÀköjÀÀn...

Vierailija
49/207 |
16.10.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ei ole helppo löytÀÀ yksinkertaista mÀÀritelmÀÀ, tunnen useita briljantteja ihmisiÀ jotka ovat sitten yhtÀkkiÀ aivan onnettomia jollain tietyllÀ osa-alueella, ÀlykköjÀ jotka esim. masennuksen vuoksi eivÀt saa asioitaan hoidettua, akateemisia ihmisiÀ joilla olemattomat kÀytÀnnöntaidot, kielellisesti hyvin lahjakkaita joilla vaillinainen matemaattinen osaaminen jne.

Yhden asian olen huomannut, joka tuntuu yhdistĂ€vĂ€t ainakin useimpia ns. heikkolahjaisia: kyvyttömyys suhteuttaa. Heille se, ettĂ€ sataa on yhtĂ€ iso ongelma kuin vaikka se, ettĂ€ tilillĂ€ on 0 euroa ja laskuja maksettavana. PientĂ€kin valintatilannetta jÀÀdÀÀn vatvomaan, koska onhan se nyt ihan hemmetin tĂ€rkeÀÀ onko sukat tĂ€nÀÀn siniset vai vihreĂ€t. Pikkuasiat koetaan ihan mahdottoman suurina, kaikenlainen turha sĂ€lĂ€ mitĂ€ elĂ€mÀÀn nyt vaan liittyy on heikkolahjaisille ihan kauheita esteitĂ€ ja niissĂ€ jumitetaan ja niitĂ€ Ă€llistellÀÀn. Jokin sellainen sanonta taitaa olla, ettĂ€ ihmisen suuruuden voi mitata sillĂ€ kuinka suuria ovat hĂ€nen ongelmansa ja se taitaa pitÀÀ paikkansa. 

Vierailija
50/207 |
16.10.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset
Vierailija
51/207 |
16.10.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

IhmisiÀ jotka kÀyttÀvÀt termiÀ narsisti sÀÀnnöllisesti. Matalapalkkaisessa suorittavassa työssÀ, jossa työkaverit ovat hÀnen mielestÀÀn kusipÀitÀ ja pomot tyhmiÀ mulkkuja. Usein ay-aktiiveja.

Vierailija
52/207 |
16.10.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

No suomesssahan on kohta sellaset verilöylyt kÀynnnisssÀ ettÀ kuka saa työpaikan kaaatopaikalta.

Vierailija
53/207 |
16.10.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Heikkolahjaisuudella tarkoitetaan normaalia mutta melko alhaista Ă€lykkyyttĂ€, joka aiheuttaa laaja-alaisia oppimisvaikeuksia sekĂ€ vaikeuttaa toimimista ongelmanratkaisua vaativissa tilanteissa[1]. Heikkolahjaisuus on terminĂ€ vanhentunut, minkĂ€ vuoksi puhutaan nykyisin laaja-alaisista oppimisvaikeuksista.

Laaja-alaisista oppimisvaikeuksista kĂ€rsivien Ă€lykkyysosamÀÀrĂ€ on 70-85, mikĂ€ on enemmĂ€n kuin kehitysvammaisilla[3].

https://fi.wikipedia.org/wiki/Heikkolahjaisuus

Vierailija
54/207 |
16.10.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No suomesssahan on kohta sellaset verilöylyt kÀynnnisssÀ ettÀ kuka saa työpaikan kaaatopaikalta.

Kuulostais oikeen lupaavalta.

ÄÀnestĂ€n sua vaaleissa.

Vierailija
55/207 |
16.10.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Asun Kouvolassa jossa työttömiÀ paljon, ei tÀÀllÀ ole sellaisia varastotöitÀ joita pystyn tekemÀÀn eli laatikon siirtoa a:sta b:hen. En pysty kokin töitÀ tekemÀÀn siihen mulla ei jÀrki riitÀ koska olen niin rajoittunut ja hidas kun olen logistiikka-alalla 11 vuotta sitten odottanut kerÀyksiÀ.

Vierailija
56/207 |
16.10.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MÀ sain kerran jouluna herkÀsti sÀrkyvÀn posliinikulhon. Lasketaanko mut heikkolahjaiseksi?

Nokitan himmelillÀ.

Vierailija
57/207 |
16.10.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ÄrĂ€bit vaikuttaa heikkomielisiltĂ€

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1be76836-3c9b-4cd2-b089-49eb0a4f2be5

No joo, mutta tuolla pĂ€in maailmaa meikĂ€lĂ€isittĂ€in heikkolahjainen ihminen on keskiverto. 

Muistan lukeneeni, ettĂ€ kun KylmĂ€n sodan aikaan LĂ€hi-idĂ€ssĂ€ ja Afrikassa kĂ€ytiin proxy-sotia, Neuvostoliitto toimitti Libyaan pommikoneita, mutta paikalliset eivĂ€t millÀÀn oppineet lentĂ€mÀÀn niillĂ€, joten lopulta piti lĂ€hettÀÀ myös lentĂ€jĂ€t. 

Saudi-Arabian kaltaiset maat ostavat aseiden lisĂ€ksi myös niiden huollon ja kunnossapidon amerikkalaisilta, koska paikalliset eivĂ€t kerta kaikkiaan pysty siihen omin voimin. Tekniikan opiskelu ja ohjeiden noudattaminen on liian vaikeaa. 

Afrikassa on (vĂ€hĂ€iset) rautatiet ja muut siirtomaa-aikojen jĂ€ljiltĂ€. Sen jĂ€lkeen kun eurooppalaiset lĂ€htivĂ€t, niitĂ€ ei ole pystytty yllĂ€pitĂ€mÀÀn. 

EikĂ€ johdu köyhyydestĂ€! Tai hirmuhallinnosta. 

NimittĂ€n Pohjois-Korea on rutiköyhĂ€ hirmuhallintovaltio, jossa jopa syödÀÀn ruohoa. Mutta heidĂ€n ikivanhat MiG-hĂ€vittĂ€jĂ€nsĂ€ ovat lentokuntoisia (ainakin ne muutamat joita on varaa kunnossapitÀÀ). Samoin siellĂ€ on koulujĂ€rjestelmĂ€ ja muitakin jĂ€rjestĂ€ytyneen yhteiskunnan merkkejĂ€. 

Koska pohjoiskorealaiset ovat aasialaista rotua, eli huolimatta köyhyydestĂ€ ja puutteesta, siellĂ€ keskimÀÀrĂ€inen geneettinen Ă€lykkyys riittÀÀ tĂ€llaiseen perusmuotoiseen toimintaan. LĂ€hi-idĂ€ssĂ€ ja Afrikassa vastaavaa ei tavata. 

Vierailija
58/207 |
16.10.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

ex-suntio kirjoitti:

Asun Kouvolassa jossa työttömiÀ paljon, ei tÀÀllÀ ole sellaisia varastotöitÀ joita pystyn tekemÀÀn eli laatikon siirtoa a:sta b:hen. En pysty kokin töitÀ tekemÀÀn siihen mulla ei jÀrki riitÀ koska olen niin rajoittunut ja hidas kun olen logistiikka-alalla 11 vuotta sitten odottanut kerÀyksiÀ.

MitÀ ihmettÀ? Kirjoitat ihan sujuvasti tÀnne, muttet pysty olemaan kokki? Miten olet silti kouluttautunut siihen ammattiin? Kokki yleensÀ katsoo ruokaohjeesta tarvittavat mÀÀrÀt ja noudattaa ohjeita. Siihenkin rutinoituu, kun tekee usein samoja ruokia. MikÀ on siinÀ ongelmana?

Vierailija
59/207 |
16.10.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Sellainen, joka möllöttÀÀ suu auki.

TyhjÀ katse.

Vierailija
60/207 |
16.10.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ammattivalittaja on heikkolahjainen.

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: kuusi kuusi yksi