Toisen "puutteessa" pitäminen väsymyksen vuoksi
Ymmärrän täysin, että ruuhkavuosina seksi ei monessakaan perheessä ole päälimmäisenä mielessä, kun iltaisin lasten viimein nukahdettua äiti ja isi haluavat hetken omaa aikaa TV:n, kirjan tms. ääressä. Väsymys painaa, mutta sinnillä halutaan lukea ne pari lukua, joita olisi jo iltapäivästä lähtien halunnut tänään lukea. Tai katsoa sen yhden jakson nauhalle laitetusta suosikkisarjasta. Meillä on juuri niin. Itsekin (mies) olen usein vain tyytyväinen, jos saa puoli tuntia olla rauhassa lasten nukahdettua. Silloin ei juuri halua kenellekään puhua. Omaa aikaa tarvitaan. Mutta pidemmän päälle siitä ainakin meillä on tullut taakka. Molemmat usein juuri ennen nukahtamista toteavat, että jäi seksin harrastaminen tänäänkin väliin. Olisi pitänyt jättää se TV:n katsominen pois ja yritetään huomenna. Mutta kun sitä huomista ei ainakaan seksimielessä tunnu tulevan koskaan. Meillä se on vaimo, joka useimmiten toteaa, että "ei jaksa pikaista seksiä ja otetaan pitkän kaavan mukaan huomenna". Ja sitä kun ei tule juuri ikinä. Itse olen pitkämielinen ja ymmärtäväinen ja itsekin (kuten kerrroin) usein siihen kirjaan omana aikana tarttuva. Mutta kyllä sitä seksiä pitäisi edes joskus saada aikaiseksi. Tuntuu tosi kurjalta, kun en pysty muistamaan, milloin meillä on seksiä viimeksi ollut. Ja ei meillä kummallakaan ole muita. Tämä arki vaan tuntuu uuvuttavan meidät. Etenkin vaimon. Itse koen, että seksiä (josta kyllä molemmat tyydytyksen meillä saavat) tulisi harrastaa väsymyksestä huolimatta säännöllisesti. Kyllä se parisuhdetta lähentää.
Kommentit (46)
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 15:09"]
Voi kele sentään. Näkyy vastauksissa ymmärtömättömyys arkea kohtaan. Meillä mies osallistuu arkeen paljon. Silti päävastuu kodista on minulla. Jos istun, käyn mielessäni läpi kauppalistaa tai mitä pitää vielä pestä, että on edes jotain puhdasta vaatetta jne.
Meillä vain toinen vanhemmista voi olla selvillä jalkapallon mm-kisojen käänteistä. Toisen täytyy pyörittää tätä showta. Toisen täytyy öisin herätä lohduttamaan painajaisia, korvakipua, oksennusta, kuumetta jne. Ette ikinä arvaa kumpi tekee kumpaa...
Kun tämä sirkus saadaan nukutettua, en halua keneltäkään mitään. Haluan hetken vain olla antamatta tai saamatta yhtään mitään. Katsella tyhjyyttä.
Kyllä.
Haluaisin harrastaa seksiä enemmän ja ajatuksella. Aina ei v***** jaksa.
Eli ap: kokeile huviksesi hoitaa iltashow nukutuksineen yksin kolmen illan ajan. Ensimmäisenä iltana älä ehdottele mitään. Hiero rouvan niskoja. Kysy haluaako iltapalaa. Toista. Viimeistään kolmantena iltana saanet elämäsi suihinoton herkkuineen. Kyse ei ole rouvan kostosta, vaan siitä ettei aina vaan jaksa.
[/quote]
Jaa-a. Ap olen. Kyllä meillä minä mies hoidan ainakin 70% lasten iltatoimista ja nukutuksista. Eli ei tässä mistään siitä ole kyse.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 15:21"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 14:31"]
Ette vaan halua toisianne enää? Kokeile seuraavalla kerralla ihan suoraa toimintaa. Sano vaimolle, että tämä on vaan ja nauttii. Nuole, sormeta, mikä nyt on se juttu sun vaimolle. Anna orkku hänelle. Ja sen jälkeen pyydä, jos saat pikaisesti panna, että vaimo saa edelleen vain olla...
[/quote]
Ei meillä ole tilanne, ettemme saisi molemmat hyvää orgasmia seksistämme. Emme vaan jaksa enää illalla viimeksi lähteä enää sitä edes tavoittelemaan...
[/quote]
Orgasmi ja orgasmi. Entä se matka...läheisyys, katse ja kosketus.
Meillä on miehen kanssa vähän samanlaista. Mies myös iltaisin osallistuu paljon lasten hoitoon. Ollaan molemmat väsyneitä ja pääosin haluttomia illalla kun olisi se 1/2h aikaa ennen kuin vauva herää. Ei kannata ruveta syyttelemään kun tiedät mistä se johtuu ja miltä se tuntuu. Viittaan tällä siis siihen kun tuot ongelman esiin vaimon ongelmana. Vaikkakin myönnät, että ei itseäsikään aina huvita niin lisäät siihen "mutku vaimo tekee tätä enemmän".
Sori, et on vähän epäselvästi ilmaistu, mutta ymmärrät toivottavasti, mitä tarkoitan. Kun on tosi väsynyt, seksin täytyy olla riittävän hyvää että jaksaa ja siihen taas tarvitaan sitä tunnetta. Tunne taas kuolee parisuhteen ongelmiin, joita ei ainakaan toisen syyllistäminen helpota.
Eli ap: kokeile huviksesi hoitaa iltashow nukutuksineen yksin kolmen illan ajan. Ensimmäisenä iltana älä ehdottele mitään. Hiero rouvan niskoja. Kysy haluaako iltapalaa. Toista. Viimeistään kolmantena iltana saanet elämäsi suihinoton herkkuineen. Kyse ei ole rouvan kostosta, vaan siitä ettei aina vaan jaksa.
Jaa-a. Ap olen. Kyllä meillä minä mies hoidan ainakin 70% lasten iltatoimista ja nukutuksista. Eli ei tässä mistään siitä ole kyse.
Ketjun dynamiikkaa kuuluu myös, että otetaan tämä kotityö/lapsi/arki-kortti käyttöön.
Väliaikaista-kortti käytettiin jo 3. viestissä. Tuon tietää vasta sitten oikeastia vasta myöhemmin. No yleensä siitä seksielämän alennustilasta tulee uusi normitila. Ei kaikilla, mutta useimmilla.
Tuo hierontaa naiselle-juttu ei enää edes naurata, mutta on takuuvarma klisee.
Orgasmi ja orgasmi. Entä se matka...läheisyys, katse ja kosketus.
[/quote]
Blaablaablaa... Juuri siihen kun moni aikaa ja jaksamista löytäisikin. Mutta kun saisivat hoidettua edes ne orgasmit toisillensa, niin 90% parisuhteista voisi paremmin.
Täysin samaa mieltä ap:n kanssa. Aloite on tehtävä aina kun on saumaa. Onneksi tässä tilanteessa pikaseksikin on ok. N34
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 15:55"]
Täysin samaa mieltä ap:n kanssa. Aloite on tehtävä aina kun on saumaa. Onneksi tässä tilanteessa pikaseksikin on ok. N34
[/quote]
Mulla ainakin pikaseksissä koen vain olevani panoreikä, johon siemenet heitetään ja joka ei saa asiasta itse mitään mielihyvää. Vähän vaikea ymmärtää niitä naisia, jotka pikaseksistä puhuvat.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 16:03"][quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 15:55"]
[/quote]
Mulla ainakin pikaseksissä koen vain olevani panoreikä, johon siemenet heitetään ja joka ei saa asiasta itse mitään mielihyvää. Vähän vaikea ymmärtää niitä naisia, jotka pikaseksistä puhuvat.
[/quote] no mä en koe. Olen aina sen verran märkä, että seksi sujuu ja tuottaa nautintoa. N34
Pakkoseksi vastoin omaa halua on kotitöistä vastenmielisin, mieluummin pesisin vaikka vessaa. Siinä sentään saa palkkioksi puhtaan vessan eikä sottaisia lakanoita.
Ei ihme että pienten lasten vanhemmat eroavat niin paljon.
Olen huomannut, että seksielämä kuivuu välittömästi josa jää odottelemaan sitä että jaksaa "tehdä pitkän kaavan kautta". Tulee liikaa odotuksia ja ajatuskin seksistä väsyttää entistä enemmän. Ja mitä harvemmin seksiä on, sitä harvemmin tekee mieli... Auttaa, jos asennoituu niin, että parempi harrastaa seksiä säännöllisesti vaikka sitten lyhyemmän kaavan kautta ja väsyneenä, sitten aina huomaa että sekin piristää omaa oloa ja parisuhdetta.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 15:17"][quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 14:31"]Ette vaan halua toisianne enää? Kokeile seuraavalla kerralla ihan suoraa toimintaa. Sano vaimolle, että tämä on vaan ja nauttii. Nuole, sormeta, mikä nyt on se juttu sun vaimolle. Anna orkku hänelle. Ja sen jälkeen pyydä, jos saat pikaisesti panna, että vaimo saa edelleen vain olla...
[/quote]
Mutta kun vaimo sanoo, että pitää olla tietty tunnetila, jotta voi nauttia suuseksin vastaanottamisesta. Miten naiset saa tähän tunnetilaan parhaiten?
[/quote]
Katso viesti 18!
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 16:13"][quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 15:17"]
Mutta kun vaimo sanoo, että pitää olla tietty tunnetila, jotta voi nauttia suuseksin vastaanottamisesta. Miten naiset saa tähän tunnetilaan parhaiten?
[/quote]
Katso viesti 18!
[/quote]
Juu juu. Aina miehen vika. Meillä minä puuhaan lasten kanssa enemmän, hoidan enimmäkseen iltatoimet ja vien joka aamu hoitoon. Ja minä olen se joka kuskaa lapsia harrastuksesta toiseen. Varmasti voisin tehdä enemmänkin kotitöitä, mutta osallistun kyllä niihinkin ahkerasti. Vaimo on vain loistava keksimään kaiken maailman tekosyitä.Voisi melkein kirjan niistä kirjoittaa.
Mä monen pienen äitinä ainakin koen jopa imartelevana sen, että mies edelleen haluaa mua, koskettelee ja pitää hyvänä. Käperryn monesti lähelle, vaikka sen kirjan tai tän palstan(!!!) kans, imetän vauvan nukkumaan. Mies silittelee ja hyväilee samalka. Ei siinä oo hankala lämmetä menemään pidemmällekin.. :) mutta aina näissä on yksilöllisiä eroja..
Meillä mies varmasti kuvittelee olevansa lasten kanssa vähintään yhtä paljon kuin minä, totuus on kylläkin toinen. Hänellä vain on tapana unohtua tekemään yhtä sun toista "tärkeää", kuten facebookailu yms eikä huomaa ajan kulua.
Kokemusta on kuitenkin toisinkin päin asetelmasta ja siltä pohjalta sanoisin, että yritä saada vaimosikin kantamaan enempi vastuuta arjen pyörittämisestä. Ota myös huomioon, että tilanne voi mennä niinkin päin, ettet huomaamattasi anna vaimosi ottaa vastuuta (itse joudun mieheni kanssa keskittymään, että maltan antaa hänen hoitaa tietyt asiat omalla tavallaan). Se ettei tarvi kantaa vastuuta passivoi ihmistä ja yleinen passiivisuus ylettyy kyllä seksinkin puolelle.
Ei tarvitse mennä pitkän kaavan mukaan, mikä se sitten ikinä onkaan, mutta minut täytyy aina ensin lämmittää, eli ensin katsellaan vaikka tv.tä mies halaa takaa päin ja aloittaa hyväilyn, en kiellä vaikka olisin juuri nukahtamassa koska tuntuu hyvältä, haluni kasvavat ja hyväilen takaisin, sitten yhdyntään. Tässä kaikessa kestää max 15min. Mikä se lyhyt kaava sitten on?
Kun ollaan lähekkäin halut kasvavat itsestään ja vaikka olisin kuinka väsynyt niin ikinä en ole kieltäytynyt kun mies osaa lämmittää jonka jälkee väsymyksestä ei ole tietoakaan.
Jos halut ovat kovat hätä keinon keksii, jollei niin halut eivät ole kovat.. meilläkin pienet lapset..
Tulee niin mieleen se ketju, jossa pohdittiin toisen vanhemman oloa lomalla - jos molemmat vanhemmista ovat uima-altaan äärellä, niin kumpi on se, joka saa luettua kirjaansa. Se, jonka pitäisi vahtia, muttei nosta katsettaan tabletista, eikä vastaa lasten huutoihin "kun ne huutaa äitiä, eikä minua" joten se äiti, jolla on se lukuvuoro, kuitenkin vahtii sen ettei kukaan huku.
Eli mies, ota vastuu arjesta niiden kolmen päivän ajaksi: huolehdi ääneen, että olet katsonut että ulkovaatteet on kuivumassa, kumpparit myös, sisävaatteita on puhtaana, kenen hammaslääkäri olikaan huomenna ja mihin aikaan. Mutta jos odotat vain että pyydetään, silloin itseasiassa joku toinen kantaa sen vastuun, ja silloin se väsyy, et sinä.
ompa kova homma runkata ukkoa tai akkaa muutama minuutti viikossa?
kunnon turbo-väsy
Täällä on esitetty kyllä niin kaukaa haettuja tekosyitä seksistä kieltäytymiselle että huh huh. Toi kumisaapas-hammaslääkäri oli ihan paras!
En voi ymmärtää miten se arjen vastuu väsyttää. Sitähän tää elämä on, oot vastuussa asioista niin töissä kuin kotonakin. Mä ainakin saan energiaa seksistä ja läheisyydestä, ilman sitä arki olisi paljon tylsempää. Ihanaa olla haluttu ja kumppanina mies, jota haluaa.
En kyllä ymmärrä näitä juttuja. Kun meillä oli lapset pieniä, niin seksiä oli yhtä paljon, kuin ennen lapsia.
Nyt kun lapset lentäneet pesästä, niin seksiä on ainakin yhtä paljon, kuin nuorempana. Ei ne lapset ole vienyt seksihaluja, eikä väsymys. Kun haluttaa, niin aika ja paikka löytyy.
Olemme olleet yhdessä 28v ja ihanaa on.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 14:50"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 14:04"]
Olen aloittaja. Luulin, että tämä olisi aihe, johon tulisi kymmenittäin vastauksia. Mutta ei näköjään....
[/quote]
Vau. Ikinä en ole keneltäkään kaverilta kuullut, että heillä laitettaisiin kello soimaan seksin takia. Hyvä juttu varmasti, mutta luulen, että varmaan miljoonasosapromille suomalaisista noin tekee.
Meillä on pienistä lapsista huolimatta seksiä. Jos väsyttää niin nukutaan pari tuntia ja kello soimaan. Tai aamulla herätää vähän aikaisemmin. jne...päiväunien yhteydessä jne...
[/quote]