Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Että mua huvittaa avuttomat äidit jotka ei pysty esim. siivoamaan lasten kanssa.

Vierailija
29.02.2008 |

Tuttavapiirissäni on parikin äitiä, jotka tarvitsee isovanhempien apua suunnilleen kaikkeen. Eivät pysty siivoamaan tai laittamaan ruokaa jos lapsi on kotona vaan mummin täytyy viedä puistoon siivouksen ajaksi tai muuten tulla vahtimaan. Eivätkä pysty olemaan lasensa kanssa kotona yksin iltaa ja yötä jos miehellä on joku meno. Että on avutonta sakkia. :DDDD

Kommentit (90)

Vierailija
1/90 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

No en pidä siivoamisena jotain keittiön moppaamista, Kyllä nyt yhden huoneen moppaa mennen tullen vaikka tenava kainalossa. Puhunkin koko kodin siivoamisesta.

Ja tosiaan, en käytä sitä hetkeä kun tuo kiipeilijä nukkuu siivoamiseen. Minusta se olisi aika hullua. Meillä on kuitenkin ihan siistiä. Siivoamme silloin, kun molemmat vanhemmat olemme kotona.

Vierailija
2/90 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkejä siihen, kuinka siivotaan kun on tenava lauma kotona, pikkuisia kirppuja, jotka touhuavat omiaan siinä siivotessa. Eivät kenties viihdy muutamaa tuntia, kun äiti siivoaa. Siis vinkkejä siihen, kuinka siivotaan yksin koti usean pienen lapsen ollessa samaan aikaan vastuullani ilman että puolet itkevät ja minä karjun ja olen hermo kireällä. Minusta se on aika haasteellista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/90 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hullu käyttää siivoukseen tunteja kerrallaan?

Siivoilet sieltä täältä, joka päivä jotain.

Tänään imurointi ja ehkä moppaus, huomenna vessan ja kylppärin pesu, ylihuomenna jotain muuta jne.

Vierailija:

Vinkkejä siihen, kuinka siivotaan kun on tenava lauma kotona, pikkuisia kirppuja, jotka touhuavat omiaan siinä siivotessa. Eivät kenties viihdy muutamaa tuntia, kun äiti siivoaa. Siis vinkkejä siihen, kuinka siivotaan yksin koti usean pienen lapsen ollessa samaan aikaan vastuullani ilman että puolet itkevät ja minä karjun ja olen hermo kireällä. Minusta se on aika haasteellista.

Vierailija
4/90 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivat sen verran vilkkaita, että oli pakko vahtia tarkasti. Jonkun kerran yritin mutta mitäpä itseään stressaaamaan siinä että yrittää siivoamista, joka ei kerta kaikkiaan onnistu. Paljon parempi odottaa isää kotiin, jolloin toinen siivoaa ja toinen on lasten kanssa.

Jos sinua tässä jokin huvittaa, niin onnittelut sinulle.

Vierailija
5/90 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
6/90 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen näitä, jotka sanovat, että lapsi kiipeää koko ajan, mitään muuta ei voi tehdä koska pitää juosta perässä. Leikkikehät, matkasängyt ja pinnikset ovat juuri sitä varten, että pienen taaperon saa sinne näppärästi turvaan. Välillä voi katsoa, onko kaikki kunnossa. Muutama minuutti menee imurointiin.

Vierailija
7/90 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi turhauttavaa kerätä jotain tavaroita lattialta kun joku kolmevuotias levittää siihen välittömästi uudet tavarat ennen kuin ehtii edes imuria näyttää

Vierailija
8/90 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta erehdyinpä kerran täällä huokaisemaan, kun oli lapset anopilla ja itse sain kerrankin siivota ihan yksin ja rauhassa. Heti tuli motkotuksen, kuinka olen avuton kun en lasten kanssa voi tehdä mitään ja asia levisi kuin Jokisen eväät. Ja muuten, jos mieheni sattuu olemaan vapaapäivällä ja siivouspuuska iskee minuun, heitän mieheni lasten kera ulos että saan rauhassa siivota.

Ja avutonko, en tosiaan ole!

Vierailija
9/90 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

karkauspäivän kunniaksi: naitko mut?

Vierailija
10/90 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lattian moppaus vaatisi sen, että siinä märällä lattialla ei kukaan kävele, eikä nuo pienet lapset sitä vielä ymmärrä.

Mua rasittaa kieltää koko ajan.

Isompi kyllä esim. pyyhkii pölyjä, mutta pienempi ei osaa kuin läikyttää vettä pitkin lattioita jne.

Eli saan kyllä siivottua, mutta en tee sitä mielelläni.

Vierailija
11/90 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 7v, 3v ja alle 2v. Hyvin sujuu! Ainoastaan lattioiden ja ikkunoiden pesun ajaksi haluan lapset ulos/johonkin.

Vierailija
12/90 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan sulla itsellä jokin vähän nyt vinossa

Vierailija
13/90 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se helpompaa ja nopeampaa jos saa rauhassa tehdä : )

Vierailija
14/90 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi avuton. Tänä aamuna oli tarkoituksenani vähän siivota, mutta en kertakaikkiaan pystynyt. Nelikuinen poika kitisi koko aamun kuten tavallista, mikään muu kuin syli ja tissi ei kelvannut. Ja kyllä, on kokeiltu kantoliinat sun muut. Pyykit sentään sain koneeseen ja sieltä kuivumaan ja isommalle lapselle ruokaa, kun vain maltoin hetken huudattaa..

Vierailija:

Tuttavapiirissäni on parikin äitiä, jotka tarvitsee isovanhempien apua suunnilleen kaikkeen. Eivät pysty siivoamaan tai laittamaan ruokaa jos lapsi on kotona vaan mummin täytyy viedä puistoon siivouksen ajaksi tai muuten tulla vahtimaan. Eivätkä pysty olemaan lasensa kanssa kotona yksin iltaa ja yötä jos miehellä on joku meno. Että on avutonta sakkia. :DDDD

Vierailija
15/90 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kuopus siivoaa mukana ja kun kyllästyy, menee tekemään omiaan. Neiti Esikkoa sen sijaan täytyy koko ajan ohjeistaa ja huvittaa ja huomioida ja kun kyllästyy siivoamiseen, pitäisi äidinkin kyllästyä tai muuten alkaa verraten vakava häiriköinti... Siivoa siinä sitten, kun toinen käy hakemassa kaapista jauhopussin ja levittelee jauhot vastaimuroidulle lattialle >:( (Neiti Esikko on 4v-uhmassa juuri nyt.)

Vierailija
16/90 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ehtii. :)

Vierailija
17/90 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä omat ratkaisut täytyy tehdä siltä pohjalta, että itse jaksaa ja pystyy asiansa hoitamaan. Minusta on aivan kummallista, että siskoni käy joka ikinen päivä loisimassa vanhemmillani lapsineen (vajaa 2v ja 3kk vanhat). Hän ei todellakaan pärjää yksin lastensa kassa ja hermostuu aivan täysin jos äitini ei pystykkään paapomaan häntä ja hänen lapsiaan, äitinikin kun on töitä tehtävä. Minä en ymmärrä, mutta eihän minun tarvitsekkaan.

Vierailija
18/90 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

" en ehdi edes suihkussa käydä tai tukkaa kammata" " en ehdi siivota" siis minnä tuollaisia loosereita kasvaa. Minä ehdon käydä suihkussa, laittaa tukan, meikata, siivota, tehdä ruuan, hoitaa kaksi lasta ja koiran.. ja jää aikaa myös katsoa TV:ta ja lukea kirjaa

Vierailija
19/90 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan sitä, että tietyt asiat nyt vaan on tehtävä! On pakko siivota (etenkin astmaperheessä), on pakko syödä ja on pakko käydä suihkussa.

Mun eräs ystäväni ihmetteli, että miten ihmeessä pystyin käymään esikoisen synnyttyä ikinä suihkussa? Sanoin, että otin vaatteet pois ja menin suihkuun!!! Jos vauva siinä vähän kitisi tai huusi, niin ei se suihkussa käyminen nyt niin pitkään kestä. Tyttö sitteriin istumaan ja eikun suihkuun.

Ja vauvat itkee, ei sille mitään voi.

Vierailija
20/90 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten kanssa vietetään vain" laatuaikaa" ilmeisesti. Eiköhän ne lapset kuulu siihen kotielämään niin että siivotaan sitten niin kuin pystytään lasten kanssa. Ehkä välillä vois ajatella jonkin suursiivouksen takia pyytää miestä tai mummoa apuun, mutta onnistuu nekin lasten kanssa.

Ihan älytöntä oli kun tuttuni vei poikansa koko päiväksi hoitoon kun teki yhden piirakan. Jos olis niin vaikeaa kaikki niin kuinka sitä tosiaan pystyisi elämään elämäänsä, käymään vaikka vessassa? On meilläkin käyty suihkussa niin että vauva istuu sitterissä suihkuseinän takana, joten onhan se välillä hankalaakin ollut mutta musta olis tosi hankalaa jatkuvasti viedä hoitoonkin