Mitä mielipuolta olette, voiko 17,5 vuotiaan antaa lomareissulla ottaa muutaman kaljan?Ev
Kommentit (17)
Kohtuudella, ei konttauskännejä.
t. 17 v vanhempien kans juhannuksena, ja lärvit (tosin salaa kun kavereilla olikin vielä salakaljaa kun vanhempien viinatarjoilut loppui)
Siis vaikka yhden päivällä ja toisen illalla. En kuitenkaan antaisi hänen juoda humalaan tai hiprakkaan.
Millä lailla se viini muka olisi sallitumpaa kuin olut? Onko jotenkin fiinimpää dokata viiniä kuin kaljaa? Kaikki ei tykkää viinistä, etenkään nuoret, ja sitä paitsi nimen omaan oluen kohtuukäyttöä on hyvä opetella. Se kai nuorille on vaikeampaa kuin hyvän punaviinin nauttiminen kohtuudella :-)
Euroopassakin on maita, joissa olut on vapaasti ostettavissa jo 16-vuotiaana.
Vierailija:
Millä lailla se viini muka olisi sallitumpaa kuin olut? Onko jotenkin fiinimpää dokata viiniä kuin kaljaa? Kaikki ei tykkää viinistä, etenkään nuoret, ja sitä paitsi nimen omaan oluen kohtuukäyttöä on hyvä opetella. Se kai nuorille on vaikeampaa kuin hyvän punaviinin nauttiminen kohtuudella :-)
Joten jos suostuu vielä vanhempien kanssa matkustelemaan niin anna vaan vähän olutta tai viiniä, onhan ainakin valvotuissa olosuhteissa :)
myös muistaa, että aikuisen naisen (n. 60 kg) kertakäytön maksimi(!) on 3-4 annosta, ja miehen (n. 80 kg) n. 5 annosta. Ja miettiä myös sitä, onko 18-vuotiaan elimistö aikuisen vai lapsen, eli kestääkö 12- vuotiaan, 18 -vuotiaan, 25 -vuotiaan jne. maksa millä tavalla sitä alkoholia.
Pointtina siis se, että kannattaako monenkaan oikeasti ottaa edes sitä muutamaa...
johtuen siitä että jos juon yhden lasin viiniä,olen jo pienessä hiprakassa,kaljaa voin juoda 4 pulloa ennen kuin on pienessä hiprakassa..
www. iltalehti. fi/viihde/200803217417964_vi. shtml
ETTÄ LOMALLA PITÄÄ VETÄÄ LÄRVIT!!!!!!
Vanhemmat voivat opettaa myös fiksua alkoholin käyttöä.
Juuri tuli joku päivä radiosta juttua.. Eihän se tee siitä hyväksyttävää mutta kyllä mä antaisin juoda tuon ikäisen,jos/kun juo muutenkin.
Jutussa kerrottiin, että Stevelle annettiin alkoholia, jotta hän ei itkisi. Se viitannee hiukan nuorempaan kuin 17-vuotiaaseen...
keskushermostoon vaikuttava myrkky, enkä tosiaankaan ajattele ehdoin tahdoin myrkyttää omia lapsiani niin kauan kuin he ovat minun vastuullani. Täysi-ikäisenä saavat oman harkintansa mukaan tehdä tervedelleen mitä lystäävät.
...puoli lasia kuohuviiniä erityisissä juhlatilaisuuksissa kuten mummin 100-vuotispäivillä.
Juu, tiedän, että meidän 16-vuotias on ottanut ensimmäisen känninsä. Mutta ei todellakaan minun luvallani.
Ja minusta on ihan hyvä opetella sitä juomista vanhempien aikana (tokihan on voinut juoda jo aikaisemminkin kavereiden kanssa, mutta kuitenkin). Vanhemmat näyttää sen mallin, että voi juoda kohtuudella.
mutta lasin viiniä on saanut ruuan kanssa.