4-vuotias saa lähes joka ilta kauhean raivonpuuskan juuri ennen nukkumaanmenoa.
Kiihdyttää itsensä kauheaan raivoon milloin mistäkin asiasta, eikä osaa lopettaa huutamista. Huutaa ja itkee kunnes on yltä päältä hiessä, eikä tahdo rauhoittua millään - normaalia?
Kommentit (7)
Molemmat lapset nukahtavat omiin sänkyihinsä. Raivonpuuska tulee useimmiten siinä vaiheessa, kun aika lopettaa leikit. Pari kertaa saanut kauhean raivokohtauksen kaupassa.
Minulla on ihana, raivostuttava nelivuotias joka kiihtyy sekunnissa nollasta sataan. Täysin suomalainen mutta jostain syystä latinotemperamentin omaava tenava. Silti samalla äärimmäisen herkkä ansarikukka. Yhdistelmä on siis haastava.
Meillä tajuttomat raivarit aamulla, illalla ja jopa keskellä yötä on ihan normaalia kamaa. Ja välillä niitä on enemmän, välillä taas onneksi suvantokausiakin...
tsemppiä!
Mutta silti sain raivareita lapsena ja vielä nuorenakin, ja edelleen olen kovin ärtyisä iltaisin, joskus rauhoitan itseäni syömällä ellen tajua ottaa melatoniinia.
Luulen, että johtuu serotoniinitasapainosta.
t. 3
Rutiinit ovat samat illasta toiseen. Meillä raivarin laukaisee joko väsy tai nälkä.
rauhoittua nukkumaan. Juuri se rauhoittuminen ei tahdo onnistua, vaikka kuinka väsyttäisi. Sain tehokkaan avun vasta muutama vuosi sitten, nimittäin lääkäri määräsi melatoniinia! Se on elimistön oma hormoni, jota lapsetkin kuulemma voivat käyttää. Kannattaa kysyä lääkäriltä.