Ostin lapselle rattaat kirpparilta, 8 e
sain vaunut ystävältä. Rattaista maksoin tuon 8 e, sateenvarjorattaat kanssa kirpparilta 2 e.
meidän ratas-vaunu hankintoihin on mennyt siis yhteensä 10 e.
Kaksi lasta noilla vehkeillä kuljetettu paikasta toiseen. Nuorimmainen 3,5v.
nyt alkaa ratas-aika olla ohi...
Ihmettelen vain miksi ihmeessä ihmiset maksavat rattaista ja vaunuista moinia satoja?????
Kommentit (27)
Siis anteeksi, minua oksettaa tuollaiset ihmiset!!! Mitäpä kaikkea olisit voinut tehdä tuolla 5000 eurolla?? Lähteä vaikka matkalle koko perheen voimin? Ei. Tämä mamma haluaa työnnellä uusia kiiltäviä vaunuja..
varmasti on naapurit tosi kateellisia sulle...hieno saavutus sinänsä!
-ap-
niin en kyllä näkis järkee ostaa vaunuja ja rattaita yli oman tarpeen. Yhdet on mennyt nyt huonoksi, mutta ei millään luonto antais periks ostaa kolmansia vaan oman huolimattoman käytön vuoksi. Ja kun tuo kuopuskin on jo 1,5
ap:lle oon kade
kiillotat kai ne illalla?? Ylpeänä nenä pystyssä kuljet siellä edestakaisin teidän kotikatua. Ei varmaan kellään ole yhtä hienoja rattaita!
Toivottavasti lapsesi käyttäytyy rattaiden arvolle sopivasti eikä sitten pulauttele tms. tai voithan sitten vaikka ostaa uudet!
-ap-
1970-luvun vakosamettiset, suklaanruskeat Brion vaunut vuonna 2003. Partsirattaina oli joku antamassa pois, meistä upea löytö!
Sellaset kuomuttomat rattaat ostin 3 eurolla kierrätyskeskuksesta, olivat puna-oranssit, paksua raitaa se kuvio.
varmasti hienommat ku Tavistontulla!
-ap-
Mutta kun ne oli niin edullisia, niin olivat myös aika huonokuntoisia, ja lopputulos oli, että jouduin yhteensä ostamaan 6 vaunut/rattaat, koska ne hajoili aina.
Sen takia ostin toiselle sitten ihan uudet vaunut, mutta yhdet esikoisenkin kevyemmät rattaatkin oli vielä tallessa, niitä nyt käytän myös kuopuksella.
Jos kukaan ei osta vaunuja uutena, niin ei niitä muutkaan saa sitten edullisesti käytettynä.
Mutta siis mun mielestä vaunut nyt on yksi ja sama, minkälaiset on, kunhan omistaja on tyytyväinen. Tärkeempi lapselle on että saa lämpöä ja rakkautta, sille lapselle sama se minkälaisissa vaunuissa sitä työnnellään.
Täytyyhän joidenkin työntää niitä nitkuvia ja puolelta toiseen tuulessa heiluvia ysiviis brioja.
Täytyyhän rattaiden sopia ulkopukujen ja vaatteiden väriin ;)
Mukavuus ennenkaikkea ja käyttötarkotus ja vuodenajat ja sää muuttuu, joten mulla on rattaat/vaunut sen mukaan.
En suinkaan kiillota niitä iltasin ja kulje nenä pystyssä vaan tykkään mukavuudesta, työntämisen täytyy olla hyvä ja lapsen istuimen/makuuosan loistavampi ja tarpeen mukaan(ostanko yhdistelmät, kevytyhdistelmät, kuomarit ja kantokassin, matkikset, sattarit, kuomulliset, kuomuttomat,selkänojan saa alas asti tai sitten ei.) Malleja niin paljon ja värejä vieläkin enemmän.
tai ehkä vielä himpun vanhemmat. Ei ne kylläkään nitise eikä natise. Selkänojan saa säädettyä. lapsi voi niissä vaikka nukkuakkin.
Ainut miinus on tietysti tuo että ne ei sovi yhteen ulkopukujen kanssa... Voi harmi. En muuten ole edes köyhä, meillä vaan laitetaan se raha johonkin muuhun....
-ap-
Ostan lapsille(kaikille kolmelle) joka kevät,syksy ja talvi uudet ja laadukkaat puvut, en osta esim. liian suurta pukua sen takia, että menee sitten vielä ensi keväänä tai talvena, vaan sillähetkellä sopivan. Mukavampaa lapselle! Jotkut mammat säästää ja lapsi raukka vetää pihalla siinä cirafin 2kokoa liian suuressa puvussa, niin meneepä vielä ensi talvena...
Ja esikoiselta en jätä keskimmäiselle, koska ovat poika ja tyttö. Ja toisen ja kolmannen välissä yli3½v, niin enpä ala kaapissa säästämään kuopukselle, vaan laitan kiertoon.
Miksi juuri _SE_ raha pitää laittaa johonkin muuhun. Meiltä ratas ja vaaterahat ei ole mistään muusta pois!
Ei voi ymmärtää. Köyhä olen kyllä, mutta vaikka olisi enemmänkin rahaa en näkisi mitään järkeä ostella rattaita tuota määrää. Yrittäisin elää mahdollisimman ekologisesti ja taloudellisesti joka tapauksessa.
En jaksanut etsiä, ja kun tuota rahaakin on niin on ostettu jo viidet uutena, kahdelle lapselle. Ja myyty/annettu ne neljä niistä jo pois.
Joku ne on uutena joskus ostanut ne teidänkin halvat ja vanhat vaunut. Vai meinaatteko että niitä käytettyjä ja halpoja tulee jostain tehtaasta?
Onneks ei talous kolahda vaikka olis kuukaudessa 200-600e " ylimääräsiä menoja" (heräteostoja ym.)
Ja muuten mä kierrätän roskat ja myyn edullisesti lasten vaatteet eteenpäin tai annan _jopa_ tohon meidän kirpparille joiden tuotto menee sitten meidän kylän invalidien hyväksi;)
Tuo menee jo niin paljon yli tuo sinun rattaiden osteluinnostus.
Vaikka sitä rahaa oliskin. Miks ihmeessä joka kuukausi uudet?
Sairasta.
Kai miehesi antaa esikoislapselleen myös rahaa? Vai joutuuko yhteiskunta maksamaan elatusmaksut miehesi esikoisesta?
Tuntuu vaan niiiin älyttömältä laittaa hirveitä summia sellaseen minkä voi saada edellisemminkin. _SEN_ rahan voi laittaa vaikka säästöön.
Enkä näe mitään todellista syytä miksi niiden rattaiden pitäisi olla uudet ja huippu muodikkaat. Turvaistuimet on asia erikseen, ei kelpaa ysiviis. Vaan täytyy olla nykyaikaiset ja turvalliset. Ja tästä turvallisuudesta olen valmis maksamaan.
Ulkohaalarit? Meillä ostetaan kirpparilta, koska minä PIDÄN kirppareilla kiertelystä! Haalarit on REMU ja toisella Lassie suprafill. Taitavat tosin olla pari vuotta vanhaa mallia, mutta ei kuitenkaan ysiviitosia. Hyvät haalarit.
Kierrätys on päivän sana.
Haluan säästää luontoa.
-ap-
En ole saanut aikaiseksi viedä kirpparille. No, jos joku niistä noin iloiseksi tulisi kuin ap, niin täytyy kai tästä ponnistella ja varata se kirppariosasto.
Kyllä on kuumat keskustelut. Mammat kuumina . Hui.
Mä en ikinä kehtais työntää yli 2v vanhoja kärryjä. Tässä 6v aikana mulla ollutkin yli 30 vaunut/rattaat, joista 90%uutena ostanut. Rahaa palanut laskelmien(noin summa) mukaan jotain 5000e :) Mutta omapa on asiani. Kuopuksella on nyt menossa kolmannet rattaat, eli tahti hidastunut, kun toisen aikana ostin uudet lähes joka kuukausi.
uusimmat viime viikolla 3spin herqulekset=)