♥ ~ ♥ KESÄNUPUT to-su ♥ ~ ♥
Huomenta!
Laitetaanpas vähän uudenlaista otsikkokuviota ; )
Kommentit (28)
(en tiedä muistaako mua edes kukaan enää...)
aika lailla aikaa vierähtänyt siitä kun viimeks pääsin lukemaan/ kirjoittamaan tänne. Mammat paksuuntuu vaan...:)
Meillä on ollut nettiyhteys poikki ja on tullut reissattua ja muutettua ja sen semmoista.
Mua hengästyttää ihan hirveesti, etenkin aamuisin, onko muilla tätä ongelmaa? Muuten olo ollut tosi loistava, mitä nyt painoa tulee enemmän kuin edellisessä raskaudessa...
Mullakin oli rakenneultra 21 viikolla ja kaikki näytti olevan ok, sukupuoltakin kysyttiin, en vaan tiedä uskoakko siihen koska niin monella kaverilla on " arvattu" väärin.
Pitääpä käydä lukemassa noita vanhoja viestejä, et mitä kaikille kuuluu.
Kix 25+ jotain
Täällä taasen inottava räntäloska keli, yök.
Eilen tuli käytyä neuvolassa ja lääkärissä. Kaikki oli muuten hyvin, mutta Hb ei ole noussut 3 viikon rautalääkityksestä huolimatta. Kävin tänä aamuna labrassa verikokeissa, joissa sitten nähdään mun todelliset rautavarastot. Painoa oli tullut ihan kiitettävästi, 3 viikon aikana 2,4 kg. Nyt siis yhteensä huimat 6,7 kg. Ei yhtään kiva juttu. Mutta ei sille kait hirveästi voi mitään, parempi murehtia sitten synnytyksen jälkeen. Ja täytyy toivoa, että jossain kohtaa tulisi sitten vähemmän tai ei ollenkaan lisää painoa. Sf mitta oli 26 cm.
Eilisiin kysymyksiin voisi yrittää vastailla, jos muistaa kyssärit.
SUPISTUKSIA on kait tullut. Kyllä mulla välillä vatsa kovettuu, mutta en hirveästi niitä ajattele, kun eivät tunnu laisinkaan. SUONENVETOIHIN olen kuullut myös magnesiumin auttavan. ALAPÄÄ on täälläkin turvonnut, mieheltä kysyinkin että oliko mulla ekasta raskaudesta turvoksissa. Ei kuulemma voi sellaista muistaa. KUVIA olen masusta ottanut tasaisesti 2 viikon välein, samalla olen mitannut masunympärys mitan.
TYTTELILLE voimia. Toivotaan, että supistelut loppuisivat.
Uusille tervetuloa mukaan joukkoon.
Eliador ja vimpula 25+6
Lähetäppäs Art pari lämpöistä sämpylää tännekin...
meikä on aivan zombie, olen ollut hereillä aamu neljästä saakka kun kuopuksen herättäessä ei enää unta saanut. Nytkö tämäkin sitten taas alkaa. No tulihan aamuviideltä pestyä pyykit ja vessa ja sitten onkin loppuaamu mennyt silmät ristissä nuokkuen.
Anopeista muuten; itsekin tulen toimeen paremmin anoppini kuin äitini kanssa. Tai tulen toimeen oikeastaan KAIKKIEN kanssa paremmin kuin äitini kanssa, emme ole väleissä juuri lainkaan. Osaahan tuo anoppi olla ärsyttäväkin (ja allekirjoittanuthan ei tietenkään koskaan ;-)))))) mutta pikkuhiljaa olen oppinut suodattamaan paremmin sen jutut ja antamaan olla. Pääasia että aidosti tykkää lapsistamme ja haluaa mahdollisimman paljon auttaa (krhmh...vaikkakin se apu on yleensä sataprossasta haittaa ennemmin kuin hyötyä) Huonomminkin voisi asiat olla :-)
Nyt ruokkimaan koiruudet ja jos saisi itsensä vielä virkistymäänkin jotenkin. Mukavat päivänjatkot kaikille!
Alcatraz, kerroit edellisessä ketjussa, että kävitte ostamassa äitiyspakkauksen kakkoslaatuvaatteita. Missä sellainen myymälä on? Kakkoslaatu on kuitenkin yleensä tosiaan aivan yhtä hyvä kuin ykköslaatukin, joten mielenkiinto heräsi.
Täälläkin supistelee, mutta ei kipeästi. En taida vielä huolestua. Parin viikon päästä on neuvolalääkäri, katsotaan sitten, onko kaikki ok.
Saikun hakemisesta sen verran, että kun itselläni särki mahaa aivan mielettömästi muutama viikko sitten, neuvolan täti varasi minulle ajan neuvolalääkärille. Tämä lääkäri tutki, eikä mitään muutoksia ollut tapahtunut, mutta kirjoitti silti viikon saikun ihan noin vaan. En ollut edes pyytänyt.
Tytteli, kurjaa, että sinulla supistelee noin paljon :(
Tsemppiä kaikille mammoille!
Poltsi rv 24+4
Se on ihan paikallinen lastenvaateliike ja yhdistetty Marimekon tuotteita myyvä pikkuliike. En tiedä mistä ne niitä sinne myyntiin ottaa, ettei suoraan valmistajalta? Oulun läänissä ollaan :) Hinnat oli kaikkea 10-2 euron väliltä noissa ostamissani vaatteissa :)
Meillä ei sitä oikeaa neuvolalääkäriä edes ole täällä, vaan tulee aina eri paikkakunnalta tai sitten on tuo oman tk:n joku yleislääkäri... Noh, tällä viikolla enää 2 työpäivää, jospa taas ensiviikkoon pärjäisin. Pitäis melkein koittaa pyytää että vois laittaa jatkossa vähän vähemmänkin mulle tunteja.
Nyt on ihan uutta (tai no...) pahoinvointi. Aamulla yökkäilin pitkään ja nyt oksettaa koko ajan. Päätä särkee myös. Hitto mie varmaan saan kehiteltyä jonkun raskausmyrkytyksen vielä tähän. Pissa oli kyllä ihan puhdas ja verenpaineetkin vielä ihan normirajoissa (tosin minun tasoon korkeat). Onneks on ens viikolla se kontrolli äitipolilla, siellähän se asia selviää.
Saikusta: Mie saan sitä saikkua tuolta äitipolilta. Siellä kun olen joutunut ravaamaan toooosi monta kertaa. Meillä ei oikein toimi tuo neuvolalääkärihomma, ihan turha on yrittää ylimääräisiä aikoja varata. Joensuussa taas en käynyt kertaakaan äitipolilla, aina sai neuvolalääkärille ajan jos oli ongelmia.
Juups, taidan lähteä syömään ja sitten päiväunille, jospa tää olo taas korjaantuisi.
Tytteli-83 rv 26+3
Alcatraz81: mä tiedän myös tuon liikkeen, kävin sieltä ostamassa esikoiselle vaatteita.. voishan sielä pyörähtää nyttenkin. Ne vaatteet on kyllä tosi edullisia...
Tänään ollut vointi hyvä ja äsken mittasin mahan ympäryksen ja se oli 93cm, esikoiselta tais olla loppu ajasta jotiain 103-105 cm...
vielä pari viikkoa seuraavaan neuvolaan se olis 13.3. maltan tuskin odottaa, varmaan taas ultralla katsotaan kasvun kehitys. Viimeksihän meille lääkäri veikkas tyttöä pitää taas koittaa tiirailla..
Hyvää päivänjatkoa kaikille
Mariatar84 rv 23+5
Kävin aamusta neuvolassa ja siellä kaikki ok. Paino oli neljän viikon aikana laskenut 300g, tähän mennessä painoa tullut koko raskauden aikana 1,8kg. Hemppa oli laskenut 113 ja nyt sitten aloitan raudan syönnin. Ensi viikolla olisi vuorossa sokerirasitus ja sitten 13.3 olisi äitiyspolikäynti, seuraava neuvola kuukauden päästä. Kelan lappuset sain myös mukaan ja ne täytinkin jo samalla reissulla ja kävin palauttamassa kelalle, nyt saa vain odotella että milloin postilaatikkoon kolahtaa äitiyspakkauksen noutolappu =)
Tytteli: Ikävä kuulla että sulla vieläkin supistelee noin paljon, onneksi kohdunsuun tilanne on hyvä supisteluista huolimatta.
Nyt syömään kun masu niin kurnii.
Kauris ja pulla rv23+6
Terveiset fysioterapiasta.Neuvolalääkäri laitto maanantaina lähetteen fysioon ja tänään aamulla sit kävin.Lähes kaikki yöt tulee valvottua kun sattuu niin paljon selkään.Terapeutti opetti kaks nukkumis asentoa ja istumista,kävelemistä,nostamista,hengittämistä...Tuli vähä hassu olo ku on aina luullu osaavansa istua/kävellä.Muutenki mussa tuntu olevan paljon vikoja. Notko alaselkä,liian suora yläselkä ja liian liikkuvat nivelet.Tyttökin potki niin ettei oikeen voinut kunnolla keskittyä hengittämisen opetteluun.
On hyvin mukava huomata että muillakin naisilla on paljon hankaluuksia raskauden myötä.Ennen kuin tulin raskaaksi niin ajattelin tämän olevan helppoa ja että äkkiä se 9 kk kuluu.Nyt oon jo todennut että vaivoja on paljon ja aika tuntuu pitkältä.
Tosta anoppi keskustelusta vielä,mulla on ihana anoppi mutta vaikuttaa siltä että vauvan syntymän jälkeen voi olla keskusteluita.Tämä on heidän ensimmäinen lapsenlapsi ja nyt jo hyysätään kauheesti mua ja vauvaa sekä suunnitellaan kuinka isovanhemmat sitten käy meillä ja hoitaa...
Tälläistä tänne hämeeseen tänään!
node rv 24+2
Kävin just lääkärillä joka kirjoitti 2 viikkoa lisää lomaa. Kohdunsuulla oli kaikki ok eli supistelut ei onneksi oo aiheuttanu siellä mitään mutta en todellakaan olisi ollut työkykyinen näiden suppareiden ja liitoskipujen kanssa.
Tällä lääkärillä oli sellainen asenne että joskus on ehkä parempi olla töissä ja mennä normaalien päivärutiinien mukaan sillä monesti kotona (pienten lasten kanssa) on melkein raskaampaa kuin töissä. Töissä kun pystyy ottamaan usein välillä rennosti ja vähän lintsaamaankin (?)! Mua harmitti vietävästi kun tämä lääkäri ei kuunnellut mun lauseita kertaakaan loppuun kun yritin selittää että supistukset pahenee istuessa (teen istumatyötä) ja stressin takia (työni on tosi stressaavaa ja pikkutarkkaa). Eikä todellakaan ole mahdollista ottaa rennosti missään vaiheessa työpäivää! Lisäksi töistä kotiin tullessa en pysty lepäilemään kahden alle kouluikäisen kanssa. Nyt kun olen ollut sairauslomalla, lapset ovat päivisin päiväkodissa eli pystyn olemaan täysin omaan tahtiini ja huolehtimaan itsestäni. Ja kun lapset tulevat päiväkodista, jaksan minulla on vielä energiaa että jaksan huolehtia heidänkin tarpeistaan!
Jäi senkin takia vähän paha maku suuhun kun olen aina ollut tosi tunnollinen työn suhteen ja aina viimeiseen asti yrittänyt sinnitellä ettei tarvitsisi hakea sairauslomaa ja nyt tuli tosi huono omatunto kun itse pyysin sairauslomaa! Yritän sitten parin viikon päästä mennä töihin vaikkakin olen 95-prosenttisen varma ettei siitä tule mitään.
Ai niin vielä, se lääkäri sanoi että voisi kyllä kirjoittaa sairauslomaa äitiysloman alkuun saakka mutta kirjoittaa nyt tällä kertaa kaks viikkoa eteenpäin! Olispa kirjoittanut heti äippälomaan asti ettei tarvitsisi mennä enää anelemaan uudestaan! Onneksi tämä lääkäri oli vaan tuuraamassa eli ei toivottavasti tarvi mennä enää hänen vastaanotolleen!
Parvorokosta vielä. Maanantaisen vasta-ainetestin tulokset eivät vielä ole tulleet eli en tiedä olenko sairastanut sen vai en. Eilen ehdin jo säikähtää että se rokko on nyt minulla kun kasvoihin tuli semmoista pientä punaista täplää! Nyt ne täplät ovat kadonneet enkä tiedä mitä ihmettä se oli.
Vointeja!
T: GeddyLee rv 24+2
varmistamatta että kohdunsuu varmasti täysin kiinni??
Mulla ei ole ollut kipuja eikä supisteluja, joten tiesinkin kohduunsuun olevan kiinni. Eilen asia lääkärissä tarkastettiinkin. Olen ihan huoletta käynyt uimassa, ei kait tuo kylpylä siitä juurikaan poikkea? Vai olenko ihan hakoteillä?
Eliador 25+6
Moi!
Tässä just saunasta raahauduttiin miehen kanssa :)
Jännä miten ekat 4kk ei oikein saunassa voinu olla. Nyt taas voi mutta ei liian kuumassa, alkaa happi loppumaan ja ahdistamaan. Ja rinnat menee tosi aroiks ja helliks.
Viime yön nukuin tosi huonosti. Kolotti selkää ihan hulluna, kuten eilisillankin. Oli vaikee löytää hyviä asentoja ym. Kauratyynyä lämmittelin vaan ahkeraan. On siitä vaan apua.
Töitten jälkeen ollaan vaan oltu miehen kanssa. Meille toimitettiin yks lipasto ja kaks penkkiä pukuhuoneeseen mitä oltiin tilattu pari viikkoa sitten, kivaa. Lipasto on tarkoitettu vain vauvalle..vaatteille siis :) Mun äitihän on jo ilmottanu että hän sitä pääsee sitten täyttelemään.. ;) On ihan intona ostellut vauvalle ties vaikka mitä jo.. :D Alcatrazko se kirjotteli että vähän samanlaista.. :)
Tossa sit makailin sohvalla aiemmin ja alko vaan supisteleen taas. Tuntu myös menkkamaiselta alavatsalla. Onko sekin siis supisteluja?
Mut ei sitä sit loppujen lopuks kauaa kestänyt, nyt taas ihan normaali olo..
Kixnixkix kyseli hengästymisestä. Kyllä! Mua hengästyttää kans todella helposti ja tosi pienestä. Me asutaan nyt kahdessa tasossa ja aina kun noi portaat kipuan tuolta alaalta tänne yläkertaan, hengästyn..vaikka miten hitaasti tulisin :D
Tyttelille kovasti tsemppiä supistelujen ja pahan olon kanssa.
Äideistä ja anopeista. Mulla on tosi loistavat välit äitini kanssa. On ihana jakaa asia kun asia, etenkin raskausjuttuja. Anopin kanssa on myös hyvät välit. Appivanhemmat vaan asuu niin kaukana (Oulussa päin) ettei heitä kovin usein näe. Just olivat tässä viikonloppua ja seuraavan kerran näen heitä varmaan sit kesällä kun vauva on jo.
Ja Minskuma kyseli Tallinnan kylpylään menemisestä. Itse kyllä menisin. Käyn uimassa säännöllisesti uimahallissa ja yhtälailla voisin mennä Tallinnassakin.
Huomenna onneks perjantai taas!
Mies lähteekin sitten ajelemaan töitten jälkeen Oulun suuntaan. Pojat siellä mummolassa olleet tän viikon. Hakee siis ne sieltä ja on siellä myös su asti, et su tulevat sit takas. (selitinpäs monimutkaisesti ;))
Mä vietän viikonloppua ihan itekseen rauhassa. Parempi olla täällä kun lähteä istumaan autoon turhan pitkää matkaa.
Mukavaa lähestyvää viikonloppua. Ja mahdollisimman hyvää vointia kaikille!!
a_j + pötkis 26+0 (tai 27+0)
Jestas, että on raskas olo. Tuntuu, että vatsa on kaksinkertaistunut kooltaan tämän viikon aikana. Hengitänkin niin mahdottoman raskaasti, että se häiritsee jopa itseäni, puhumattakaan siitä, että joka askeleella kiristää vatsaa. Luojan kiitos liitoskivut eivät ole vielä alkaneet. Viime raskaudessa olin jo ihan henkipatto näillä viikoilla.
Mitään rappusia en edes kuvittele nousevani ja pidemmät kävelylenkit kiristävät niin vatsalla, etten muista edes hengittää. Ihme ja kumma, turvotusta ei ole ollenkaan, mutta iskias vihloo oikeassa pakarassa ihan tosissaan joka askeleella.
Ajatella huomenna on jo 26 viikkoa täynnä :) Missä nämä viikot ovat oikein rientäneet? Ensi viikolla pääsen onneksi lääkärin juttusille. Luojan kiitos, saan olla kotona, sillä tiedän, että jos olisin nyt työelämässä, voisin ollakin jo ihan naatti ja poikki sekä kypsä saikulle. Jaksamista kaikille työssäkäyville, vaikka raskaus ei ole sairaus, sen nimi ei mielestäni ole turhaan " raskaus" sillä sitähän se kirjaimellisesti on...hitonmoinen koitos elimistölle.
Sisäelimetkin tuntuvat tunkevan kurkusta ulos, jokin painaa keuhkoja ja tiedän, että vauva se ei vielä voi olla millään, luultavasti kohdun kasvu aiheuttaa pientä sisäistä uudelleen järjestäytymistä elimistössä...
Kyllä noilla työpaikan lekureilla on ihan omat käsityksensä raskaudesta ja saikun tarpeesta...ei muuta kuin neuvolalääkäriin vain, jos siltä tuntuu...raskausajan vaivat ovat heidän erikoisalaansa, ei työterveyslääkäreiden.
Ai jestas kun jomottelee nytkin alavatsaa. Sitä menkkamaista jomottelua taas...olen tainnut rehkiä liikaa tänään kun kävin kaupassa ja taiteilin liukkaalla jalkakäytävällä rattaiden ja kahden todella painavan kauppakassin kanssa. Ihan liikaa tälle möhköfantille :-/
Nyt lopettelen ja alan katselemaan illan tallennettuja ohjelmia.
Jaksamista kaikille!
Kanelisokeri 25+6
meil onkin node.k. kans sama tilanne! ensimmäinen lapsenlapsi tulossa :) kaikki on onnesta sekaisin..välillä äitiin menee hermo ku paapoo koko ajan, mut loppujen lopuks aivan ihanaa ku kaikki on niin onnellisia pikkuisesta =)
tänään jouduin lähteen kesken työpäivän lääkäriin!
mahasekaisin ja selkään " pisti" vähän väliä!! nyt alkaa helpottaa, mut huomenna lääkäriin uudestaan, jos selkä kipu jatkuu!!
täällä kans hengästytään ku joutuu juokseen kahdenkerroksen välissä!!
aivan ihana asunto,mut ei näin raskaana olessa paras mahdollinen :)
nyt nukkuun, jos vaik uni tulis..tuppaa välillä olenn levottomat jalat!
Meillä on kanssa meidän suvun ensimmäinen lapsenlapsi tulossa, ja koska olen myös vanhin lapsi niin kyllähän on meitä nyt seurattu ja asiaa puitu (eivät odottaneet että pikku-minä näihin puuhiin alkaisin ollenkaan :)
Söin tuossa äsken antaumuksella ja nautiskellen ja sitten sain juoksun kanssa laukata vessaan ja sinne meni pöntön uumeniin miehen vaivalla eilisiltana kokkaama ateria. Mukava kaivaa riisinjyviä nenästä... (!) Sitä on vissiin liikkeellä tuotakin tautia mutta enpä tiedä onko se sitä vai muuta. Maha on edelleen kipeä ja eilen oli kanssa. Pitäis nyt kohta lähtä työterveyshoitajalta hakeen tälle päivälle saikkulappu.
Meillä siis nimenomaan ei ole neuvolalääkäreitä oikein tarjolla, kuin paikallinen terkkapuolen yleislääkäri ja harvemmin ulkopaikkakunnalta käymässä se sama tympeä ukko mikä rakenneultrassa mulla oli. Siksi mietin jos koittaisi sitä pidempää saikkua saada tk:n puolelta tai työterveyshuollon kautta... Neuvolatäditkään kun eivät sitä saa antaa kuin max sen 3vrk kerrallaan.
Työkaverin kanssa sovin kaupat hoitopöydästä ja lipastosta, 20e koko köntsälle hinnaksi. Kaikki vaatteet kuulemma sitten mahtuu sinne ja lupasi antaa heiltäkin vaatteita mukaan. Heidän nuorimmainen on varmaan jotain 2v.
Alcatraz 25+0
Kohta pitäs lähteä jumppaamaan, spinninkiä, pumppia ja venyttelyä. Saas nähä miten mun käy. Mähän en ole juuri liikkunut koko raskausaikana, joten saatan olla aika rampa illalla, jos ylipäätään saan mitään tehtyä siellä.
Meillä pääsee neuvolalääkärille normaalisti vain kahdesti odotusaikana, sitten jos jotain ongelmia niin useammin. Th sumplii aikatauluja niin että mahtuu mukaan, tai sitten käydään keskustassa terveysasemalla, jos ei muuten onnistu. Mun pitäs soittaa th:lle ja kysellä josko se vois ottaa ma hiivatulehdusnäytteen. Tänään on tuo tyky ja mulla ei ole autoa käytössä.
Esikoisella saattaa taas olla korvatulehdus. Toivottavasti ei. Mies menee käyttämään sitä lääkärillä... onneksi meillä on vakuutus niin päästään yksityiselle. Tähän asti ei onneksi ole juuri tarvittu sitä vakuutusta. Toivottavasti saadaan tälle toisellekin vakuutus, eikä mun antibioottikuurit vaikuta sen myöntämiseen.
Pitänee ruveta valmistautumaan siihen jumppaamiseen.
t. SannaNu ja tiuhti rv 26+4
Pää on ihan pyörällä kun luin monen päivän kuulumiset kerralla. On ollut viime päivinä niin kauhea kiire ettei edes koneelle ole kerennyt:(
Kommentoidakin piti, mutta en muuta enään muista kuin nappulan kusymyksen maha-aktiivisuudesta. Esikoinen (tyttö) oli tosi rauhallinen mahassa. Mutta syntymänsä jälkeen ei kylläkään ole mikään rauhallinen ollut. Kuopus (tyttö) oli mahassa tosi vilkas. Mutta syntymänsä jälkeen ekat 2kk nukkui paljon. Vauva ajan jälkeen meno on muuttunut villimäksi, mutta on kuitenkin rauhallisempi kuin siskonsa.
Viikko sitten kävin neuvolassa ja yritin silloin kirjoitella kuulumisia. Mutta aina kirjoitukset hävisivät jonnekin bitti avaruuteen:(
Taidankin nytten laittaa tämän ennekuin pitempää sepustusta alan kirjoittamaan.
ilonella 24+1
Neuvolakuulumisia:
Eli pissa ja verenpaine oli ihan ok ja vauvan syke 150. Lähete laitettiin synnytyspolille pelkokeskusteluun ja aikakin tuli jo (18.3). Samoin sokerirasitukeen varattiin aika (20.3). Hieman huolissani olen kun sf mitta ei ollut kasvanut kolmessa viikossa ollenkaan (oli 17). Sen takia menen ensi to uudestaan neuvolaan. Valitusta sain painosta joka oli taas tippunut -200g. Yhteensä -900g on paino pudonnut ekasta neuvolasta. Pitäsi kuulemma alkaa pikku hiljaa kertyä painoa vaikka minulla oli 9kg ylipainoa ennen raskautta. Terkka totesi että olet tainnut noudattaa raskausdiabetes diettiä tarkasti. Mielestäni en ole herkut maistuvat liian usein, varsinkin viikonloppuisin ja liikuntaa ole harrastanut liian vähän. Mielestäni myös syön tarpeeksi. En tiedä mistä painon tippumien johtuu (eipä ennen sen suhteen ole ongelmia ollut). Meninpä sitten neuvolan jälkeen kauppaan ja ostin pakaste pizzan ja karkkipussin:D Söin myös seuraavana aamuna aamupalan jälkeen karkkipussin, mikä ei ollut yhtään hyvä idea. Tuli huono olo ja alkoi väsyttämään aivan sairaasti, taisi sokerit hieman heitellä. Oli eka kerta kuin tässä raskaudessa kävi noin. Samanlaisia oloja minulla oli viime raskaudessa ennenkuin raskausdiabetes todettiin. Muutenkin viime aikoina on makeaa tehnyt mieli koko ajan:( olen kyllä yrittänyt rajoittaa sen syömistä.
ilonella 24+1
Tässä aluksi alkuviikko:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=82&m=12532587&p=1&tmo…
Kirjoittelen tässä pikaisesti, kun nuo sämpylät kypsyvät uunissa. siis ovat muuten ihan valmissämpylöitä, en odellakaan ole leiponut täällä aamuvarhaisesta : D
Niin tai varmaan pitäisi kun anoppi tulossa kylään ; )
No, tosiaankaan ei ole paineita sen suhteen, mulla on tosi hyvät välit sinne suuntaan. Viihdyn jopa paremmin kuin oman äitini seurassa. Omassakaan ei ole mitään vikaa, mutta on vaan niin ärsyttävän rauhallinen ja lauhkea minun menoon... : DDDD
No joo se niistä naisista...
Kiva talvinen ilma täällä. Puut ja maa on lumessa ja mummot kaatuilee... toivottavasti ei nyt kovin, samoin myös mammat: pitäkäähän " core" kuosissa ettette horju ; )
Mut nyt on tuoretta aamiaista, kahvia sitten vaan eteen : )
art rv 26+3(?)