Raskauden aikainen viiva mahassa...tyttö vai poika??
Eli siinä se jo tulikin. Mahaan ilmestynyt pysty suora viiva ihan koko masun poikki, ihan ylhäältä alas asti. " Kaikki" sanovat että jaaha, poika tulee, mutta kun tämä minun viivani on ilmestynyt viimesen viikon sisällä, nyt rv 39+1! Rakenne ultrassa viikolla 20 sanoivat melkeen varmaksi (varmahan ei siis voikaan olla) että tyttö tulee. Onko se siis sittenkin poika vai onko kellään käynyt näin ja tullutkin tyttö??
Kommentit (13)
Mutta esikoisen raskausaikana kuulin teorian, jonka mukaan poikaviiva nousee max navan korkeudelle, tytöstä viiva tulee koko mahan pituudelta. Mulla piti paikkansa: viiva oli alhaalta napaan asti ja poika tuli. Viiva taisi silloin ilmestyä heti alussa. Nyt ei näy viivaa, mutta ultrassa vähän vihjailtiin kuitenkin tytön suuntaan..
SP rv 21+4
mulla on ollut molemmilla sama viiva pojalla ja tytöllä. Pojan syntymästä on jo 1v ja 1kk ja viiva on osaksi vieläkin näkyvissa! en siis aivan usko näihin juttuihin mutta mahan muoto oli minulla ihan erilainen näissä raskauksissa. Tyttö odotus levisi koko kroppaan ja poika odotus oli enemmän edessä.
ensimmäisestä tytöstä viiva kulki masun poikki alhaalta ylös asti. Toisesta tytöstä viiva ylettyi vain napaan. Tässä kolmannessa en vielä ole nähnyt viivaa ollenkaan. Joo, vanhoja uskomuksia ovat... Mikäköhän hormooni pigmenttimuutoksiin vaikuttaisi??
t. pandariini rv. 27+2
mulla sama viiva molemmista, ja toinen tyttö ja toinen poika.
ja ensimmäisestä viiva koko mahan yli, toisesta vain napaan asti.
Noin sadasta vastauksesta joku voisikin tehdä taulukoinnin, että korreloiko viivan pituus sukupuoleen mitenkään ;-)
Esikoisesta ilmestyi tumma viiva alhaalta ihan ylös rintojen väliin melko aikaisessa vaiheessa, olisko ollut jo raskauden puolivälin jälkeen ja tyttö tuli.
Toisesta viiva tuli näkyviin vasta 35+ viikolla ja oli kyllä yhtä pitkä mutta huomattavasti vaaleampi ja poika tuli
viiva tuli rintojen alta tonne ihan alas asti, tuli joskus puoles välii raskautta muistaakseni ja muutenki oli ihan pystymaha eli poikamaha, niinkuin kaikki sanoivatki ja itsekin luultii pojan tulevan...prinsessaha sieltä sitten tulikin=)
mutta poikaviivaksihan sitä usein kutsutaan!
Itselläni on kaksi poikaa, ja molemmilla kerroilla vatsan
yli meni tumma linea negra. Nyt viivaa ei ole tässä
kolmannessa raskaudessa näkynyt! Vaan voipi ihan hyvin
taas olla poika tulossa. :)
viiva mahaan jo aika alussa ja tyttö tuli. Nytkin ollut jo kauan viiva mahassa, samanlainen kuin esikoisesta. Eikä tiedetä kumpi tulee. Viiva mahassa ei oikeasti ennusta sukupuolta, paitsi legendoissa..
Västis rv 31+1
Ekasta todella tumma viiva jo varhain-> tyttö,
tokasta vaalea viiva myöhemmässä vaiheessa raskautta -> tyttö.
Esikoistyttöämme odottaessa vatsaani ilmestyi pikkuhiljaa viiru (napaan asti, melko vaalea). Kuopuksen (poika) kanssa viivaa ei tullut. Eli se siitä poikaviiva-teoriasta!