♥ ~ ♥ KESÄNUPUT to-su ♥ ~ ♥
Huomenta!
Laitetaanpas vähän uudenlaista otsikkokuviota ; )
Kommentit (28)
Moikka,
Ihana olo just nyt! Tulin nimittäin taas uimasta! :) Se on todellakin se ainut oikea laji mulle. Uin reilun kilsan ja tuntuu vaan pelkästään hyvältä.
Kohta iltapalaa ja sit kunnon venyttelyt.
Onneks myös perjantai, se on viikonloppu nyt! :)
Viime yön nukuin suht ok, aamulla oli paikat vähän jumissa mutta tätä tää on ;)
Mies lähti töitten jälkeen ajelemaan Oulun suuntaan viikonlopuks poikiaan hakemaan. Mä täällä ihan itekseen.
Mä ajoin töistä suoraan salille ja jäädytin mun jäsenyyden 5 kk:ks. Elokuussa saa palata taas jos sit sille tuntuu. Oon nyt tosi tyytyväinen että jäädytin jäsenyyden kun ei mun käynneistä enää vaan tuu mitään. Yhtä räpiköintiä vaan.
Nyt sit uin ja käyn kävelyllä täällä kotosalla aina jos kykenee.
82tintti, Alcatraz ja Node.k, täällä myös eka lapsenlapsi tulossa mun vanhemmille! KYllä ne on innoissaan!! :) Miehelläni on siis 3 poikaa eli mun appivanhemmille on neljäs lapsenlapsi mutta on nekin innoissaan.
En nyt muista pitikö mun kommentoida vielä jotain...
Tätä tää dementia on ;)
Mukavaa viikonloppua kaikille! Voikaahan mahdollisimman hyvin! :)
a_j + pötkäle 26+1
Minä täällä taas :)
Vein viime viikolla äitiyspäivärahahakemukset Kelaan ja tänään tuli jo päätös. Kerrankin nopeata toimintaa! :) Saan saman rahan kuin tuosta meidän 1v tyttärestä, mikä on tietenkin ihan upea juttu. Muutenkin koko vanhempainloma tuntui niin ruhtinaallisen pitkältä ajalta siinä paperilla vaikka äkkiähän se toki menee kun on alkuun päästy. Kivointa on se, että tuota meidän nuorimmaista ei tarvitse viedä hoitoon vielä pitkään aikaan, vasta lähempänä 3v ikää :)
Samalla tuli päätös äitiyspakkauksesta - joo, todellakin, otin neljännen äitiyspakkauksen meille :P Sen ottaminen rahana tuntui niin hitsin pieneltä summalta ja satun pitämään kovasti tämänvuotisesta pakkauksesta, joten en voinut olla ottamatta sitä :)
Yksi mikä jäi ihmetyttämään, oli se, että päätöksen mukana tuli tiedote, että voin hakea kotihoidon tukea tuosta nuorimmaisestakin...siis en tiennytkään, tosin se summa ei taida olla mikään maailmoja kaatavan suuri, mutta onpahan nyt haettu sitäkin :)
Hengästymisestä: Minä puuskutan koko ajan. Mietin, olisiko syynä huonot rautavarastot kun olo on ihan samanlainen kuin juuri synnytyksen jälkeen kun on menettänyt yli puoli litraa verta, eikä jaksa edes sairaalan ruokatarjotinta kunnolla kantaa ruokakärrystä huoneeseensa...
Tänään on taas supistellutkin ihan mielettömästi, heti kun tekee jotain fyysistä niin alkaa jomottelemaan ja myös kiristelemään :( Tätä ongelmaa ei ole ennemmin ollutkaan.
Nyt lopettelen, hyvää viikonloppua kaikille!
Kanelisokeri 26+0
Moikka,
Tämäkin päivää alkaa pian olemaan pulkassa..
Mä täällä tosiaan itekseni viikonloppua viettelen, mies siellä pohjoisempana..
Viime yön nukuin vaihteeks huonohkosti. Valvoin 4.30-6, saman ajan valvoi myös vauvakin, kovasti potki ja riehui :)
Ja ekan kerran viime yönä oli myös suonenvetoja. Saa nähdä toistuuko nyt sit useemmin..
Aamun otin rennosti. Pitkään makasin sängyssä lukemassa ja nautin omasta ajasta :)
Sit päivällä lähdin taas uimaan! :) Se vaan on ihanaa. Taas reilun kilsan uin.
Sit mulla tuli iltapäivällä yks hyvä ystävä kylään jota en ole nähnyt kun lokakuussa viimeksi. Ihanaa oli rauhassa jutella ja olla, hän olikin melkein 4h, vasta lähti..
Nyt tässä olen vaan, telkkaa kattelen ja sellasta.
Huomenna tulee kaks kaveria kans päivällä kylään ja sit iltapäivällä pitäs jo miehenkin kotiutua.
Vauva painaa taas rakkoa kivasti, ja eiku vessaan.. :D
Hyvää la:n jatkoa! :)
a_j + pötkäle 26+2
Kaks päivää kun on koneekta pois niin heti on paljon lukemista.. Olin pe ja la turussa kun mies oli iltavuorossa töissä ja kaipasin seuraa.Olin serkkuni luona jolla on 9kk ikäne poika ja 13 rv menossa.Oli kiva päästä lapsiperheen elämää kattomaan.
Aina välillä tulee tuolta mieheltä kommenttia mun ulkonäöstä ja liikkumisesta yms.Ei kai se pahalla tarkoita mutta nyt raskaana ollessa on vaan niin herkkä että kaikki satuttaa ja jää mieleen.Vartalo muuttuu niin nopeesti ettei ite kerkee tottuu siihen (olo on kuin olisin norsun poikane) ja sitte toinen nälvii jotain mahasta tai mustista silmistä...
Painoa ei ole tullut kuin 3kg mutta kohtu kasvaa nopeesti sf mitta kaks viikkoa sitten 23.Mahakin on " tyttömaha" ,leviää joka suuntaan.
Onko teillä muilla tällaisia kokemuksia?
Huomenna olis sokerirasitus koe ja töihin pitäis tiistaina mennä.Kaks viikkoo sitten oon ollut viimeksi töissä.
Moi,
Näin tämä viikonloppu vetelee viimeisiä.. Huomenna taas töihin.
Viime yö meni taas aika kehnosti. Valvoin 4-6, vauva riehui kovasti sen ajan taas :D Ja muutenkin selkää kolotteli ja juili oikeeseen käsivarteenkin sitä kipua. Kiitos taas kauratyynylle...
Aamupäivä meni jotenkin puoliunisessa horroksessa.
Sit päivällä tuli kaks hyvää ystävää kylään :) Oikein kivaa. Toinen heistä saa esikoisen elokuussa sitten.Juttua piisaa.. :)
Melkein sitten heti kohta kun he lähti, mies kotiutui reissusta!! :)
KYlläpäs olikin iso ikävä vaikka vaan 2 yötä oltiin erossa ;) Raskaanaollessa tunteet enemmän pinnassa ym.
Siinä sitten ruokaa tehtiin ja äsken käytiin 30min kävelyllä. Teki ihan hyvää kun kykeninkin kerta. Mutta hitaasti pitää vaan mennä, puuskutan niin älyttömän pienestä jo.
Kohta sit saunaan..
Tiistaina oliskin sitten sairaalaan tutustuminen ja ke lääkärineuvola. Siellä saa myös tulokset sokerirasituksesta.
Mukavaa alkavaa viikkoa! Voikaahan mahdollisimman hyvin!
a_j + pötkis 26+3
Mulla mennyt " vointi" siihen, etten oikein voi tehdä mitään. Heti tuntuu hankalalta, puristaa, niitä selkeämpiä supistuksiakin on tullut ja siinä sivussa maha tulee kipeäksi (juilii) kun jotain yrittää tehdä ja tulee tukala olo. Alaselkä on myös kipeä lähes jatkuvasti. Tuntuu että en todellakaan ole työkuntoinen. Väsyttää edelleen paljon, ja nyt on viikonlopun ajan ollut pää ja niska kipeänä pitkästä aikaa - se vetää viimeisetkin mehut.
Mietin vielä, mutta voi olla että huomenna lähden valittelemaan urakalla joko tk:n tai neuvolan kautta ja sitä saikkua keräämään. Perjantainakaan en mennyt - maha oli kipeä ja aamupäivällä oksensin kaaressa ruuat pihalle, ei se mahatautiakaan sitten ollut kun jäi ainoaksi kerraksi.
Mitä hyötyä minusta on töissä, jos en oikein tuolilta pääse liikkeelle, eikä minulla ole minkäänlaista halua työntekoon? Mieluummin vain lepäisin. Töiden jälkeen ei enää jaksa pitää taloa pystyssä ja siivo on melkoinen. Tuntuu että aivan sama vaikka työt loppuis kokonaan...
Pitäis lähteä tallihommiin, mutta jo ulkovaatteitten pukeminen ja tästä tuolilta nouseminen tuntuu vaikealta (lue: raskaalta) ajatukselta :)
Alcatraz 25+2 jos oikein laskin
Mies lähti reissuun ja tulee tiistaina. Just oli torstain ja perjantain poissa. Lauantai menikin sitten arvaten tapellessa. Aina käy niin, kun on yksi yhteinen päivä, niin paineet kasaantuu (tiedostamatta) ja sitten matsataan. Onneks saatiin illalla sentäs sovittua ja tää päivä menikin sitten ihan toisissa merkeissä.
Saatiin yhdessä siivottua. Vitsi miten tuntuikin helpolta siivous kun mies imuroi. Mie oon imurointikiellossa. Pölyjen pyyhkiminen on tarpeeksi kevyttä hommaa mulle. Pitäis jatkossakin pistää mies imuroimaan ja viemään matot ulos. Käytännössä on kyllä helpompaa jos hän on esikoisen kanssa ja mie siivoan yksin. Sit varsinkin kun on kaksi lasta, niin ihan turha yrittää siivota yhdessä.
Jee, tänään on ollut aika hyvä olo eikä jalkaakaan ole pakottanut. Mulla on ihan pakko olla aamusta iltaan tukisukat jalassa, muuten ei tuu yhtään mitään. Joka aamu pitää aloittaa venyttelemällä koko kroppa ja illalla vielä uudestaan. Sillä tavalla saan jokseenkin vaivat pidettyä kurissa. Eilen mies hieroskeli pohkeita ja se tuntui taivaalliselle. Tuntui, että mikä tukos siellä olikaan, se helpotti.
Ihanaa mennä puhtaisiin lakanoihin nukkumaan. Tuossa äsken vaan paita kastui molempien rintojen kohdalta mukavasti, joten taitaa olla aika rueta nukkumaan rintsikat ja liivinsuojat päällä. Oon nimittäin vasta pessyt sängyn pohjia myöten, joten en halua sitten maitoläikkiä. Ostin jo esikoisen aikaan löysähköt ja kaarituettomat imetysliivit yökäyttöön, mitkä onkin hyvät jo nyt.
Ja kaikki ketkä saikkua tarvitsee, hakekaa vaan reippaasi sitä. Turha on kaikkea energiaa töissä kuluttaa jos ei jaksa. Mie yritän vielä muutaman viikon tehdä töitä jos vaan suinkin onnistuu. Mut en varmastikaan ole koko loppuaikaa töissä.
Mie tässä mussutan karkkia naamaan... Ostin pitkästä aikaa snörre-nauhaa, sitä mansikan makuista. Onpas hyvää!
Tytteli-83 rv 26+6
Meillä alkoi talvilomat Murphyn lakiin perustuen. Tytöllä nousi kuume yli 38 ja poikakin röhnöttää ja silmistä näkee että on sairas. Ja huomenna sitten pitäisi ajella sinne Ylläkselle. Voi vittulan väki sanon minä. No, jospa menisi ohi tauti parin päivän potemisella eikä pilaisi koko lomaa. Meillä kun kuuritkin syötiin sitä silmällä pitäen että menisi taudit ohi lomaan mennessä. Gefilusmehuja ja tippoja olen työntänyt porukan kurkusta alas ettei mikään mahatauti alkaisi vaivata.
No, jos ei loma suju suunnitelmien mukaan niin sitten pitää tehdä plan-B. Luetaan vaikka puputupunaa hitaasti ja laahaten jos ei rinteeseen selvitä :D
Pitääkin ottaa jotain dvd hapatusta mukaan säkillinen.
2 yötä olen nukkunut todella huonosti. Poika on herätellyt ja tyttö yskii niin että minä olen hereillä. Ja sitten tämä alivuokralainen potkii aamuyöstä niin että pelkään jo nyt kylkiluitten puolesta kevääseen mentäessä. Viimekin yönä sillä oli semmoiset bileet että ajattelin jo, minne tuosta jytkeestä valittaisi. Mitähän nuo poliisit tuumais jos soittaisin ja sanoisin että alivuokralainen metelöi, en saa nukkua. Sitten näyttäisin tätä norsunetumusta kun koputtelisivat ovelle?
Ajatukset menee näköjään vähän korkealentoisesti. Sitä se valvominen teettää.
Tilasin elloksesta ensi kesäksi semmoisen kesämekon. Sillai nimiäisjuhlia aatellen. Oli semmoinen kukallinen ja rypyt edessä ja polvipituinen. Vetäsin sen päälleni ja mahan kanssa taisi olla vähän hassu. Kun porukka taas sillai nauraa pyrskähtelivät. Hitto.
Sanoin ääneen että minusta tämä on kiva, kun ei olisi tuota mahaa. Mies siihen sanoi että niin, hyvähän se on heti sulattaa synnytyksen jälkeen pois ettei jää siihen. Kuullosti minusta vähän ukaasilta. Siihen ääneen mietin että minkähänlainen pettymys minä olen sinulle sitten kun synnytys tulee ja menee ja maha jää? Kai sitä tällä itsetunnolla, mikä ei kovin hääppöinen ole, ajattelee ettei kelpaa kun on totaalirupsahtanut, väsynyt ja sitten vielä hyvässä lykyssä masentunut. Naamakin on kuin haamujen kokoontumisajosta, kalpea ja mustanaamiot silmien ympärillä.
Mies kylläkin kiirehti sanomaan että ei hän mitään odota, yrittää vaan kannustaa minua saamaan itseni kuntoon synnytyksen jälkeen niin että olisi itselläni parempi olo ja sensemmoista. On se ihana. Löytää aina ne oikeat sanat niin ettei jää paha mieli. :)
- PIrkko ja Kiljusen herrasväki rv 23+1