Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

voiko vettä juoda liikaa ja jos voi niin mitä siitä seuraa?

Vierailija
27.02.2008 |

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä on ihan tosi. Elimistön suolat laimenevat liikaa, näin kansantajuisesti.

Vierailija
2/15 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liika veden nauttiminen voi pakottaa käymään vessassa useammin, mikä voi aiheuttaa virtsarakko- ja virtsanpidätysongelmia. Munuaiset saattavat vaurioitua liian vähästä tai liiallisesta vedensaannista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämäkin tutkittiin Prisman totuus ruoasta dokumentissa

Vierailija
4/15 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liika nesteen nauttiminen aiheuttaa veressä olevan, tarpeellisen suolan puutostilan. Tämä puutostila saattaa johtaa kuolemaan. Tällainen kuolintapaus sattui mm Bostonin maratonin aikana. Siellä naispuolinen maratonjuoksija oli nauttinut suunnattomat määrät nesteitä ennen juoksua ja sen aikana. Hänen verensä suolapitoisuus aleni kohtalokkain seurauksin. Vastaavanlaisia, valitettavia tapauksia on sattunut muuallakin

Vierailija
5/15 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyneeköhän elektrolyyttitasapainoon.

Vierailija
6/15 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meinaa olla ongelma että en saa menemään sitä 2 litraa päivässä . Olen raskaana ja olis todella suotavaa.

Oletteko laittaneet vede sekaan jotakin makua?

MMulle välillä tuskaa kun pitää väkisin vetää naamaan vaikka en tykkää.

Ammulla menee ihan hyvin pari lasia tyhjään mahaan.

Vierailija
7/15 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englannissa oli kuollut nuori mies liialliseen vedenjuontiin.

Vierailija
8/15 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään kahden litran sääntöjä ei tarvitse noudattaa. Ja juoma voi olla muutakin kuin vettä.

Vierailija
9/15 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on pakko juoda jotta ei tulis samanlaista turvotusta ja painonnousua kuin edellisissä raskauksissa.

Vierailija:

Mitään kahden litran sääntöjä ei tarvitse noudattaa. Ja juoma voi olla muutakin kuin vettä.

Vierailija
10/15 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi tulee pari mukia kahvia ja teetä. Imetän kylläkin joten se lisää vedentarvetta, mutta rupesin nyt miettimään juonko liikaa?

Vierailija
11/15 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun imetys on hyvin käynnissä, niin on ihan turhaa juoda litratolkulla.

Minulla ei ole juuri koskaan jano enkä juo paljon. Silti olen ihan hyvinvoiva ja hyvässä kunnossa. Esim. ruokaillessa en juo mitään. Päivän mittaan menee varmaan alle litra nestettä, siis ihan nesteenä. Nestettähän tulee myös ruokien mukana. Jos janottaa, niin sitten juon. Jano kertoo nesteen tarpeesta.

Vierailija
12/15 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko jano, mutta usein mun tekee mieli juoda vettä ja silloin juon. Join jo raskausaikana paljon (minulla ei ollut raskausdiabetesta).

Olen pitänyt riittävän juomisen mittarina sitä, että pissa on vaaleankeltaista. Jos se on tummaa ja väkevää, ihminen selvästikin juo liian vähän. Olen myös kuullut, että jos janon tunne tulee, silloin on jo tavallaan myöhäistä. Tai siis ei tietenkään liian myöhäistä juoda, vaan että silloin elimistö jo kärsii vedenpuutteesta. Tiedä sitten...

Vierailija
13/15 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ne jotka juo pari pannua kahveeta ja 7 lasia maitoa juovat todellakin liian vähän.... Vettä!!!!

Vierailija
14/15 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveellä ihmisillä puhutaan kuitenkin tosi isoista vesimääristä, yli 10 litraa, yleensä kymmeniä litroja päivässä.

Vierailija
15/15 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en juo ollenkaan vettä ja aineenvaihdunta mitä parahin. :) Veden tankkaaminen ei ole mitenkään tarpeellista.

Tosiaan; Prisman dokkarissa oli juuri, että kaikesta syömästämme saamme jo nestettä lähes kylliksi.

T. Mää juon ku janottaa!

Vierailija:

Että ne jotka juo pari pannua kahveeta ja 7 lasia maitoa juovat todellakin liian vähän.... Vettä!!!!