Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*MARRASVAUVAT*

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin saatiin mekin käytyä 4kk neuvolassa.

Painoa oli 6600g

Pituutta 62.5cm

Pipo 43cm

Poika oppi kääntymään vatsalleen 10.3. Eli tasan viikko ennen 4kk päivää. Nyt sekin tuntuu jo tylsältä ja pitäisi kaiketi päästä eteenpäin, mutta kun ei taidot riitä =)

Yöt meni pikkasen rauhattomaksi tuosta kääntymisen oppimisesta. Ei nyt pahasti, mutta kun ennen ei herätty ollenkaan ja nyt vähintään sen kerran. Mutta ohimenevää toivottavasti.

Maisteltu ollaan bataattia, maissia ja luumua. Hyvin tuntuu uppoavan. Imetyksen lopetin pari viikkoa sitten ja nyt ollaan korvikkeella. Sitä on mennyt 1-1½ litraa, joten kiva että soseita tykkää syödä.

Muuten ei kummempia. Meillä ei harrastuksia ole. Kaikki aika menee ihaillessa isoa veikkaa :) Ulkoillaan kauheasti ja niinä harvoina sisäpäivinä pikkumieskin on kiukkuinen.

Vierailija
2/69 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatketaan vielä tähän pinoon. Oli pakko tulla ilmottaan että meille tulee HAMPAITA, tuntu jo ikenen läpi ja ien oli puhjennu ja kun rasse puras peukaloon niin jumankauta kun se sattu, osu just se hampaan alku sormeen ja se on ihan sopivan terävä reunanen. Selvispä syykin siihen miks ollaan oltu kohta viikko kränäsiä ja syöty/ nukuttu huonosti, toki epäilinki sitä mutta kun mitään ei näkyny eikä tuntunu niin mietin et jos olis ollu jotain muuta.

Jassoo, jos sitä painelis maate niin sais hetken torkahtaa ennen kuin poitsu herää syömään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juniori juuri kolme kuukautta täyttäneenä (yhtä hymypoika edelleen)

http://www.aijaa.com/v.php?i=1782026.jpg

KL.

Vierailija
4/69 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lennistä kuva. Nauraa veikalle joka ilmeilee vieressä :)

http://www.aijaa.com/v.php?i=1814217.jpg

(Onnistuukohan linkitys, en ole ennen aijaa.comia käyttänyt...

Vierailija
5/69 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytiin tänään 4kk neuvolassa ja samalla oli neuvolalääkäri.

Mitoiksi saatiin 7065g (edellinen paino 5730g) ja pituus 64,7cm (edellinen 59,8cm) et ihan mukavasti on kasvettu :)

Lääkäri kovasti naureskeli meijän ikiliikkujalle, tokas vaan et " sun päivät ei taida olla tylsiä tämän pojan kanssa" ja sitähän ne ei ole, paikallaan ei olla hetkeekään, kovasti haetaan konttausasentoa mut kädet ei oo viä oikeen mukana, toki eipä niitten viä tähän ikään tarvikkaan olla. neuvolas sanottiin et ei taida mennä enään kauaa kun lähetään liikkeelle kunnolla, nyt mennään eteenpäin kierimällä.

Saatin lupa ruveta syömään puuroa et sais nälän pysyyn pois kauemmin kun meillä on nykyään maito pelkästään janojuomana ja velli+soseet sitä ruokaa, jos antaa pelkää maitoo niin sitten on taas tunnin päästä nälkä mut eipä tolla touhuamisella sitä tarvi ihmetelläkkään et tarvii energiaa.

Nyt on soseista syöty perunaa, porkkanaa,päärynää ja persikkaa ja vähän luumua et saatiin maha toimiin kunnolla kun oli tos hetken aikas kovalla.

nyt täytyy ruveta antaan jätkälle sapuskaa et päästään lähtee kauppaan kun mies tulee töistä (oma auto rikki niin ei päästä sillä kulkeen).

möhö ja Rasmus 4,5kk

Vierailija
6/69 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tänään Safiran 4kk neuvola ja jäi vähän huono mieli. Painoa oli tullu viime kerrasta vaan 30g eli nyt paino oli 4935g. Pituutta oli tullu puol senttii ja pituus oli nyt 62,5cm. Nyt alotetaan kiinteet, itte asiassa Safira maistoki tänään maissia ja tykkäs :) Tuli vaan tylsä olo et onks rassukka eläny viimisen kuukauden nälässä vai miksei paino nouse. Maitoa kyl tulee ku sitä heruuki samalla ku toisesta rinnasta imetän. Neuvolan täti sano ettei maito oo enää niin paksua vaan on vetisempää ku ihan vauvan synnyttyä. No me mennään painotarkkailuun parin viikon päästä.

Onks kellään muulla ollu samanlaista tilannetta? Jotenki ite vaan huolestuin kauheesti! Safira on kuitenki virkee, ilonen vauva joka pissaa hyvin ja jokeltelee. Lääkäri sano et kaikki on ihan normaalia. Tuli vaan pelko et onks jotain pielessä...

Tarald ihmeissään ja pikkunen hoikka neiti Safira 4kk (synt. 20.11.2007)

Vierailija
7/69 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän samanlainen kokemus meidän esikoisesta. Neuvolassa olivat ihan kauhuissaan kun en ollut vielä aloittanut antamaan kiinteitä. Painoa ei ollut kuukaudessa tullut vauvalleni juurikaan ja kovasti säikähdin minäkin. Vauva oli siis täysimetyksellä, ja jos en ihan väärin muista niin kyseessä oli juuri 4-5kk-neuvola.

Neuvolasta sanoivat, että maitoni on enää pelkkää sokerivettä ja se ei vauvalle riitä.. Oikeestihan äidinmaito on alle yksivuotiaalle ensiluokkaista ravintoa, eikä se missään vaiheessa muutu laihaksi sokerivedeksi, niinkun yleensä väitetään.

Päätin jatkaa täysimetystä, ja parin viikon päästä sovitussa painokontrollissa paino olikin taas mukavasti nousussa. Täysimetystä jatkettiin puolen vuoden ikään saakka, ja vauva kasvoi oikein hienosti!

Hieman samankaltainen kokemus on myös meidän kakkosesta. Siinä vaan th (eri kuin esikoisella) sanoi pienen painonlaskun tuossa samaisessa iässä olevan kovin yleistä, ja kannusti jatkamaan täysimetystä.

Mainittakoon vielä, että molemmat vauvat olivat erittäin tyytyväisiä, eivätkä mitenkään vaikuttaneet nälkäisiltä. Eri asiahan on tietysti jos vauvalla on paino kovasti alakantissa ja hän on itkuinen jne. Ihan hyvä, että ovat neuvolassa varovaisia ja " huolestuvat" herkästi, ettei mitään vahinkoja pääse sattumaan ja kaikki mahdolliset sairaudet ja allergiat saadaan poissuljettua. Mä vaan sanoisin, että sinä olet vauvasi paras asiantuntija ja jos omasta mielestäsi maitoa riittää ja sun mielestä vauva voi hyvin, niin luota siihen ja ole ihan huoleti =)

Kun mä sain ensimmäiseni, mä oli aina joka ongelman vastaantullessa etsimässä tietoa lehdistä jne. Nyt olen tämän kolmannen kanssa oppinut toimimaan niin, että vaikka kuka tai mikä sanoisi mitä, niin se mitä mä äitinä tunnen, on se mikä on oikein.

Tuolla on tosi hyvää tietoa äidinmaidon koostumuksesta:

http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view…

Toivottavasti Safirallakin on kaikki hyvin ja paino lähtee siitä vielä nousemaan!

Yazmin ja Ruben 12.11.07

Vierailija
8/69 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kannustavasta vastauksesta! Hyvä ku olit laittanu linkin äidinmaidonkoostumsesta. Tuli sellanen olo et tekis tosiaan mieli viel jatkaa täysimetystä. Nyt ainaki imetän useemmin ja annan Safiran imee niin kauan ku jaksaa/haluu.

Vaikka Safira on kolmas lapsi ni tuli kauhee huoli tästä painon huonosta noususta. Keskimmäinen oli 2,5kg syntyessään mut otti heti painoo hyvin ja oli jo 6040g samanikäsenä eli 4kk neuvolassa. Jokainenhan on tietty erilainen vauva! Katellaan siis tilannetta 2 viikon kuluttua ja toivotaan et Safiralle ois tullu tarpeeks painoa!

Tarald taas kera kolmen prinsessan joista pieni rassukka Safira nukkuu päikkäreitä

Vierailija
9/69 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin tänään nlassa, ikää neidillä ensi viikolla 5 kk. Me ei onneksi tiedetä mitään tuosta vauvan hitaasta kasvusta, sillä tyttö oli taas kasvanut aivan kamalasti. Voin kyllä vain kuvitella, että olisin kans itse tosi huolissani (niin kuin sinä Tarald), jos nlassakin oltais huolestuneita. Toisaalta kun alan miettiä äitikaverieni vauvoja, niin varmaan yli puolen vauvoista joko pituus- tai painokäyrä on mennyt liian matalalla...

Meidän tytön mitat olivat siis paino 9,1 kg, pituus 65,4 cm ja pipo 41,2 cm. Kovasti th taas päivitteli tuota painoa, mutta kun tyttö on pelkällä rintamaidolla niin ei siinä sen kummempaa. Kuulemma jos tuputtaisin korviketta tai kiinteitä, niin asia ois eri.

Tyttö kääntyy selältä vatsalle. Toisinkin päin on kääntynyt mutta ei tee sitä aktiivisesti. Terveenä ollaan oltu muuten paitsi että tytöllä on nyt kynsivallin tulehdus ja vaippaihottumaa. Silmää vaivannut tulehdus on onneksi parantunut.

Liekö tännekin hampaita tulossa, kun vauva on nyt viikon ajan heräillyt öisin tosi usein. Ikenissä ei kyllä näy vielä mitään...

Kevättä kovasti odotellen,

tosca ja tyttö

Vierailija
10/69 |
29.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimmäinen täytti tänään 4 vuotta! Piti mennä luistelemaan jäähallin luisteluvuoroon mut se oli peruttu meijän harmiks. Mentiin kuitenki vähän ulkoilee siihen lähistölle ja sen jälkeen mäkkiin syömään niin ku oltiin suunniteltu. Ainaki synttärisankarilla oli kiva päivä ku siitä illalla nukkumaan mennessä juteltiin.

Safira on nyt syöny maissisosetta jo neljänä päivänä ja hyvältä tuntuu maistuvan. Ens viikolla otetaan peruna maistatukseen. Oon vähän miettiny et josko lisäis velli iltaan, siis maissin tai peruna-porkkanan. Ilta ku on edelleen aikamoista tissuttelua.

Tarald, Safira ja isosiskot

Vierailija
11/69 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarald, myöhästyneet onnittelut teidän keskarille. Ja niinhän sitä sanotaan että lapset kasvavat yksilöllisesti ja omaan tahtiinsa, älä suotta huolestu Safiran mitoista jos tyttö kuitenkin on hyvinvoiva ja touhukas vauva.

Jussi söi tänään ensimmäistä kertaa kokonaisen purkillisen maissi-perunasosetta (mä käytän valmissoseita). Uni maistui hyvin sen jälkeen :). Ensi viikolla mittariin tulee 5 kk ja aloittelen pikku hiljaa lihasoseilla. Niiden tuoteselosteissa olikin kyylääminen, taisin kirjoittaakin aikaisemmin että epäilen juniorin olevan allerginen porkkanalle ja näyttää soseessa kuin soseessa olevan porkkanaa. Muutaman sopivan löysin ja ainahan voi itse tehdä mössöjä.

Juniori on keksinyt ala- ja ylähuulen imeskelyn, niitä ei olekaan tänään paljon näkynyt kun aina jompi kumpi on imetty suuhun.

Rauhaisaa sunnuntaita,

KL.

Vierailija
12/69 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan,

Osaisiko joku tehdä uuden pinon, itse harvoin pinoutuvana en viitsi säheltää.

Vaan asiaan. Juulin kanssa menee hyvin, ihana pieni pallero hän on.

Isompien lasten vanhemmilta kaipaisin neuvoja. Miten ihmeessä tyttöä voi nukuttaa omaan sänkyyn ilman että isosisko herää? Meidän kolmiossa ei ainakaan mitenkään. Ja sitten Juuli on elävä liiketunnistin, kun vaunukävely seisahtaa hän herää. Mitä siinä tekee leikkipuistossa kun pitäisi esikoisen kanssa leikkiä ja toinen vain rääkyy ¿ mikään heiluttelu ei auta, kävelyä se olla pitää.

Harrastuksista joku kysyi. Me käydään vauvajumpassa mutta miellän sen omaksi harrastuksekseni, joka vain on mahdollista vauvan kanssa. Ei Juuli siitä kiusaannu muttei kummemmin nautikkaan. Hänen lempiharrastuksensa on isosiskon tarkastelu, siitä saatiin viime viikolla ekat ihanat röhönaurutkin.

Täällä oli pinoutujia Sotkamosta, terveisiä vain Vuokatista teille! Käytiin viime viikolla hiihtolomalla kolmen isovanhemman kanssa ja päästiin miehen kanssa kunnolla urheilemaan kun lastenvahdeissa löytyy. Ostin tahallani Esikoisen kevätasusteita ja kengät sieltä, ajattelin mielummin tukea niitä kauppoja, sillä kyllä Helsingin keskustan kaupat pärjäävät ilman minun lapsilisiänikin.

Painosta, omani on palannut suunnilleen ennalleen, mutta vartalon muoto on ihan järkky. Vyötäröä ei ole, vanhat vyöt jää pieneksi eikä housut istu. Juulin painon saan tietää vasta aprillipäivänä, mutta vaatekoko on 73 joten hätää ei liene. Sympatiaa Taraldille, toivottavasti pienen painoasia selviää.

Sarjassamme hämäriä vaivoja: käyttäytyykö kenenkään muun ihon luomet kummallisesti? Mulla on niitä synnytyksen jälkeen hirveesti uusia esim. navassa ja vanhat on kasvaneen, äiks.

t. Tuulinäiti ja Juuli 25.11.

Vierailija
13/69 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On taas kulunut pitkä aika kun viimeksi kirjoittelin. Uusiakin oli tullut mukaan, tervetuloa :)

Meidän pojalle on tulossa jo toinen hammas ja on kiukkuinen välillä. Tänään aloitin antamaan kanaa kasvissoseen mukana. Ensi viikon maanantaina tulee 5kk täyteen ja neuvola on 14.4.

Pojan kasvot eivät näytä parantuvan. Iho on punainen, kuiva ja keltaista rupea päällä hieman. Kortisoni auttaa, mut kun tulee tauko niin sitten taas pahentuu.

Yöllä syödään tissiä noin kolme kertaa vaikka poika syö purkillisen sosetta ja ottaa vielä tissiä päälle. Kunhan mies lähtee toukokuussa leirille niin sitten lopetellaan yö syömistä.

nyt pitää lopetella kun poju heräsi...

Vierailija
14/69 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä olis linkki entiseen

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=73&m=12337607&p=3&tmo…

Mitä teille kuuluu? Meillä menee hyvin, kun sain hommattua uuden pyykinpesukoneen. Entinen ei lämmittänyt vettä niin vaatteet olivat likaisia. Nyt on linkousteho pilvissä 1400 kierrosta per min kun entisessä oli 800 max. kierros per min.

Meillä on lunta tullut liiaksikin asti. Nyt on ainakin se puoli metriä ja lisää tuntuu lupailevan säätiedotus.

Poika tuntuu haluavan jo ruokaa...

Vierailija
15/69 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne Poriinkin tupruttelee lunta tänään. Huomenna tai jo illalla se varmaan jo lähteekin! Ei sitä nyt enää tarvis tulla. Kevättä odotellessa...

Meillä 3kk neuvolassa painoa oli 6,600 ja pituutta 60senttiä. Nyt oli tullut pituutta melkein 5senttiä lisää viimeiseen... vau

Vauvauinnin aloitimme tiistaina ja kivaa oli äidillä ja tyttärellä! Ihanaa, kun voi jo noin pienen kanssa harrastella. JA on kiva edes vähän nähdä muita äitejä ja vauvoja. Maanantaisin käydään jumpassa. Myös värikylpy kiinnostaisi, mutta taidetaan jättää hieman myöhemmäksi... HARRASTATTEKO VAUVAN KANSSA?

Vierailija
16/69 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me harrastetaan tytön kanssa vauvamuskaria. Vauvauintiin olisin kovasti halunnut, mutta täällä ei ole eikä naapurikunnan ryhmiin enää mahtunut.=( Seuraavaksi lähin halli, jossa vauvauintiä järjestetään olisi 85km päässä.. On se ehkä liian pitkä matka..

Täytyy vähän purkaa tuntoja.. Meillä on nimittäin tullut miehen kanssa kinaa siitä, kumpi herää vauvan kanssa aamuisin. Tyttö tänäänkin aloitti mekastamisen jo puoli kuuden aikaan! Nuristen hän nousi vaihtamaan tytölle vaippaa ja antamaan lapselle huomiota. Vauva kun ei enää halunnut nukkua. Minä olen aika väsynyt. Tyttö syö noin 3 kertaa yössä ja muutenkin on alkanut nukkumaan levottomammin. Perhepedissä nukutaan.

Ja itse asiaan.. Mies ei ymmärrä, miten voin olla niin väsynyt, kun enhän käy edes töissä!! Menen tytön kanssa nukkumaan klo 21-22 välillä ja mies valvoo lähes joka ilta puolille öin. Mies herää töihin 6.30. Hän ei öisin vauvan ähräämiseen herää, kuten minä. Hän siis nukkuu keskeytyksettä yönsä. Kun hän tulee töistä illalla, hän usein haluaa nukkua päiväunet!! Ymmärrän, että hän on väsynyt, mutta niin olen minäkin, mutta harvemmin pystyn nukkumaan päiväunia.

Tyttö nukkuu parhaiten ulkona, mutta koska meillä ei ole itkuhälytintä, en voi nukkua samaan aikaan kuin vauva. Sitä mies ei ymmärrä. Haluaisin että hän on vauvan kanssa töistä tullessaan, jotta saisin levätä. Joskus on hermo aika tiukalla iltaisin.. ja mies menee ruokapöydän kautta nukkumaan.=( Mies ei ymmärrä, miten imettäminen öisin voi olla raskasta..eikä hän ymärrä, miten arki vauvan kanssa päivällä voi käydä raskaaksi.. Enkä minä ymmärrä, miksi miehen pitää valvoa öisin ja iltaisin myöhään, jos sitten seuraavana päivänä väsyttää! Itse en jaksa valvoa, vaikka joskus haluaisinkin. Jos valvon en senkään vertaa jaksa päivällä..

Vähän sekavaa, mutta jos joku ymmärsi, mitä ajoin takaa..

Vierailija
17/69 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika sylissä kirjoittelen...

meillä ei harrasteta vielä mitään, mut pitää tässä kehitellä jotain.

lumi-83: meillä on myös alkanut levottomat yöt siinä 3kk:den korvilla. poika täyttää ensi viikolla 4kk:tta. ei ruennut nukkumaan enää omassa sängyssä niin tein sitten niin että laskin pinnasängystä reunan ja siirsin oman sängyn pinniksen viereen niin nyt poika kuvittelee että nukkuu vieressä ;) kaikkea pitää kokeilla. Tiedän että sinua väsyttää etkä ole ainut. Meillä herätään myös kolme tai enemmän yössä syömään. Päivällä en voi nukkua kun poika nukkuu vain tunnin uneja. täytyy sanoa, anteeksi niille joilla mies on 100 prosenttisesti mukana, että miksi pitää huolehtia vain itsestä???? minun piti jo yks viikonloppu jo meillä ottaa asia esille, että on pieni ihminen josta pitää huolehtia isänkin, vaikka on tissillä. saa nähdä milloin pitää muistuttaa.

voiko joku kertoa et onko juju-erilainen lastenvaatekirja hyvä....

Vierailija
18/69 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille marrasmuruille!

Pomppasimme Titin kanssa tuonne joulukuisiin, kun marrasvauvamme siis syntyi vasta reippaasti joulukuun puolella. Mutta usein löydän itseni kuitenkin lueskelemasta teidän pinoanne, tuttuja kun olette :-)

Tulppa kyseli tuosta JUJU-kirjasta. Mulla on se ja aivan kynnet syyhyävät päästä tekemään Titille vaatteita niillä ohjeilla. Pienin koko kirjassa on 90 cm, joten vielä en ole ohjeita kokeillut. Tokihan kaavoja voisi pienentää vauvalle, mutta en ole viitsinyt. Tuossa kirjassa parasta on se itse juju, että vaatteet väkerretään kirppariaarteista (esim. pitsisomisteisista tyynyliinoista, kahvitahran pilaamista kirjotuista pöytäliinoista jne.).

Meille kuuluu oikein hyvää. Tímea on tosi hyväntuulinen vauva. Naureskelee päivät pitkät vaikka sitterissä istuskellen ja nukkuu kivan pitkiä pätkiä öisin. Helpompaa tämä on ollut kuin mitä etukäteen ajattelin. Ainoa murhe on ollut tytön ihottuma, jonka syytä yritän kovasti saada selville. Parin viikon maidoton dieettini selvitti ainoastaan sen, että maito ei ole syypäänä ihottumaan. Nyt kokeilen sitten kananmunatonta dieettiä.

Mukavaa keväänodotusta kaikille!

RvaRuljanssi ja Titi joulukuisista

Vierailija
19/69 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumi-83 Koita jaksaa...ymmärtääkseni aika monilla on tuo sama ongelma vaikka se tuskin lohduttaa..:)

Voisittekohan koittaa selvitellä asiaa puhumalla..?:) tai siis ihan kunnolla omista tunteista kun usein se tahtoo unohtua vauvan hoidon lomassa..

Vähän vaikea alkaa mitään neuvomaan ettei loukkaa toisten tunteita..

Mulla oli exän kanssa samanlaista niin tiedän miltä se tuntuu..

Meille kuuluu aika hyvää.paitsi, et vauveli alkanu heräileen nyt yöllä..:D pitäs varmaan kohta koittaa jotain velliä maistella..nykyään menee nukkuun jo noin klo 22, entisen klo 01.00 sijaan..ja aamulla vastaavasti herää kaheksan maissa.

Iloinen ja tyytyväinen tyttö kyllä..:)

Täysimetyksellä mennään ja fuzzit on ehdottomasti suosikkeja...<3..;D siis kestoillaan...kummallista miten niihin voi hurahtaa niin täysin, et kokoajan täytyy saada lisää:D no mielihalunsa kullakin..:D

Meillä mies hoitaa kyllä paljon vauvaa..välillä pitää käskeä mut hoitaa kumminkin, mitä töiltään kerkeää ja kylvettää jne...kotityöt sit aika paljo mun vastuulla..mut ihan ok systeemi..:)

mitäs Taraldille kuuluu?:)

ja Ama-riialle..?

Milennalle?

Kantoliinoista kokemusta mikä olis kätevä merkki??

Entä voisko joku selittää mulle miten pullonlämmitin toimii?sisällä siis tarttee sähköä kuitenkin?

Oli tässä jokunen aika sitten sähkökatko niin piti alkaa miettiä et miten vauvan pullon saa lämmitettyä sit jos ois tarvetta?:D

Varmaan parempi painua pehkuihin...:)

t:Marika ja Mira 3.5kk

Vierailija
20/69 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumi-83: luulen, että toi on aika yleistä, etteivät miehet täysin tajua, miten raskasta yöheräilyt ja vauvan hoito on. Ei kai siinä auta kuin yrittää keskustella asiasta ja kertoa miltä itsestä tuntuu. Kyllä meilläkin on välillä iltaisin aika kireetä... Ollaan kuitenkin pyritty nyt siihen, ettei yritetä mahduttaa arki-iltoihin mitään järjettömiä siivous- yms. projekteja vaan yritetään ottaa mahd. rennosti ja keskittyä lapsiin. Näin ollaan kaikki paremmalla ja leppoisammalla tuulella.

Vauvan silmätulehdus ei ota parantuakseen, vaikka kaksi silmätippakuuria on jo annettu. Silmät rähmivät ja vetistävät, ja toisen silmän ulkonurkka punoittaa. Kärsiikö kenenkään muun vauva tämmöisestä?

Vauva on alkanut herätä aamulla jo seitsemän aikoihin. Illalla nukahtaa joskus kymmenen maissa. Siinä välissä sitten syödään muutamaan kertaan. Pitäis yrittää pysytellä hereillä syötön loppuun asti, niin omat unet eivät jäisi kauhean lyhyiksi pätkiksi. Auttaiskohan jos laittais todella ne tikut silmiin? :)

Tyttö on ihanan hyväntuulinen ja nauravainen. Ei tartte kuin itse vähän hymyillä tytölle, niin heti hän alkaa nauraa ja jokeltaa. Me ei olla harrastettu vauvan kanssa vielä mitään. Seurakunnan avoimeen päiväkerhoon ajattelin taas kohta lähteä vauvan ja esikoisen kanssa.

Aurinkoista päivänjatkoa,

tosca ja tyttö s. 2.11.