Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

* KESÄNUPUT 24.11. - 30.11. *

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä uskaltanut, päivän oon lueskellut vastaavista tapauksista netistä. Minipillereille löysin jostain taulukosta ilmeisesti 1-3% pettämisriskin mikä oli aika lailla suurempi kuin muilla ehkäisytavoilla. Ja mä kun vielä olen silloin yhdesti käynyt baarissa ja oksensin sen seuraavan päivän (ei mitään kännejä edes vedetty, mutta saan krapulan tosi vähästä ja oksennan aina krapulassa paljon) eli silloin ainakin on voinut mennä pillerin vaikutus hukkaan... Ja kun tosiaan ei se kellonaikakaan ole ollut aina sama, vaan muutamana päivänä on tullut max 6h viivästyksiä.

Eihän se maailmanloppu ole JOS näin käy, mutta ei kyllä ole ollut tarkoitus enempää jälkikasvua hankkia! Maha on nytkin kipeä menkkamaisesti ollut koko päivän, aamulla tuli vähän tuhrua. Pillerit voivat kuulemma aiheuttaa sitten sitä pientä vuotoa vaikka raskaana olisikin.

Käytiin tänään shoppailemassa mun viimeiset rahat tälle kuulle, ostin kaikenlaisia 5-6kk lihakasvissoseita maisteltavaksi. Yhdet purkit on syöty broileri-kasvista ja naudanliha-kasvista jo vähän etukäteen. Vellejä on syöty ja riisi- ja kaurapuuroa maisteltu, nyt ostin puurojakin lisää.

Sovin kaupat Gracon matkarattaista, ovat varmaan pari vuotta vanhat mutta olivat tosi siistissä kunnossa ja ihanan tummansiniset. Niihin sitten saa ton kaukalon kiinni kun ei sitä kohta enää jaksa kantaa :)

Puntaroin tenavan ja arviolta painaisi nyt 5kk+1vrk - 6,9 kiloa. Eli olis reilu 400g tullut kuukaudessa lisää. Pituuttahan tuo on varmasti taas kasvanut.

Pian panikoiva Alcatraz

Vierailija
42/58 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän tää oikein sitten voi olla - heräsin äsken mahakipuun, vaikka 11 maissa jo otin panadolin nukkumaan mennessä. Maha on navan yläpuolelta keskeltä kipeä ja siinä kohti se maha onkin eniten kasvanut. Kipu tuntuu menkkakipumaiselta ja tuntuu myös selän puolella, mutta tosiaan on noin ylhäällä. Mitenkähän kohdunulkoinen oireilee...? Kyllä mä taida soittaa aamulla neuvolaan ja kysellä sieltä jos vaikka kävis tekeen testin siellä ja tutkituttaan tota mahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testi tehtynä ja ei tullut punaista viivaa - huh huh :)

Soittelin aamulla neuvolaan eikä ne osanneet sanoa mahakivusta mitään, eikä kuulemma voinut lääkäriaikaakaan antaa kun kaikki ajat täynnä. Sanoi että suunnitellaan pillerimerkin vaihtamista seuraavaksi.

Aamullakin maha oli kipeä ja edelleenkin lievästi. Mitä sitten lienee, mulla kun ei yleensä ikinä mitään mahavaivoja ole!

Vierailija
44/58 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kiva maanantaiaamuna kiskoa vaunuja umpihangessa...Nytkin on vähän taiteilua kun kinoksia aina putkahtaa jostain keskelle kulkureittiä..

Vauvalle on tullut ensimmäiset hampaat! Kaivoin jo äp hammasharjan eilen esiin. Jos tänään jo harjattaisiin hampaita.

Kiinteitä ei edelleenkään syö. Tänään jo katselin osramaani sauvasekoitinta, pitäisi vielä saada aikaiseksi keittää porkkanaa ja muussata ne.Nyt vauva on muutaman kerran matkinut syömistä, joten voisi jo olla aika päästä itse syömään. Tänään annoin vain raaan porkkanan puruleluksi. onko se ihan sallittua?

sroigh ja vauva 5kk

Vierailija
45/58 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuo Alcatrazin oireet, jos ei kuitenkaan raskaudesta ole kysymys? Toki testi voi näyttää negatiivista vaikka raskaana oliskin, nimittäin jos testin tekee liian aikaisin eikä raskaushormonia ole ehtinyt erittyä pissaan tarpeeksi...No toivottavasti selviää mahakivun syy :)

Meillä meni viime yö taas päin pyllyä, samalla lailla kuin edellinenkin...Nälkäänsä ei siis kätissy ja rauhoittui aina itestään muutaman minuutin kuluttua mutta herättyähän siinä tuli itelläkin aina joka kerta...Puhkeais jo se hammas/hampaat ettei tarvis öisin valvoa tällä lailla...:)

Meillä syödään kiinteitä jo 2-3krt päivässä...Ja siis ihan mahdoton on tuo poika syömään!!!Saattaa vetää kerralla purkillisenkin esim. luumua tai porkkanaa ja päälle vielä jotain muuta vähän...Ei siis tietty läheskään joka kerralla niin paljoa syö, mutta keskimäärin päivässä menee varmaan joku 2 purkillista...Neuvolan täti sanoi että voi antaa syödä niin paljon kun haluaa ja niin me ollaan sitten annettukin...Jostakin vauvojen ruoka-oppaasta luin että ton ikänen vauva kuluttaa 4 krt niin paljon energiaa painokiloa kohden kuin aikuinen...Jos meidän poika on 8kg ellei jo vähän ylikin niin eikös se silloin kuluta yhtä paljon kuin n. 32kg painava (vaikka eihän nyt sen kokoisia aikuisia ookaan, mutta kuitenkin) eli siis yli puolet siitä kalorimäärästä mitä esim. minä....!!!!Mun mielestä se on melko iso määrä noin pienelle vauvalle jos aattelee että aikuinen kuluttaa keskimäärin 2000kCal päivässä ellei vähän ylikin (riippuu työstä) niin että vauva kuluttais yli 1000kCal- aika paljon!!!!

Kävin äsken tekemässä lumityöt pihalla ja tuli ihan mukavan pirteä olo itellekin kun oli kiva keli ulkona, ei liikaa pakkasta mutta lunta kuitenkin ihan kunnolla...

Pulla-taikinankin laitoin kohoamaan, mutta en tiedä jäiköhän se rasva-maitoseos liian kylmäksi kun tuntuu ettei oo oikein kohonnu kunnolla...Ei varmaan hiiva päässy vaikuttamaan...Saa nähdä pitääkö kaataa se taikina viemäriin...:(

Kukas se muuten kyseli ilta-ruoan ajankohdasta...Meillä ei vielä puuroa syödä, mutta iltaisin annetaan sosetta n.1h ennen nukkumaan menoa. Ja just ennen nukahtamista annan vielä tisua hämärässä huoneessa ja sen jälkeen nukahtaakin yleensä melko helposti.

No niin pitää mennä kattomaan onko sille taikinalle tapahtunu mitään vai laitanko roskiin....

Morjens!!!

Suvi ja suur-syömäri 5kk 10pv

Vierailija
46/58 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sroigh: mä olen antanut porkkanoita ja kurkkua imeskeltäväksi vauvalle vaikken kiinteitä ole vielä aloittanutkaan. Porkkanasta ei tykkää, kurkku maistuu, mutta jos teillä on jo hampaita niin kannattaa esim kurkun/omen/yms pehmeämmän kanssa katsoa ettei saa purtua paloja irti. Jääkaappikylmät on mannaa pienen ikenille ;-)

Itse olen antanut myös imeskellä viinirypälettä, mutta sen verran kova on imuvoima Pullalla että aika tiukasti on saanut pitää kiinni ettei imaise kokonaan sitä suuhunsa :-)

Meillä ei myöskään Evianin tavoin ole tiet olleet auki lumesta, mutta kantoliinailu on tässä asiassa ihan vertaansa vailla ;-) Tosin enpä ole mihinkään liikkunutkaan, isommat lapset meillä potee kovaa yskää ja röhää joten nökötetään kaikki neljän seinän sisällä.

Meillä keksi Pulla viikonloppuna miten käännytään mahalta selälleen, tähän saakka on osannut kääntyä selältä mahalleen muttei siitä sitten enää. EN jaksa iloita asiata, pänvastoin. Voi kun tuo pysyisi ikuisesti pikkuvauvana eikä kasvaisi lainkaan. Niiskis. Vaan kovasti yrittää punnertaa pystyyn joten lienee turha toivo, taitaa tuokin lähteä sisarustensa tavoin ajoissa juoksemaan :-(

Vaan eikun jatkamaan hommia, josko tässä pikkuhiljaa alkaa työpaineet hellittämään ja pääsee keskittymään ihan vaan omiin juttuihin. Tämän jälkeen sitten tosiaan aion vain olla ja opettelen sanomaan EI, ennen kuin vasta äitiysloman päätyttyä.

Mukavaa viikonjatkoa kaikille

Nappula ja Lillipulla 5,5kk tai jotain sinnepäin...

Vierailija
47/58 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä hermoillaan edelleen ton lumen takia.. Tänään päästiin onneksi jo Leon kanssa kerhoon kun Tompan faija vei meidät sinne, mutta oli siinä kyllä tekemistä raahata poika, kaukalo ja hoitolaukku polveen asti yltävässä hagessa vajaan kilsan verran autolle.. Hikistä hommaa, mutta oli se kuitenkin sen arvoista kun näin ensimmäistä kertaa moneen päivään muitakin ihmisiä kuin appiukon, vauvan ja oman ukon :D

Ihania vaatteita oli kyllä sillä esittelijällä, harmi vaan kun vauvoille oli vaan ihan muutama erilainen vaate kun olin jo haaveillut kaikista ihanista bodyista =( Eniten oli paitoja/tunikoita ja housuja. Myös kokoja oli enää aika huonosti jäljellä, kun helmikuussa on kuulemma tulossa uusi mallisto ja nyt myydään pois jäjellä olevat.

Tilasin sitten Leolle ja meidän kummitytölle sellaset (uni)haalaripuvut ja siskon isommalle tytölle tunikamekon. Leolle otin myös jonkun "salatuotteen" eli vasta kun paketti tulee niin saan tietää mitä ostin =) Jotain aiempien kausien tuotteita noi kuulemma on, mutta et voi tulla suunnilleen ihan mitä vaan.. Aika tyyriitähän noi oli, hinnaksi tuli vähän yli 100€ kuluineen mutta ainakin näytti ja tuntui ihan laadukkailta.

Tää meidän huono tuuri vaan senkun jatkuu. Kerhon jälkeen mentiin ostamaan kaivuriin uusi akku. Noh, sopiva löytyi, ajettiin himaan ja miehet vaihtooi sen. Ja se paska olikin TYHJÄ! Eikun takasin Biltemaan (taas ajettiin n.20 kilsaa suuntaansa) vaihtamaan ja nyt sitten onkin jo taas pimeetä kun äsken tultiin takaisin. Toivottavasti ne saa sen nyt käyntiin ja hinattua pois tieltä. Sen jälkeen on vielä joku vajaa puol kilsaa aurattavaa ja hanki on tietysti ehtinyt jo jäätyä kivikovaksi tässä parin päivän aikana.. eli ärräpäitä on varmana tiedossa vielä moneen kertaan..

Vierailija
48/58 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei näköjään kannata edes vahingossa painaa enteriä kesken viestin :D Onneksi ei sentään jäänyt lause kesken niinkun monesti kännykällä viestejä kirjoittaessa..

JES!!!! Tomppa just soitti ulkoota ja käski mennä ikkunaan pällistelemään. Uusi akku toimi tällä kertaa ja kaivuri oli KÄYNNISSÄ eli sitä ei tarvinnutkaan hinata vaan sai sen ajettua pois tieltä!! Nyt Heikki koittaa saada sitä jäätynyttä kasaa auki omalla traktorillaan.. Ehkäpä siis huomenna Tomppa pääsee jo vihdoin töihin ja minäkin kunnolla vaunuttelemaan =) Harmi vaan, että nyt siellä taas sataa lunta, toivottavasti ei tällä kertaa yhtä paljon että tie ei oo taas aamulla uudestaan ummessa..

Suvi: minä vaan muussaan banaanin ja päärynän (joko "oikeata" päärynää tai välillä olen myös laittanut valmista sosetta niin pääsee vielä hepommalla;) sekaisin. Niistä tulee sen verran löysää mössöä ettei ole tarvinnut lisätä edes vettä ainakaan Leolle. Eli todella helppo ja nopea tehdä, ja on muuten hyvää äitistäkin! Tosin Leon lautselle ei kyllä jää koskaan maistiaisia tästä niinkuin muista ruuista vaan pitää tehdä itselle ihan oma satsi =)

Meillä Leo on syönyt iltapuuron jotain tunti-pari ennen yöunille käymistä. Se on nyt parina iltana taas nukahtanut joskus seiskan aikaan, nukkunut 1-1,5 tuntia ja valvonut sen jälkeen vielä monta tuntia eli aika vaihtelee ihan sen mukaan milloin alkaa näyttää valmiilta kohta yöpuulle..

Te jotka olette antaneet vauvalle riisipuuroa niin keitättekö itse puuron vai annatteko valmista? En oo muistanut katsoa kaupasta ollenkaan riisipuuroja, niitä varmasti löytyy mutta millaisia suosittelette??? Kaurapuuron kanssa olen nyt antanut jotain hedelmäsosetta mutta niitä valmiita sekoituksia en ole vielä kokeillut.. Kannattaiskohan seuraavaksi kokeilla nyt sitä riisiä vai jotain muuta viljaa? Mitäköhän se voisi olla?

Täytyy mennä, Leolla taitaa äänestä päätellen olla vaihteeksi taas kakat housuissa.. Nyt kun kiinteitä menee jo aamu- ja iltapuurot ja pari kertaa siinä välissä niin poitsu on alkanut kakkailemaan jopa 5-6 (!) kertaa päivässä. Vaikka toi ei oikeastaan ole edes mikään iso määrä niin kuitenkin aika paljon verrattuna aiempaan 1-2 kertaan päivässä.. ja onneksi kertamäärät on edelleen pieniä ;)

Vierailija
49/58 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInäkin kuulun niihin, jotka suorastaan rakastavat lunta. :D

...Siinäpä sitten olikin kaikki tämän viikon hyvät uutiset. Meille kuuluu tosi huonoa.

Istuin tänään lääkäriasemalla sellaiset 3h putkeen kuumeisen vauvan ja touhukkaan 2v kanssa. Vauva heräsi tänään äärimmäisen kovassa kuumeessa, eikä ole jaksanut kunnolla edes syödä. Kuumetta oli 39,6 ! Ei flunssaa, ei yskää, ei mitään muuta kuin korkea kuume...

Useita tunteja meillä meni siksi, että yritimme saada pissanäytettä, eikä se meinannut tulla lainkaan. Vihdoin sitten saimme kunnon satsit keräyspussiin ja pääsimme lähtemään. Pari päivää odotellaan tuloksia. Onneksi pääsimme lähtemään kotiin, ei tarvinnut lähteä sairaalaan. Kunpa se ei olisi nyt mitään vakavaa...

Meillä on 9v poika kipeänä myös ja nyt iltaa myöten näköjään 2v tyttökin kuumeessa. Hänellä sentään vuotaa räkä nenästä. Vauvalla ei ole tosiaan muuta kuin kuume.

Jep. Olen kyllä nyt niin väsynyt, että jos voisin, nukkuisin varmaan viikon putkeen...Ehkä se tästä...

Kanelisokeri

Vierailija
50/58 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans tykätään lumesta ja on niin ihanan valoisaa kun on lunta : )

Meillä on tämä viikko alkanut taas sairastelun parissa. Meillä oli vauvalla toissa viikolla korvatulehdus ja sai siihen kuurin, mutta korvat eivät parantuneet siitä huolimatta. Eilen käytin uudestaan korvalääkärillä, kun yöt olivat hulinaa. Ja korvat olivat vaan menneet pahempaan suuntaan ja hoitona oli korvien puhkaisu : ( Ja olihan se vaan ikävä näköistä. Mutta märkää tuli ihan kunnolla. Märkää on vielä tänäänkin valunut ihan reilusti, kuinkahan kauan sitä valuu? Pitää vissiin huomenna soitella lääkäriin, että pitääkö niitä käydä imemässä välillä tyhjäksi?

Tyttö itki koko matkan kotiin asti eli noin 20min ajan kun kaupungista ajettiin ja sittenkään ei meinannut rauhoittua. Vasta supolla ja maidolla alkoi olo helpottamaan ja kun sai unen päästä kiinni. No, saahan sitä protestoida kun tuommoista mennään tekemään. Kolmen viikon päästä menemme käymään uudelleen ja jos vielä ovat tulehtuneet, niin sitten on putkitus. Korvien putkitus tehdään näin pienille paikallispuudutuksessa. Vaikka vien kyllä aikaisemmin jos näyttää ettei parannu.

Toivottavasti ei nyt ala kovin korvatulehduksia sairastaan, vaikka eihän tuo hyvältä vaikuta. Meillä vanhimmalla lapsella on ollut pienempänä muutama korvatulehdus ja tuubit kerran. Keskimmäisellä on ollut useita korvatulehduksia ja tuubit 3-4kertaa. Joten saapa nähdä miten tämän kanssa sitten käy.

Mutta sairastelusta huolimatta jaksaa kovasti touhuta lattialla ja takaperin liikkuu. Konttausasentoon nousee jatkuvasti ja siinä itseään heijaa edestakaisin. Syömiset ovat maistuneet hyvin ja lisää uusia ruoka-aineita ollaan totuteltu pikku hiljaa syömään. Nyt seuraavaksi odottelee kaurapuuro kaapissa.

Joku tais kysellä riisipuurosta. Olen ostanut riisipuuro-jauhetta kaupasta, olisko muksu merkkistä. Se on helppo ja nopea tehdä. Ja etenkin uppoaa meidän neitille tosi hyvin, suu on auki kuin linnunpoikasella kun saa puuroa : )

Nyt pitää lähteä nukkumaan, kun tuota univelkaa on taas päässyt levottomien öiden vuoksi kertymään!

Jokos aletaan Oululaiset kohta suunnittelemaan uutta tapaamista? Kohta ollaan jjo joulukuussa...

Tuikku ja pikku neiti kohta 5kk

Vierailija
51/58 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsynyt huomenen toivotus täältä... Eilen illalla vauva simahti istuimeensa kun tiskasin tiskejä. Siitä sitten siirrettiin suoraan yöunille (D-vitamiinit jäi antamatta kun ollaan yleensä annettu ne illalla) kun mäkin halusin aikaisin nukkumaan kun olin niin väsynyt. Aikaisesta nukkumaan menosta sitten seurasi se että heräsi jo puoli viisi tänä aamuna. Tunnin verran siinä ähisi sitten ennen kuin oikeastaa nheräsi kunnolla, mutta siis mä olen herännyt puoli viisi. Ihan turha yrittää nukkua univelkoja pois, meni vain pahemmaksi... Olisi vain pitänyt illalla valvoa vauvan kanssa vielä muutama tunti.

Lisäksi vauva herää taas vähintään 2h välein. Mä olen varmaan jo oppinut että ei kuulu nukkua enenpää kuin 2h kerrallaan kun usein herään yöllä muutaman minuutin ennen vauvaa.

Soseita pitäisi aloitella mutta mä en jaksa tänään.

sroigh

Vierailija
52/58 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanelisokeri: pikaisia paranemisia pienelle, toivotaan kovasti että on ihan vaan harmiton kuume eikä mitään vakavampaa. Ja että pieni toipuu mahdollisimman pian!!! Jaksuja!

Meillä tapahtui eilen jotain todella outoa. Vauva nukkui 4,5h päikkärit!!! Siis tuo ei ole koskaan nukkunut noin pitkää pätkää, ei siis ikinä. Eikä isommatkaan lapset meillä edes öisin ennen kolmea vuotta. Kyllä piti jo moneen kertaan käydä vaunuissa kurkkimassa että hengittääkö se :-O

Normaalisti kun nukkuu vaan parit pikkutirsat päivässä, puolen päivän maissa yleensä 30-90minuuttia ja sitten illan suussa 15-30minuuttia. EN pistäisi yhtään pahakseni jos siirtyisi jo yksiin päikkäreihin ja vetelisi kerralla parikin tuntia.

Meilläkin - kuten monella muulla - isommat lapset yskän ja kuumeen kourissa, täytyy koputtaa puuta jotta tuo vauva siltä säästyisi. Onhan se jo kuukauden päivät tässä rohissut mutta ei sen kummempaa kuitenkaan.

Valoisampaa päivänjatkoa

Nappula ja Lillis 5,5kk

Vierailija
53/58 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuhaa ja yskää vaan. Vauvalla on myös ääni paineessa. Hauskan kuuloista kun toinen yrittää tuottaa kaikenlaisia ääniä ja tulee vaan pihinää.

Kylläpäs Tuikun vauveli on aikaisin lähdössä liikkeelle. Meillä taitaa olla aika varovainen vauveli, kun ei käänny ennen kuin on ihan varma ettei pää kopsahda tms. Menee aina tosi varovasti.

Jaahas, vauva heräsikin juuri. Pitänee kohta syödä jo aikainen lounas ja lähteä pihalle. Ostettiin esikoiselle lumikola ja lapio, päästään kunnolla lumitöihin =)

Tytteli-83 ja neiti 6kk

Vierailija
54/58 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ja paranemisia kaikille sairastupalaisille!!

Mä aloitin eilen kaurapuuron, ihan tavis luomu hiutaleista keittelin ja soseutin sileeksi, hyvin uppos ja ois varmaan nukkunut aamuun ellei olis tullut isomman kans yskän aiheuttamia sembaloita klo 4 aamulla, aika hyvin kuitenkin.. sanoo mitä sanoo neuvolan täti hyvistä kasvukäyristä ja ettei puuroja ois tarvinnu aloittaa, jos näin hyvin yöunet psranee niin suosittelen kaikille. Maidotonta riisibanaani valmispuuroa meillä on syöty viikon verran. Muuten meillä menee yhteensä ehkä purkin verran kiinteitä, omia sörsseleitä ja jotain marjasosetta.

Mun kohtalo on siis vääntää ihan jokainen sapuska itse, koska perunalle on tyttö allerginen ja jokainen pienemmän vauvan purkkiruoka sisältää perunaa, jopa riisi kana ateria.... mihinhän mä ne lihat alan sekottaan ku bataattikaan ei käy....

Meilläkin on nyt muutaman päivän osannut neiti kääntyä mahalta takaisin selälleen, mut ryömimnen onkin sit jääny unholaan. :)

Todellakin ihanaa kun on kunnolla lunta ja pikkupakkasta, nyt ylös, ulos ja lenkille!

kix ja tyttöbaby 5,5kk

Vierailija
55/58 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään kanssa Muksun ensiriisipuuroa, se uppoaa nyt kohtuullisesti eli 1/2 dl nesteeseen tehty annos aamuin illoin. Muuten menee noin 1/2-3/4 purkillista yhteensä kasvissosetta ja marjasosetta. Annan nyt kiinteitä aamulla noin 07.30-08 puuron, lounasaikaan noin 11.30 kasvissosetta, esikoisen iltaruuan aikaan noin 16.30 hedelmäsosetta , jos muistan, ja noin 19.00 iltapuuron. Nukkumaan menee noin 20.00. Vähän vielä hakee rytmiä meillä ruokailu vs. maito.

Mitenköhän Alcatraz? Olikohan kaikki kunnossa?

Kovasti on flunssaa liikkeellä. Pikaisia paranemisia kaikille! Meillä myös esikoinen ja minä yskimme kovasti, mutta ei onneksi muuten olla kipeitä. Mulla tämä yskä on jatkunut oikeastaan jo kesäkuusta asti ja kävin pari viikkoa sitten hakemassa kunnon yskänlääkettä, mutta nyt pitää ilmeisesti hakea myös inhalaattori, johon kirjoitti reseptin, kun hurjemmaksi vaan muuttui jo vähän paremman vaiheen jälkeen. Öisin on rasittavaa yskiä, kun olis kiva nukkua ne ajat, kun se on muuten mahdollista.

Tonttu 08 ja poika 24/6

Vierailija
56/58 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin pojalla nenä vuotaa ja mies valittelee kurkkukipua. Toistaiseksi onneksi ovat molemmat ihan toimintakykyisiä, toivottavasti tauti ei iske kunnolla.

Meillä päivän ruokailut menevät näin:

Klo 7-8 aamupalaksi maitoa

Klo 11-12 lounaaksi kasvis- tai hedelmäsosetta 0,5-1 purkillinen (omaa tekemääni ei suostu syömään, kun on liian karkeaa, joten kaupan mössöillä mennään)

Klo 15-16 välipalaksi maitoa

Klo 17-18 päivälliseksi iltapuuroa

Klo 20-21 iltapalaksi maitoa

Meilläkin vähän hakee vielä maidon ja muun ruoan tilanne, en ole kovin innokas luopumaan maidonjuonnista, kun kuitenkin syödään vain viisi kertaa päivässä ja äkkiä se maidon määrä onkin liian pieni, jos alkaa antaa kiinteitä joka välissä. Lisäksi annan mielelläni ihan illalla maidon pojan omassa huoneessa sylissäni, se on sellainen mukava iltahetki. Aamuisin taas olen ihan pysäkillä, joten en suoraan sanoen jaksa alkaa vääntää mitään puuroa :D

Mummi/anoppi teki eilen temput ja pisti pojan syöttötuoliin ilman lupaani. Lisäksi oli antanut lihamössöä tuomani puuron sijaan. Äidin sana ei näköään paljon paina. Huipentumana antoi ostamansa vaatteet, jotka sitten laitetaan pojalle päälle jouluna. Pikkasen meni, kuulkaa, hermot, kun en saa päättää lapseni ruoista tai vaatteistakaan........ Arg, puhuttelun paikka.

Paranemisia kaikille sairaille! Tämä suuntaa nyt syömään ihanaa kotiruokaa, nam.

Poltsi+poikanen

Vierailija
57/58 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt aloin minäkin jo nauttia tuosta lumesta ja sen tuomasta valoisuudesta, kun tosiaan illalla miehet sai vihdoin ja viimein meidät saarroksista! Eihän tässä mennytkään kuin neljä päivää, mutta tuntui kyllä paljon pidemmältä ajalta.. Toivottavasti enää tänä talvena ei tulisi samanlaista myräkkää. Pieni sade ei haittaa mitään, mutta ei kiitos enää metrin hankia meille.

Tänään olen siis ollut niin hyvällä tuulella, että touhusin ulkona monta tuntia ensin Leon kanssa vaunutellen ja sitten lumihommissa. Väsäsin jopa lumiukon ensimmäistä kertaa moneen vuoteen =) enpä muistanutkaan miten hikistä hommaa se on ja aika muodoton siitä tuli mutta tulipahan tehtyä :) porkkanaa meillä ei ollutkaan vaikka muistin että piti olla joten nenu ukolta (tai akka siitä taisi tulla kun laitoin oranssin kaulaliinan ja vaaleanpunaisen huivin päähän;) vielä uupuu. Hiiliäkin meillä pitäisi jossain olla mutta en löytänyt niin kivet sai kelvata toimittamaan suun, silmien ja nappien virkaa.

Aattelin laittaa Leon pulkkaan istumaan siihen viereen ja ottaa kuvan kunhan se herää päikkäreiltä :) Jos vaikka saisi siitä kuvasta väsättyä niitä joulukortteja niin ei olisi se ihan perinteinen tonttupukukuva =D

Huomenna olisi tiedossa yhdet pikkujoulut (siellä tarkoitus olla ihan vesilinjalla) ja lauantaina tyttöjen ilta kaverilla :) Toivottavasti Tomppa ei nyt saanut uudestaan sitä hemmetin virtsistä kun on jo pari päivää valitellut taas mahaansa ja ettei meinaa pissa tulla. Kai sen piti mennä tänään lääkäriin, saas nähdä onko käynyt.. Se vaan tietää mun juhlimisten peruuntumista jos toinen makaa taas sängyn pohjalla voimatta tehdä yhtään mitään =(

jaahas, itkari hälyttää.. Miten se onnistuukin aina kun aloitan syömisen tai olen koneella ;D

Vierailija
58/58 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...eilen vielä oli maha kipeä ja tänään aamulla hiukan, mutta niin se vain tuntuu ohi menneen. Aion kyllä nuo cerazettet nyt lopettaa kun tää liuska maanantaina loppuu, ja kokeillaan kai sitten jotain normaali pillereitä tilalle.

Neiti heräsi viime yönä vähän ennen neljää ihan virkkuna. Eikö tätä ollut muillekin sattunut? Siellä se kippuroitsi ja yritti kääntyillä ja repi sängyn reunapehmusteita pois paikoiltaan ja höpötteli jotain, ei sillä nälkäkään ollut. Aikansa kitisi ja sitten lopulta nukahti uudestaan, mutta kyllä se ainakin puoli tuntia ellei pidempäänkin oli hereillä.

5kk neuvola on meillä vasta 1. päivä.

Alcatraz ja Meeri 5kk 3vrk