Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehelläni on jalkasilsa!

Vierailija
26.02.2008 |

Auttakaa nyt vähän!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tarvi monta päivää laittaa, kun jo helpottaa.

Vierailija
2/16 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös. Aina kun tulee päälle käyttää pari viikkoa daktariinia, sivelee sitä varpaisiin (tai siis minä laitan hänelle..). Niin ahtaat välit varpaissa että siksi varmaan tulee. Suihkun jälkeen kuivaa aina nykyään varpaanvälit huolella. Ei ole tarttunut vaimoon eikä lapsiin vaiks ei koko ajan kylppäriä kuuratakaan ja nukutaan ilman sukkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että voimia. Koittakaa elää päivä kerrallaan. Ehkä vielä pieni mahdollisuus että kaikki kääntyykin parhain päin?

Vierailija
4/16 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kannattaa hoitaa pois, itse en aluksi hoitanut ja sitten tuli kynsisieni ja sitähän sitten ei niin vain hoidetakkaan pois, menee kaikki kynnet pilalle :(

Vierailija
5/16 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli parin viikon päästä uudelleen.

Ap

Vierailija
6/16 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan turhaan mies selittelee saaneensa sen uimahallista, kunhan valehtelee pelastaakseen nahkansa.

pakkaa äkkiä lapset mukaan ja lähde turvakotiin, eihän noin vastuuttoman isän lähellä uskalla lapsia pitää! vaarantaa omien jälkeläistensä terveyden hetken hurmion vuoksi.

Vierailija
7/16 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ihan oikea ongelma. Eikä varmaan olla yksin tämän asian kanssa.

Ap

Vierailija
8/16 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on ilmiselvää. Ei jalkasilsa kai tartu ilman intiimiä kanssakäymistä... tai ainakin todella läheistä yhdessäoloa. Voi sua raukkaa!

Vierailija
9/16 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon syönyt kalliin lääkekuurinkin, muistaakseni 5kk:n ajan.

Ei lähtenyt sieni pois, vaan on mulla jo parissa sormenkynnessäkin :(

Luulisi sen silsan olevan helpompi!

Vierailija
10/16 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on syönyt sienihäätölääkkeenkin, mutta ei näköjään sekään auttanut.

Onko tuo yleinenkin miesten vaiva? Käsittääkseni ei kuitenkaan tarttuisi terveelle iholle.

Vierailija
11/16 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon kuuri vain, joka kestää 2 vkoa ja sitten vaikka uusii sen jos ei tepsi. Oletteko varmoja että on jalkasilsa? Niitähän on sellaisiakin myrkkyjä, jotka auttavat kaikkiin sienilajikkeisiin, tuo silsahan on kaikista vaarattomin. Tiedän että tuo on ongelmallista, sillä itse hoitelen vaivaa vähän väliä ja nyt kun olen raskaana, en ole uskaltanut käyttää tuohon mitään myrkkykjä. Itse potenut vaivasta jo useita vuosia, varmaan 5 ja aina se tulee uudestaan. Kannattaa heittää kaikki vanhat kengät roskiin, mitä on käyttänyt ilman sukkia, saattavat meinaan elää niissä, ainakin minun yksissä kesäkengistä tuo tarttui. Miellä ei ole kyllä muihin tuo ikävä sieni ikinä tarttunut, ei miehiin, eikä lapsiin ja kävelen kotona aina ilman sukkia... Joten sen puoleen voi olla huoletta, toki se voi tarttua, kuten juuri tuolta uimahallista.

Vierailija
12/16 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kun käyt suihkussa, kuivaa varpaanvälit huolellisesti, ettei mitään kosteutta jää muhimaan.

Juuri tuon silsan pelossa käytän uimahallissa sandaaleita. En tiedä auttaako, tuskin ainakaan pahentaa.

Vierailija
13/16 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä on yritetty hoitaa, mutta ei ilmiesesti tarpeeksi aikaisin, koska mitkään lääkkeet ei tepsi. Sanonpa vain, että jos minä olisin jo ollut kuvioissa kun se alkoi, niin olisin tehnyt jo asialle jotain! :/ Mutta mikään ei siis enää ole tepsinyt, kynnetkin aika karmean näköiset. :( Mutta eihän se terveelle iholle tartu, enkä ole tottunut moisia muutenkaan varomaan, kun kilpauintiakin tuli harrastettua monta vuotta, lapsesta asti, eikä mitään silsoja tai syyliä ole muhun koskaan tarttunut, oli sitten haavoja jaloissa tai ei. Luulen et se on vaan ominaisuus, joka täytyy olla, että tommoset tarttuu.

Mä on kyllä oppinut elämään tuon mieheni vaivan kanssa, eihän siitä oikeestaan muuta haittaa ole kuin esteettistä, tosin sekin on ihan tarpeeksi.

Vierailija
14/16 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex-poikaystävä ei koskaan suostunut ottamaan sukkia jalasta, jalkansa kuulemma hirveän näköiset... Olikohan silla jalkasilsa...

T:utelias

Vierailija
15/16 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voiteet lisäksi.

Lamisil ei todellakaan auttanut.

Ihotautilääkäri määräsi lääkityksen kun näytteet oli " sienipitoiset" kävin lähetteellä jalkahoitajalla joka otti näytteet. Sientä kynsissä ja iholla.

Lääkäri sanoi ettei aina auta yksi kuuri ja tulos näkyy vasta useiden kuukausien kuluttua, nyt kuukauden jälkeen alkaa iho parantua kynnet vasta aikaisintaan kesällä. Lääkärillä käyn kontrollissa tunnenpana ja tarvittaessa määrää jatkokuurin.

Kiusallinen ja vaikeahoitoinen tämä vaiva kieltämättä on.

Myös psoriasis voi aiheuttaa kynsimuutoksia ja sienilääkkeet ei siihen tepsi, itseasiassa ei mikään auta niihin psorikynsiin. Minulla on lisäksi psoriasis joten muutoksia on molemmista syistä.

Ihotautilääkäriin pitää turvautua nimittäin tk-lääkärissä ei osattu edes näytettä oikealla tavalla ottaa. Otettiin useita näytteitä jotka oli negaa ja lopulta sain lähetteen ihotautilääkärille joka ohjasi jalkahoitajalle ja siellä näytteenottotekniikka oli täysin erilainen mitä tk-lääkäreillä.

Iho meni toisesta jalasta tosi kurjaan kuntoon, hilseilevää ja halkeilevaa ja halkeamat verillä ja pirun kipeitä. Nyt olen onnellinen koska näyttää siltä että olen saamassa jalkani takaisin. Suurin osa ihosta on jo kuukaudessa parantunut.

Vierailija
16/16 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla oli sellaista vaaleaa lähes valkoista koppuraa, herkästi hilseilevää ja halkeilevaa. Silminnähden havaitsee selkeästi ettei iho ole kunnossa.

Kynnet ovat paksuuntuneita kellertäviä ja saattaa kasvaa monen millin paksuiseksi ja niitä on lähes mahdoton leikata, ainoastaan liotuksen ja saunomisen jälkeen pehmenee sen verran että voi leikata.

Minun jalkaa hoidettiin psoriasiksena kun sieniviljelyt oli negoja kunnes vihdoin pääsin sinne ihotautilääkärille.

Jos on kyseistä vaivaa niin vaatikaa lähete iholle tai käykää yksityislääkärillä muuten ette saa vaivaan helpotusta.

Vuosia vaiva on minulla ollut ja on meinannut hermot mennä monta kertaa. Jalkaani ei ole juurikaan kutittanut tosin ainiharvoin kutinaa on ollut. Perusvoiteita olen käyttänyt ja psorivoiteita ja myös sienilääkkeitä rasvana niistä mistään ei ollut kuin hetken helpotus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän