Kyllä 4 v lapsen kanssa on helppoa!
Kun vaan järjestää kahdenkeskeistä aikaa edes vähän. Kävin neuvolassa ja kampaajalla. 4 v oli tosi onnellinen, kun sai olla mukana ilman 2 v pikkusiskoaan. Toisena päivänä 4v ja minä kävimme yhdessä kahvilassa syömässä laskiaispullat. Käytiin myös pienellä kävelyllä. Yhtenä päivänä vein hänet kyläilemään ystävänsä luokse ja hain sieltä taas pois ilman pikkusiskoa.
Olen siis viimeisilläni raskaana ja valmistelen vanhempia lapsiani tulevaan vauvaan järjestämällä kahdenkeskistä aikaa. Lapset ovat todella hyvällä tuulella, levollisia ja rauhallisia nyt kun minunkin vauhtini on hidastunut raskauden vuoksi. Minulla on aikaa kuunnella heitä. Lasten isä mukana näissä kuvioissa:) Pienempikin osaa jo sanallisesti ilmaista sen, että hänestäkin on tulossa isosisko:)
Kommentit (5)
Näiden neuvojen mukaan, älä ap vaan kuluta aikaasi lapsesi kanssa, niin ei kuitenkaan kohta enää ole. Älä tee mitään sellaista, mikä ei tule pysymään muuttumattomana lapsen elämän loppuun asti. Äläkä iloitse jos nyt menee hyvin, ei se kuitenkaan kauaa jatku!
Vierailija:
Ompa katkeria vastauksia. Sääliksi käy lapsianne. Ei ihme, että on uhmaa! (4v EI ole mikään uhmaikä!)!
Kyllä meidän 4-veellä on uhmaikä, vaikka sinä sanoisit mitä. :D
Minäkin meinasin ap:lle vastata niin että ei meidän 4-veen kans kovin helppoo oo ku se sille päälle sattuu. Muuten on aivan ihana poika.
-6-
Meinasin tehdä just ihan päinvastaisen aloituksen!
Mulla nimittäin menee hermo tuohon 4-vuotiaaseen!
Tuota jatkuvaa uhmaa ja kiukunpuuskia ei jaksaisi millään. Sillä on varmaan " ainoan lapsen syndrooma" tai vastaava. No, pikkusisaruksia ei meille valitettavasti tule.