Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttölasten äideille kysymys!

26.02.2008 |

Noniin.." pulma" on tämä: meidän vähän päälle 1-vuotiaan tytön pimpsukka haisee joskus aika härskin pahalle. Joka aamu käydään alapesulla ja n. 3-4 kertaa viikossa kylvetään kunnolla. Välillä pimpsa ei haise ollenkaan, mutta välillä tosiaan aika karseelle..tai hmm..tosi happamalle tjs. (ei siellä nyt kaatopaikka haise) =) Ei punoita, eikä tule mitään eritteitä tms..

Onko ihan normaalia vai pitäiskö hakeutua lääkärille? Ei mitenkään kyllä näytä muuten vaivaavan (ei raavi tai muuta) l. voiko olla niinkin tyhmä juttu, että ei ole tarpeeksi ilman vaippaa? Kakkaa yleensä pottaan, mutta vaippaan tulessa on mies kyllä ollut turhan huolimaton pyyhkimisen kanssa (pyyhkii pimpsan suuntaan, vaikka oon jopa vähän hysteerisesti sille siitä naputtanut=))..oisko joku bakteeri sinne jo päässyt?

Tuskin huomaa, että on ainoa lapsi kyseessä? =D Eli neuvokaas nyt kuin idioottia konsanaan! Lääkäriin, jotain piimän valelua kotona vai mantran hoentaa iltaisin kynttilän valossa? XD

Kiitsa jos jollain on mitään sanottavaa!

t. poppis

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsitinkö oikein, että kakan jälkeen vain pyyhitte pyllyn, ette pese? Mikäli niin on, niin voi ajatella siinä olevan yksi syy. Ainakin meidän 1-vuotiaalla kakkaa menee kyllä ihan pimppiinkin ja joutuu pesemään ihan kunnolla hanan alla puhtaaksi. Lisäksi teemme pyllypesut aamuin illoin.

Sitten toiseksi olen tehnyt havainnon, että vaippakin aiheuttaa semmoista hajua, joten ilmakylvyt välillä ilman vaippaa lienee hyväksi.

En tiedä oliko vastauksestani mitään apua :)

Vierailija
2/3 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5-vuotiaan neidon alapää välillä haiskahtaa. Varsinkin, jos on ollut pitkään sama vaippa tai jos ollaan oltu reissussa ja vaipanvaihdon yhteydessä vain pyyhitty alapää kostealla. Iltaisin aina pestään alapää oikein kunnolla (käytän mietoa saippuaa) ja nelisen kertaa viikossa neiti käy liottamassa itseään kylpyammeessa. Silloin ainakin alapää ei tuoksu yhtään pahallle...

Tämä on toinen lapseni, mutta ainoa tytär. Täytyy kyllä myöntää, että vaikka nainen itse olenkin, niin nuo pienen tytön alapääasiat on jotenkin vähän epäselviä minulle. Pienen pojan puhtaanapitäminen on jotenkin niin paljon yksinkertaisempaa. Tytön osalta en oikein tiedä, miten paljon sitä alapäätä pitäisi alkaa puhdistelemaan. Ja mies on vielä toivottomampi. On mulle sanonutkin, että hoida sä tytön alapääjutut, kun kerran niistä omakohtaisesti enemmän tiedät....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mäkään mikään ekspertti näissä asioissa ole, vaikka kahdesta pimpasta kokemusta onkin... siis omasta ja tytön :D

Mutta siis, kyllähän se pimppi välillä haiskahtaa, mutta jos on jatkuvaa, kyllä mä kysyisin neuvolasta kannattaako ottaa jotain testejä.

Meillä pylly pestään aina kakan jälkeen ja iltaisin kylvyssä/suihkussa ja ilman vaippaa typy on päivittäin 1-2 h, välillä lyhyissä välillä pitkissä pätkissä. Otan aina aamulla vaipan pois ja typy saa olla ilman pukeutumiseen asti (eli aamiaisen ja aamuleikkien ajan ainakin).

Tuo saippualla peseminen pisti pahasti silmään, limakalvot nimittäin kyllä kärsivät, vaikka olisi kuinka mietoa saippuaa. Itse olen rajoittanut saippuan ainoastaan erittäin sitkeän kakan pesuun ja silloinkin välttelen lähes hysteerisesti saippuan pääsyä pimppiin. Saippua kuivattaa ja aiheuttaa kutinaa ja aiheuttaa helposti kierteen... mutta jokainen tietysti tyylillään, itse en vain mistään hinnasta käyttäisi. (Huomaa, et mut on lapsena peloteltu saippuan käytöstä! :D)

Mutta siis, säännöllinen 1-2 krt/pv vesipesu ja riittävät ilmakylvyt on mun pimpinhoidon perustana. Hajuista kysyisin neuvoa, jos ovat jatkuvia.