Miksi lapsen pitää mennä eskariin? ov
Mietin, että miksi laittaisin lapseni eskariin? Miksi en antaisi hänen vielä vuotta olla koti/päiväkotihoidossa? Mitä taitoja eskarivuoden aikana oppii, joita ei opi kotona tai päiväkodissa?
Vahvasti olen sitä mieltä, että meidän lapsi oppii nuo samat taidot kotona/päiväkodissakin. Ja erittäin vakavasti harkitsen eskarin väliin jättämistä. Olenko mielestäsi typerä???
Kertoisitko siis omat hyvät ja huonot kokemuksesi eskarista! Mitä lapsesi on mieltä eskarista?
Kommentit (31)
Eskarissa tehdään jo koulumaisia tehtäviä, harjoitellan yhdessä ruokailua ja muutenkin ryhmässä olemista jne. Mulle ei olisi tullut mieleenkään etten olisi lastanut eskariin viime vuonna laittanut.
Näitä tehtäviä tosin voimme tehdä kotonakin ja otta isoveljen vanhat eskarikirjat vaikka avuksi. Ruokailun on oppínut päiväkodissa. Ja ryhmässä olemisen. Miksi siis eskariin? ;)
Vierailija:
Eskarissa tehdään jo koulumaisia tehtäviä, harjoitellan yhdessä ruokailua ja muutenkin ryhmässä olemista jne. Mulle ei olisi tullut mieleenkään etten olisi lastanut eskariin viime vuonna laittanut.
Päiväkodissakin pidetään jonkinlaista eskaria, mutta isompia lapsia on niin vähän, että samanlaista toimintaa se ei ole kuin koulussa. Pidän tärkeämpänä sitä, että sisarukset saavat olla vielä vuoden samassa paikassa.
Laitan lapseni eskariin, jos pääsee tutun päiväkodin eskariin. Jos ei pääse, niin harkitsen vakavissani pois jäämistä. Mutta, haluan tietää, että mitä haittaa siitä lapselle olisi, jos hän ei eskariin menisi.
mutta miksi et ota ilmasta hoitoa lapsellesi? Eskari=ilmanen hoito
Itsekin olen mennyt suoraan kouluun ilman esikouluja ja olen aina viihtynyt ja pärjännyt hyvin koulussa. Eskari ei varmasti ole mikään ainoa keino tulla koululaiseksi. Itse olen toiminut muutamia vuosia sitten ylisuuren eskariryhmn opettajana ja ainakin itselleni se oli todella stressaavaa.
28
Minäkin olen valmis maksamaan hoitopaikasta. Siksi en välitä vaikka tuo ilmainen eskari jäisi väliin. Mutta, asiat etenee.. soitin päiväkodin johtajalla ja esitin toiveen, että lapseni voisi jatkaa kuitenkin päiväkodin eskarissa. Ei tyrmännyt toivettani. =) Katsotaan nyt, että miten tästä eteenpäin.. =)
Vierailija:
Itsekin olen mennyt suoraan kouluun ilman esikouluja ja olen aina viihtynyt ja pärjännyt hyvin koulussa. Eskari ei varmasti ole mikään ainoa keino tulla koululaiseksi. Itse olen toiminut muutamia vuosia sitten ylisuuren eskariryhmn opettajana ja ainakin itselleni se oli todella stressaavaa.28
sieltä hän on saanut uusia kavereita ja oppinut toimimaan ryhmässä. Tyttö oli kotihoidossa, ennen eskaria, kävi srkn kerhossa 2krt/vko. Suosittelen lämpimästi.
Kavereiden takia ei meidän lapsen tarvitse mennä eskariin...
tekevänsä kotona lapsen kanssa tehtäviä mutta eiköhän se ole vähän eri asia jos tekee äitylin kanssa kahden kotona tai sitten isossa ryhmässä eskarissa ( ja tässähän tulee juuri sitä ryhmässä olemisen harjoittelua ) Suosittelen kyllä lämpimästi tuon eskarin aloittamista, meillä tyttö " kasvoi " kyllä koululaiseksi eskarin aikana ja jos ei eskaria olisi käynyt niin olisi kyllä koulunkäynti kyllä alkanut aivan eri pohjalta muihin luokkakavereihin nähden.
Vierailija:
Itsekin olen mennyt suoraan kouluun ilman esikouluja ja olen aina viihtynyt ja pärjännyt hyvin koulussa. Eskari ei varmasti ole mikään ainoa keino tulla koululaiseksi. Itse olen toiminut muutamia vuosia sitten ylisuuren eskariryhmn opettajana ja ainakin itselleni se oli todella stressaavaa.28
No entäs huomataanko moiset asia päiväkodissa?