Miksi mun suu on kuiva ja suussa maistuu pahalle?
Joo, tämä on taas näitä " antakaa mulle diagnoosi" kysymyksiä, mutta suonette sen anteeksi. Mulla on vähän huono alkuvuosi ollut ja kaikkea sattunut, kaaduin, murtui jalka, ollut flunssaa, pitkä sairasloma... Eli liikaa yhdelle pikku päälle.
Nyt ahdistaa kun janottaa tosi paljon enemmän kuin yleensä ja suu on aivan kuiva. Sellainen ällöttävä, että tekisi mieli kostuttaa suuta vähän väliä. Suussa myös maistuu pahalle, ihan jollekin metallille tai vastaavalle. Mä toki pelkään nyt, että on joku sairaus sitten... huoh.
Tietääkö joku mikä vois aiheuttaa vastaavaa?
Kommentit (7)
Syön jatkuvasti multivitaa eikä tällaista ole koskaan ollut. Myös ruokavalio pysynyt ihan samantyyppisenä mitä aina.
ap
Miksi aina kun kysyy jotain oiretta, joku vastaa, että se on raskauoire...? Siis ei millään pahalla vastaajaa kohtaan, tuli vaan mieleen. Se tästä nyt vielä puuttuisi...
ap
metallin maku suussa jo ennen kuin kk olisi pitänyt alkaa.
Mutta oikeesti, mistä me voidaan tietää mikä sua vaivaa, noin vähillä tiedoilla.
Vierailija:
Miksi aina kun kysyy jotain oiretta, joku vastaa, että se on raskauoire...? Siis ei millään pahalla vastaajaa kohtaan, tuli vaan mieleen. Se tästä nyt vielä puuttuisi...
ap
Minä en ole koskaan kuullutkaan, että " metallinmaku suussa" voisi olla raskausoire. Ihan oikeasti, olen missannut tämän kyllä täysin.
Mutta mutta... hui. No, en edes ajattele nyt sitä vaihtoehtoa.
Ilmeisesti kukaan ei ainakaan osaa sanoa nyt heti mitään tappavaa sairautta mihin liittyisi suun kuivuminen ja paha maku... Sitä lähinnä tässä panikoin. Olen turhan herkällä mielellä tässä kun alkuvuoteen on tosiaan mahtunut liikaa kaikkea omaan terveyteen liittyvää. Tuntuu siis, että mun säkällä mä nyt saan jonkun viruksen joka suunnilleen syö aivoni viikossa ja kuolen... Näitä vaihtoehtoja punnitessa tietty raskaus olisi aika kiva juttu :D!
Jos joku vielä osaa sanoa jotain, olisin kiitollinen!
ap
Mut kun kerran lääkärille asiasta mainitsin, ei sekään asiaan mitään syytä keksinyt. Muuta kuin että katsoi mun hampaat ja ikenet, mutta ihan hyvässä kunnossa nekin olivat. Eihän sulla ientulehdusta ole? Mutta en mä muuta osaa neuvoa kuin että tarkkailet tilannetta ja syöt monipuolisesti ja säännöllisesti (paastotessahan happoja nousee ruokatorvesta jolloin suussa saattaa maistua pahalta).
2
Kiitos vinkistä silti, siis vitamiinipuutoksesta. En olisi tullut itse ajatelleeksi. Täytyy tarkkailla tilannetta ja puhua vaikka lääkärille jos tämä jatkuu. Mulla on noita lekurikäyntejä tulossa kuitenkin useampia ton murtuman ja flunssankin takia.
Kiitos, ap
Mullakin välillä aina ihan sellainen " myrkyn" maku suussa, mutta ei kestä kahta päivä kauempaa. Tsemppaa ruokavalion kanssa.